Zakelijke, vrouwelijk kleding met een eigen bite

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Inwonderland

Re: Zakelijke, vrouwelijk kleding met een eigen bite

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 10:39

Wat ik aan kan raden aan pumps en blaar verhalen is investeer in een goed paar pumps. Deze zijn meestal een tikkie (of heel veel tikkies) duurder maar daar krijg je ook wat voor terug.
(De Meeste) Goedkope pumps zijn funest voor je voeten, de pasvorm is slecht, het voetbed is niet doordacht en het materiaal meestal ook niet om over naar huis te schrijven.

In die schoenen haal ik niet eens een kwartier zonder alles volledig aan flarden te lopen. Die schoenen heb ik als schoenenverslaafde wel heel veel, ohh wat leuk en ze kosten geen drol, ik neem ze. Binnen een week spijt als haren op mijn hoofd en mijn voeten volledig naar de filisteinen.

Later heb ik geinvesteerd in een paar dure pumps, in de uitverkoop... Een paar Guess pumps met naaldhakken van 9cm. Want ze zijn fantastisch mooi en ze zaten heel erg lekker, het zijn chique pumps die ik dus ook heel goed zakelijk kan dragen. Maar ik kan er dagen op lopen en er is niets aan de hand.
Er zit een goed voetbed in, de pasvorm sluit aan op mijn voet en van leer dus mijn voeten krijgen nog lucht.
Het was (vond ik) een sloot geld, maar ik heb ze inmiddels 4 jaar, loop er bijna de hele zomer op en nu begint de hak kaal te worden dus worden ze lelijk omdat ik vast heb gezeten tussen de voeg van straatwerk, maar de schoen ansich kan zo nog een paar jaar mee.

Dus inmiddels doe ik die investering vaker, ik koop iets minder schoenen maar betere, ik laat me voorlichten in de winkel. Ga bij verschillende winkels kijken en heb die compeed alleen nog nodig als ik weer een goedkoop paar aan heb gehad. In de goedkope paren werkt het dan niet, maar als ik dan een goed sluitend paar schoenen aan trek is het in orde.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 11:03

Ja denk dat ik ook maar eens een paar goeie duurderen moet kopen. Vind het alleen zo zonde, net wat je zegt. 1X vast zitten op straat en je hak is naar de...... Vooral bij die duren erg zonde.

Zwik je niet om met die naaldhakken? ;-)

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 12:20

Nee, die gaan goed, terwijl ik niet echt fantastische enkels heb.
Ik denk dat daar toch ook de kwaliteit van de schoen om de hoek komt kijken, want die geven in iedergeval om je voet goede steun.
Ik vond het ook altijd zonde van het geld, maar kwalitatief goede schoenen, wat duurder over het algemeen, maar goede kwaliteit leer en super pasvorm gaan wel jaren mee.
Ik let tegenwoordig wel op hoe de hak bekleed is, het een beschadigd sneller als het ander. Ga in de uitverkoop en leg dan soms nog wel een sloot geld neer. Maar voor je voeten zoveel beter. Daarnaast denk ik dat je het ook wel een beetje ziet een goedkope of een wat duurdere pump, of het nou met of zonder naaldhak is, je staat gewoon beter op je benen en die voeten moeten nog een leven mee, een goedkope broek kan weinig aan je lijf verpesten, verkeerde schoenen des te meer.

Een tip om je hakken netjes te houden is ook om er geen auto mee te rijden!

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 17:48

Ik heb pumps van s oliver... en ik zweer erbij! Kan er de hele dag op lopen!!! Heerlijk, zoek nu nog een mooi zwart paar, maar kan geen leuke vinden...

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 08:39

Vind het moeilijk in te schatten wat we verstaan onder een sloot geld... Zijn dat de italiaanse designershoes (heb ik een paar, te koop weliswaar omdat ik echt niet op 12,5 cm kan lopen) van honderden, of is 1x honderd ook al genoeg ;)

Ik heb dit weekend in den bosch geshopt. Heb een lange strokenrok gekocht met soort delftsblauw print en een creme-blouse (body) met korte mouw van Dept. Staan erg mooi samen met een brede riem. Zal even plaatjes ervan zoeken...

edit: rok gevonden. Hij is alleen echt langer, bij mij tot net boven de grond, en ik ben al 1.80...
link

en blouse gevonden: http://www.dept.nl/Dept/Dept-Blouse-body-offwhite.html?PathCatalog=DPT_Blouses

edit2: weet iemand hoe ik de link in 1 woord ofzo verander? Ik krijg het niet voor elkaar...
Laatst bijgewerkt door iefke op 11-05-11 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Lange link aangepast

