anneliesdj schreef:Ik vind dit wel heel erg makkelijk gedacht. Dit is gewoon een instelling van ach, het maakt niet uit of je je best doet of niet, je komt toch wel waar je terecht hoort te komen. Een bepaald doel willen bereiken wordt dus niet gestimuleerd, hard werken voor je diploma's en later voor je geld is niet nodig.
Ik vraag me echt af wat er terecht moet komen van dit soort mensen.
Mag ik eerlijk mijn mening geven? Ik heb liever mensen met een instelling die het leven op nemen zoals het komt, en het aanvaarden zoals het is zonder er een strijd of iets met een rechtstreeks doel van te maken, met kans op mislukking die dan weer gelijkstaat aan: je bent niet waardig om te leven.
Dan vind ik de mensen met de instelling; wat komt dat komt minder gevaarlijk omdat zij wél ambities kunnen najagen, maar dit is geen Moeten maar een mogen, je hoeft niets te bereiken om waardig te zijn, om aanvaard te worden, maar als je daar zin in hebt Mag het wel.
Mensen die leren dat ze moeten presteren om het te maken in onze maatschappij zijn echt niet de mensen die het gelukkigst zijn in deze wereld, dat zijn zelfs vaak degene die afstevenen op een burn-out omdat de externe druk zo inmens groot is dat ze hun interne behoeften constant aan de kant schuiven en zelfs zo de binding met zichzelf verliezen

Maar dat is hoe ik er over denk