Hebbie nog voetbalplaatjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:19

Vjestagirl, waarom maak jij er zo'n punt van als iemand jou iets gewoon vraagt? Kun je soms niet zo goed met mensen omgaan ofzo? Echt.... ik snap het gewoon niet.......

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 17:20

Twiggy2008 schreef:
Ik vind het schitterend als moeder (en als Sinterklaas ;) ) als ze dat hele boek volkalkt. Wat maakt mij dat uit? Ze heeft het er wekenlang over, tja, dat hoort nou eenmaal bij het Sinterklaasgebeuren. Ik leg dus geen boek weg, ik geniet van haar enthousiasme en ga er met haar samen lekker in mee. Op Sinterklaasavond merkt ze wel wat ze daadwerkelijk krijgt en dat is niet weinig, maar echt niet dat hele boek, hoor. Ammehoela! :D

Als ik hem 'af' had dan gaf ik hem aan mijn moeder, zodat die hem aan sinterklaas kon geven.

Maar goed, ik hoor ook dat er zat kinderen zijn die in de weken naar sinterklaas iedere avond hun schoen mogen zetten, en dat er zelfs kinderen zijn die er 'alsvast' ook echter cadeautjes (of cadeaus) in krijgen 'omdat ze anders zo lang moeten wachten'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:21

Vjestagirl schreef:
Electra63 schreef:
Dat is maar hoe je het bekijkt. Ik vind nl. niet dat ik word lastig gevallen, als mij iets gevraagd wordt.

En ik word wel lastig gevallen als ik voor prutsmuts uitgemaakt word.

En daar heb je gelijk in! Gisteren begonnen ze zelfs IN de tas vAn een vrouw graaien. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:22

Twiggy2008 schreef:
Vjestagirl, waarom maak jij er zo'n punt van als iemand jou iets gewoon vraagt? Kun je soms niet zo goed met mensen omgaan ofzo? Echt.... ik snap het gewoon niet.......

Als je door 8jarige jochies uitgemaakt word voor prutsmuts, zou ik dat ook niet echt meer vragen noemen...

Electra63

Re: Hebbie nog voetbalplaatjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:22

Ja, maar ik word niet voor prutmuts uitgemaakt en ook is er nog nooit iemand in mijn tas gedoken?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 17:23

Twiggy2008 schreef:

Ik vind het prima als iemand mij iets vraagt. Ik vind het niet prima als ik voor prutsmuts en paasei word uitgemaakt, als die kinderen de plaatjes zowat uit mijn handen trekken of elkaar afslachten. Dat vind ik gewoon absoluut geen maatschappelijk acceptabel gedrag, en ik snap ook echt niet waarom dat normaal gevonden of zelfs beloond zou moeten worden.

Assertief zijn: goed! Brutaal zijn: niet goed. En misschien is het een dunne lijn, dat zal. Ik snap best dat kinderen zich niet gedragen als mini volwassenen, zich niet altijd overal aan kunnen houden of niet alles snappen. Maar ik vind bepaald gedrag gewoon niet goed te praten.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 17:23

Electra63 schreef:
Ja, maar ik word niet voor prutmuts uitgemaakt en ook is er nog nooit iemand in mijn tas gedoken?

Gefeliciteerd. Jij misschien niet, ik wel, en ik heb er een probleem mee.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:23

Ik ben nog nooit uitgescholden met dat woord, geloof ik. Ja, ooit eens, door Marokkaanse jochies van een jaar of 16 en een keer door een kale vent (type neo nazi, aangezien ik toen een neger als vriend had, wat hij niet kon hebben blijkbaar). Maar nog nooit door jonge kinderen........ Natuurlijk zijn er kinderen die dat woord kennen, dat vind ik heel erg, maar ook de rotste types schelden je niet zomaar uit met dat woord vlak voor de AH, waar veel mensen lopen, hoor. Dat gaat er bij mij niet helemaal in....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:24

Electra63 schreef:

Dan hoef je je ook niet aangevallen te voelen. :j ... of heb ik net iets verkeerds gequote?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:24

Manegepaard schreef:
En daar heb je gelijk in! Gisteren begonnen ze zelfs IN de tas vAn een vrouw graaien. :n

Zo, daar zouden mijn handjes van jeuken!! Dan had ik wel een opvoedende tik gegeven hoor. Dat is diefstal en een dief zou van mij (als ik tijd had) ook een klap voor zn bammes krijgen.

