Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wietsje92

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 23:28

Ik heb hier al een tijdje niet gekeken.. Sterkte voor iedereen die dat nodig heeft!

@Ladybird, morgen inderdaad vaderdag. Overal hoor ik mensen praten over vaderdag, de folders staan vol met cadeautjes voor vader.. Wat mis ik m'n vader nu weer enorm.. Het heeft een tijdje beter gegaan, al denk ik iedere dag aan hem en zou ik zo graag willen dat hij terug kon komen. Merk dat ik nu weer een periode heb met veel gemis en verdriet.

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 23:48

Iedereen sterkte!

Ik meld me ook:
In 2011 is mijn vader overleden aan een hartaanval.
Ik was toen 11.
Ben nu 14 jaar.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 23:58

Morgen indd vaderdag. Is altijd een zware dag hier, gelukkig gaan we morgen met opa en oma uit eten om er nog een leuke dag van te maken

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 00:27

Ik ben alleen morgen.. das niet fijn

Ik moet het echt even uit mn hoofd zetten nu. anders komt er weer een slapeloze nacht..

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 00:30

Sterkte Ladybird! :(:)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 00:30

Jullie ook allemaal :*

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 09:08

Iedereen veel sterkte vandaag! Ik hoop dat de voetbal vreugde een beetje kan overheersen.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 13:29

Er wordt aan jullie gedacht meiden :)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 20:30

Valentijnsdag, Moederdag, vaderdag. Het doet me niets. Niet omdat ik ze niet meer heb, maar ik vind Vaderdag en Moederdag echt commerciële oliebol! Peuterspeelzaal en basisschool doe je aan vaderdag. Valentijnsdag is voor de onzekere onder ons. Nee comercieel, niets meer, niets minder. Denk je nu echt dat paps zn zelf gehaakte stropdas mist?? nee want je wou een boormachine geven... Kom op. Dit soort dagen zijn echt voor de winkelier.. paps of mams weet voelt en ziet dat je van ze houd! Stilstaan en aan hun denken is net zoveel waard als een kadootje. Denk zelfs meer dan een kadootje. ;) Uit t zicht is niet uit t hart, onthou dat goed! Het is fijn als paps er nog is om je vader even vast te pakken en een dikke knuffel te geven dan een luchtje of zo. Is paps er niet meer.. doe je ogen dicht en kijk naar een home made filmpje aan je eige binnekant!
Sterkte en ik hoop dat je net zoveel kan genieten van Vaderdag als ik. Mijn pas is overleden in 1985, maar met Vaderdag doe ik dus een tijd mezelf even terugtrekken. even fijn alleen zijn. Alleen met mijn paps. Dan ga ik terug in mijn geheugen. Kan ik hem zien, horen en zelfs ruiken.. Ik doe dat vaker, maar met Vaderdag ook en dan praat ik met hem. Okee ik praat en hij... doet niks, is alleen in mijn hoofd of hoe je het noemt. Maar dan moet je echt op je gemak zijn, geen haast geen andere dingen aan je hoofd.. jij jezelf en je pa (of ma) en geen haast hebben. Ga maar gewoon eens kletsen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 20:52

ik had het gisteren weer even moeilijk.
Was met een vriendin naar het voetbal kijken (België peelde) en na de match gingen we even langs har huis en zei ze tegen haar mama: "papa zou da geweldig gevonden hebben als hij er nog was." (haar papa is vorig jaar overleden). toen dacht ik echt even, mijn papa ook, maar het voelde nog te vroeg het uit te spreken, als ik dat zou zeggen zou het het zo echt maken dat hij er niet meer is :(

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 20:53

Vandaag was moeders eigenlijk jarig (zou 71 worden)

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 22:07

@pipo

Zo zie ik dat ook.

Annelien92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:17

Wat vader en moederdag betreft ga ik mee met het bovenstaande, doet me vrij weinig. Sta er wel altijd even bij stil, maar dat doe ik elke dag. Er gaat geen dag voorbij dat ik niet aan mijn ouders denk. Ik heb zoveel vragen, vooral aan mijn vader. Ik wil weten wat ik nou verkeerd heb gedaan bij hem waardoor hij mij zo behandelt heeft. En ja, deze vraag heb ik hem op zijn sterfbed gesteld, hier heb ik echter geen antwoord op gehad. Verpleegsters vonden dat ik dat maar niet meer moest doen, omdat het niet goed voor hem was. Maar het is ook niet goed voor mij dat ik met deze vragen achter blijf, of wel?
15 juli is het 1 jaar geleden dat hij is overleden, mijn moeder is inmiddels 10 jaar bij me weg. Mijn psychiater vroeg pas aan me "Hoe voelt dat nou om achter gelaten te worden door je eigen moeder?" (leuke vraag ik weet t.) Hoe ik daar op moest antwoorden wist ik niet, mijn hoofd zei namelijk tegen me dat ze me helemaal niet heeft achtergelaten, ze had geen keus. Maar mijn hart zegt heel wat anders, ik heb haar nodig en dat maakt me heel bang.
Ik weet niet of jullie ooit hebben nagedacht om naar een medium te gaan, dit is iets wat ik heel graag zou willen. Puur om antwoorden te krijgen

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 20:49

olafgek schreef:
ik had het gisteren weer even moeilijk.
Was met een vriendin naar het voetbal kijken (België peelde) en na de match gingen we even langs har huis en zei ze tegen haar mama: "papa zou da geweldig gevonden hebben als hij er nog was." (haar papa is vorig jaar overleden). toen dacht ik echt even, mijn papa ook, maar het voelde nog te vroeg het uit te spreken, als ik dat zou zeggen zou het het zo echt maken dat hij er niet meer is :(

Dit komt wel, het is nu misschien nog te vroeg, maar Later kun je dat wel zeggen!