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 07:19

mooie blouse! :j

ik was laatst met mn moeder in de bijenkorf, wat kan je daar toch heerlijk shoppen! <3
heb een heel mooi donkerblauw colbertje gekregen, beetje glanzend maar niet té, nu dus alleen nog een bijpassende kokerrok in dezelfde kleur en ik heb een nieuw pak haha, alleen denk niet dat ze er een rok van hebben..
ben nu nog opzoek naar van die sleehakken, had mooie gevonden op de website van een winkel in alkmaar maar toen ik heel ging waren ze gesloten, hopen dat ze er morgen nog zijn dan ga ik weer even kijken!

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 08:18

Dank :) Nu moet ik ook nog op zoek naar een mooie blazer, maar dat is voor mij een absolute ramp. Schouders zijn breed, denk wel maat 42, maar middel enzo eerder maat 38. Dus past een jasje op mn schouders, dan is t verder een voddezak, past ie om mn middel/ buste dan kan ik mn schouders niet meer bewegen... Vrees dat ik echt een keer wat op maat zal moeten laten maken. :\

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 09:40

Lon, ga eens kijken bij de WE, daar kan je jasje en broek apart kopen en de kwaliteit is niet eens zo heel erg ruk :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 10:08

Dat kan bijna overal toch! Volgens mij ging het meer over het jasje op zich wat eigenlijk uit 2 maten moet bestaan :')

Lastig hoor :j Misschien goede kleermaker zoeken die je kan helpen met bijv. innemen ofzo.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 10:17

o...... *needs more coffee :')

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 10:41

Kaka schreef:
ART heeft heel soms mooie dingen, maar meestal heeft het wel een heel hoog artsy-partsy-45-year-old-mom-met-een-fascinatie-voor-astrologie-en-beeldjes-van-eenhoorns-gehalte. Brrr.

Haha, ik liep er toevallig van de week nog langs en dat was precies de juiste beschrijving voor de etalage :D.
Toch heb ik er vorig jaar in de uitverkoop een hele mooie jurk gekocht die echt perfect zit. Maar die grote tricot tenten, neuh, dat is het niet.

Op hakken lopen kan ik ook niet echt en ik haal vooral in de zomer ook altijd mijn voeten open. Twee jaar geleden heb ik een paar pumps met een laag hakje gekocht van het merk Tamaris, en dat zijn de enige waar ik wel lang op kan lopen! Maar ja welk merk je goed zit is erg persoonlijk. Dat goedkoop uiteindelijk duurkoop is geldt volgens mij niet alleen voor pumps maar voor schoenen in het algemeen...als je eenmaal goede pasvorm gewend ben wil je gewoon niet meer anders.

edit:typo
Laatst bijgewerkt door Rhys op 11-05-11 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:15

Helemaal mee eens Rhys, op beiden punten ;) Ik heb laatst ook een mooi jurkje bij ART gekocht, terwijl ik er verder toch echt niks van hoef te hebben. En schoenen, het MOET gewoon goed zitten...

En ja die jasjes... Pff, idd twee maten in 1 jas nodig. Zelfs met rijjasjes is het een probleem. Een goede kleermaker zou nog wel een optie zijn, maar vind ik nogal spannend om met een nieuw jasje te testen. misschien eerst eens met een oude, slecht passende, proberen...

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:08

Mijn Tip van de Dag: Shirt by Hand. Je kan je overhemd helemaal zelf samenstellen. Ik heb die van mij net ontvangen. Echt mooi, goede pasvorm. Gemaakt om onder een pak te dragen, dus iets langer dan de gemiddelde blouse, zodat 'ie in je broek blijft zitten. Ik wil er nu al meer.

http://www.shirtbyhand.nl

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 21:41

Dag dames! Mag ik dit topic weer heractiveren? :) ik heb namelijk jullie hulp nodig... Ik ga 16 januari promoveren en moet dan uiteraard chique gekleed voor de dag komen. 's Avonds heb ik diner en feest en tussendoor geen tijd om om te kleden. Wil dus het liefst een jurkje zonder mouwen met een net colbertje erover, en pumps die ik eventueel bij pijnlijke voeten later in kan ruilen voor laarzen ofzo.
Ik heb inmiddels al heel zalando, dress-for-less en andere sites afgezocht, en niets naar mijn zin... Ik had in een winkel in Nijmegen (Fifth) een erg mooi donkergroen jurkje van Kookaï gevonden, maar helaas niet mijn maat. Ik kan het hele jurkje nergens op internet terug vinden...
Ik heb ook op marktplaats gezocht, en een aantal mooie Karen Millen jurkjes gevonden. Helaas zat de verkoopster in de buurt van Rotterdam, en dat is me toch net even te gek vanuit oost groningen...

