OV Chipkaart (Deel 2)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CarThi

Re: OV Chipkaart (Deel 2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 01:17

De nadelen vind ik:

- je kan alleen je saldo opvragen of opladen bij een oplaadpunt en dus niet even gemakkelijk via internet of iets.
- als de bus (had ik dus vorige week) moet omrijden omdat er bijv. een ongeluk is gebeurt en hij niet in de file wil staan, moet je meer betalen omdat het meer kilometers zijn (BELACHELIJK!)
- als ze de strippenkaarten overal gaan verbieden en de OVkaart/apparaat werkt niet, hoe moet je dan reizen/betalen? (als je geen los-geld op zak hebt)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 08:08

Nog een nadeel: wel inchecken, maar niet altijd uit kunnen checken omdat het systeem uitgevallen is. Heb ik al errrrrg vaak gehad....

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 15:33

Ik heb ook nog iets positiefs te melden. :)

Ben 2 weken geleden Donderdag mijn OV-chipkaart kwijtgeraakt, wel meteen laten blokkeren. Diezelfde avond nog heb ik een aanvraagformulier opgevraagd, dit zou een week duren. Dit duurde echter maar 2 dagen, Zaterdag had ik hem al binnen.
Helaas opende ik de brief pas 's avonds, dus ik kon geen pasfoto's meer maken die ik niet meer bleek te hebben. Die Maandag dus meteen pasfoto's laten maken en hup, aanvraagformulier op de bus.
Vrijdag kreeg ik een e-mail dat mijn aanvraag in behandeling was, en vandaag is de nieuwe binnen gekomen, ondanks dat het 3 weken zou duren. :D

Al met al, je OV-chipkaart verliezen is rot, maar ik vind dat ik hem nog redelijk snel binnen heb gekregen. :j

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:21

CarThi schreef:
De nadelen vind ik:

- je kan alleen je saldo opvragen of opladen bij een oplaadpunt en dus niet even gemakkelijk via internet of iets.
- als de bus (had ik dus vorige week) moet omrijden omdat er bijv. een ongeluk is gebeurt en hij niet in de file wil staan, moet je meer betalen omdat het meer kilometers zijn (BELACHELIJK!)
- als ze de strippenkaarten overal gaan verbieden en de OVkaart/apparaat werkt niet, hoe moet je dan reizen/betalen? (als je geen los-geld op zak hebt)

inderdaad heer irritant

Szan schreef:
Nog een nadeel: wel inchecken, maar niet altijd uit kunnen checken omdat het systeem uitgevallen is. Heb ik al errrrrg vaak gehad....

heb ik ook gehad op een zondag avond, maar heb mn geld nog niet terug. t was een ritje van 2.71 euries maar toch t idee dat....(en der stond 8 euro op en daarna niks meer dus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 18:07

Je kan je saldo wel bekijken online hoor. Zelfs opladen kan gewoon online :j

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:55

Ik ben heel erg blij met de NS :D
Heb ze in een onlangs verzonden brief voorgelegd dat ik in september en oktober, toen ik de ov-chipkaart begon te gebruiken, heel erg vaak vergeten ben uit te checken. Toen ik na het zien van mijn overzicht dit constateerde, ben ik me doodgeschrokken en sindsdien let ik er dwangmatig op of ik ben ingecheckt of uitgecheckt. Al met al had ik er toch 160 euro door verspilt. Brief gestuurd met overzicht, en nu heb ik bericht gekregen dat de NS mij dit vergoed uit coulance. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 22:39

Hoe weet ik nou wat zo'n busritje met OV-chipkaart mij gaat kosten? Voorheen was de chipkaart nog niet ingevoerd in de bussen in Groningen en Drenthe, dus kon ik met m'n OV ook gewoon in het weekend gratis reizen.

Maar ik kan op de site van buzz nergens vinden wat dit geintje me nu gaat kosten. :(
Zie alleen tarieven voor strippenkaarten?

Ik heb het dan over het traject Groningen - Emmen. Iemand die weet waar dit te vinden is?

