Rare mensen op marktplaats deel 3!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 16:22

heb ook wat te koop, krijg ik een mailtje ikwil ze wel van je kopen hoor maar dan voor de helft van de prijs. alsof ze me een gunst doet dat ze ze wil kopen

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 16:23

rooswita schreef:
heb ook wat te koop, krijg ik een mailtje ikwil ze wel van je kopen hoor maar dan voor de helft van de prijs. alsof ze me een gunst doet dat ze ze wil kopen

Ligt er natuurlijk wel aan wat het is :') haha

rooswita

Re: Rare mensen op marktplaats deel 3!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 16:26

had laarsjes te koop

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 16:27

rooswita schreef:

Kan een tactiek zijn :+

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 16:29

hmm ja misschien wel een nieuwe wijze om tot een prijs over een te komen

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 17:58

Ik had er net weer eentje......... :+

Ik heb een zgan engels hoofdstel te koop staan, omdat ik m eigenlijk niet meer gebruik en voornamelijk bitloos rijd. Heb het hoofdstel vorig jaar nieuw gekocht voor 84,95 en vraag er nu 35 euro of een goed bod voor.
Krijg ik een mailtje van iemand dat ze de prijs te hoog vind dus 22,50 bied. Dus ik stuur terug, excuus daar gaat die niet voor weg dus zal je verder moeten zoeken. Waarop zij reageert met dat het VEEL te veel geld is voor een merkloos hoofdstel :+
Ik stuurde terug dat ik mijn vraagprijs altijd zelf nog mag beslissen en wenste haar succes met de verdere zoektocht. Waarop ik weer een reactie kreeg dat als ik altijd zo vriendelijk was ik zeker nooit wat verkocht :')
Waar halen ze het lef vandaan tegenwoordig? Mag toch zeker zelf beslissen wat ik voor mijn eigen spullen wil hebben? Een tegenbod doen is echt niet erg, maar bij geen akkoord en grote mond er bij krijgen? :n

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 18:30

Ik had een akkoord met een meneer over zijn picknicktafel. We hadden vorige week afgesproken, maar daar kwam toen - van mijn kant - iets tussen, dus toen zei ik "Misschien kunnen we het doorschuiven naar zaterdag?" en dat vond hij goed. Vervolgens heel de week geen contact meer gehad, we hadden geen tijd afgesproken, ik had zijn adres niet, enzovoort. Ik ben het helemaal vergeten, krijg ik net een mailtje "Omdat je niet langs bent gekomen gaat de picknicktafel weer op Marktplaats".

Nou, dankjewel. :')

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 18:48

Mallow schreef:
Ik had er net weer eentje......... :+

Ik heb een zgan engels hoofdstel te koop staan, omdat ik m eigenlijk niet meer gebruik en voornamelijk bitloos rijd. Heb het hoofdstel vorig jaar nieuw gekocht voor 84,95 en vraag er nu 35 euro of een goed bod voor.
Krijg ik een mailtje van iemand dat ze de prijs te hoog vind dus 22,50 bied. Dus ik stuur terug, excuus daar gaat die niet voor weg dus zal je verder moeten zoeken. Waarop zij reageert met dat het VEEL te veel geld is voor een merkloos hoofdstel :+
Ik stuurde terug dat ik mijn vraagprijs altijd zelf nog mag beslissen en wenste haar succes met de verdere zoektocht. Waarop ik weer een reactie kreeg dat als ik altijd zo vriendelijk was ik zeker nooit wat verkocht :')
Waar halen ze het lef vandaan tegenwoordig? Mag toch zeker zelf beslissen wat ik voor mijn eigen spullen wil hebben? Een tegenbod doen is echt niet erg, maar bij geen akkoord en grote mond er bij krijgen? :n

dat is wel erg aso, jou prijs is ten opzichte van de nieuwprijs niet te hoog (heb het hoofdstel verder niet gezien) meestal kun je voor een gebruikt artikel 1/3 van de nieuwprijs rekenen, dus jou prijs is reeel

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 16:55

Saskiaatje schreef:
Ik had een akkoord met een meneer over zijn picknicktafel. We hadden vorige week afgesproken, maar daar kwam toen - van mijn kant - iets tussen, dus toen zei ik "Misschien kunnen we het doorschuiven naar zaterdag?" en dat vond hij goed. Vervolgens heel de week geen contact meer gehad, we hadden geen tijd afgesproken, ik had zijn adres niet, enzovoort. Ik ben het helemaal vergeten, krijg ik net een mailtje "Omdat je niet langs bent gekomen gaat de picknicktafel weer op Marktplaats".

