Ben ik nou echt zó dom??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 23:30

nou, ik ben ook gezakt hoor. :') Wat een rare vragen. -O-

En nu ik het zo terug lees heb ik echt echt niet zo slecht gedaan? :+
Laatst bijgewerkt door Adamootje op 20-08-12 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 23:32

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 23:33

Ik had een 4.2 op die test, maar ik weet niks van die wetten joh. :')

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 23:39

Laatst bijgewerkt door Connie op 20-08-12 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Celiien

Re: Ben ik nou echt zó dom??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 23:40

Ik ga zo isnkijken :)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 23:40

Celiien schreef:
Jullie moeten de app downloaden van 'de slimste' dat programma van de nvro oid. Erg leuke trivia vragen!

Vb:
Volgens de romeinen werd rome gebouwd door ...?

Romulus.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 23:41

xConnie schreef:
Adamootje schreef:
nou, ik ben ook gezakt hoor. :') Wat een rare vragen. -O-

En nu ik het zo terug lees heb ik echt echt niet zo slecht gedaan? :+

Dat had ik ook, ik zal eens de norm opzoeken :')
edit: http://content1e.omroep.nl/8750b0eb1cd7 ... mulier.pdf

80%... -O-

Ik had een 5,1.

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 23:43

Ik een 4,9 :')

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 23:48

een 4, 7 waar slaat dat op streng hoor

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 23:51

Ik heb die test volgens mij ooit wel gedaan en had iets rond de 6 geloof ik maar ik vond het maar een vreemde test. Kan hem nog wel een keer doen zo.

Die blobfish ken ik, die zijn zo raar :') en die piramide is gewoon zo bekend/herkenbaar (nu ben ik er wel een paar keer geweest, misschien scheelt dat) Heb zo te lezen het toch nog niet zo slecht gedaan.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 23:54

franka75 schreef:
een 4, 7 waar slaat dat op streng hoor

wij hebben er niet voor geleerd hé? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 23:55

ik had een 3,6. wat een vragen zeg...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 23:58

Haha ik heb een 5,3, volgens mij ben ik zelfs slechter geworden (of gewoon vaker mis gegokt :') ). Ik vind het sowieso ontzettend suffe vragen.

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 00:00

Ik vind het ook een rare test, bij de meeste vragen is niet echt één antwoord, maar kun je kiezen uit verschillende dingen die allemaal niet fout zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 00:00

Maartenn schreef:
Ik vind het ook een rare test, bij de meeste vragen is niet echt één antwoord, maar kun je kiezen uit verschillende dingen die allemaal niet fout zijn.

Net een geschiedenis proefwerk :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 00:02

Ook die met die bruiloft bijv, ik heb persoonlijk nog nooit een bruiloft meegemaakt maar het ligt toch ook geheel aan de personen die gaan trouwen wat je doet? :+ Of dat met die voortuin, hier heeft iedereen gewoon zijn bak in de achtertuin staan en de fiets ook, achter in de schuur. Al is het wel logisch dat het antwoord met de rotzooi sowieso niet goed is :')

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 00:05

'Wat is een door Nederlanders geaccepteerde voortuin?' :') Wat een poedersuiker, dat is in het Gooi natuurlijk heel anders dan in een of andere tokkiebuurt..

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 00:06

Dat trouwen vond ik ook wel een beetje raar. Mag ik mijn buren, en ken ik ze goed maar hebben ze een heel besloten bruiloft gehouden (alleen voor familie bijvoorbeeld), dan kom ik later nog wel langs om ze te feliciteren en ze een klein cadeautje te geven. Heb ik verschrikkelijke buren, dan negeer ik liever dat ze getrouwd zijn. :+

Suzanne556

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 00:08

Ik kwam op een 4,9 uit. Ik dacht dat ik het vet goed had gemaakt :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 00:15

Ik heb een 7,4, ik vond de test ook niet zo moeilijk :=

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 00:19

De eerste (en enige) 2 atoombommen die daadwerkelijk zijn gebruikt voor massavernietiging waren Little Boy en Fat Man. Little Boy werd op Hiroshima gegooid en daarbij vielen 78.000 doden meteen, het totaal aantal doden als gevolg van Little Boy wordt geschat op 140.000 mensen. Little Boy was een uraniumbom. Hij bevatte 64,1 kilo uranium, waarvan in de praktijk slechts 1,8% daadwerkelijk in de explosie verviel en daarmee straling uitzond. Doordat de explosie op zo'n 500 meter hoogte plaatsvond was de fallout beperkt, waardoor er geen groot leefgebied radioactief besmet is geraakt.

