Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aradis

Re: Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 16:38

Nee, ten eerste zou ik al geen hond meenemen naar een restaurant.
Maar stel, dan zou ik zelf om een doekje en een sopje vragen en dat even schoonmaken.. Kan je imo echt niet aan de bediening overlaten.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 16:44

Beetje dubbel, aan de ene kant zou ik zeggen 'dat zouden wij als bediening 'moeten' doen' en aan de andere kant het is inderdaad niet onze hond. Maar als een kind over z'n nek gaat, zeg je dan ook 'Sorry, tis niet mijn kind?' Weet je, klinkt misschien stom maar dan moet je wel uitkijken met hoe gasten daarop kunnen reageren denk ik.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 16:48

ruimt de bediening het van een kind wel op dan?
Waar ik gewerkt heb (kinderpark) gooiden wij er buiten een emmertje sop overheen maar als het binnen gebeurde kwamen de ouders meestal zelf al een sopje halen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 16:55

Ik heb zelf een keer meegemaakt (wel ruim 10 jaar geleden trouwens) dat ik moest overgeven in de hal omdat ik eht toilet niet op tijd kon bereiken. Ik had vaker last van overgeven in die tijd, dus ik kon het voelen aankomen en vaak onderdrukken tot ik dus bij een toilet oid was.

Helaas die keer dus niet, en het ging echt vol over de muur heen! Ik schaamde me natuurlijk rot, en wou het zelf schoonmaken. Maar het personeel liet me dit niet doen, ik was gast.. Ik zag dat ze het vies vonden (logisch, vind ik ook en zeker van een ander!) en zei nogmaals dat ik het zelf schoon maakte. Weer zeiden ze dat dit niet hoefde, maar ondertussen dus wel 'ruzie' maken wie het ging schoonmaken omdat ze het allemaal vies vonden..

Dat vond ik zo erg, ik stond ernaast en wilde het gewoon zelf doen. Het is smerig, maar mijn maag was al leeg.. Maar om dit dan tot 2 keer toe te weigeren en dan wél ruzie maken wie het dan moet doen? Dat begrijp ik niet...

(en ja, ik heb het vaker gehad, als ik de toilet niet snel genoeg kon vinden zoals in de intratuin. Ook net te laat. Dus ga een emmer sop vragen en hun waren 'verbaasd' dat ik het zelf ging opruimen. Ze boden wel aan om het te doen, maar dat hoefde niet. Hun drongen gelukkig niet aan en vonden het juist alleen maar fijn dat ik het zelf deed!)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:00

Ik ruim 't van een kind vaak wel op, ook als er wat over de grond gaat o.i.d, dat ze eten ergens neergooien o.i.d, de ouders die kijken daar vaak niet echt naar. Dusja.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:13

Courses schreef:
Beetje dubbel, aan de ene kant zou ik zeggen 'dat zouden wij als bediening 'moeten' doen' en aan de andere kant het is inderdaad niet onze hond. Maar als een kind over z'n nek gaat, zeg je dan ook 'Sorry, tis niet mijn kind?' Weet je, klinkt misschien stom maar dan moet je wel uitkijken met hoe gasten daarop kunnen reageren denk ik.

Dus jij had het gedaan? Nee sorry, daar trek ik echt mijn grens. Ik ga geen hondenkots opruimen, dat gaat me echt te ver. Service boven alles, maar ik heb ook mijn grenzen, sorry.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:30

Nou ik vind het asociaal om het niet zelf op te ruimen. Is i.m.o. geen taak voor personeel.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:33

Daarom zeg ik ook, ik vind 't nogal dubbel.
Had denk ik ook echt aan de situatie gelegen qua hoeveelheid gasten die er al zaten en hoe 't allemaal gelopen was denk ik.
Zoiets ligt puur aan de situatie zelf naar mijn idee :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 19:32

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-01-24 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:33

Ik zou het ook niet hebben opgeruimd. Als ik die mevrouw was geweest zou ik al zelf hebben aangeboden om het op te ruimen, dat heeft gewoon met fatsoen te maken.

