Elfstedentocht koorts....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:40

xXutopiaXx schreef:
Mareng schreef:
De Media heeft weer eens alles opgeklopt! Gelukkig blijven de Friezen er nuchter onder.. Als er zoveel mensen over het ijs moeten, moet alles echt goed in orde zijn en dat is het gewoon niet! Punt. Teveel risico, hele stukken onbegaanbaar. Het hele mediagebeuren hangt mij echt zo de keel uit, ook die stomme vragen die ze stellen.... Ik had plaatsvervangende schaamte tijdens de persconferentie! Die IJsmeesters weten heel goed wat ze doen. En dan nog daaraan gaan twijfelen... De tocht kan doorgaan, alleen moet er dan wel 100 km gekluunt worden, duhhhhhhhhh!

Helemaal mee eens! Ik word ook écht gestoord van de media en heb vooral een broertje dood aan de sbs.. Wat een grafzender is dat..

Baal er flink van.. :( Maarja, niks aan te doen.. We blijven hoop houden.. -O-

Die SBS is een grote Drama zender [net als de telegraaf],ze overdrijven álles,maken van een mug een olifant enz.
En ze brengen alleen maar oud nieuws,nieuws wat we allang hebben gehoord op andere zenders.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:45

Hihi ja idd Daan.. -O-

Ach.. Dat opgefokte gedoe van de media.. Hou daar niet van.. Als ik het nieuws kijk, wil ik de realiteit weten en niet op sensatie beruste rare vratsen..
Als je niet tegen crisis/oorlog/werkloosheid etc. etc. kan, moet je 't nieuws niet aanzetten ;)

Precies gohya :j Stomme zender := :P

Maarja.. Elfstedentocht is leuk!! :D :D :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:49

xXutopiaXx schreef:
Hihi ja idd Daan.. -O-

Ach.. Dat opgefokte gedoe van de media.. Hou daar niet van.. Als ik het nieuws kijk, wil ik de realiteit weten en niet op sensatie beruste rare vratsen..
Als je niet tegen crisis/oorlog/werkloosheid etc. etc. kan, moet je 't nieuws niet aanzetten ;)

En als je niet tegen "opgefokt" gedoe kan ook niet ;) :D
Je kan ook wel heel erg overdrijven....

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:54

K had hier net een monteur uit Boxmeer, en ja hoor de eerste vraag die ik kreeg toen ie hier binnen stapte ging over de 11-stedentocht..:')
Het houdt de gemoederen wel bezig :P

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:55

Friezen houden hoop
Dat de rayonhoofden gisteren nog niet de gewenste woorden konden uitspreken, wil dit niet zeggen dat er dit jaar helemaal geen Elfstedentocht wordt verreden!
(MSN)

Geloof nooit dat ze de gemalen aan gaan zetten als ze maar enigszins verwachten dat het in de loop van volgende week weer hard gaat vriezen!

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:56

xXutopiaXx schreef:
Hihi ja idd Daan.. -O-

leuke dingen zijn ook nieuws en dit was echt Nederlands nieuws, zou wel erg depri worden als we alleen nog oorlogen in het nieuws zouden hebben

xXutopiaXx

Re: Elfstedentocht koorts....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:00

Tuurlijk!! Ben alleen maar blij als er leuk nieuws is!! :):) Maar de manier waaróp sbs dat nieuws geeft.. Vreselijk.. En de telegraaf idd precies hetzelfde :r

En manzano, ik heb dus de tv inderdaad uitgezet.. ;) Hoef dat stomme geneuzel niet te zien.. Alleen de persconferentie op rtl, die zijn tenminste wel professioneel..

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:07

Mijn neefjes en nichtjes gaan meedoen met de Kidselfstedentocht die zondag georganiseerd is. Echt leuk!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:09

Hoeveel kilometer is die?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:22

Geen 200! :D Het is voor kinderen tussen de 8 en 12 jaar. Er staan geen km's bij, maar wel dat het tussen 11:00 en 16:00 uur is en dat ze langs 11 stempelposten moeten. Ik vind het geweldig!

