Salsa dansen/les

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Francis

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 17:43

Nee, geen workshop Bachata ikke.. 2 lessen Kizomba (maar daar willen Chris en ik nog een keer een volle cursus in doen) en rueda en ik doe op dit moment (dinsdag dus de laatste) een korte cursus van 4 lessen Cuban style bij Ziko.

Ja joh, gewoon in de maat blijven bewegen, dan komt 't vanzelf weer goed. En als je klein blijft dansen kun je ook makkelijker volgen en sneller reageren. Hoe 'groter' je danst, hoe eerder je te ver weg bent om een move af te maken of van richting te veranderen of wat ook. Ik merk dat nu ik mezelf train in 'klein' dansen, ik ook veel ingewikkelder dingen kan blijven volgen en goed afronden.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 21:48

Ow dat dacht ik. Vorige week workshop Cubana, was leuk, en daarna was er telkens wel ergens een rueda op de dansvloer, ziet er heel gezellig uit, maar ik vind de LA stijl veel mooier, sierlijker. En dat idee heb ik dus ook bij Dominicaanse bachata en de dansschool-style zoals het blijkbaar genoemd wordt.

Vrijdag vroeg een man mij ten dans die net tot mijn schouder kwam, die heeft wel 3x gevraagd of ik kleiner kon dansen maar ik stond voor mijn gevoel al alleen maar op mijn plek te hupsen :+
Terwijl ik zelf wel verbetering merk, waar ik eerst geen raad wist op een volle dansvloer kan ik nu al stuk kleiner dansen.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:53

Cuban style die ik dans is geen rueda maar cuban voor partners. Hoewel ik LA ook leuk vind (ik vind het vooral leuk dat ik beiden kan en kan afwisselen), vind ik Cuban toch net wat leuker omdat het 'socialer' is, je danst veel meer 'samen', meer oogcontact, meer 'flirten'. Bij LA style heb je minder oogcontact omdat de man juist met z'n kijkrichting de dansrichting aan geeft en je ook vaker met je rug naar je partner staat. Cuban is vrolijker, straatdansen, social, LA is meer 'dansvloer/dansschool' en 'show' (is logisch, zo is het ook ontstaan).

Ik begin inmiddels ook echt m'n voorkeur voor een bepaald soort feesten te krijgen. Het 'showen' en 'kijk mij es dansen' begint me echt tegen te staan, ik heb echt al een paar keer gedanst met mannen die vooral heel druk met zichzelf waren en vergaten dat er nog een dame aan hing. Niks geen oogcontact maar continu de zaal scannen om te zien of er wel naar ze gekeken wordt en wie er dan naar ze kijkt. Gewoon asociaal vind ik dat. Het zijn ook de feesten waar ik veel geweigerd wordt aangezien ik niet jong en slank ben en er 'dus' niet met mij geshowed kan worden door de mannen. Ik merk dat ik op de echt gezellige 'social' party's veel meer kan dansen en ook gewoon gevraagd wordt door mannen. Dat sociale, het gezellig samen dansen, dáár gaat het me om en dat is - in mijn ogen - eigenlijk ook hoe salsa bedoeld is. Uiteraard wil ik daarbij wel ook gewoon góed dansen en dans ik ook gewoon LA style, maar het plezier van samen met een partner lekker dansen zijn staat voorop.

Ja, vooral als het druk is moet je echt wel kleine pasjes kunnen maken anders kun je echt niks. Ik begin het inmiddels aardig te leren en kreeg bij Ziko vorige week zelfs de opmerking dat ik groter moest dansen :P Nu snap ik 't wel, ik danste echt heel klein terwijl we met maar 4 paren op de dansvloer stonden en dus alle ruimte hadden en Cuban is wel uitbundig dus mag groter als het kan. Beetje aanpassen aan wat kan dus. Jaja, noone said it would be easy ;)

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 09:59

Die workshop Cubana was ook met partner. Even wennen dat de man andere passen maakt en je die lijn los moet laten. Maar door die workshop, en degene die de workshop gaven, waren er ineens veel Cuban dansers, terwijl je daar normaal 95% LA stijl ziet.
Bij LA stijl is er ook veel oogcontact, als je met een goede danser danst en inderdaad, niet zo'n scanner, bah zo'n hekel aan.