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:25

Hier zijn die kinders ook erg brutaal. Waar ze het lef vandaan halen! :oo

Pas had ik een volle boodschappentas van de AH met boodschappen van de Aldi erin ( :+ ) en ongetwijfeld kwamen er 2 snotkinders op me af en vroegen of ik ze had. Dus ik; nee. "Echt wel die heb je wel!" Dus toen draaide ik me om en liep heel dreigend op het desbetreffende kind af en zei heel koel en langzaam; Pardon..? Néé. Ik heb ze niet. Toen keek ie me angstig aan en zei; sorry! :=

:')

jarrah

Ohh hier ook ja... ik word er helemaal gestoord van... er staan bij ons van die dranghekken voor de deur en als er alleen al iemand in beeld komt, beginnen ze al te schreeuwen en te krijsen...
Als je ze negeert krijg je inderdaad een grote bek... ik sta hier echt versteld van... waar gaat de hele maatschappij heen zeg? :?

Anoniem

F_Orumster schreef:
Manegepaard schreef:

Zo, daar zouden mijn handjes van jeuken!! Dan had ik wel een opvoedende tik gegeven hoor. Dat is diefstal en een dief zou van mij (als ik tijd had) ook een klap voor zn bammes krijgen.

Tsja. Iedereen keek ook maar toe. Ik stond binnen in de rij (glazen wanden) anders was ik haar wel gaan helpen. :n

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 17:27

Twiggy2008 schreef:
Ik ben nog nooit uitgescholden met dat woord, geloof ik. Ja, ooit eens, door Marokkaanse jochies van een jaar of 16 en een keer door een kale vent (type neo nazi, aangezien ik toen een neger als vriend had, wat hij niet kon hebben blijkbaar). Maar nog nooit door jonge kinderen........ Natuurlijk zijn er kinderen die dat woord kennen, dat vind ik heel erg, maar ook de rotste types schelden je niet zomaar uit met dat woord vlak voor de AH, waar veel mensen lopen, hoor. Dat gaat er bij mij niet helemaal in....

Hier in de wijk hebben ze de winkelcentrum beveiligers en de jongens van het grote broer project ingeschakeld, dus ze zijn hier met veel minder en een stuk kalmer dan eerst, maar anders nodigde ik je uit om te komen kijken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:28

Electra: Er zijn legio van redenen waarom persoon A wel uitgescholden wordt en persoon B niet, en dat kan je lang niet altijd bij persoon A neerleggen. Denk aan de regio/wijk, en zelfs het moment an sich.
Waarom kan je je er niet gewoon bij neerleggen dat Vjesta voor prutsmuts uitgemaakt is en dat niet accepteerd? Wat ik dan weer begrijpelijk vind.
Waarom wordt er van alles bijgehaald terwijl de kern heel eenvoudig is. Want in de kern gaat het helemaal niet om kinderen die om voetbalplaatjes vragen. In de kern gaat het erom dat kinderen schelden tegen volwassenen, en dat vind ik not done

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:29

Niet om het een of ander, Vjestagirl, maar mij valt bij jouw topics wel op dat jij altijd allerlei confrontaties in je leven hebt met alles en iedereen. Ik vraag me dan toch even oprecht af hoe dat toch kan? Ik ervaar dat ook allemaal niet zo in het leven, hoor. Ik kom ook heel soms wel eens k..kinderen, kl..tzakken of b.tches tegen, want ze bestaan natuurlijk wel, maar ik besteed daar zo min mogelijk energie aan of ik zeg dat ze op moeten zouten. Maar die keren zijn op 1 hand te tellen..... En ik ben toch echt al 40 jaar, heb al een heel leven achter de rug. ;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:29

Vjestagirl schreef:
Twiggy2008 schreef:

Hier in de wijk hebben ze de winkelcentrum beveiligers en de jongens van het grote broer project ingeschakeld, dus ze zijn hier met veel minder en een stuk kalmer dan eerst, maar anders nodigde ik je uit om te komen kijken.

