Het weertopic #29!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 20:35

rocymax schreef:
´t Weer is hier helemaal omgedraaid, keiharde storm met regen -O-

Ik heb ook ZOOO'N medelijden met jou!!!!
:j :j :j

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 21:31

:')

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 21:35

rocymax schreef:
rocymax schreef:
´t Weer is hier helemaal omgedraaid, keiharde storm met regen -O-

Ik denk dat dit echt een geval is van boontje komt om zijn loontje -O- :')

~~}>

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 21:39

Arme rocymax
_O- _O- _O-

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 21:42

Dankjulliewel voor jullie steun }> :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 22:01

Marcella schreef:
Koud en grauw weer met een smerig koude wind. En eind van de dag af en toe een zielig zonnetje die terrein probeerde te winnen.

En vanmorgen dus een paard met koliek, maar gelukkig val het allemaal mee lijkt het tot nu toe. Beter gezegd dus gewoon een rotdag.

He jakkes, Marcella, wie ?
Je fjordje of een ander bij jullie ?

Hoe is het er nu mee ?

dipstaartje

Re: Het weertopic #29!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 22:05

morgen zou de zon door moeten gaan komen
ben benieuwd

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 22:10

De mijne gelukkig was het heel licht, maar had liever gewoon alleen gebeld voor afspraak maken voor het enten. We snappen er alleen helemaal niks van waarvan. Wel een iets verhoogde pols en iets onrustige darmgeluiden. Met opvoelen geen echtte verstopping en er mest uitgehaald en dat zag er ook heel netje uit. Dit in de handschoen gedaan met water, maar geen zand. :? De mazzelaar krijg nu wel morgen en overmorgen gekookte lijnzaad en dit vind hij :9 :9 :9 .

Ik verlang nu toch echt wel naar een heerlijk zonnetje met iets hogere temperaturen. *\%/*

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 22:14

Kan altijd gebeuren ... in 90 % is de oorzaak c.q. aanleiding niet te achterhalen ... voortaan maar een flesje Colosan in de medicijnkast zetten, heel fijn als eerste hulp ( en bij lichte gevalletjes zelfs vaak afdoende ;) )

Beterschap met 'm :(:)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 22:15

Prachtig weer vandaag! Foto's gemaakt van mijn paard, maar mijn paard was zo stout dat we maar gestopt zijn. Ze veranderde van een hele lieve zachtaardige merrie in een heks die mij wilde vermoorden. :') Hoe ouwer hoe gekker. :))

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 22:27

Rienn misschien dat je paard al alvast de lente in zijn hoofd heeft. :j

Krijg net op facebook dat hij weer gewoon staat te eten. Pijnstiller en darmontspanners zijn beide uitgewerkt nu (zouden werken tot 19.15 uur volgens DA).

Nou hij heeft wel vaker rare koliekachtige verschijnselen gehad in het verleden, maar dan wilde je bellen. Laat hij een scheet en dan was het weer over. En dat was vaak na het rijden vroeger. En hij heeft daarbij een verleden van spierbevangenheid en hoefbevangenheid (hoofdzakelijk de 1ste) dus ook al overgevoelige darmen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 22:36

Dan zou ik me toch eens verdiepen in die Colosan :j
Kun je ook preventief geven.

Ik zweer erbij, echt !

Enne ... het is hier momenteel windstil en niet overdreven koud, 't voorjaar zit in de lucht :D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 22:39

Rienn schreef:
Prachtig weer vandaag! Foto's gemaakt van mijn paard, maar mijn paard was zo stout dat we maar gestopt zijn. Ze veranderde van een hele lieve zachtaardige merrie in een heks die mij wilde vermoorden. :') Hoe ouwer hoe gekker. :))

_O- _O- _O- _O-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 22:43

Eigenlijk ben ik dan wel nieuwsgierig naar die foto's. :')

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 22:51

De foto's die er zijn, zijn heel mooi! Vind ik dan. Maar tussen de foto's in, man man, wat een dier. Daar zijn helaas geen foto's van. Was wel leuk geweest. :))

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 23:08

Rienn schreef:

:')

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 23:46

Marcella schreef:
Rienn misschien dat je paard al alvast de lente in zijn hoofd heeft. :j

Krijg net op facebook dat hij weer gewoon staat te eten. Pijnstiller en darmontspanners zijn beide uitgewerkt nu (zouden werken tot 19.15 uur volgens DA).