Die voorkeur snap ik helemaal. Zelf vermijd ik ook die showballenfeestjes.
Zaterdag kwam er op het eind een oudere man naar mij toe of ik alsjeblieft met hem salsa wilde dansen, hij had de salsa zaal pas net ontdekt en nog niet gedanst. Hij deed alleen wat basis pasjes, cross body en rechtse draai, prima. Vervolgens kwam er een break en ging hij ff zijn shines tonen en echt de zaal rondkijkend van 'zie mij!!!' en ik stond er echt zo tegen over van 'doe je ding'.. :+

Zaterdag ook zo gaaf salsa gedanst met een gast die zo goed kan dansen :oo Ik tegen een vriendin als hij mij straks nog een keer vraagt moet je het wel filmen, het voelde zo gaaf. Maar helaas was zij ook aan het dansen toen we weer gingen dansen. Opgetilt worden en rondgedraaid worden door de lucht enzo :))

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 10:46

Ik denk dat iedereen wel een voorkeur heeft voor bepaalde feestjes, ik merk zelf heel erg dat sfeer bij bepaalde feestjes wisselend kan zijn, maar probeer toch heel wat feestjes mee te pakken. Voornamelijk ook omdat ik meestal afstem met mijn danspartner, waardoor er zoiezo gedanst kan worden.

Afgelopen week ben ik meegesleept naar een rueda proefles, moest meteen aan jou denken Francis! Ik vond het erg geslaagd, hebben een aantal dingen gedaan. Wat ik voornamelijk leuk vond is de humor, lekker ontspannen, worden wat grapjes uitgehaald. Dus.. vanaf morgen ga ik starten met rueda lessen op donderdag. Ik wilde nog niet aan de masterclassen salsa beginnen, maar vind dit wel een mooie afwisseling!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 01:03

Hihi, wat leuk dat je aan mij moest denken Sjouks, ja, Rueda is vooral heel veel fun! Gaaf dat je lessen gaat doen, je zult zien dat je door de rueda ook makkelijker op feestjes met een partner die cubaans dans kunt dansen. Have fun!

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 17:50

Hee. Omdat mijn teentjes nog niet helemaal goed zijn na de breuken heb ik besloten nu ook geen cursus te volgen :( Ik ga binnekort wel ff een feestje bezoeken om toch weer ff te dansen(althans proberen) en te socializen met iedereen!
Ik mis het dansen echt onwijs!

Fijn om te lezen dat iedereen nog zo lekker aan het dansen is!

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:05

Ja ik had geen idee wat rueda was. Gister de eerste echte les gehad, we gaan schijnbaar erg hard, we waren ook echt met een klein groepje nieuwe mensen daar. Vier nieuwe, ik, twee vrienden van me en een van hun danspartners. Vooral erg veel gelachen dus, aangezien we elkaar dus kennen. Zo leuk als je met drie 'stellen' start en dan aan het einde van het uur met een super grote kring staat :D

Balen tuttebel van je tenen, kan me voorstellen dat het je veels te lang duurt inmiddels.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 18:56

Echt balen... Wij zouden vanavond weer beginnen met lessen, maar kregen vanmiddag te horen dat er te weinig aanmeldingen waren, dus sowieso de rest van het jaar geen les voor ons! Ik denk dat we nu zelf maar gaan oefenen en feestjes proberen mee te pakken. En misschien zouden ze nu i.p.v. lessen wat bootcamps gaan organiseren, dus daar hopen we nu op. Wel echt super jammer en ook banketstaaf voor onze leraren.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 18:51

Jeetje wat balen dat de lessen niet door gaan Joyce. Hier zitten die van dinsdag en woensdag propvol. Op de donderdag is nog wel plek in Deventer.
Van Ziko hoorde ik dat hij ook al halverwege het voorinschrijven voor de meeste cursussen vol zat.

