Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 16:07

He bah mijn stem staat er niet bij wat jammer nu :+

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 16:14

Krips schreef:
Ik vind D66 ook altijd wel een goede partij. Alleen indd ze hebben vaak zeer radicale standpunten omtrent de inrichting van de staat op dit moment. Alles moet zeeeeer democratisch zijn. Kiezen van burgermeesters referenda enz. Maar ook tegen de monarchie. Ik vind dat soms een beetje te ver doorgevoerd. Maar ik vind Pechtold in deze verkiezingsperiode echt heel erg sterk, vernieuwend en realistisch.

Aan de ene kant ben ik pro-monarchie, maar aan de andere kant denk ik dat een republiek ook goed is. Dat Nederland een zeer democratische staat moet zijn vind ik een zeer goed punt!

Nies_

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 16:16

Democratie en monarchie zie ik nog niet zo snel góed samen gaan?

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 16:29

Nederland kent een monarchie en een democratie.

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 16:30

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik me in het punt van democratie en monarchie nog niet enorm verdiept heb.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 16:34

Maar de monarchie is in Nederland ook maar beperkt, even als de democratie. Als je een 'echte' democratie wil gaat dat niet samen met een monarchie denk ik, omdat dan uiteindelijk alles nog in handen van één persoon is.

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 16:49

Toch, omdat de monarchie beperkt is, denk ik dat democratie en monarchie best samen kunnen gaan :j

Mja, ik ben nog jong en ik vind het eerlijk gezegd heel moeilijk om een goed standpunt in te nemen en mijn mening te verwoorden. Misschien dat het er soms wat raar uitkomt.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 16:53

In beperkte vorm kan het wel samen inderdaad, maar als je helemaal gaat voor het een, dan kan het ander al automatisch niet, denk ik.

Maargoed, ik mag nog nieteens stemmen dus misschien moet ik m'n mond maar gewoon houden. :Y)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:00

Ik zie de meeste stemmen pvv ben benieuwt of dat na 9juni ook is :)

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:05

shilady schreef:
Ik zie de meeste stemmen pvv ben benieuwt of dat na 9juni ook is :)

Waarschijnlijk niet. Ik denk dat mensen toch voor veiliger kiezen, en toch voor VVD gaan.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:08

Ik zie er partijen bij staan die ik niets eens ken :o

Maar ik ben het met héél veel punten van Geert Wilders eens, alleen met sommig ook totaal niet...maar voor nu lijkt hij het t gaan worden

Andere keren wist ik het simpelweg echt niet en heb ik partij voor de dieren gekozen, maar ik vind hun soms wel wat vaag doen.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:16

Ik heb eigenlijk niets met en niets tegen het koningshuis. Wat ik de andere kant vind is dat ik een republiek niet helemaal als ideaal zie. Ik zie op dit moment bijvoorbeeld niemand voor me die ik zie als president. En als je het koningshuis verlaat dan moet je wel een president hebben in plaats van een minister president. Ik zie dan liever de meer veilige oplossing in mijn ogen, de beperkte monarchie. Op dit moment gaat de monarchie denk wel goed samen met de democratie.

Ik bedenk me ineens dat als je het helemaal niet eens bent met het huidige politieke klimaat, iets wat ik vaak hoor in dit soort topics, dan kun je beter geen Wilders maar D66 stemmen. Zij zijn echt voor een vergroting van de zeggenschap van de burger.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:18

Nou heb even op http://www.stemwijzer.nl de test gdaan op 16 punten eens met VVD én Tros op Nederland dus die 2 stonden bovenaan.
op 15 punten eens met PVV en klein stukje naar onder Partij voor de dieren, heb ik dus toen niet helemnaal onterecht op hun gestemd ;)

Maargoed trots op nederland ga ik niet op stemmen, die krijgt nooit een meerderheid
Dan dus VVD of PVV, ach kan nog 3 dagen twijfelen..

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:19

Niets mis met het koningshuis, moet alleen wat minder geld in gestoken worden. Verder mogen die mensen daar van mij best blijven zitten. Ik vind een monarchie wel prima.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:22

Ik mag dit jaar voor het eerst stemmen en vind het zoo moeilijk he, ik me er nog nooit in verdiept en me intresse kan het ook niet echt wekken. Als ik het voor de 9e nog niet weet, ga ik partij voor de dieren stemmen.

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:26

Waarom dan PvdD? Persoonlijk vind ik dat mensen toch écht boven dieren gaan. Ik zal niet ontkennen dat het dierenwelzijn in Nederland wel wat mag verbeteren en dat er door een partij aandacht voor wordt gevraagd, maar ik zal er echt nooit op stemmen!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:28

Ingmar_ schreef:
Waarom dan PvdD? Persoonlijk vind ik dat mensen toch écht boven dieren gaan. Ik zal niet ontkennen dat het dierenwelzijn in Nederland wel wat mag verbeteren en dat er door een partij aandacht voor wordt gevraagd, maar ik zal er echt nooit op stemmen!

Ik zal er ook nooit op stemmen,ik vind het niet eens een echte partij v.d. dieren.
Dan wil de PVV veel meer doen voor de dieren.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:30

Ik vind dat als je vind dat er iets aan het dierenleed en milieu moet worden gedaan dat je dan best PvdD kan stemmen. Op de grote partijen wordt toch al ruimschoots gestemd. :)

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:31

Ik heb dus werkelijk nog geeeen idee! Ik moet me er maar eens in gaan verdiepen :+ Dus ik ga dit topic wel even in de gaten houden :))

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:32

Ik twijfel nog steeds...

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:34

Ik vind de stemwijzer heel doorzichtig. Ik weet nu al dat de D66 er hoog uitkomt, omdat ik bij de stelling "Om kiezers meer invloed te geven moeten ze de mogelijkheid hebben via een referendum beslissingen van de landelijke politiek terug te draaien" "ja" heb gekozen en omdat ik "ja" heb gekozen bij "Mensen in dienst van de overheid mogen tijdens hun werk geen hoofddoek dragen.". Ik vind dit nogal doorzichtig. In Turkije is het ook verboden om in openbare- en overheidsgebouwen een hoofddoek te dragen. Ik vind dit een goed voorbeeld.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:36

zou bokt een goede afspiegeling van BV Nederland zijn? dan is het wel duidelijk wie er gaat winnen. ook ik ga voor geert. niet dat het dan zeker gaat goedkomen maar met de rest gaat dat zeker niet gebeuren

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:38

Bokt is een behoorlijk divers publiek natuurlijk. Het is natuurlijk wel één grote groep, maar in deze grote groep bokkers zitten enorm veel verschillende mensen. Eigenlijk zou iedereen op bokt dan moeten stemmen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:41

Wat ben ik gruwelijk blij dat bokt niet Nederland vertegenwoordigt :j 40% van de Nederlanders voor Wilders zou ik een goede reden vinden om in een zo klein mogelijk gat te wachten tot het over is.

Gelukkig is de gemiddelde Nederlander nog wel snel klaar met rechts reactionaire populisten zoals pakweg Wilders. Dus het kan nooit lang duren :D :D

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:41

frankiej schreef:
zou bokt een goede afspiegeling van BV Nederland zijn?

Uhh, op dat woord heeft KiWiKo het alleenrecht. :D

Zie de landelijke peilingen, bokt = geen goede afspiegeling. ;)