Turkse/Marokkaanse vlag als je geslaagd bent. Wat vind jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:45

christel1857 schreef:
christel1857 schreef:
Zoals ik al 100x in dit topic heb gezegd. Het gaat er niet om welke vlag ze wél ophangen. Het gaat er om welke vlag er NIET hangt. Hang er desnoods een Nederlandse naast. Dan zul je zien dat werkelijk niemand er problemen mee zal hebben. En dan kan er ook niet meer door een aantal mensen worden geroepen dat deze mensen hun identiteit niet wordt gegund.

Ik zie daar het probleem niet van in.

En dat dikgedrukte dan?

shilady

Re: Turkse/Marokkaanse vlag als je geslaagd bent. Wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:52

Meschien vinden ze 2 vlaggen weer teveel :P

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 00:48

Misser schreef:
En dat dikgedrukte dan?

Wanneer je meedoet met de traditie maar daarbij de Nederlandse vlag weglaat, dan doe je imo iets niet goed. Wanneer je helemaal niet meedoet met de traditie, dan doe je automatisch niets fout.

MARILYN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 10:59

*meld zich een allochtoon die de vlag van haar geboorteland heeft opgehangen*

Haha moet ik wel bij vertellen, dat wij geen Nederlandse vlag thuis hadden, en ik toch aan iedereen wou laten zien dat ik geslaagd was :+

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 11:11

Kijk eens aan.... Die mogelijkheid waren we nog niet eens opgekomen _O-

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:02

Nah... die riep ik op de eerste bladzijde al ;) maar dat bevestigt het wel voor mij :D

Blue_Eyes schreef:
Misschien is het wel de enige vlag die ze in huis hebben? :)*
Dan hebben ze er al een meer in huis dan ik....

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:00

janesmith schreef:
vikki schreef:
Jameyskatje, ik denkt dat je tenzij bedoelt ipv mits... :)

Dat denk ik niet, want ze gebruikte het woord mits in de juiste context.

Definitie mits

Definitie klopt, maar als je de tekst nog een keer leest, dan zie je dat het woordje juist niet in de juiste context is gebruikt. Tenzij (en ik bedoel geen mits ;) ) Jameyskatje een beetje vreemde vrienden heeft die liever niet in een luxe villa willen wonen... :D

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 13:06

christel1857 schreef:
Misser schreef:
En dat dikgedrukte dan?

Wanneer je meedoet met de traditie maar daarbij de Nederlandse vlag weglaat, dan doe je imo iets niet goed. Wanneer je helemaal niet meedoet met de traditie, dan doe je automatisch niets fout.

Waarom is dat fout? Iemand anders kan toch zijn of haar eigen invulling aan een tradititie geven? Zo verandert er wel meer door de jaren heen, met de ontwikkelingen van de samenleving mee.
Ik zie het wel voor me: allemaal verschillende vlaggen gebroederlijk naast elkaar. Niets mis mee.
Dit soort zaken kun je niet opleggen, daar moet je mensen hun vrijheid in gunnen. Samen wonen & samen leven, mensen in hun waarde laten!

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:36

Alet74 schreef:
christel1857 schreef:

Waarom is dat fout? Iemand anders kan toch zijn of haar eigen invulling aan een tradititie geven? Zo verandert er wel meer door de jaren heen, met de ontwikkelingen van de samenleving mee.
Ik zie het wel voor me: allemaal verschillende vlaggen gebroederlijk naast elkaar. Niets mis mee.
Dit soort zaken kun je niet opleggen, daar moet je mensen hun vrijheid in gunnen. Samen wonen & samen leven, mensen in hun waarde laten!

Kijk en daar wordt er meteen van de lichtgrijs naar zwart gegaan. Ik vind helemaal niet dat mensen iets opgelegd moet worden. Ik zie alleen liever dat er een Nederlandse vlag had gehangen.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 18:38

Ik reageer alleen maar op jouw reactie Christel; op dat wat jij vindt. Ik begrijp jouw reactie op die van mij daarom niet zo goed; jij hebt toch een vrij zwart/witte mening? Jij vindt dat mensen het niet goed doen wanneer ze de Nederlandse vlag niet ophangen. Ik vind dat je mensen daar vrij in moeten laten en we ons daar helemaal niet mee bezig zouden moeten houden. Ik vind mezelf, als ik heel eerlijk ben, meer in het grijze gebied dan jij, maar dat kan ik mis hebben natuurlijk.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 19:27

Een beetje patriotisme mag wel van mij, geen probleem mee. Ik ben ook nog steeds 'die'n Ollandse', en heb vol trots met mijn KWPNdekje, in oranje spullen en in roodwitblauw getraind hier. Het blijft toch mijn thuisland he! :Y)
Dus heb er ook totaal geen moeite mee als een Spanjaard, een Marokkaan of een Amerikaan in Nederland of Belgie zijn vlag uithangt zolang het geen opruiende betekenis heeft.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 21:54

cloaca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:13

Ik ben geslaagd, mijn vriend heeft ook de Friese vlag uit het raam gehangen met m'n tas eraan, terwijl we in overijssel wonen :P Mag dat dan ook niet?? :P

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:28

Zag gister Hongaren rondrijden die ook oranje vlaggetjes aan de auto hadden hangen ;)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:11

cloaca schreef:
Ik ben geslaagd, mijn vriend heeft ook de Friese vlag uit het raam gehangen met m'n tas eraan, terwijl we in overijssel wonen :P Mag dat dan ook niet?? :P

Hier heeft een Amelandse vlag gehangen, gezien wij geen vlag thuis hebben en de buren toevallig wel, maar dan dus de Amelandse. Niks mis mee, het gaat toch om de tas die er aan hangt? Ik ga volgend jaar kijken of ik een piratenvlag kan vinden. :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:16

Hm ja ik weet het niet.
Ergens heb ik zoiets van: Je woont hier in Nederland, je bent geslaagd op een Nederlandse school dus als er een vlag hoort te hangen is dat de Nederlandse vlag.