Oh jeetje Tuttebel, wat duurt dat láng zeg! Ook al zo balen. Dan maar gewoon af en toe even naar het vrijdansen maandag, dan kun je ook lekker rustig aan één of twee dansjes doen zonder dat het je direct veel geld kost.

Ik ben afgelopen zaterdag op de Salsaboot geweest :D Vanuit Harderwijk op een rondvaartboot over 't IJsselmeer en dan maar dansen. Wat een ontzéttend gezellig feestje, zo'n lekkere sfeer en leuke sociale dansers. Ben nog nooit zo vaak gevraagd door heren, zelfs niet op m'n eigen dansschool. In December is het weer en dan gaan we zeker weer als we kunnen.
Donderdag begin voor mij de cursus weer, heerlijk! Hoop wel dat ik wat opgeknapt ben, ben vanaf zondag gigantisch verkouden, hoest en snotter en loop te hijgen als een oud peerd zodra ik wat gedaan heb... Komend weekend ben ik een weekend in Castricum (eindelijk m'n Bokt-prijs van 2 jaar geleden innen) dus dan even een weekendje geen salsa voor mij (of zal ik toch stiekum even kijken of daar iets te doen is op zaterdag avond?? Degene met wie ik ga danst alleen niet dus vind ik niet zo sociaal om te doen ;) )

OH shoot... er is dus echt vanalles te doen in de omgeving, Beverwijk op vrijdag, Alkmaar en Purmerend op zondag... Nou ja, maar even afwachten, mocht m'n weekendgenoot het leuk lijken kunnen we op zondag altijd een matinee mee pakken, in Alkmaar met cubaans eten dus da's voor haar ook leuk. Toch? *vroeg ze schijnheilig O:) )

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 19:56

Ja leuk die Salsaboot! Ik had het ook voorbij zien komen, maar weet niet of ik m'n vriend zo gek krijg om mee te gaan, haha. Hij vindt het al spannend om gewoon op zondag in de beachclub te dansen ;)

Het is inderdaad balen van onze lessen, maar ergens is het ook een heel klein beetje hun eigen schuld. Ze zijn naast het geven van lessen ontzettend druk met allemaal andere dingen (draaien op feesten, privelessen en workshops geven, shows dansen, etc.) en ze hadden moeite met het vinden van een geschikte, betaalbare locatie. Ze vonden die pas heel last-minute, dus een week voor de proeflessen begonnen, zijn ze pas begonnen met het promoten van de lessen en het online zetten van de roosters. Ze hebben veel te weinig tijd gehad om reclame te maken en mensen die bijv. in de zomer al zijn gaan zoeken naar dansscholen, konden ook geen info over het nieuwe seizoen op de website vinden.
Daarbij hadden ze ook pech, omdat veel van onze "les genoten" gingen verhuizen, werkloos raakten, hoog zwanger zijn, op wereldreis zijn, of het niet zagen zitten om een niveau hoger te gaan dansen. Ik heb ook veel gehoord dat mensen 12 weken achter elkaar lessen te lang vinden. Dat snap ik persoonlijk niet zo goed, maarja.

We hopen gewoon dat ze in het nieuwe jaar weer gaan beginnen en dat ze tussendoor wat leuke workshops gaan geven.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 21:01

Oh ja, je moet wel op tijd reclame maken idd. Mijn dansleraar focust momenteel helemaal op de locatie in Apeldoorn, daar steken ze zowat met de benen uit de ruimte en heeft hij zelfs extra lessen ingelast. In Deventer heeft hij nauwelijks reclame gemaakt en daar is de groep beginners maar net groot genoeg om überhaupt een cursus te starten. De gevorderde lessen zijn in Deventer maar daar komt op een gegeven moment dus wel weinig nieuwe aanwas bij ben ik bang. Ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen na dit seizoen. De beginners van afgelopen jaar (de anderen uit mijn groep dus) zijn ook al naar Apeldoorn verhuisd omdat ze de overstap naar mijn groep niet aan konden. In Apeldoorn heeft hij nu een groep semi-gevorderden waar zij bij in zijn gegaan en in Deventer Gevorderden 1 en 2 (ik dans in 1). Maar ja, veel Deventernaren van de donderdag zitten er niet op te wachten naar Apeldoorn te moeten dus ik ben een beetje bang dat het in Deventer dood gaat bloeden. We zullen zien...