Nou hij heeft wel vaker rare koliekachtige verschijnselen gehad in het verleden, maar dan wilde je bellen. Laat hij een scheet en dan was het weer over. En dat was vaak na het rijden vroeger. En hij heeft daarbij een verleden van spierbevangenheid en hoefbevangenheid (hoofdzakelijk de 1ste) dus ook al overgevoelige darmen.

Kom dan eens kijken in het koliektopic waar ik TS ben. Daar heb je medestanders/lotgenoten en een boel kennis inmiddels. De mijne is ook koliekgevoelig bij weersomslag en wijzigingen in het eetschema - zomer > winter en terug e.d.
Hij is in december 2011 geopereerd doordat hij een slag in zijn dunne darm had. Sindsdien heb ik colosan leren kennen in het natraject en dat geeft zoveel hulp en verlichting ongelovelijk. Dat heeft al veel DA bezoekjes en zorgen en pijn weggenomen. Soms is het net niet genoeg en dan komt DA alsnog en dan is er ook sprake van onwijs veel gas.

Sterkte in ieder geval!! Verder geef ik sinds de operatie op advies van kliniek ook probiotica zodat de darmflora optimaal is waardoor hij ook veel minder last van gas en koliek heeft en ook veel beter en regelmatiger grote porties mest dan hij ooit gedaan heeft .

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 23:51

Shirley schreef:
Kan altijd gebeuren ... in 90 % is de oorzaak c.q. aanleiding niet te achterhalen ... voortaan maar een flesje Colosan in de medicijnkast zetten, heel fijn als eerste hulp ( en bij lichte gevalletjes zelfs vaak afdoende ;) )

Beterschap met 'm :(:)

Heel veel paarden zijn gevoelig voor weersomslag. Dus ineens heel koud, veel wind e.d. en dat heeft vaak ook weer met omslag van hoge drukgebieden naar lage drukgebied te maken >> vandaar ook dat ik een tijdje terug vroeg naar overzicht voor meerdere dagen waarin hoge en lage drukgebieden te zien zijn. Zodat ik het een beetje in de gaten kan houden mbt paardlief.

Dit heeft namelijk alles te maken met de druk waaronder het paard het gas dat hij produceert kan "opslaan" - bij omslag van hoge drukgebied waarbij paard het gas super super geconcentreerd kan opslaan naar lage drukgebied zet dit gas ineens heel erg uit. En met name de paarden die daar dan ook nog eens extra gevoelig voor zijn hebben dan extra last van deze pijnlijke ontwikkeling.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 00:01

Marcella, sterkte hoor! Ik hoop dat dit het was en dat alles verder goed gaat met je paard.

Zullen we nu dan weer over het weer gaan kletsen?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 03:13

Net gewoon even lekker zonder jas buiten geweest ... windje weg, aangename temperatuur ... als dat geen voorbode is voor een lekker weekend, dan weet ik het niet meer :))

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 06:49

Hier nu -1, bijna windstil, wind uit zuiden en bewolkte lucht.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 07:11

Als het goed is en ik het niet verkeerd heb is de winter dan nu eindelijk voorbij.

tijd voor een feestje dus :+

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 08:35

Uhm ik hoop het Quartel dat de winter voorbij is,maar ook April kan nog vorst en sneeuw geven :o ,al hoop ik van niet natuurlijk. :n
Het is nu nog grijs maar dat trekt straks wel open en zal de zon er bij komen.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 08:54

Grijs.. kom maar op met die zon !

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 09:00

Afbeelding

Ik geloof er deze keer wel in :j