Maar ergens anders denk ik: Ach wat maakt het ook uit, vlag of geen vlag, blauw, groen, oranje etc, who cares....)

osiris21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 14:38

Hermelientje schreef:
Beste TS, hier vindt het omgekeerde plaats, Marokkanen in oranjeshirtjes:

http://www.ad.nl/ad/nl/1001/AD-Sportwer ... anje.dhtml

Wat moeten we daar nou van vinden. ;)

Haha en mijn Marokaanse buren zijn anti Nederland!!
Uit protest hebben een duitse vlag opgehangen.
Ze moeten het vet afleggen die kaaskoppen.......
Moet ik al heel de week aanhoren, de rest is niet voor herhaling vatbaar.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 19:49

die mensen heb je helaas overal (ook hollanders hoor, die anti holland zijn haha)
maar gelukkig is het meerendeel helemaal niet zo. afgelopen wedstrijd heb ik op mijn werk gekeken, we keken met veel marokkanen, een paar turken, een surinamer, een kroaat en een gezin uit tanzania. toen nederland gewonnen had hebben we daar een hele party gehouden en iedereen sprong op, omhelzde elkaar en riep/zong: " WE hebben gewonnen! "
dat is toch juist geweldig! ik persoonlijk richt me liever op dit soort positiviteit dan steeds maar te blijven vallen over de klaagboxen in ons land

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 19:57

Dus als je een Turkse vlag ophangt als je geslaagd bent, ben je anti-Hollands? Tja, als iedereen het zo verkeerd opvat, snap ik een beetje de ontstane vreemdelingenhaat.

edit: over verkeerd opvatten.... post voorafgaand dus niet goed gelezen. Toch vind ik de opmerking niet kunnen. Iedereen mag vlaggen wat ie wil in onze multi-culturele samenleving vind ik.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 06-07-10 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 20:12

nee dat anti-holland was op bovenstaande post gebasseerd. waarin een nederlands marokkaanse familie anti holland was en daarom een duitse vlag buiten hing.

wie heeft gesteld dat je anti-hollands bent als je een andere vlag dan de nederlandse buiten hangt? ik niet, als iemand dat wel zou stellen zal ik dat ook een hele onlogische opvatting vinden

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 20:14

Nou als mijn buren een andere vlag naar buiten willen hangen moeten ze dat zelf weten en komt meschien ivm het voetbal nu een beetje gek over net alsof je voor een ander land ben
maar kan er verders niet echt wakker over liggen :P

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 20:20

Misschien vinden jouw Marokkaanse buren het Duitse voetbal leuker. Of mag je in Nederland alleen voor het Nederlandse elftal zijn?

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 20:22

Waar je je al niet mee bezig kan houden...
Het zijn de gewoonte dieren die zich hier druk om maken denk ik. ;)

osiris21 schreef:
Ik vind het niet kunnen,
We wonen in nederland en onze vlag is voor elke nederlander rood/wit/blauw!!!

Dan vind ik dat ze de Friese vlag ook verbannen moeten en de taal afschaffen, want Nederland is Nederland en daar hoor je ABN te praten en alleen maar een Nederlandse vlag uit te hangen. :+

Gut gut gut...
Een moeilijke kwestie hoor, heb er geen woorden meer voor. :x

osiris21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 21:27

Electra63 schreef:
Misschien vinden jouw Marokkaanse buren het Duitse voetbal leuker. Of mag je in Nederland alleen voor het Nederlandse elftal zijn?

Het gaat nu even niet om die alleen om die vlag, of voor welk elftal je bent..het gaat over het achterlijke gebral wat er bij komt..
Wij mogen niet discrimineren, maar ik moet het wel aanhoren als het over kaaskoppen, K*T hollanders enz enz gaat.
En daar word ik wel een beetje humeurig van.

osiris21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 21:36

Miska schreef:
Waar je je al niet mee bezig kan houden...
Het zijn de gewoonte dieren die zich hier druk om maken denk ik. ;)

osiris21 schreef:
Ik vind het niet kunnen,
We wonen in nederland en onze vlag is voor elke nederlander rood/wit/blauw!!!

Dan vind ik dat ze de Friese vlag ook verbannen moeten en de taal afschaffen, want Nederland is Nederland en daar hoor je ABN te praten en alleen maar een Nederlandse vlag uit te hangen. :+

Gut gut gut...
Een moeilijke kwestie hoor, heb er geen woorden meer voor. :x

Het gaat in het geval van mijn buren om het treiteren. Zij willen niet gediscrimineerd worden,
Ik ook niet. en ik vind dat je je moet aanpassen aan het land waar je komt te wonen.
De friese vlag afschaffen is onzin dat is toch iets Nederlands en het ABN praten ook.
In elk land hebben ze verschillende dialecten.
Sorry dat ik ook een eigen mening.