Annelien, een medium.. ik weet het niet.. maar ik denk dat ik ook niet met heel veel vragen ben achter gebleven. mijn papa was de beste papa voor mij. dus daarom zit ik er niet zo aan vast denk ik.

een medium is toch dat paranormale gebeuren enzo? Daar heb ik iig niet zo veel mee

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 23:37

Ik ben naar een show van Derek Ogilvie geweest. Mijn moeder keer zelf altijd naar zijn shows, was zo'n tien jaar geleden haar broer verloren (eveneens aan kanker) en enkele maanden voor haar overlijden overleed haar vader. In december 2010 zou zij naar een show gaan, maar ze was al te slecht. Ze kon er niet meer heen en was hier zo verdrietig om.

Vorig jaar ben ik gegaan. Gewoon om te kijken hoe en wat. Het is iets waar ik heel graag in zou willen geloven en voor open zou willen staan. Heb zelf geen reading gehad ( je zit toch met heel wat man in de zaal, dus de kans is heel klein). Ik denk dat je pas echt overtuigs kan zijn van zijn kunnen als je zelf een reading gehad hebt..

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 16:14

Op zich wel interessant, maar echt concrete dingen komen er niet uit.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 23:19

Ik weet nooit zo goed of ik het geloven moet..

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 23:28

Ik geloof er helaas niet in, ben wel jaloers op mensen die het geloven en zo nog af en toe 'contact' kunnen hebben met hun dierbaren. Mijn vriend weet zeker dat zijn moeder er nog is omdat de hond vaak blaft en kijkt in een richting ofzo.. Maar als je er in gelooft zeker mee bezig houden! Dat zegt mijn zorgcoördinator ook altijd, als je daar in gelooft kan het gemist een stuk draaglijker worden.
Over een maand ben ik 18, over twee maanden is mama 3 jaar dood, en ook 4 jaar geleden ziek geworden. ;( En het klinkt misschien gek, maar ik denk dat ik haar nu wel op zijn ergst mis.
Ik heb ook heel lang een soort 'moeder'figuur gehad, ik heb 2 jaar lang ergens paardgereden bij iemand aan huis, en kon bij die vrouw echt voor alles terecht. Nu is het ene paard dood en de andere weg, ik weet dat ik er nog wel heen kan maar vind het toch wel heel jammer dat ik er nu niet meer 3 x per week na school heen kan.

Kai_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 11:47

Hallo, ik wil me ook graag melden. En hoop dat dit een deel zal kunnen helpen met het verwerken van mn verdriet.
Ik zal zodra ik de moet enz. . Heb gevonden mijn verhaal doen. Maar dan raak ik nu iedergeval het topic niet kwijt.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 22:09

Kai_Rosa schreef:
Hallo, ik wil me ook graag melden. En hoop dat dit een deel zal kunnen helpen met het verwerken van mn verdriet.
Ik zal zodra ik de moet enz. . Heb gevonden mijn verhaal doen. Maar dan raak ik nu iedergeval het topic niet kwijt.

Moedig van je! Ik zie dat je even oud bent als ik en ook zowel je vader als moeder verloren. Ik lees ook meer mee dan dat ik iets posts, gewoon doen waar je je fijn bij voelt.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 22:13

Kai_Rosa schreef:

DApper van je! ik hoop snel dat je de kracht vind om het te doen, want je verhaal doen kan zo erg opluchten!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 17:08

Hoi Kai Rosa. We hebben geen haast hier . Neem de tijd. Ik hoor tot de ouwe mutsen brigade. Voor mij is t lang geleden. Ben hier aangehaakt om jullie eventueel te kunnen helpen vanuit het perspectief "het is al lang geleden".

Eergisteren havo diploma uitrijking gehad van m'n zoon. Oh, wat zou opa trots geweest zijn. Zoon en opa hebben elkaar nooit gekend uiteraard. Maar stiekem geloof ik dat ergens opa toch wel trots zot te wezen.

MJDR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 22:32

Ik heb een paar verhalen gelezen, respect en sterkte voor jullie allemaal! Jeetje wat veschrikelijk :(

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 22:46

Kai-Rosa het lucht wel op om er over te praten.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 23:03

Mijn vader is drie jaar geleden aan slokdarmkanker. En ik mis hem nog elke dag... van een gekke gezonde bouwvakker en eigenaar van zijn bouwbedrijf van 120kg ging hij naar een klein oud mannetje van nog geen 45kg. Dat slopen van die ziekte is zo hard... voor dat mijn vader overleed zijn 1 oudere en 4 jongere zusjes van hem overleden aan dezelfde agressieve vorm van kanker. :(:)
Toen het ontdekt werd bij mijn vader was hij ook vrij snel "opgegeven" ze gaven hem nog enkele maanden en hij is toen een weddenschap aangegaan met zijn oncoloog... en die heeft hij gewonnen :+ ruim twee jaar heeft hij het kunnen rekken en enkele weken voor zijn dood werkte hij nog.
Ik ben altijd erg close geweest met mijn vader tot op het bittere eind. ; ( mijn vader was zo verzwakt en vergiftigd door zijn eigen lichaam... bijna alle organen waren aangetast, als hij huilde waren zelfs zijn tranen gelig. De primaire tumor ging bloeden en mijn vader gedreigde in zijn eigen bloed te stikken. Na overleg met de arts en hem heb ik hem toen twee injecties toegediend (ik ben verpleegkundige) welke hem fataal zouden zijn... maar hem ook verder lijden zouden besparen die dag.
Gelukkig heb ik zo veel meer mooie herinneringen aan mijn vader... maar toch is die laatste dag ook iets wat je nooit meer vergeet. Wat een strijd heeft die man gestreden.