Little Boy was tevens een Amerikaans expiriment met nucleaire wapens. Daarvoor werden die alleen in testomstandigheden tot ontploffing gebracht.

Fat Man werd een paar dagen later gelanceerd boven Nagasaki. Hierbij vielen meteen zo'n 40.000 doden, en in de nasleep nog eens 25.000. Fat Man was een plutoniumbom (Neutronenbom). Het was de bedoeling dat er een kettingreactie op gang zou komen op basis van neutronen, die lang genoeg zou duren om een aanzienlijk deel van de splijtstof daadwerkelijk te laten splijten (hoger rendement te verkrijgen dan met uranium, zoals bij Little Boy) en daarmee een grotere reactie/ fallout te verkrijgen. Dit ging niet helemaal goed, de bom ontplofte zo'n 3 mijl naast het bedoelde doelwit en op te grote hoogte. Hierdoor is het aantal slachtoffers relatief beperkt gebleven, en is ook de fallout beperkt gebleven. Ook Fat Man was een expiriment.

Het was de bedoeling dat door de inzet van atoombommen de Nazi's (waar Japanners voor het gemak toe gerekend werden, ze werkten wel actief samen met Nazi-Duitsland) zo zouden schrikken dat ze de oorlog zouden afbreken, uit angst voor totale vernietiging.

Na de tweede wereldoorlog zijn er nog vele atoombommen tot ontploffing gebracht, veelal in Mexico in de woestijn, en op eilanden in de Stille Zuidzee. Begin jaren '80 werd er massaal actie gevoerd tegen kernproeven op o.a. Mururoa, een eilandje in de Stille Zuidzee, dat door de kernproeven grotendeels onbewoonbaar was geworden. Aan deze acties hebben wij met onze lagere school actief deelgenomen door demonstraties en handtekeningenacties. Uiteindelijk zijn onder grote internationale politieke druk en door het einde van de Koude Oorlog de meeste kernproeven gestaakt, om vrij recentelijk weer opgepakt te worden door ditmaal andere landen, namelijk Israel, Iran en Noord-Korea.

Ik kan eindeloos doorgaan met verhandelingen over nucleaire wetenschap en kernproeven, vind het fascinerende materie.

Edit: Toevoeging

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 00:37

lifaya schreef:
braband den bosch
denhaag zuid holland
amsterdam noordholland
middelburg zeeland
groningen groningen
utrecht utrecht
friesland leeuwarden

Verder weetiknie
edit: ge kan zien dat ik moet slapen :') alles staat door elkaar

Haarlem is de hoofdstad van Noord Holland. :)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 01:08

Century schreef:
Celiien schreef:
Jullie moeten de app downloaden van 'de slimste' dat programma van de nvro oid. Erg leuke trivia vragen!

Vb:
Volgens de romeinen werd rome gebouwd door ...?

Romulus.

En remus :D

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 01:24

nee ok niet geleerd maar een 4, 7 had ik niet verwacht wel vaag die vragen

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 01:30

Anne_GTI schreef:
tante_trien schreef:
Geschiedenis.. spannend? Goede grap zeg _O-

Dat ligt aan de verteller :D Ik kan je verzekeren dat ik hele schoolklassen aandachtig kan laten luisteren als ik sta te vertellen bij het schilderij over de roofridder van Voorst. Zeker als je daarna de gaten boven de poort laat zien waar allerlei substanties naar beneden gegooid werden. (kokende olie of de emmers van de latrines) Dat blijft echt wel hangen.

:j
Ik vind geschiedenis echt heel interessant soms, ik heb een tijdje een juf gehad op school (juf corien :7 ) die alles zo leuk vertelde dat ik echt een en al oor was. Ik weet ook echt alles nog. Op de middelbare waren er ook een paar die de leerlingen wel wisten te bereiken.