Hij wil er een eind aan maken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boktoff

Re: Hij wil er een eind aan maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:49

Als je zo aan de grond zit en er geen einde aan de tunnel lijkt te komen dan kan dood zijn soms het enige zijn wat je dan wenst. Ook ik ben zo depressief geweest dat het me zo lekker rustig leek. Gewoon voor altijd slapen........ Alles wat je hier hebt lijkt dan zo relatief en de wereld draait toch wel door zonder jou. Voor anderen is het dan moeilijk om door te dringen, helaas is dit iets waar je zelf door heen moet. Steun is fijn maar kan ook heel verstikkend werken, waardoor je misschien helemaal geen uitweg meer ziet. Je voelt je schuldig tegenover de ander dat je zoveel van hen vergt. Ook dat is weer een last die je met je meedraagt.
Ik ben van mening dat hij zelf hulp moet gaan zoeken, uiteindelijk ga jij hier ook aan onder door. Dit is natuurlijk geen normale situatie ;) En ook jij en het gezin verdienen meer. Liefde kent vaak geen grenzen maar jezelf voorbij gaan en te veel inleveren is ook niet goed. Tuurlijk dien je voor je partner klaar te staan maar tot hoe ver jij hierin kan gaan is iets dat je zelf aanvoelt, luister daar naar ;)

Heel veel sterkte (Y)

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 13:05

Zo, even bijlezen hoor. :D
Vanaf gistermiddag lag Ziggo hier plat en hadden we geen telefoon, televisie en internet.
We komen net terug van de psychiater, met weer een hele waslijst voor de apotheek.
We gaan nog even door met de Lexapro, de snelle Seroquel krijgen we nu in pilletjes
van 25 mg zodat we ze wat meer kunnen finetunen, daarnaast ook nog een extra
antidepressivum speciaal voor de nacht, en nu zelf gaan uitvogelen hoeveel van wat
het beste en prettigste werkt.
Ook is hij nog even inhoudelijk op het probleem ingegaan, mijn hemel wat is die man goed zeg. _/-\o_
Prikt precies de juiste punten aan, geeft goede tips met wat mijn man nu alvast kan doen en wat hij
nog even moet laten liggen. Hij is zo nuchter en zakelijk, heeft erg veel kennis in huis, echt heel erg prettig.

Wat betreft weer gaan werken wachten we nog heel even af.
Ik mag nog wat dagen doorsnoepen van volgend jaar die ik dan later extra kan komen werken.
Even de medicijnen voor het slapen goed op orde hebben en wachten tot de lucht weer ietsje blauwer kleurt.
Ik denk dat dagopvang nu nog iets te druk en intensief voor hem zal zijn.
Maar voor alles komt een oplossing.

De avond dat we mijn pony hebben verhuisd zat ik zelf even in een dipje.
Mijn man vroeg of ik een paar pilletjes van hem wilde hebben.... :=
Dus het is goed om die onrustige factoren zo snel mogelijk op te ruimen.
We hebben nog een grote op de agenda staan vandaag, die gaat ons veeeeeel negatieve energie schelen.
En dan dit huis nog, de makelaar reageert maar niet, nog 1 poging en dan zoeken we toch een andere.
Dan kunnen we ons in alle rust weer op de toekomst richten. (nou ja.....je snapt wel)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:08

Sterkte vandaag dan ook maar weer. Fijn als die uit de weg is.

Heel fijn als je iig een van de huizen verkocht krijgt. Is het wel een optie om weer terug te gaan naar het oude huis?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:10

Veel sterkte vandaag weer dan... :(:)

Is het een optie om een link naar jullie te koop staande huizen te plaatsen op Bokt, wie weet is er een bokker op zoek...

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:11

Ik ben echt blij dat jullie zo tevreden zijn over de psycholoog!

Vervelend dat je zelf in een dipje zat. Maar ik denk dat het wel een stukje beter gaat met je man als hij als grapt dat je wel een pilletje van hem mocht hebben. Super :)

En wat betreft je huizen. Ik hoop écht voor je dat 1 van de 2 zo snel mogelijk verkocht wordt. Dat scheelt ook weer een hoop zorgen.

Hou je sterk :)

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:16

blauw00gje schreef:
Vervelend dat je zelf in een dipje zat. Maar ik denk dat het wel een stukje beter gaat met je man als hij als grapt dat je wel een pilletje van hem mocht hebben. Super :)

Dat denk ik ook. Hij merkt dus wel een verschil met of zonder pillen denk ik, anders bied je ze bij wijze van grapje ook niet aan.

En wat fijn zeg dat de psychiater zo goed bij jullie past en alles zo goed en duidelijk weet aan te stippen en benoemen.

Ga zo door, jullie allebei!
Hoe is het met jullie zoontje?

Dees1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:20

Klinkt als een hele fijne man zijn psycholoog en het is vooral heel fijn dat je man enorm veel aan hem heeft.

Ik hoop dat het allemaal snel geregeld is met je huisje en dat jullie de juist dosering gaan vinden met de medicijnen !!!