Maar je had toch zelf ook contact met hem kunnen opnemen en zijn adres te vragen?
En als je het vergeten bent, tja. Eigen schuld denk ik dan ;) Groot gelijk om dan de tafel opnieuw aan te bieden op Marktplaats.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 17:39

Saskiaatje schreef:

Ergens geef ik hem wel gelijk eerlijk gezegd.
Het is juist kan van Koper om een afspraak te maken vind ik.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 23:58

Cayenne schreef:
Saskiaatje schreef:

Maar je had toch zelf ook contact met hem kunnen opnemen en zijn adres te vragen?
En als je het vergeten bent, tja. Eigen schuld denk ik dan ;) Groot gelijk om dan de tafel opnieuw aan te bieden op Marktplaats.

Absoluut hoor. :j Ik vond het gewoon grappig dat hij dat stuurde, terwijl hij allang had kunnen weten dat ik niet ging komen, want ik had geen adres en we hadden nog niets afgesproken, geen tijd of wat dan ook. Ik zei ook dat het nog niet zeker was of ik zaterdag kon komen. Maar ik heb al afgesproken dat hij mij vrijdag mailt of 'ie een andere koper heeft en anders ga ik 'm dit weekend halen. :')

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 00:03

Ik ging zaterdag een fiets ophalen. We hadden om drie uur afgesproken, maar ik was verdwaald geraakt op weg van de bushalte naar het adres. Balen natuurlijk! Ik had het nummer niet, en ook geen telefoon met internet dus kon ook niks laten weten. Uiteindelijk was ik er om 18 over 3. Fiets bekeken, de remmen deden het, de versnellingen deden het, betaald en naar huis. Kom ik thuis zie ik dat ik een mailtje had gekregen; Kom je nog of niet?! Pff. Ook een beetje overdreven leek mij.. Maargoed, ik ben heel blij met de fiets die ik heb gekocht :D

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 00:29

Ben die mensen die plots niet meer reageren zo beu.. Kreeg een mailtje van een meid die graag mijn bitloos hoofdstel wilde overnemen. Ze stuurde een hele mail dat ze erg veel interesse had, of het mogelijk was om het onder waarborg te laten passen etc. Echt een heel vriendelijke en fijne mail, maar heb nu al twee weken niets meer gehoord. Tja...

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 09:15

Saskiaatje schreef:

kan het wel een beetje begrijpen , bij mij is iemand met een singel 3(!) keer niet komen opdagen .
( singel toen trouwens voor een veel lager bod verkocht, liever voor een lager bod aan
mensen die hun afspraken WEL nakomen )
en als bij mij nu wéér iemand iets niet zou komen ophalen , doe ik het zo ,
op mp zetten een mailtje terugsturen met een datum die MIJ uitkomt , kunnen ze dan niet
noem ik nog een datum , kunnen ze dan nog niet , jammer dan.

ik vind het echt triest dat ik het zo moet doen tegenwoordig -O-

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 09:28

Gisteren gelukkig een makkelijke deal. Een vrouw belde voor onze kapstok, kwam een half uur later langsgefietst en heeft 'm meteen meegenomen. Ik heb drie dingen op MP staan en had niet verwacht dat die als eerste weg zou gaan. :')

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 09:31

als ik iets op mp zet of naar op zoek ben hou ik het nooit bij 1 persoon maar ga altijd verder op zoek heb ik iets gevonden mail de ik de rest wel altijd netjes af. krijg je wel eens terug ja maar je was al hiermee bezig, tja maar in deze tijd ga ik niet meer op mensen wachten hoor. weg is weg

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 12:13

ik had er net ook een.

ik had geboden op een broek, kreeg ik bericht van de verkoper dat ze er meer voor wlde hebben ik vondat het niet waard dus een tussen bod uitgebracht incl en excl. kreeg ik een bericht terug dat de verzendkosten 6,75 waren want het zou niet in een envelop passen. ik netjes terug gestuurd bedankt maar dan zie ik van de koop af aangezien het in envelop past. kreeg ik terug hhahaahahah dan mag jij mij vertellen hoe ik dat dan wel niet in een envelop krijg....

pfffff mensen :roll:

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 12:19

Saskia, een kapstok op de fiets meenemen := ? :')

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 12:19

Ashleytjuhh schreef:
ik had er net ook een.

ik had geboden op een broek, kreeg ik bericht van de verkoper dat ze er meer voor wlde hebben ik vondat het niet waard dus een tussen bod uitgebracht incl en excl. kreeg ik een bericht terug dat de verzendkosten 6,75 waren want het zou niet in een envelop passen. ik netjes terug gestuurd bedankt maar dan zie ik van de koop af aangezien het in envelop past. kreeg ik terug hhahaahahah dan mag jij mij vertellen hoe ik dat dan wel niet in een envelop krijg....