12 lessen te lang? Ik vond 12 weken géén les veel te lang! ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 21:06

Haha ja precies! Hiervoor deed ik stijldansen en dan danste je bijna het hele jaar door, uitgezonderd de vakanties en dan een zomerstop (maar dat was ook vakantieperiode). Ik vind 12 weken echt zo voorbij vliegen!

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 13:42

Ha dames,
Kunnen jullie mij misschien wat meer info geven over salsa? In augustus ben ik op een salsa feest terecht gekomen in Den Haag en dat zag er heel leuk uit! Eigenlijk wil ik dat wel met mijn vriend gaan doen.. Alleen we zijn wel echt oerhollands en vraag me af of we niet een beetje uit de toon vallen? Ik heb nog nooit dansles gehad dus vraag me af wat er bij het beginners niveau verwacht wordt :o . Ik beschik niet over de dansskills zoals ze in de salsa landen zijn namelijk :') .
Alvast bedankt!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 13:44

Whaha nou bijna niemand hier in NL hoor :D Gewoon lekker bij dansscholen in je omgeving gaan kijken en je aanmelden voor een beginners cursus. Je valt echt niet uit de toon, beloofd!

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:39

Inderdaad, gewoon gaan kijken en meedoen. Iedereen moet ergens starten, we zijn allemaal zo begonnen. Ik weet nog dat ik precies hetzelfde vreesde toen ik ging beginnen. 'stel nou...'
Gewoon doen!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 15:38

Gewoon mee doen, zo zijn we allemaal begonnen. Dansen kun je écht leren, ook als oerhollandse meid (ik ken heel wat hollandse meiden die bewegen als een latina en latina's die beter van de dansvloer kunnen blijven dus het zegt allemaal niet alles ;) )

Zo, en wat gaat iedereen dit weekend doen?
Ik ga vanavond naar Zutphen, feestje van Ziko en zondag naar de Eemhof. Nog anderen van hier die naar een van die twee feestjes gaan?

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 20:00

Ik ga dit weekend alweer niet dansen.. Zit er voorlopig ook niet in denk ik.

Ik hoop dat het in Zutphen dit keer drukker is als de vorige keer dat Ziko feestje gaf als er toen verdeeld over 2 zalen 40 aanwezig was is dat al veel

hidsiiiggg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 20:54

salsa kan iedereen leren! En het leuke is dat je het erg snel leert.. en bij feesten zijn er genoeg mensen die je willen helpen^^

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 12:32

Ik heb afgelopen weekend geen salsa feestjes bezocht, alleen mijn standaard donderdagavond bij de Santiago in Eindhoven. Komend weekend staat Bachata Mania op de planning in Asten, mensen die hierheen gaan?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 13:38

Hier staat het nogal stil qua Salsa :( Mijn vriend heeft "besloten" dat hij Salsa alleen leuk vindt als hij naar les kan en hij vindt feestjes heel ongemakkelijk. Hij doet altijd heel stoer, maar ondertussen.... Hij denkt dat hij voor banketstaaf staat ofzo en hij durft ook niet met andere dames te dansen. Echt super jammer, want hij wil tegenwoordig ook al niet eens meer in huis dansen met mij! Ja, soms 1 minuutje ofzo. Maarja, misschien draait hij binnenkort nog bij. We zijn nu heel druk met het opknappen van onze camper, die moet eigenlijk begin november klaar zijn (dan moeten we de schuur uit waar de camper nu staat) en daarna ga ik maar weer eens een poging wagen om hem enthousiast te maken ;)

Overigens zit er aan elk nadeel wel een voordeel! Nu ik niet meer dans, heb ik het paardrijden weer opgepakt en rij nu 2x per week op een super leuk paardje. Dus ik zit in elk geval niet stil (zou ik ook niet willen en kunnen) :D

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:10

Joh wat zonde Joyce. Ik zou haast willen voorstellen om es af te spreken bij de Eemhof, ik wil hem rustig een keer vragen om te dansen en de dames waar ik meestal samen mee ga zijn ook gewend om heren te vragen. Wellicht dat als hij een paar keer door een dame gevraagd wordt hij een beetje over z'n drempel heen komt. In de Eemhof is de sfeer sowieso heel relaxed en ongedwongen, veel minder dat geshow en poeha wat je op sommige andere feestjes ziet.