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 13:30

manzano schreef:
Heel fijn als je iig een van de huizen verkocht krijgt. Is het wel een optie om weer terug te gaan naar het oude huis?

Ons oude huis ligt hier 35 km vandaan.
Inmiddels heb ik hier een erg fijne werkplek gevonden.
Ik vind het zelf niet heel erg om heen en weer te kachelen maar ons zoontje zit hier lekker op zijn plek.
Als het echt niet anders kan gaan we weer een tijdje daar wonen maar als we het anders op kunnen lossen liever niet.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:35

Ah ok. Dan hoop ik maar dat dat huis lekker als eerste verkocht gaat worden.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:18

fijn dat jullie zo'n goede psychiater hebben, nou hopen dat het huis snel verkocht is dan zijn jullie ook weer een stuk stress kwijt

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 17:51

Het is denk ik ook wel goed om eerst thuis alles op orde te hebben met medicatie enzo en dan verder
te gaan kijken en denken wat betreft het werk.
Gelukkig kun je op je werk wel dagen van volgend jaar alvast pakken.
Hopen dat je huis heel snel verkocht zal worden. Zou inderdaad maar snel een andere makelaar inschakelen, want
dit schiet niet op met deze makelaar lees ik.

Sterkte :(:)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:32

Zo te lezen hebben jullie, nou ja je man, een fijne psychiater.
Iemand die met hem meedenkt en weet waar de problemen zitten.
En nog belangrijker hoe de problemen aangepakt moeten worden om op te lossen.

Een extra huis is een hele kostenpost.
Controleer of je vraagprijs goed is, of je op funda staat en of je goede foto's hebt.

Jij en je man zijn samen al zover gekomen.
Ook het huizenprobleem kunnen jullie oplossen.

Sterkte kanjers.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 23:28

Fijn dat jullie zo blij zijn met de psychiator, hoop voor jullie dat dat andere huis dan inderdaad eerder wordt verkocht dan kan je hier nog even lekker op je plek blijven :)

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 22:58

Vannacht heeft hij redelijk goed geslapen, alleen wel erg moe wakker geworden.
Vanavond een halve slaappil en 25 mg Seroquel, kijken of dat ook voldoende is.

Inmiddels is hij begonnen met het geven van een cijfer aan de dagen.
Ik weet even niet meer wie die tip gaf, maar dat was een goede!
Zo zie je maar weer, bokt denkt mee. :D
Vandaag heeft een 3 gekregen.
Dat is normaal gezien een belabberde score voor je dag.
Maar als je denkt dat hij van 0 af komt een maand geleden.

Vandaag hebben we ook nog even mijn werk aangekaart.
Daar moeten we wel een keer een oplossing voor vinden omdat we mijn inkomen nu niet kunnen missen.
We willen volgende week een afspraak met de huisarts maken en kijken wat de mogelijkheden
voor een dagopvang/behandeling zijn. We zullen dan wel op een wachtlijst komen,
maar dat is niet erg, dan heeft hij nog wat tijd om wat te klimmen.
Kan ik weer wat uren terug gaan werken en weer een beetje ritme krijgen.

Vandaag had zoonlief de doos met smink weer gevonden.
Hij en z'n pappa hadden volgens hem de Niieuwegeinse Mazelen, hoe komt hij er op. :=
Allebei onder de rode stippels.....

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 23:01

wat heerlijk om te lezen dat er een stijgende lijn in zit meis, ziet hij nu zelf de toekomst ook wat rooskleuriger in?

En je zoon is gewoon een grappenmaker, maar ik denk dat hij moet zijn grapjes ook wel zorgt dat papa zich ook beter gaat voelen :D

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 23:04

Wat goed van je man zeg! En een 3 is zeker een verbetering op een 0.

En wat een heerlijke zoon hebben jullie zeg. Dat moet toch een glimlach bij jullie op het gezicht toveren? :) En wat lief dat ie z'n papa idd weer wat beter wil laten voelen, zoals Verafjord zegt.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 12:48

Lasorda schreef:
Vandaag had zoonlief de doos met smink weer gevonden.
Hij en z'n pappa hadden volgens hem de Niieuwegeinse Mazelen, hoe komt hij er op. :=
Allebei onder de rode stippels.....

Foto, foto !!! :D (de mijne is gisteren weer bezig geweest met Maizena,... de honden incl. kind zaten onder de Maizena,... leuk,..*not* )

Wat positief dat jullie voor een dagbehandeling aan het informeren/inschrijven zijn! ;)
Ik denk dat je man inmiddels al stukken meer openstaat hiervoor!!
Positief hoor!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:05

Fijn dat hij wat met de cijfergeeftip kan Lasorda.
En inderdaad, een 3 klinkt voor een buitenstaander heel beroerd maar mijn vriendin kwam inderdaad ook vanuit dagen die een 1 kregen. En dan ben je met een 3 echt al heel blij...
Ik hoop dat hij heel snel omhoog schiet meis, voor jullie allemaal.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 14:53

Gezien hij vanaf 0 komt is een 3 al goed. Hopen dat hij snel boven de 5 komt. Fijn dat jullie zoontje met leuke dingen tussendoor komt :)

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:00

Ik hoop dat het een beetje helpt om op deze manier
je hart te luchten.
Het gaat zeker niet in je koude kleren zitten vooral niet als het
zo dichtbij is.
Ik hoop van harte dat het tij zal keren en hij weer dat licht aan het einde
van die tunnel ziet.
Het mooie is wel dat hij de moeite neemt om erover te praten...en steeds met
zijn gedachte bij de kleine is.
Ik hoop dat dat sterke gevoel wat hij voor die kleine heeft hetgeen is wat hem
weer op het rechte pad gaat brengen.

