Authentic schreef:Cinderella dacht eindelijk een onderbouwde reactie te krijgen op die post van pagina 31.
Die heeft ze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zertab schreef:Nog steeds is mijn mening dat dit niet kan.
Citaat:Relatie is een sleur? Praat er samen over.
Citaat:Zoek desnoods hulp. Maar geen affaire. Dat is gewoon zo ontzettend laf en laag.
Authentic schreef:Cinderella dacht eindelijk een onderbouwde reactie te krijgen op die post van pagina 31.
Cinderella schreef:Authentic schreef:Cinderella dacht eindelijk een onderbouwde reactie te krijgen op die post van pagina 31.
Hahaha. Ja ik zat er meteen aan te denken, maar helaas.
Wow dat dat alweer bijna een jaar geleden is trouwens! Had ik potverdikkie zo mijn best gedaan op die post en krijg ik gewoon 0 aan reactie.
Citaat:Misschien verklaarbaar vanuit een paar uitgedeelde bannetjes toen, who knows.
I
Huertecilla schreef:Zertab schreef:Nog steeds is mijn mening dat dit niet kan.
Ik ook. Ik vind bedrog en hypocrisie niet kunnen.Citaat:Relatie is een sleur? Praat er samen over.
Dat kan HEEL vaak niet.
Wat dan?
Scheiden en eventuele kinderen de dupe laten worden?
Of een noodoplossing?
Helaas heeft menigeen bij het aangaan van een verbinding geen besef van de eventuele botsingen tussen beloftes voor altijd en de zekerheid van verandering.
Zertab schreef:Want als een van de partners vreemd gaat en de kinderen komen daar achter zijn de kinderen niet de dupe?
Citaat:Waarschijnlijk wordt het dan erger.
Citaat:Als een van mijn ouders vreemd zou gaan, dan weet ik wel dat ik diegene een tijdje niet meer hoef te zien.
Collie2008 schreef:Er zijn genoeg mannen die wel buiten de deur willen snoepen, maar het niet verdragen als vrouwlief dat ook gaat doen. Dus een open relatie niet willen, maar wel zelf de bloemetjes buiten zetten. Andersom net zo.
Huertecilla schreef:Zertab schreef:Want als een van de partners vreemd gaat en de kinderen komen daar achter zijn de kinderen niet de dupe?
'ALS' want dat is helemaal niet zo zeker. Vooral vrouwen die vreemgaan komen daar vaak mee weg zonder dat manlief daar erg in heeft.Citaat:Waarschijnlijk wordt het dan erger.
Of komt het tot een oplossing.
Lang niet elke relatie gaat stuk op vreemdgaan.
Het is ook dan weer vreselijk jammer dat zo'n hindernis niet zonder bedrog genomen kan worden.Citaat:Als een van mijn ouders vreemd zou gaan, dan weet ik wel dat ik diegene een tijdje niet meer hoef te zien.
Waarom dan niet boos op degene die daartoe 'gedwongen' heeft?
Vreemdgaan is in de regel geen situatie met een onschuldige partij. Niet zelden is de echte 'schuldige' degene die niet vreemd gaat.
DE fout is niet praten, niet bespreekbaar zijn; starheid.
Er is in relaties geen beste, alleen maar een slechtste; egoisme; niet beiden VOOR het geluk van de ANDER zijn.
Zertab schreef:@Huertecilla: Volgens mij ben jij een vrouwenhater.
Zertab schreef:Weet je...ik snap geen moer van je reacties.
Aan de ene kant praat je bedrog goed, aan de andere kant niet. Daarbij, gebruik je een taal die voor de gemiddelde bokker niet eens te begrijpen is.
Huertecilla schreef:Zertab schreef:Weet je...ik snap geen moer van je reacties.
Aan de ene kant praat je bedrog goed, aan de andere kant niet. Daarbij, gebruik je een taal die voor de gemiddelde bokker niet eens te begrijpen is.
Ik praat bedrog in het geheel NIET goed. Ik vind daarbij wel dat de 'schuld' in de regel gedeeld is.
Het probleem zie ik verder niet in het vreemdgaan of de redenen, maar in het onderliggende probleem. De rigide beperkende moraal en de taboes mbt erover praten. In het conflict tussen de voorgespiegelde moraal en de werkelijkheid van onze westerse samenleving.
Het is mij veel te simplistisch om iemand (m/v) die daartussen klem komt te zitten daarvan de schuld te geven.
De overgrote meerderheid van de mensen die aan een duurzame relatie beginnen, beginnen daar met oprechte bedoelingen aan, maar zijn volstrekt onvolledig geinformeerd/voorbereid. Dat is niet hun schuld.
Informatie, een boek zoals 'Dawn' maakt nu eenmaal helaas geen deel uit van ons onderwijs/opvoedingssysteem.
Het is hen wel verwijtbaar als ze niet WILLEN weten dat er meer informatie is.
Zwerte schreef:Oh en waarom ik dus vind dat het geen gedeelde schuld is: vreemdgaan is een handeling en daar zit een bewuste component in. Als volwassene vind ik dat je altijd volledig verantwoordelijk bent voor je handelen en dus zeker ook voor vreemdgaan. Zal me worst wezen wat voor partner er thuis zit, als die relatie niet werkt, moet je het lef hebben dat te eindigen als je het niet kan veranderen. Maar gaan liegen en bedriegen vind ik echt nooit goed te praten.
Zwerte schreef:Eigenlijk zeg jij dat je dus niet alleen verantwoordelijk bent voor wat je zelf doet, maar ook tot op zekere hoogte voor wat een ander doet.
Huertecilla schreef:Zertab schreef:Weet je...ik snap geen moer van je reacties.
Ik praat bedrog in het geheel NIET goed. Ik vind daarbij wel dat de 'schuld' in de regel gedeeld is.
Pattypaard schreef:Blijf het toch lachwekkend vinden hoe er vaker op Huertecilla gereageerd wordt.
Ik begrijp wel wat hij zegt, en ik denk dat de meeste mensen het ook kunnen begrijpen maar niet willen begrijpen.