Correctie: 6 t/m 12 jaar

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:24

Waarschijnlijk is er ergens een baan op gemaakt en dan kun je om de zoveel rondjes een stempel halen. Tenminste zo deden wij dat 'vroegâh' altijd vanuit school :)
Bij ons hiervoor op de vaart is ook zo'n mini elfstedentochtje uitgezet..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:26

:D Tussen 11.00 en 16.00 kun je héél veel kilometers schaatsen.... :+
Super leuk!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:27

SBS en de telegraaf zijn net als de Story en Weekend,allemaal roddelpraat en nieuws wat nieuws lijkt maar uiteindelijk heel anders is.

Miss. kunnen ze morgenavond of zaterdag alsnog beslissen of de tocht door gaat?Omdat het nog 2 dagen flink gaat vriezen? Ze komen een 6 cm te kort op sommige plekken,dat moet toch lukken 3cm per nacht erbij?

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:27

Oh chips! Ik ben net een paar jaar te oud.. -O-
En mijn kinderen een paar jaar te jong.. -O-

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:32

Kentaro schreef:
:D Tussen 11.00 en 16.00 kun je héél veel kilometers schaatsen.... :+
Super leuk!

Ja, ik vind het ook echt heel leuk! Ze zijn allemaal gek op schaatsen en zitten al onder de blauwe plekken, maar dat mag de pret niet drukken!
Ik ga kijken en neem lekker mijn camera mee.

Voor allen die in mijn omgeving wonen:
http://www.leidscherijncentraal.nl/Kind ... n1488m1753

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:16

OH, je moet zelf ook mee doen!! }>

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:31

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:32

Wij roeien altijd de grachtentocht in Zwolle.. zou wel leuk zijn om hem nu ook te schaatsen! ;)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:37

Ik zou hem liever roeien... :D

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:40

Ff offtopic, Ik doe dus aan sloeproeien, en ik schaats graag.
En.. ik ben bang voor water.. :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:42

_O-
Dan heb je voor hele voor de hand liggende sporten gekozen.......

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:44

Achja, haha, ik wil morgen misschien een tocht schaatsen, maar kan niemand vinden die mee wil en alleen is ook maar zo alleen.

Euh, wat het water betreft, ik roei ook mee met de Harlingen Terschellingrace, ik moet niet in het water vallen, dat word mn dood.. ik raak dan volledig in paniek :=

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:44

Kentaro schreef:
OH, je moet zelf ook mee doen!! }>

Ik niet... het zijn niet mijn kids!! _O- Maar het "moet" ook niet. Maximaal 1 ouder mag begeleiden. Wat trouwens knap banketstaaf is, want ik ben geen ouder, maar wat als de kids graag mee willen doen maar niet zonder begeleiding kunnen en beide ouders zijn niet beschikbaar????? Oké, beetje vergezocht, ik neem aan dat ooms en tantes ook wel mogen begeleiden. :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:52

Neem aan dat ze met ouder een ouder iemand bedoelen en niet specifiek een ouder ouder :D
Zou ook zo mee doen met m'n neefje of nichtje, maar ja kan ik makkelijk zeggen want die houden niet van schaatsen........ 8-)

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:08

manzano schreef:
Wees toch eens blij dat mensen nog ergens enthousiast van kunnen worden ipv alleen maar gezeur over crisis/oorlog/werkloosheid etc. etc.
Ik vond het een verademing dat het eindelijk weer eens over onbenullige dingen ging als een schaatstochtje.

Vind ik ook!
Heerlijk toch, al die opschudding over een schaatstochtje :D Ik heb normaal gesproken niks/weinig met schaatsen, maar nu ie zo dichtbij kwam.... ja, dan word ik enthousiast hoor :j Hartstikke uniek, gezellig, echt zo'n volksding. Ik vind dat leuk :) Net zoals de Oranjegekte bij een EK of WK. Je kan je daar wel tegen gaan verzetten en zuur blijven doen, maar daar heb je, naar mijn idee, alleen jezelf mee.