Maakte vorige week ook een stel 'luie' gasten mee. We hebben in het hotel de laatste weken heel veel Engelse groepen/gasten zitten. De eerste dag krijgen deze gasten altijd hun diner in buffetvorm. Dus wij leggen deze mensen dat even uit, laten ze zien waar het saladabuffet staat, het brood en dat ze GEEN eigen drinken mogen meenemen. En dat wij GEEN tapwater serveren. Even later ga ik de drankjes opnemen, de helft wil tapwater. 8)7
Even uitgelegd dat wij dat niet doen en een lachje plus babbeltje erbij en de gasten zijn weer blij. Of dat gasten vragen waar het brood ligt. Waarop ik het even uitleg en aanwijs en dan dat ze verontwaardigd vragen of ze dat zelf moeten halen? :o? Uhm ja dat is toch net uitgelegd? Beetje erg veel moeite om voor 180 gasten steeds een stukkie brood te gaan halen. Maarja beetje lachen en babbelen en de gasten zijn weer blij.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 11:36

Ja communicatie is het sleutelwoord. Maar wat is tapwater? Water uit de kraan? Wij serveren dat wel, maar niet als enigst drankje. Dus als we 6 gasten hebben en 1 drinkt water uit de kraan, prima. Als ze allemaal water uit de kraan drinken houdt het op. Tenzij ze er bijvoorbeeld nog wijn naast hebben.

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:39

Douce schreef:
Ja communicatie is het sleutelwoord. Maar wat is tapwater? Water uit de kraan? Wij serveren dat wel, maar niet als enigst drankje. Dus als we 6 gasten hebben en 1 drinkt water uit de kraan, prima. Als ze allemaal water uit de kraan drinken houdt het op. Tenzij ze er bijvoorbeeld nog wijn naast hebben.

Ja gewoon water uit de kraan. Wij doen dat niet omdat het dan ten koste gaat van de andere drankjes, dus loop je flink wat geld mis. Voor een oud vrouwtje die medicijnen wil slikken doe ik dat natuurlijk wel maar anders niet. Eigenlijk hoort er naast de wijn gewoon wat water maar schijnbaar doen wij niet mee aan die 'trend'. :)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 11:41

Onze wijn kost op zijn minst €3.50 tot €5.00 per glas. Dan kun je het niet maken om niet mee te doen aan de trend haha. Zit genoeg winstmarge op voor dat beetje kraanwater.

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:46

Bij ons ook maar het gaat mijn baas erom dat als al deze gasten water uit de kraan krijgen , er geen andere drankjes worden besteld tijdens het diner. Dus dat al het drinken 'gratis' is en dan lopen we heel veel geld mis, want als er per dag een groepje of 5 van minstens 40 man in de zalen zitten dan kun je toch een hoop verdienen met de drankjes. Maar ben het ook eens met jouw standpunt. Het is voor mij enkel een heel leuk bijbaantje dus mochten er klachten hierover zijn van de gasten, stuur ik die meteen door naar mijn baas, dus de restaurantmanager. ;)

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:48

Was laatst bij Brasserie Harkema in Amsterdam, daar hadden ze het zo slim bedacht.
Van die afsluitbare flessen met beugel op tafel en daar gewoon kraanwater in. Heb er overigens heerlijk gegeten dus echt een aanrader :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:48

Oja mensen die niet luisteren zijn altijd leuk... Vooral de mensen die tijdens je uitleg er keihard doorheen blijven praten en vervolgens allerlei vragen komen stellen 8)7 ja duh had je maar moeten luisteren. Ook heel vervelend voor de mensen die mij niet konden verstaan doordat die mensen dan zo hard zaten te praten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:52

Geen kraanwater in een hotel waar je buffetten serveert (en het dus niet echt om de service gaat), en zelfs niet bij een bestelling van wijn ofzo, dat vind ik eigenlijk gewoon flauw - dan is het duidelijk dat de prioriteit het geld is, niet de gast. Komt gewoon erg onsympathiek over. Enne, jongeren met medicijnen, mogen die geen water?

