Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tinkerfunss

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 18:04

plaats ik vandaag mij zadel op bokt, voor 130 euro kaal, krijg ik een pb:
'voor 100 euro haal ik hem per direct op, niet passen, niet verzenden, gwn kaal.'

Ja als ik er 100 euro voor wou had ik 100 euro neer gezet.. dus die zal ik zo vriendelijk een berichtje terug sturen!

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 18:08

Op zich zou ik daar nog mee kunnen leven Tinkerfunss :j
Geen gezever over dat het niet past en maar een beetje onder je (vraag??) prijs.
Weet niet of je ''vaste''prijs eronder had gezet maar op zich nog aardig te doen.

Via dit topic m'n digitale fotolijst verkocht :D
Bokker had'm vandaag nodig want dat ding gaat ver weg en ach,heb het gelijk verstuurd en zie vanzelf wel wanneer het geld erop staat. (vertrouw die persoon wel)
Dit keer was de post wel veeeel sneller als de bank want ze had het de volgende dag al *\o/*
Wel leuk.

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 18:12

Marktplaats is nog steeds een handelsite natuurlijk... dus van 130 naar 100 zonder gezeur en
hup er vanaf vind ik nog prima te doen eigenlijk :D
Veel mensen houden er rekening mee dat er nog wat heen en weer gehandeld gaat worden over een
prijs, dus plaatsen ook vaak een wat hogere vraagprijs bij hun advertentie.

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 18:15

als het zadel in de weg lag zou ik het bedrag accepteren ja, maar het gaat om een Wintec, en als ik dit bedrag er niet voor krijg blijft ie lekker hier liggen! :) hij licht niet in de weg.
Ik heb de vraagprijs er duidelijk bijgezet ja.

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 18:31

nou ik vind een bod van 100 bij een prijs van 130 ook niet gek hoor, dat zou ik in dat geval ook geprobeerd hebben. Dan kan je beter een normale reactie versturen dat je minimale prijs 130 is dan gelijk een "vriendelijke reactie" geven. Misschien verkoop je hem dan wel als nog.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 18:34

130 voor een wintec vind ik niet veel..
Weet niet in welke staat hij is en hoe oud?

Maarja vind opzich 30 vd prijs af proberen te krijgen niet zo slecht... Liever dat dan dat ze zeggen ik geef 70 :P

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:18

De Wintec is in prima staat, alleen een kleine beschadiging bij de singel, maar niet hinderlijk. Ik heb het zadel ook voor zoon prijs overgekocht dus verkoop hem voor ongeveer de zelfde prijs.
Ik heb die gene idd vriendelijk beantwoord dat ik er 130 euro voor wil, en het zadel anders blijft.

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:36

Ik heb ook heel vaak gehad dat ik iets op mp had gezet, en kreeg wel reacties, maar daarna mailden ze niet meer terug!
En had een keer een konijntje op mp staan, kreeg ik mailtje van zoon zielig mens, Ah wat een dotje..!!! Wil hem wel gratis hebben!! Ben zo verliefd op hem geworden!! Enz..
Heb maar mailtje trug gestuurd dat ze er wel iets voor moest geven, maar geen antwoord meer terug gehad ;)

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:06

tinkerfunss schreef:
De Wintec is in prima staat, alleen een kleine beschadiging bij de singel, maar niet hinderlijk. Ik heb het zadel ook voor zoon prijs overgekocht dus verkoop hem voor ongeveer de zelfde prijs.
Ik heb die gene idd vriendelijk beantwoord dat ik er 130 euro voor wil, en het zadel anders blijft.

Waarom zet je er dan bij vraagprijs?
Dat betekent dat er onderhandeld kan worden over de prijs.
Zet je vaste prijs dan is dat duidelijker.

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:28

Ik heb nergens vraagprijs staan, er staat: Prijs: 130 euro.

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:29

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:33

Waar ik me ook vaak aan erger op marktplaats dat als mensen bijvoorbeeld een zadel te koop hebben. Dan schrijven ze dat het een erg mooi duur kwaliteits zadel is.
En dan staan er foto's bij waar het zadel bijna uit elkaar valt of een afgesleten zadelmarkt ding.
Soms krijg ik dan bijna de neiging om te mailen of ze een foto hebben van dat 'mooie' zadel want die op de foto voldoet niet aan die norm.
Maarja, dat is weer net iets wat ik dan uit fatsoen toch maar niet doe.
Ik heb weleens gezocht op 'kwaliteits' en dan zie je echt bijna allemaal van dat soort spullen, heel vreemd....
En ook zie ik vaak foto's van mensen die op het zadel zitten (in de verte) of vanaf alle hoeken behalve duidelijk de zijkanten, waar de meeste mensen als eerst naar kijken en daarna kijken ze eigenlijk pas naar andere kanten.
Daar kan ik me ook wel aan ergeren als ik opzoek ben naar een nieuw zadel, want dan moet je telkens mailen voor goede foto's.

