Waar je heel laat pas achter kwam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:55

Jaime_ schreef:
@ Liberty22, Dat komt omdat taal doorgaat van generatie op generatie, iedereen in Bederland leert als eerste het woord 'boom' voor een boom. Boom is iets dat al jaaaaaaaaaaaren voorkomt, dus het is logisch dat die naam algeheel bekend is, tenslotte doorgegeven van generatie op generatie.

Maar als er nou iets nieuw is, zoals ehh het werkwoord 'chatten'. Niet iedereen in nederland kent dat woord, spreek een oma of opa aan en de kans is groot dat ze het woord chatten niet kennen.

Maarrr, deze generatie kent het woord chatten wel, en geven dat woord waarschijnlijk door aan onze kinderen. Waardoor het uiteindelijk een algemeen bekend woord wordt :k

ja en toch is het ontstaan , hebben mensen daar vroeger dan over vergaderd en of ruzie gehad want bomen en stenen waren er al voordat er mensen waren , en in nederland alleen waren er al meer mensen voordat er uberhaubt verbaal gecommuniceerd werd.
En toch gebruiken we allemaal dezelfde woorden , wie is daar als eerste mee gekomen en hoe heeft zich dat ontwikkeld tot een bestaan iets wat voor iedereen dezelfde betekenis heeft op zo een grote schaal en dan heb ik het echt over het ontstaan he haha

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:55

Lente schreef:
Ik heb heel lang gedacht dat dat ding naast de A2 een enorm Chinees restaurant was en vroeg me altijd af of dat wel eens vol zat. Tot ik zag dat er met koeienletters HOTEL BREUKELEN op staat :+

Troost je, oorspronkelijk was het ook gebouwd voor een Chinees restaurant :j

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:56

Jaime_ schreef:
Maarrr, deze generatie kent het woord chatten wel, en geven dat woord waarschijnlijk door aan onze kinderen. Waardoor het uiteindelijk een algemeen bekend woord wordt :j

Maar in Nederland heeft 'chatten' ook nog een andere (veel oudere) betekenis... Bij de marine wordt daar mee bedoeld "het verven van een schip"... ;)

Jaime_

Re: Waar je heel laat pas achter kwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:58

Weer wat bijgeleerd, haha!

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:58

dat 'mein kampf' (van Hitler) 'mijn strijd' betekent en niet 'mijn kamp' (van concentratiekamp) :') Nog niet zo lang achter en ik kan redelijk duits maar hier ging ik gewoon altijd vanuit
Laatst bijgewerkt door knaasje op 16-01-12 00:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:59

knaasje schreef:
dat "Hey you the rock steady crew" niet "Hey Joep de baksteenkoe" was :D

En bedankt nu heb ik dus dat liedje in mijn hoofd.

Over de maanlandingen zijn al heel veel mensen heel lang bezig. Het meest in het voordeel van de conspiracytheory spreekt wel het feit dat je in die tijd nog niet zonder problemen het volgende dorp kon bellen, maar het contact met de Apollo's reikte tot aan de dark side of the moon. Het is sowieso moeilijk voor te stellen dat men met de technologie van toen op de maan kon komen. Het blijft natuurlijk onverteerbaar dat het ongeluk met de Apollo 1 gebeurde omdat niemand de factor zuivere zuurstof had meegerekend, terwijl Apollo 13 wel veilig terug naar de aarde kon dankzij wat knutselwerk waar je niet eens een opdracht in Klassewerk mee had kunnen winnen. Maaaaar, het bedrog is too obvious dat het niet waar kan zijn en dus zijn de maanlandingen echt gebeurd. De Apollomissies zijn een hobby van mij, maar ik ben er nog steeds niet achter.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 01:00

SDE schreef:
Bij het eendjes vangen op de kermis: pas twee jaar geleden ontdekt dat het de prijs die je betaalt, bepaalt uit welke rij je een speelgoedje mag kiezen en niet de som van de nummers die onderaan op de eendjes staan geschreven :o .

What?

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 01:02

Tutti_Frutti schreef:
lieniminnie schreef:
daar deed ik ook heel lang over _O-

ik kwam er laatst pas achter dat wortel a² A is.. :P

Oef, ben ik even blij dat jij niet mijn wiskunde toets maakt morgen haha!
Gaat helemaal over herleiden en omschrijven :')

:')
ik moet volgende week een wiskunde toets maken die bepaald of ik mijn opleiding mag afmaken %)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 01:09

Dat het Latijn is ipv Latijns :)

En dat een lapdance iets heel anders is dan ik mij had voorgesteld hahaha :')

En dat hoogovens letterlijk ovens zijn en ik er pas heel laat achter kwam omdat ik de klemtoon verkeerd had gelegd :D

En dat ik niet door had dat een verzinkerij letterlijk te maken had met verzinken :j

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 01:11

Ik kan de klemtoon in saté niet leggen.. heb jaren gedacht dat ik het goed deed, tot iemand me er ooit eens op wees, maar ik krijg het er gewoon niet uit..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 01:13