Dat je niet uitsluitend water serveert (zoals bij Douce) vind ik overigens heel aanvaardbaar.

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:58

Shadow0 schreef:
Geen kraanwater in een hotel waar je buffetten serveert (en het dus niet echt om de service gaat), en zelfs niet bij een bestelling van wijn ofzo, dat vind ik eigenlijk gewoon flauw - dan is het duidelijk dat de prioriteit het geld is, niet de gast. Komt gewoon erg onsympathiek over. Enne, jongeren met medicijnen, mogen die geen water?

Dat je niet uitsluitend water serveert (zoals bij Douce) vind ik overigens heel aanvaardbaar.

Ze krijgen de 1e dag buffet en de rest van de dagen krijgen ze gewoon uitgeserveerd diner. Dus om nou te zeggen dat het niet om de service gaat vind ik een beetje erg kort door de bocht. Tuurlijk mogen jongeren dat ook. Was enkel een voorbeeld. Het kraanwater verhaal is niet mijn bedachte regel maar ik hoor me er wel aan te houden.Gasten zijn daar verder ook niet boos om of iets dergelijks, zolang wij ze maar goed bedienen en aardig tegen ze zijn vinden ze het goed dus mij hoor je ook niet klagen.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 12:08

Als mensen bij ons water bestellen, krijgen ze standaard spa blauw. Vragen ze specifiek om kraanwater, kunnen ze kraanwater krijgen.
En ja, wij zijn een behoorlijk chique restaurant die het voornamelijk van de drankjes moet hebben (standaard prijs voor 3/4-gangenmenu)
Lijkt me geen service om hier moeilijk over te gaan doen.....

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:13

Als mensen vragen om water krijgen ze een glas/karaf kraanwater(net waar ze om gevraagd hebben) met ijs. Willen ze ander water dan moeten ze er specifiek omvragen. We hebben spa blauw en perrier, zowel kleine flesjes als grotere flessen voor een groepje oid.

Hier zijn honden we toegestaan in het hotel, maar niet in het restaurant. Wij hebben in café een aantal pilaren/steunpalen staan en je zult je verbazen hoeveel honden daar 's ochtends vroeg tegenaan staan te plassen. En eigenaars zonder verblikken of verblozen doorlopen naar buiten voordat je uberhaupt iets hebt kunnen zeggen. Zwaar asociaal vind ik dat!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:18

Er zijn bij ons ook mensen die een espresso, cappucino of wijn bestellen en er graag een glaasje water bij willen.

No problem, maar ze krijgen alleen water als ze ook iets anders er bij bestellen of het is voor het innemen van medicatie :)

Eigenlijk best logisch dus toch??
Het is wel lekker om bijvoorbeeld met een sterk espresso even te kunnen spoelen met water.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:23

Bij espresso hoort toch standaard water? Bij ons krijg je iig een klein glaasje mineraalwater bij espresso of dubbele espresso

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:38

Oh bij ons niet, alleen als ze het vragen :o

Er zijn vaste gasten die ik ken en ik weet dat ze een spaanse cortado (espresso met melk) bestellen met water, die krijgen ze er dan van mij wel automatisch bij.
Maar verder.. :n Alleen als ze het vragen.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:41

Mag ik als weinig koffiedrinker(drink af en toe gewoon kopje koffie en bij uit eten gaan een irish coffee) vragen waarom er een glas water bij de espresso moet?

Mijn simpele gedachte is dat als je water nodig hebt om iets weg te spoelen, je datgene toch gewoon niet eet/drinkt..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:42

Koffie dehydrateert, daarom drink je er water bij.