Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Twiggy2008 schreef:Ik vind het schitterend als moeder (en als Sinterklaas) als ze dat hele boek volkalkt. Wat maakt mij dat uit? Ze heeft het er wekenlang over, tja, dat hoort nou eenmaal bij het Sinterklaasgebeuren. Ik leg dus geen boek weg, ik geniet van haar enthousiasme en ga er met haar samen lekker in mee. Op Sinterklaasavond merkt ze wel wat ze daadwerkelijk krijgt en dat is niet weinig, maar echt niet dat hele boek, hoor. Ammehoela!
Twiggy2008 schreef:Vjestagirl, waarom maak jij er zo'n punt van als iemand jou iets gewoon vraagt? Kun je soms niet zo goed met mensen omgaan ofzo? Echt.... ik snap het gewoon niet.......

) en ongetwijfeld kwamen er 2 snotkinders op me af en vroegen of ik ze had. Dus ik; nee. "Echt wel die heb je wel!" Dus toen draaide ik me om en liep heel dreigend op het desbetreffende kind af en zei heel koel en langzaam; Pardon..? Néé. Ik heb ze niet. Toen keek ie me angstig aan en zei; sorry! 
F_Orumster schreef:Manegepaard schreef:En daar heb je gelijk in! Gisteren begonnen ze zelfs IN de tas vAn een vrouw graaien.
Zo, daar zouden mijn handjes van jeuken!! Dan had ik wel een opvoedende tik gegeven hoor. Dat is diefstal en een dief zou van mij (als ik tijd had) ook een klap voor zn bammes krijgen.
Twiggy2008 schreef:Ik ben nog nooit uitgescholden met dat woord, geloof ik. Ja, ooit eens, door Marokkaanse jochies van een jaar of 16 en een keer door een kale vent (type neo nazi, aangezien ik toen een neger als vriend had, wat hij niet kon hebben blijkbaar). Maar nog nooit door jonge kinderen........ Natuurlijk zijn er kinderen die dat woord kennen, dat vind ik heel erg, maar ook de rotste types schelden je niet zomaar uit met dat woord vlak voor de AH, waar veel mensen lopen, hoor. Dat gaat er bij mij niet helemaal in....
Vjestagirl schreef:Twiggy2008 schreef:Ik ben nog nooit uitgescholden met dat woord, geloof ik. Ja, ooit eens, door Marokkaanse jochies van een jaar of 16 en een keer door een kale vent (type neo nazi, aangezien ik toen een neger als vriend had, wat hij niet kon hebben blijkbaar). Maar nog nooit door jonge kinderen........ Natuurlijk zijn er kinderen die dat woord kennen, dat vind ik heel erg, maar ook de rotste types schelden je niet zomaar uit met dat woord vlak voor de AH, waar veel mensen lopen, hoor. Dat gaat er bij mij niet helemaal in....
Hier in de wijk hebben ze de winkelcentrum beveiligers en de jongens van het grote broer project ingeschakeld, dus ze zijn hier met veel minder en een stuk kalmer dan eerst, maar anders nodigde ik je uit om te komen kijken.
stef schreef:Electra: Er zijn legio van redenen waarom persoon A wel uitgescholden wordt en persoon B niet, en dat kan je lang niet altijd bij persoon A neerleggen. Denk aan de regio/wijk, en zelfs het moment an sich.
Waarom kan je je er niet gewoon bij neerleggen dat Vjesta voor prutsmuts uitgemaakt is en dat niet accepteerd? Wat ik dan weer begrijpelijk vind.
Waarom wordt er van alles bijgehaald terwijl de kern heel eenvoudig is. Want in de kern gaat het helemaal niet om kinderen die om voetbalplaatjes vragen. In de kern gaat het erom dat kinderen schelden tegen volwassenen, en dat vind ik not done
Twiggy2008 schreef:Vjestagirl schreef:Hier in de wijk hebben ze de winkelcentrum beveiligers en de jongens van het grote broer project ingeschakeld, dus ze zijn hier met veel minder en een stuk kalmer dan eerst, maar anders nodigde ik je uit om te komen kijken.
Ah, ingesteld voor een paar voetbalplaatjes sparende kids?
xSOULSISTER schreef:Pascal schreef:Twiggy: ik moet mijn zoon dus ook alleen opvoeden..
En ja ik ben heuuuuuuuul streng...
Ik waarschuw altijd netjes 3 keer en daarna zitten er gewoon gevolgen aan..
Hij weet precies tot hoever hij kan gaan, bij oma vertikt hij het om op te ruimen..
Kinderen moeten gewoon weten waar ze aan toe zijn.
Ik zou dus ook nooit willen dat mijn zoon achter de dranghekken staat bij de AH.
Zou me leuker lijken voor jullie beide dat dat gewoon automatisch gebeurt.
Ipv al die consucuenties altijd.
stef schreef:Electra: Er zijn legio van redenen waarom persoon A wel uitgescholden wordt en persoon B niet, en dat kan je lang niet altijd bij persoon A neerleggen. Denk aan de regio/wijk, en zelfs het moment an sich.
Waarom kan je je er niet gewoon bij neerleggen dat Vjesta voor prutsmuts uitgemaakt is en dat niet accepteerd? Wat ik dan weer begrijpelijk vind.
Waarom wordt er van alles bijgehaald terwijl de kern heel eenvoudig is. Want in de kern gaat het helemaal niet om kinderen die om voetbalplaatjes vragen. In de kern gaat het erom dat kinderen schelden tegen volwassenen, en dat vind ik not done
Vjestagirl schreef:En sommigen blijven er maar bij halen dat kinderen er wel beleefd om mogen vragen, terwijl het daar niet om gaat in dit topic.