Jullie nog tips/ ideeën?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 23:03

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 18:11

Ook interessant inderdaad :) en nu eventjes 75€ korting, al werkte de kortingscode niet toen ik hem in wilde voeren. Ligt misschien aan de iPad. Ook nog maar even op de pc proberen...

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 23:10

Voor de noordelingen onder ons, Rinsma in Gorredijk is echt een aanrader. Van te voren even bellen voor een personal shopper en je wacht bij het pashokje en hoeft alleen maar kleren aan en uit te trekken. Heerlijk! Ook heel veel en vanalles. Van jassen tot schoene en van nette kleding tot casual kleding.

Ik wil niet meer anders :+

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 23:12

moet zeker wel een dikke portomonee bij zitten?
klinkt wel luxe..

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 23:33

Dat klinkt idd luxe! Heerlijk, maar ook onbetaalbaar ;)

Ik heb inmiddels mijn outfit bij elkaar. Een mooie pencildress van esprit (ik schijn er het ultieme figuur voor te hebben 8-) ), een frambozenrood colbert die net over het bovenstuk van het jurkje komt, en hele mooie zwarte hoogfront pumps met een roos aan de zijkant. Ik zal na de promotie wel een foto plaatsen :) Ik probeer voor die tijd nog een klein beetje af te vallen, 1 of 2 kilo, zodat het jasje net iets ruimer is. Hij past nu om mijn middel ontzetten mooi, maar is wat strakker op de schouders. Heb nou eenmaal brede schouders...
Had laatst op de site van forever21 ook vanalles voor gewoon gekocht, helemaal blij mee, was echt toe aan nieuwe kleren. Heb ook nog erg hoge pumps van replay gekocht, in de superuitverkoop bij de bijenkorf. Van €110 voor €40 en er vervolgens maar €15 voor betalen omdat je ook nog irischeques hebt, lijkt me geen slechte deal... Nu er nog op leren lopen... :')

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 10:46

realmagic schreef:
moet zeker wel een dikke portomonee bij zitten?
klinkt wel luxe..

Helemaal niet! Vooral in de opruiming.

Ze hebben een beneden verdieping met de luxere merken en een bovenverdieping met de doorsnee merken, zoals esprit.

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:29

Als ik een serieuze baan zou hebben op kantoor zou ik zeker voor een kokerrok met witte zijden blouse gaan en hakken.
Ik hou niet van colbertjes en pantalons.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 23:35

Mag ik dit topic een schopje geven? Jammer dat hij zo naar beneden is gezakt! :)

Ik zit er al een hele tijd over te tobben, op de basisschool had ik een hekel aan spijkerbroeken tot ik op de middelbare ontdekte dat er ook spijkerbroeken waren die inderdaad wel fijn zitten. Zinsdien draag ik dus eigenlijk niets anders meer, op heel af een toe keer een heel simpel rokje na. Nu had ik er altijd hele simpele tops en truien op, gewone normale t-shirts, truien en vesten. Niks bijzonders, en echt tijdloos eigenlijk. En al zeker een jaar wil ik dat nu toch eigenlijk echt gaan veranderen, maar hoe? :\

Ik wil graag wat chiquer, zie mezelf over een aantal jaar wanneer ik klaar ben met m'n studie al echt in een mantelpakje lopen bij wijze van en daar wil ik nu eigenlijk al langzamerhand een beetje heen (ook voor als ik bv. stages moet lopen @ kantoor, of dat nou een architectenbureau of een aannemer is, voor op de werkvloer zelf heb ik al geschikte kleding overigens. Schrik dus niet, dan heb ik ook echt werkschoenen e.d. aan, dat maakt me dan ook echt niets uit) Heb wel geteld 3 blousjes, en dat wil ik sowieso wel graag wat uitbreiden. Wil graag wat meer jurkjes, rokken, mooie broeken (niet alleen maar spijker...), maar vind het zo lastig! Of het is allemaal direct zo duur (ben maar een arme student.. -O- ) of ik weet gewoon echt niet wat mij nou eigenlijk echt leuk staat. :o

Naar een winkel gaan en me laten adviseren, moet ik best een eindje voor rijden (echt fijne winkels zitten hier niet echt in de buurt eigenlijk) en heb heel vaak ook het gevoel dat je niet helemaal goed geadviseerd word (komt thuis met iets wat je dus eigenlijk helemaal niet staat of waar je je uiteindelijk helemaal niet lekker in voelt). Qua kleuren heb ik ook écht geen idee wat mij n ou echt leuk zou staan.