En zulke dingen zie ik ook weleens met bijvoorbeel hoofdstellen of andere paarden spullen enzo.

Maar dat is bij alle advertentie site's wel, ook bokt.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:36

Een week of 2 geleden ben ik met m'n ouders naar 2 auto's wezen kijken, allebei Polo's.

De eerste was een groene.
Jongen: Is niks aan, ongevalvrij, nooit wat mee gebeurd.
Moeder: Hoe lang heb je hem?
Jongen: Een week. Ik koop en verkoop auto's.
Moeder: Als je hem een week hebt, hoe weet je dan dat er nooit wat mee gebeurd is? _O-
Stiefpa loopt rondje om de auto. Doet de koffer open.
Stiefpa: Dit stuk hier is vervangen. Die lak hier is overspoten.
Jongen: Ja, nu je het zegt.. Had ik zelf nog niet gezien.

Doei :evaw:

De tweede was een zwarte, open air. Vond ik meteen te gek.
Starten de motor, gaat goed. Dak opent en sluit netjes. Motorkap lijkt in orde, keuring was ook in orde.
Blijkt dat de auto niet op slot gaat. Niet met de sleutel, niet met de afstandbediening, niet door het knopje in te drukken. En de benzinestop was ook al zoek.
Maar ik vond de auto echt heel leuk, en als ze hem echt wilden verkopen, zouden ze die kosten sowieso moeten maken. Dus nog een paar dagen aangezien en contact gehouden, maar ze kregen het voorlopig niet opgelost. En uiteindelijk vond ik het toch maar raar; dat ze zogezegt niet wisten dat ie niet op slot kon en dat de benzinestop zoek was. Wie weet waar ze nog over logen..

Uiteindelijk heb ik dan vorige week een corsa gekocht. Heel tevreden over.
Vind het alleen wel jammer dat ze niet hebben gezegt dat de olie en de koelvloeistof op waren, maar dat had ik misschien zelf moeten chekken. Al zou ik zelf alles eventjes bijvullen, als ik m'n auto zou verkopen. Of als ik die kosten niet zou willen maken, zou ik het wel zeggen. Maar ergens had ik dat gewoon zelf moeten controlen natuurlijk.

Een jaar of 3 geleden had ik geboden op een boek. Bod geaccepteerd, gegevens gewisseld, netjes betaald. Alleen heb ik dat boek dus nooit aangekregen. Nog een vaag mailtje gekregen een paar week later, maar verder niets meer van gehoord.

Vorig jaar mijn vorige paard te koop aangeboden. Héél duidelijk zoekertje. Duidelijk vermeld dat paard een draver was, 5 jaar, nog maar een jaar geruind, en nog maar sinds een jaar uit de koers gehaald. Dat ie een gevorderde ruiter nodig had, stond in vette letters en onderstreept.
Krijg ik vervolgens de stomste reacties.
* Een bod van €750. Ja hallo, €1 per kilo? Ik dacht het niet!
* Een bod van een moeder, die het paard wilde kopen voor haar zoontje van 10 dat AL 2 jaar paard reed. Wil je hem dood ofzo? :=
* Met een bieder afgesproken dat ze hem kwam rijden. Uiteindelijk heeft ze hem 3x komen rijden, en ze wilde hem echt kopen. Beetje raar, iedereen zag dat ze als de dood voor hem was. Vervolgens vraagt ze of ik hem nog een maand wil bij houden, ivm het gouden jubileum van haar opa. Die ging het paard voor haar betalen, maar door dat jubileum moest dat een maandje wachten. Geen probleem, wel een voorschotje dan, dan bel ik andere geïnteresseerden ook af. Een maand later de vraag of ik nog 2 weken kan wachten. Zucht. Emotioneel een hel, ik bereid me voor op het afscheid en dan.. Toch nog maar niet. Twee weken later plots een verhaal dat ze van de dokter nooit meer mag paardrijden, ivm haar rug. Ja hoor.