HEEL VEEL STERKTE ERMEE!!!

Dees1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:05

Nou van 0 naar 3 is een hele stap al hoor , ik hoop dat de huisarts jullie kan helpen zodat jij ook weer aan het werk kan zonder dat je je eigen zorgen hoeft te maken en weet dat hij in goede handen is.

hahaha jullie hebben echt een leuk zoontje , en hij houd papa zo ook lekker bezig :D

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 20:33

Jullie zijn echt op de goede weg! Bedenk dat het vaak een erg hobbelige weg omhoog is...

Vaak is het 1 stap vooruit en dan weer 2 stappen achteruit. Je merkt geen grote verbeteringen maar ondertussen zijn er steeds die kleine, hele kleine stapjes omhoog.

Deed het je man iets toen je zoontje hem onder de mazelen sminckte? Raakte het hem?
Had hij er iets van emoties bij? Zo ja: Heel goed teken!! Zelfs als hij er verdrietig om werd!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 21:07

laetitia schreef:
Jullie zijn echt op de goede weg! Bedenk dat het vaak een erg hobbelige weg omhoog is...

Vaak is het 1 stap vooruit en dan weer 2 stappen achteruit. Je merkt geen grote verbeteringen maar ondertussen zijn er steeds die kleine, hele kleine stapjes omhoog.

Deed het je man iets toen je zoontje hem onder de mazelen sminckte? Raakte het hem?
Had hij er iets van emoties bij? Zo ja: Heel goed teken!! Zelfs als hij er verdrietig om werd!

Ik mag hopen 2 stapjes vooruit en 1 terug, anders zak je alleen maar verder terug... Ik herken het in ieder geval van de depressie van mijn vader, het heeft zo zijn ups en downs. Dan heeft hij een paar goede dagen en dan weer een mindere. Ik ga er bij hem vanuit dat het nooit meer over zal gaan, maar richt me er op dat hij er vrede mee kan hebben. Hij heeft na jaren een beetje zijn ritme gevonden, maar écht zorgeloos gelukkig heb ik hem al heel lang niet meer gezien :(

Lasorda, hoe gaat het nu met jullie? Ik lees al lang mee en vind het bewonderenswaardig hoe je met de hele situatie omgaat. Dit is een fantastisch voorbeeld van 'in voor- en tegenspoed' :(:)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 21:12

Heb net al de TS berichten gelezen. Wat ontzettend heftig allemaal! Ik zelf ben nogsteeds depressief, (al zeker 2 jaar) Heb het nodige meegemaakt, van crisisopname(s) tot zelfmoordpogingen aan toe. Ik vind het erg vreemd dat je schreef dat er bij een crisisopname de eerste 3 weken geen contact mag zijn met het thuisfront. Ik weet wel dat als het een gedwongen opname is je eerst een IBS krijgt, voor 3 weken. Daarna komt de rechter om te bepalen of er nog sprake is van gevaar. Als dat zo is en de persoon in kwestie nogsteeds niet wil meewerken krijg je een RM voor een half jaar tot een jaar.

Knap vind ik het dat (het iig lijkt) of je man er redelijk open mee om gaat. Blijven aangeven hoe het gaat is heel belangrijk. Na een tijdje kun je denken dat het niet meer belangrijk is, maar dat is het dus wel. Ik zal voor jullie duimen dat de medicijnen goed gaan werken. Hoe lang is het inmiddels geleden dat ze gestart zijn?

Als slaapmedicatie gebruik ik al een hele tijd promethazine, werkt een stuk minder versuffend is mijn ervaring. Misschien een tip?

Heel veel sterkte, ik blijf meelezen!

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 10:29

Safiera, heftig wat je allemaal hebt meegemaakt...
Onze huisarts was heel stellig wat betreft bezoek tijdens de eerste 3 weken.
Voor ons een reden om alles op alles te zetten om dat te voorkomen.

Ik ben aan het proberen om het stalgeld van november van de oude plek terug te krijgen.
Natuurlijk reageert hij niet. :roll: En ben ik net te laat om het via de bank terug te halen.
Dus gisteren nog maar eens een mail er achter aan gestuurd.

Gisteren was er vergadering op mijn werk en daar ben ik heen geweest.
Heerlijk om weer tussen de collega's te zijn en even andere gedachtenstromen te hebben.
Ik heb nu officieel toestemming om de dagen die ik nu thuis blijf later terug te werken.
Dus mijn salaris loopt gewoon door, en volgend jaar even flink gas geven.
Fijn dat het zo kan!