Ik hoorde pas op mijn 21e voor het eerst van Kamasutra :+

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 01:22

Toen ik nog wat jonger was, dacht ik dat een orgasme was dat je heel hard moest kreunen, niet dat het hetzelfde was als klaarkomen :') Weet nu wel beter, hahahaa

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 01:34

Ik heb heel lang volgehouden dat mijn ouders nooooooit meer seks hebben gehad na mijn verwekking :')
Was wel zo'n prettige gedachte hahaha

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 01:36

haha, de gedachte dat mijn ouders ook niet stilgezeten hebben na hun scheiding (beide nieuwe partner) zet ik liever uit mijn gedachte XD

Aan de andere kant, bekijk t eens vanuit je moeder kant richting jou... (geen idee hou oud je bent maar gezien t tijdstip ga ik er maar ff vanuit)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 01:38

Ouders doen dat gewoon niet :n :D
T is jammer dat ik achter de werkelijkheid kwam...haha 'snel weer die herinnering onderdrukken'

Mijn moeder vindt het ook fijner om te denken dat ik niets doe, dat hebben wij maar besloten. Met mijn zus kan ze er goed over praten, maar mam en ik ontkennen gewoon alles :j
:D
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 16-01-12 01:41, in het totaal 2 keer bewerkt

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 01:39

Vroeg me in de auto onderweg naar Frankrijk altijd af waarom we al binnen 10 min Frankrijk waren, er weer uit reden om er uren later pas aan te komen..Charlois is namelijk geen Frankrijk haha. Snapte ook niet dat de Hoogvliet En een winkel En een wijk was..

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 01:45

vuurneon schreef:
Ouders doen dat gewoon niet :n :D
T is jammer dat ik achter de werkelijkheid kwam...haha 'snel weer die herinnering onderdrukken'

Mijn moeder vindt het ook fijner om te denken dat ik niets doe, dat hebben wij maar besloten. Met mijn zus kan ze er goed over praten, maar mam en ik ontkennen gewoon alles :j
:D

Haha, goede oplossing, ik kon 't mezelf altijd heel goed voorhouden, tot ik "bewijsstukken" vond in de kast.

Spoiler:
Bedenk me dat ik toen ik jaar of 12 was had voorgenomen dat als ik bewijsstukken zou vinden ik per direct bij m'n vader zou gaan wonen en niet meer terug zou komen :+ gelukkig kwam ik dat later tegen dan toen haha, en geef ik ze geen ongelijk.

Oke nu genoeg over het romantische leven van ouders of ouders met nieuwe partners

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 01:49

Mijn tante zegger kwam laatst ook tot de heldere conclusie; mijn mama, is jouw zus en mijn oom is jullie broer? :D had lang geduurd haha, maar hij snapt het nu!

Gelukkig weet de oudste nu wel waar de baby's vandaan komen. Dat mysterie is opgelost haha
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 16-01-12 01:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 01:50

vuurneon schreef:
Ik heb heel lang volgehouden dat mijn ouders nooooooit meer seks hebben gehad na mijn verwekking :')
Was wel zo'n prettige gedachte hahaha

Ik ben er nu nog steeds van overtuigd (of nouja, dat probeer ik mezelf te overtuigen) dat mijn ouders "de daad" slechts 3x gepleegd hebben. :j :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 01:54

Adamootje schreef:
Ik ben er nu nog steeds van overtuigd (of nouja, dat probeer ik mezelf te overtuigen) dat mijn ouders "de daad" slechts 3x gepleegd hebben. :j :+

Dat was ik ook. Totdat ik ze A) een keer hoorde en B) een keer de laatste paar condooms die in mijn kast lagen kwijt was.... Naja, er is in ieder geval geen 4de telg op komt :')

Moet wel zeggen dat ik door dit topic wel een hoop wijzer ben geworden over andere dingen. De Gal en Gal fles in het logo.... TGIF en de ctrl+w bijvoorbeeld :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 01:57

Ik overtuig mijzelf dat ik die geluiden volledig verkeerd heb geïnterpreteerd :j

Ik wist niet dat je met excel niet elke keer dezelfde formule hoefde in te vullen, maar dat je gewoon met knippen en plakken het voor alle cellen kan herhalen :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 01:59

mijn vader vroeg aan mijn zusje wat betekend: ' kleiner dan 3 ' naar aanleiding van een tweet..

Was het: < 3
een hartje dus :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 02:00

Haha, ik leer ook een hoop van dit topic, hihi.

Ik ben heel anders naar mandarijntjes in blik gaan kijken sinds ik op How Things Are Made zag dat er zowel zoutzuur als gootsteenontstopper wordt gebruikt om die velletjes er af te krijgen, hihi. Maar ach, ze zijn nog steeds wel lekker :D

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 02:01

Loetie84 schreef:
Adamootje schreef:
Enne.. Wisten jullie dat oscillococcinum gemaakt is van eendenhart en eendenlever?

Ehm ja, sinds de aflevering van de keuringsdienst van waarde wel, maar ja, dan weet jij ook dat er 0,0 eend in dat spul zit waarschijnlijk :P

Nou, nee... Gewoon zodanig verdund, dat er écht maar een ietsiepietsie in zit. :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 02:04

gootsteenontstopper?? :')