Jeetje wat balen Tuttebel!

Ziko in Zutphen was idd niet vreselijk druk maar wel leuk en heel gezellig en ik heb toch volop kunnen dansen. Hij gaat dit maandelijks doen en het is een erg leuke locatie vind ik, dus ik denk ook zeker dat het bestaansrecht heeft en wel drukker gaat worden als mensen eenmaal weten dat het er is. Ook hier weer relaxte sfeer, gemeleerd gezelschap (ik ben er achter dat ik vooral de feestjes met voornl. 20ers niet leuk vind, daar waar ook oudere dansers zijn is de sfeer meestal minder 'show' en meer 'social').

Zelfde gold voor Nijkerk dit weekend. Heel gemeleerd gezelschap, veel 35+ers, leuk aantal Cuban dansers dus ook weer een geslaagde avond.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 21:13

Eemhof zijn we al een paar keer geweest, veel mensen die bij ons in de les zaten komen daar nog steeds bijna elke zondag. Maar hij vindt het gewoon echt niet leuk om met andere mensen te dansen, zelfs wanneer het dames uit onze eigenlijk les zijn. Hij verpest het min of meer voor zichzelf, omdat hij min of meer van tevoren al besluit dat hij het toch niet leuk vind/het niet kan/voor schut staat/etc.

Misschien kan ik hem nog wel eens overhalen om toch te gaan. Zou leuk zijn om bokkers te meeten bij de Eemhof!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 02:03

Ja, da's idd echt jammer dat hij bij voorbaat al met zo'n gedachte er heen gaat want dat bepaalt zeker je avond. Als ik vooraf heen ga met 't idee dat ik nu toch es wat minder zelf wil vragen en gevraagd wil worden, dan weet ik dat ik teleurgesteld ga worden en dan uiteindelijk half sacherijnig toch maar zelf weer ga vragen (wat dan natuurlijk ook niet lekker wil omdat ik niet in die beetje brutale 'kan mij het schelen' modus zit).
Ga ik met een positieve instelling en het idee dat ik gewoon lekker veel wil dansen, kan niet schelen hoe, dan voel ik me ook veel vrijer om veel verschillende mannen te vragen en lukt dat dan ook en dans ik dus veel meer en heb een toffe avond. En dan boeit het me niks met wie ik dans, of dat nu een topper of een beginner is, zolang je maar sámen danst en samen geniet.

Voor schut staan is onmogelijk, zéker bij de Eemhof danst iedereen gewoon voor z'n plezier en kijken mensen juist helemaal niet op die manier naar elkaar, dat vind ik nou juist zo heerlijk daar. Al kun je alleen maar de basispas en verder niets, dan nog sta je niet voor schut. Vorige week was er een meneer - in z'n eentje - op de dansvloer die duidelijk geen flauw idee had van salsa pasjes maar wel overduidelijk stond te genieten van de muziek. En er was geen mens die daar raar naar keek.

De enige voor wie hij moet dansen is voor zichzelf. Kijk, als hij het zélf niet leuk vindt dan houdt het op, dan moet hij het inderdaad niet doen. Maar als hij het dansen an sich leuk vindt en kan genieten van het dansen, dan is de rest totaal onbelangrijk en zou hij dat echt moeten proberen los te laten.
Het is gewoon zo jammer als je jezelf door dat soort gedachtes beperkt (en ik snap het wel hoor, ik had járen eerder kunnen dansen als ik me minder had aangetrokken van wat anderen zouden vinden... ik vond dat ik niet mocht salsa dansen omdat ik veel overgewicht had. Nu ik merk hoeveel plezier ik er aan beleef en hoe veel ik er van geniet, heb ik daar echt spijt van. Ik had zo veel jaar eerder dit plezier kunnen hebben als ik mezelf dat gegund had. Je doet dus echt alleen jezelf maar tekort op die manier.