Uiteindelijk is ie gelukkig super terecht gekomen :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 22:00

Heb ook weer een verhaal :j

Gisteren had mijn vriend zijn defecte blackberry op marktplaats gezet voor iemand die het ervoor over had om hem te laten maken
Mijn vriend kreeg een tijd geleden de BB niet meer aan en heeft hem toen naar tmobile verzonden en kreeg te horen dat reparatie 160 zou kosten... Afijn heeft mijn vriend er niet voor over en die heeft gewoon een andere tel gekocht maar dacht van nou dan zet ik deze erop voor iemand die onderdelen wilt :j

Heel veel biedingen gekregen van bv 700 inclusief verhaal van een moeder die de telefoon voor haar zoon wil in amerika was half nederlands half engels en mn vriend kreeg na dat mailtje van marktplaats een mailtje dat deze gebruiker niet betrouwbaar is ;) :Y)

Op een gegeven moment mailde iemand van ik bied 60
nou mijn vriend oke kom maar halen :)
Jongen is hem vandaag komen halen en heeft de mobiel ook nog uitvoerig bekeken voor de deur en concludeerde dat er krassen op het scherm zaten (tja tis een gebruikte en defecte tel) en zei nou wil hem dan liever voor 10 euro minder nou mn vriend zei oke vooruit .. Vriend verteld hoe of wat er ongeveer mee is hij kreeg hem in elk geval niet meer aan en vertelde het verhaal wat tmobile heeft gezegt over de tel.

Paar uur laten krijgen we hier een smsje van het scherm is gescheurt :?
en er stonden nog wat dingetjes maar het kwam erop neer dat wij hem hebben afgelegt :O

Tja hij heeft hem voor de deur helemaal bekeken en we hadden in de adv gezet defecte telefoon.......

Wat vinden jullie hier nou van?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 22:08

dat vind ik een triest persoon die voor een duppie op de eerste rij wil zitten :') ga er niet vanuit dat die hem wou laten maken maar onderdelen wou gebruiken?

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 22:11

lovekembely schreef:
Waar ik me ook vaak aan erger op marktplaats dat als mensen bijvoorbeeld een zadel te koop hebben. Dan schrijven ze dat het een erg mooi duur kwaliteits zadel is.
En dan staan er foto's bij waar het zadel bijna uit elkaar valt of een afgesleten zadelmarkt ding.
Soms krijg ik dan bijna de neiging om te mailen of ze een foto hebben van dat 'mooie' zadel want die op de foto voldoet niet aan die norm.
Maarja, dat is weer net iets wat ik dan uit fatsoen toch maar niet doe.
Ik heb weleens gezocht op 'kwaliteits' en dan zie je echt bijna allemaal van dat soort spullen, heel vreemd....
En ook zie ik vaak foto's van mensen die op het zadel zitten (in de verte) of vanaf alle hoeken behalve duidelijk de zijkanten, waar de meeste mensen als eerst naar kijken en daarna kijken ze eigenlijk pas naar andere kanten.
Daar kan ik me ook wel aan ergeren als ik opzoek ben naar een nieuw zadel, want dan moet je telkens mailen voor goede foto's.

En zulke dingen zie ik ook weleens met bijvoorbeel hoofdstellen of andere paarden spullen enzo.

Maar dat is bij alle advertentie site's wel, ook bokt.

ik hoef me toch niet aangesproken te voelen he?? :+

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 22:43

tinkerfunss schreef:
ik hoef me toch niet aangesproken te voelen he?? :+

Ik denk het niet.
Het zadel ziet er netjes uit, en de prijs is dus helemaal niet gek.
Had wel de laatste foto als eerste geplaatst, maar dat heeft verder met je zadel niks te maken.
en evt een foto van de binnenkant (singelstoten) gemaakt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 23:03

shilady, daar zou ik dus echt niet intrappen!!! Wat je zegt, hij heeft bij jullie alle gelegenheid gehad om hem te checken, jullie zijn eerlijk geweest over het defect! Absoluut verder niet meer op in gaan!!!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 00:51

Nee we zijn er ook maar niet meer op ingegaan nee...

maarja ik vind het zo stom je koopt een defect iets en dan ga je over dingen klagen zoals krassen ect..

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 02:38

hij heeft hem bekeken heeft nog 10 euro van zijn bod afgehaalt en wist van het defect jammer voor hem maar jullie staan in je recht gewoon niet op reageren, of een net smsje sturen dat hij wist dat de telefoon defecht was en hij hem bij jullie heeft bekeken en dat jullie je dus niet verantwoordelijk voelen.

wel heel handig dat je een mailtje van marktplaats krijgt dat die anderen persoon niet tevertrouwen is :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 15:02