Misschien heeft MW nog nooit van een A4 envelop gehoord :P ?

JosineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 12:30

ShauniBef schreef:
Ashleytjuhh schreef:
ik had er net ook een.

Misschien heeft MW nog nooit van een A4 envelop gehoord :P ?

Sommige rijbroeken passen echt niet in een envelop. :n Verkoop er zelf ook veel, maar met lederen stukken etc, gaat echt niet passen. En weet toch wel wat een A4 envelop is :P

Overigens kreeg ik zelf een keer een singel door de brievenbus :? geen idee hoe de postbode die erdoorheen gekregen heeft. Die zat ook in een zak. Zou je dat met broeken ook mogen doen?

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 12:30

Ik doe kleding vaak in een plastic zak, dichttapen en adresje erop, past prima.
Inderdaad ook een keer zo ienmand gehad, nee kon écht niet in een envelop dus 6,75 verzendkosten betaald, heeft ze hem verstuurd met envelop, damn. :+

JosineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 12:37

Weer wat geleerd :D
Ashleytjuhh, Ik heb ook rijboreken te koop en die passen door de brievenbus ;)
Mandarijn, dat is echt balen als iemand het dan per post verstuurd, niet netjes!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 13:53

Je moet alleen even goed opletten wat de maximale afmetingen zijn die door de brievenbus heen mogen!
De afmetingen mogen maximaal 38 x 26.5 x 3.2 cm en niet zwaarder dan 2 kg zijn.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 14:16

Meneer van de DS komt uiteraard niet opdagen woensdag. Hij zweerde erbij dat hij echt wel kwam woensdag, via Whatsapp contact gehad en toen ik hem vanmiddag vroeg hoelaat hij woensdag kwam kreeg ik geen reactie en had al een beetje het vermoeden dat hij hem niet meer wilde. Wel gelezen, maar niet gereageerd. Krijg ik later een mailtje dat hij niet kon komen, dat hij ook niet wist wanneer die kon komen en dat ik hem maar aan een ander moest verkopen. Heb hem ook gezegd dat het een beetje jammer was, omdat hij erbij zweerde dat hij woensdag zou komen en dat hij dan ook wel op mijn berichtjes via de Whatsapp had kunnen reageren.

Ds is dus weer te koop... Iemand interesse?

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 14:24

Lastig sharoontje, als ik iets niet wil hebben zeg ik het wel altijd gewoon. Soms als ik een vraag stel via mp reageer ik ook wel eens niet meer, maar als ik serieuze vragen stel en het lijkt me achteraf toch niets, dan reageer ik wel gewoon.

Mallow, tsja als ze toch je prijs zien kunnen ze toch van tevoren bedenken dat zehem niet voor 22 , 50 kunnen krijgen... Je bepaalt idd zelf de prijs .

Ik zet deze week onze auto op mp... ben heel benieuwd wie er op af komt en wat er op af komt (en of er iemand op afkomt haha).

Heb ooit een keer een koets verkocht via mp, schoot me net te binnen. Het was als kadootje voor de man van de vrouw die mailde met mij, dus een verassing. Alles opgemeten blabla, heel erg goedkoop (dik verlies op gemaakt maar moest weg) en twee neven ofzo kwamen hem halen. Netjes opgeladen, geld gekregen, klaar. Het was al een heel gedoe voordat ze kwamen, dan konden ze niet, belden op dezelfde dag af, etc. Maargoed, verkocht, ik blij, die mannen vonden het prima.
Kreeg ik dezelfde dag nog een mailtje met een niet zo vriendelijke inhoud :+ Die mevrouw was behoorlijk pissed dat we de wagen aan haar hadden verkocht en hoe ik het wel niet in mn hoofd haalde om die wagen zo te verkopen en blabla. Ik snapte er helemaal niets van, wagen was gewoon heel en werkend en niets verrot of wat dan ook, plus dat ie spotgoedkoop was. Ik een nette maar toch boze mail teruggestuurd waar dit allemaal vandaan kwam en hoe ze het in dr hoofd halen zo agressief mij te benaderen. Kreeg een nog bozer mailtje terug dat ik een uiterst onbetrouwbare marktplaats verkoper was en dat ze wel even zou zorgen dat ik nooit , maar dan ook NOOIT meer wat via mp zou verkopen. Snap er tot op de dag van vandaag nog niets van en snap ook niet wát er nou mis was met de wagen... zoals ie op de foto stond hebben ze hem meegenomen :? Dit is trouwens 2 jaar geleden gebeurd.