Ofwel crisis voor iemand die dolgraag langzamerhand naar een wat zakelijkere look wil gaan maar totaal niet weet waar te beginnen, shoppen met vriendinnen heb ik niks aan begeef me eigenlijk alleen maar tussen de mannen. Heb wel een aantal meiden waar ik aardig mee op kan schieten, die ik ook wel echt vriendinnen kan noemen maar écht shoppen met hen gaat hem niet zo snel worden.. En shoppen met m'n moeder is een regel rechte ramp, dat is altijd binnen de kortste keren ruzzie (al te vaak ervaring mee gehad :') ). Vroeger was ik totaal geen meisjes meisje zeg maar, opmaken, kleding, accesoires e.d. hield ik me totaal niet mee bezig en dat maakt het allemaal nu echt lastig. Heb ik iets gevonden waarvan ik denk ja dat is leuk, weet ik er bv. geen accesoires bij.

Dus wie kan mij een beetje helpen? Met de echte basic must haves zeg maar, en wellicht wat advies geven over kleuren? (Foto's kan ik via pb sturen..), het moet allemaal wel een beetje budget zeg maar... Dus ben vooral op zoek naar een aantal leuke blousjes, broeken, vestjes, rokjes en jurken en schoenen en accesoires die ik echt eindeloos kan combineren. :)

Het is niet dat ik direct m'n hele huidige garderobe ook maar over boord gooi, bedoel een aantal spijkerbroeken staan ook heel leuk met een blousje erop bijvoorbeeld. De t-shirts kunnen prima gebruikt worden bij de paarden, en heb ook wel een aantal truien die ik makkelijk op de werkvloer aan kan (@ de bouw- of werkplaats dus echt).

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 08:52

Ha, klinkt herkenbaar!
Volgens mij kun je het beste tijdens de uitverkoop naar een wat duurdere winkel gaan en echte basisstukken voor een zacht prijsje aanschaffen. Langzamerhand krijg je vanzelf een idee waar jij je prettig in voelt. Succes!

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 08:59

Heb ik t makkelijk zeg als ik t zo lees! Maarja zit/kom te zitten in de bouw (loop nu stage bij aannemersbedrijf). Ik hou het netjes, maar mn nikes en (nette)
spijkerbroeken hoef ik gelukkig niet te laten liggen :D Werkschoenen voor in t werk heb ik ook :') Staan in t kantoor te wachten tot ze weer eens mee mogen haha.
Voordeel, mijn stagebedrijf is gewoon echt heel makkelijk, lekker jezelf zijn, doen wat je leuk vind en gezelligheid staat hoog in het faandel :j Maar, ondanks dat er
niet zoveel regels en wetjes zijn bij ons bedrijf staan we goed bekend en hebben we, zeker in deze tijd, heel veel projecten lopen, dus het is niet zo dat mensen ons
niet aannemen voor hun verbouwing ed omdat we niet netjes in pak rondlopen ;)

Wel beetje vergelijjkbaar met _Marinke_ trouwens, qua kledingkast inhoud.. misschien kan je beter een apart topic openen zodat mensen jou post ook lezen ;)
Jij hebt toch trouwens ook een Dog _Marinke_?

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:18

Loiz, ja ik studeer bouwkune, doel is uiteindelijk om af te studeren als architect maar voordat dat is bereikt heb ik nog een aantal studie jaren met verschillende stages voor de boeg. Die stages bestaan dus uit als echt op de bouwplaats tot op kantoor bij een architectenbureau (waar dan wel weer degelijk verwacht word dat je je netjes kleed, en begrijpelijk). Voor de stages waar het niet zoveel uit maakt wat je draagt en voor in het werk heb ik de kleding dus wel, maar wil dus echt ook een zakelijke look zodat ik daar ook keus genoeg in heb. Ik denk dan aan zakelijke casual look zegmaar, maar vind het lastig!

En ja klopt ik heb een dog, die zit nu alleen bij mijn ex op de boerderij. Hij vermaakt zich er prima! :)