Het gaat er ook absoluut niet om hoeveel combinaties je kent en wat voor spannende shines je kunt of hoeveel draaien je achter elkaar kunt spinnen. Ik dans lekkerder met Chris die nog maar een beperkt arsenaal aan moves heeft (waar hij zelf erg van baalt en behoorlijk onzeker over is omdat hij vindt dat hij elke geleerde combinatie ook moet onthouden - wat onzin is natuurlijk. De dames staan op donderdag voor hem in de rij en toch voelt hij zich onzeker) dan met iemand die weet ik wat voor spannende dingen kan maar vergeet om sámen met mij te dansen maar mij als soort attribuut ziet om mee op de dansvloer te staan, zodat ik het gevoel krijg dat hij net zo goed met een barkruk zou kunnen dansen in plaats van met mij.

Dus hup, zondagje Eemhof plannen ;) (uh, komend weekend ff niet, dan ga ik naar Level 42 dus even wat anders dan salsa) en zeg maar tegen je vriend dat ik nieuwsgierig geworden ben en graag met hem wil dansen ;) Lijkt me idd ook gezellig om echt met wat mensen daar af te spreken. Nu ben ik er vaak alleen of met 1 of 2 anderen maar dan voel je je toch al snel een beetje 'verloren' in de menigte als die aan't dansen zijn en jij alleen even niet. Met een groter clubje zijn er altijd wel een paar die net even niet dansen zodat je wat aanspraak houdt. Lijkt me nog gezelliger dan met z'n tweetjes. ;)

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 16:03

Wat jammer Joyce dat je vriend er zo over denkt. Herken het wel ergens, ik had dat gevoel in het begin heel erg, maar vond dat ik daar door heen moest en als beginner is dat ook niet erg, maar tijdens salsa 2 ging ik op feestjes ineens alleen maar met mensen om die minstens een jaar verder waren en voelde ik mij echt de enige stuntelaar tussen allemaal hele goede dansers. Een feest, echt zo'n showballengebeuren, was toen echt de druppel en toen echt bedacht dat ik er mee ging stoppen, waarom telkens die kwelling opzoeken. Maar na een paar weken niet gedanst te hebben begon het te kriebelen.. toch weer gaan lessen, en ergens het psychische stukje los kunnen laten (wat niet alleen met dansen te maken had, maar met een heftige periode, net voor ik begon met dansen). En het plezier in het dansen is verdriedubbeld ;)
Push je vriend niet te veel, laat het even rusten, camper mooi maken (heel benieuwd naar het eindresultaat :D ) en dan eens met hem gaan praten waar dat gevoel vandaan komt, want het heeft onderliggend, waarschijnlijk niks direct met het dansen te maken.

Ik ben net terug van een heerlijke rondreis door Thailand en Laos, avond Salsa Festival in Bangkok mee kunnen maken, erg gaaf! Veel shows, lees 1,5 uur lang, allerlei internationale shows. Het niveau was echt van beginner tot de top, heel leuk! Had een hele middag gezocht naar dansschoenen, maar niks kunnen vinden dus op mijn slippers. Maar goed ook, want met een hak was ik echt veel te lang geweest :P Veel bachata gedanst, wat merengue, salsa op slippers is toch niet zo lekker dansen.
In Laos 's avonds op een terras, hoorde ineens 'Darte un Beso' van Prince Royce ergens uit een kroeg komen, dus ik daar heen, was er niemand! Hele groep zat mij op het terras aan te staren 'waar heb jij last van?' 'Kan er dan niemand bachata??' O:)
En een avond op het strand 'dus jij danst salsa?!' en daar gingen we op het strand in de branding :D

Francis, voor jou een eind uit de richting, maar de Minneboo in Oosterhout is echt een aanrader. Ligt de gemiddelde leeftijd een stuk hoger (ik, 28 voel mij altijd wel een van de jongere) en echt zo'n iedereen danst met iedereen feest. Gok dat je daar de hele avond kan dansen zonder te vragen :)