Ah, ingesteld voor een paar voetbalplaatjes sparende kids????? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:31

stef schreef:
Electra: Er zijn legio van redenen waarom persoon A wel uitgescholden wordt en persoon B niet, en dat kan je lang niet altijd bij persoon A neerleggen. Denk aan de regio/wijk, en zelfs het moment an sich.
Waarom kan je je er niet gewoon bij neerleggen dat Vjesta voor prutsmuts uitgemaakt is en dat niet accepteerd? Wat ik dan weer begrijpelijk vind.
Waarom wordt er van alles bijgehaald terwijl de kern heel eenvoudig is. Want in de kern gaat het helemaal niet om kinderen die om voetbalplaatjes vragen. In de kern gaat het erom dat kinderen schelden tegen volwassenen, en dat vind ik not done

En niet alleen tegen volwassen, ook tegen elkaar. Hierzo is een redelijk rustige wijk, weinig criminaliteit, en er worden stenen naar mij en mijn hond gegooid door 10 jarige jochies. Omdat ik hem uitlaat en hun 'hut' daar zo nodig staat, aan de rand van een uitlaatveldje nota bene.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:32

Jeetje, waar wonen jullie dan allemaal?
Hier is dat echt niet aan de orde, hoor. Ik moet nu trouwens snel naar de AH, anders hebben we zo niets te eten. Dus toedeloe! :wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:35

Twiggy2008 schreef:
Jeetje, waar wonen jullie dan allemaal?
Hier is dat echt niet aan de orde, hoor. Ik moet nu trouwens snel naar de AH, anders hebben we zo niets te eten. Dus toedeloe! :wave:

Een klein dorpje in Arnhem Oost. :j

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 17:35

Twiggy2008 schreef:
Vjestagirl schreef:

Ah, ingesteld voor een paar voetbalplaatjes sparende kids?

Nee, ingeschakeld voor een paar mensen uitscheldende poedersuiker.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:42

xSOULSISTER schreef:
Pascal schreef:
Twiggy: ik moet mijn zoon dus ook alleen opvoeden..
En ja ik ben heuuuuuuuul streng...

Ik waarschuw altijd netjes 3 keer en daarna zitten er gewoon gevolgen aan..

Hij weet precies tot hoever hij kan gaan, bij oma vertikt hij het om op te ruimen..
Kinderen moeten gewoon weten waar ze aan toe zijn.

Ik zou dus ook nooit willen dat mijn zoon achter de dranghekken staat bij de AH.

Zou me leuker lijken voor jullie beide dat dat gewoon automatisch gebeurt.
Ipv al die consucuenties altijd.

Ik heb al vaker gesprekken gehad met oma, zij weet wat mijn regels zijn mar heeft er lak aan.

Dus hoe zij dat oplost op het moment dat haar kleinkind er is, tja dat zij daar een strijd voor moet leveren is haar eigen schuld.

Ze heeft altijd alles goed gevonden, dus ja wat moet ik daar dan aan doen?
Mijn zoontje is daar alleen op momenten dat ik werk, dus ik ben er ook niet bij.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:49

stef schreef:

Ik denk dat dat een stuk met je eigen houding te maken heeft.
En niemand hoeft zich voor prutmuts uit te laten schelden, waar zeg ik dat dan? Maar van sommigen (voor de 8e keer) mogen kinderen er nog niet eens beleefd om vragen. Of de opvoeding wordt er bijgehaald.
Dan kom ik met een artikel van een pedagoog dat het juist goed is voor kinderen om plaatjes te sparen en daar hoor ik dan weer niets op, jammer.

Het valt mij op, dat sommige mensen echt overal last van hebben. Misschien ligt het dan aan jezelf een klein beetje?

Vjestagirl

Re: Hebbie nog voetbalplaatjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 17:50

En sommigen blijven er maar bij halen dat kinderen er wel beleefd om mogen vragen, terwijl het daar niet om gaat in dit topic.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:52

Vjestagirl schreef:
En sommigen blijven er maar bij halen dat kinderen er wel beleefd om mogen vragen, terwijl het daar niet om gaat in dit topic.

Volgens mij, heb ik toch een aantal keer gelezen, dat kinderen er ook niet om mogen vragen?
Maar goed, ik ga eten en dan naar stal, veel plezier met de discussie.