Een kennis heeft een keer iets met iets van audio gehad (of het nu een versterker was weet ik even niet heel zeker). Mensen hem goed bekeken en geprobeerd (deed het uiteraard!). Komen ze er later mee terug....................Bijna alle onderdelen waren eruit, dus hij deed het niet.............. }:0 Een partij stennis staan maken. Toen heeft hij maar het geld terug gegeven omdat het nogal hoog opliep......
Wat een stelletje @!#$^&^%$$## :(
(dus die waren op een goedkope manier aan onderdelen gekomen.... :r )

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 15:27

Ik heb gister mijn Iphone 4 verkocht. Dinsdag op marktplaats gezet, gelijk die avond al een mailtje van een vrouw die 'm heel graag wilde hebben. :)
We zijn overeen gekomen met het bod en ik had de advertentie op gereserveerd gezet. Ik heb de afgelopen dagen nog genoeg telefoontjes/mailtjes gehad over de telefoon, ook mensen die 50 euro meer boden dan het bod van die vrouw. Och is even slikken, maar goed afspraak = afspraak! :)
Dus ik heb gister de telefoon naar de koopster gebracht (moest toch naar de Media markt en aangezien ze er praktisch naast woonde) ze waren er helemaal blij mee. :) Even laten proberen/goed laten bekijken, zodat ik zeker weet dat ik goed spul heb verkocht!
Kreeg gister nog een mailtje als dank voor het brengen en dat hij in zo'n goede staat was, erg leuk!

En nog een stalker via de mail gehad. :+ Had gisternacht een bod gehad op een andere telefoon die ik te koop heb en 10 minuten later stuurde hij: 'Ik bied 25 euro en kom de telefoon zo halen'. Het was 2:00 's nachts. :+
Heel de nacht mailtjes gehad van die bieder met vragen waarom ik reageerde, dat hij echt serieus was en of hij hem om 04:00 dan mocht ophalen. :+
Goh dan verveel je je 's nachts ook wel niet? :')

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 01:42

Mayflower_ schreef:
En nog een stalker via de mail gehad. :+ Had gisternacht een bod gehad op een andere telefoon die ik te koop heb en 10 minuten later stuurde hij: 'Ik bied 25 euro en kom de telefoon zo halen'. Het was 2:00 's nachts. :+
Heel de nacht mailtjes gehad van die bieder met vragen waarom ik reageerde, dat hij echt serieus was en of hij hem om 04:00 dan mocht ophalen. :+
Goh dan verveel je je 's nachts ook wel niet? :')

Misschien was het wel een vies oud mannetje B-)

Hahaha nee dat ging dus echt nergens over! Ik slaap ook meenstal rond die tijd hoor niks mis mee haha al moet ik zeggen dat het nu ook wel redelijk laat is

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 17:22

Ik heb meerdere halsters erop staan.
Gebruikt
Maar verder nog zeer goed
Staan hier ook op bokt

Krijg ik zo'n mailtje

Ik wil die rose en die grijse voor 5 euro

Geen afsluiting helemaal niks

Dus ik heel netjes terug gestuurd:

Beste ...
Sorry maar hiermee ga ik niet akkoord

Mvg Danielle

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 17:34

Nou het verhaal begint een staartje te krijgen
want die man beweerd nu dat er ook onderdelen ontbreken van die BB en dat hij toch echt zn geld weer wil komen ophalen dit en dat.

Terwijl wij hebben die bb naar tmobile gestuurt en kan niet geloven dat hun zo slordig zouden zijn bepaalde onderdelen niet terug te stoppen in die bb ... En daarnaast de koper wist vanaf de advertentie al dat de BB defect was en mijn vriend heeft aan de deur ook nog duidelijk verteld dat de tmobile tegen hem heeft gezegt dat hij met 160 euro te maken is bij tmobile en dat wij de mobiel niet meer aankregen en hij daarom verkocht werd. Wij hebben niks achter gehouden en wij weten helemaal niks af van onderdelen of een scheur binnenin de BB omdat wij niet echt verstand hebben van mobiels repareren en onderdelen...

Die man heeft de BB voor onze deur helemaal bekeken mijn vriend zei dat hij hem naukeurig bekeek en toen nog 10euro afdingde en dat heeft mn vriend nog geaccepteert terwijl hij per mail eerst 60 euro had gezegt..
En dan nu zeuren over geld terug en dat hij opgelicht is ...

Wat moet je hier nou mee?

Voor het zelfde geld nemen we hem terug en zijn de onderdelen eruit gehaald door die man zelf?

Heb tegen mn vriend gezegt niet in trappen man heeft hem bekeken voor de deur en geaccepteert en in de advertentie stond ook eerlijk hoe of wat.. En eergister was het alleen een scheur van binnen en vandaag stuurt hij ineens dat er ook onderdelen ontbreken beetje raar toch?