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 22:41

Als je weekend OV hebt reis je in het weekend gratis, anders moet je er geld opzetten en gaat er geld af als je in en uitcheckt.
Edit: las je vraag verkeerd. Ik heb geen flauw idee hoe je dat kan vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 22:44

Ik heb gevonden waar het moet staan, alleen staat het er dus niet. Staat op de site dat het nog niet mogelijk is om op dit traject met de OV-chipkaart te reizen (maar vanaf morgen moet dit dus wel).
Lekker handig weer. :(

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 22:45

Anders kan je het ook checken als je een keer hebt gereist toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 22:49

Ik wil vantevoren weten wat ik moet betalen, ik kan namelijk ook een ander (omslachtiger) traject nemen. Maar dat heeft als voordeel dat ik daarna niet meer nog een half uur met de trein naar huis hoef te reizen. Dat kost namelijk ook weer 3,20.
Daarom wil ik graag weten welk traject voor mij goedkoper is; De omslachtige route zonder trein, of de makkelijke route met bus én trein.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 22:50

Ja logisch. :j

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 09:13

Ik ben me er van bewust dat het een oud topic is, maar ik ben bang dat ik anders doorgestuurd word naar hier als ik een topic open..

Ik heb een OV-chipkaart zonder reis abonnement, betaal dus elke keer los... (fijn een mbo opleiding ver weg en nog geen 18 zijn, maar dat is een andere discussie :+ )
Maar afgelopen dinsdag is opeens mijn kaart geblokkeerd.. Ik kreeg een aantal dagen later een brief dat er onvoldoende saldo op stond, echter stond er mee dan voldoende op en heb dus een mail gestuurd. Vervolgens kreeg ik het antwoord dat ik maar naar de 'dichtstbijzijnd' deblokkeer punt moest. Helaas is dat zeker 30 km van mij vandaan. Heb nog geen auto, en doe het m'n scootertje niet aan! Zou dus betekenen dat ik flink moet betalen om hem te deblokkeeren...
Ben dus behoorlijk woest op die OV-chipkaart.... }>
Wie kan me helpen..?

Alvast ontzettend bedankt!

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 11:19

nathalie_v schreef:
Ik ben me er van bewust dat het een oud topic is, maar ik ben bang dat ik anders doorgestuurd word naar hier als ik een topic open..

Ik heb een OV-chipkaart zonder reis abonnement, betaal dus elke keer los... (fijn een mbo opleiding ver weg en nog geen 18 zijn, maar dat is een andere discussie :+ )
Maar afgelopen dinsdag is opeens mijn kaart geblokkeerd.. Ik kreeg een aantal dagen later een brief dat er onvoldoende saldo op stond, echter stond er mee dan voldoende op en heb dus een mail gestuurd. Vervolgens kreeg ik het antwoord dat ik maar naar de 'dichtstbijzijnd' deblokkeer punt moest. Helaas is dat zeker 30 km van mij vandaan. Heb nog geen auto, en doe het m'n scootertje niet aan! Zou dus betekenen dat ik flink moet betalen om hem te deblokkeeren...
Ben dus behoorlijk woest op die OV-chipkaart.... }>
Wie kan me helpen..?

Alvast ontzettend bedankt!

Man wat een ellende met die rotkaart. Ze sturen je gewoon van het kastje naar de muur. OV-Chip zelf wil er niets van weten en sturen je maar naar de OV bedrijven. Leuk en aardig: Maar inderdaad: Hoe kom je er :?... Want ja als je niet KAN in en uitchecken kan je officieel ook niet ernaar toe reizen. En een telefoonnummer van zo'n balie is ook onvindbaar.
Ik kreeg gister ineens een error met mijn kaart terwijl ik er op de heenweg nog geen last van had. Mijn fiets staat nog aan de andere kant van de stad dus ik kan eigenlijk niet echt anders dan met de bus. Tsja.. dan moet ik een kaartje gaan kopen zeker en dat terwijl ik officieel gratis mag reizen vandaag..

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 19:58

pff ja het is echt verzot..
Toevallig moest ik vorige week in de buurt van zo'n balie zijn.. is die geopend van 12 tot 5.. Laat ik daar nou net om 08.00 en om 17.30 langs kunnen.. Sommige mensen moeten ook nog werken.
Tot op heden nogsteeds niet gedeblokeerd.. :P
Ze hebben zelfs gedreigd met een incassobureau!! stelletje zotte!

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 23:20

Haha nou, ik kwam aan, zegt ze: Ja je staat in de min. Pfffff in plaats van dat ze er even voor zorgen dat dat apparaat gewoon aangeeft (net zoals bij het pinnen) 'Saldo te laag' ipv een vage error. Dan had ik hem ook meteen kunnen opladen in de bus en hoefde ik niet vandaag naar het station om te onderzoeken waar die error vandaan kwam. Nouja weer wat geleerd.
Succes!

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 10:59

aah bij u het is het wel open het kantoor..?? Tja woon nu eenmaal in zeeland en dan heb je geloof ik pech :+
ach betaal nu maar met de chipKNIP! jammer dat ik zovaak langs de bankcontact moet,, ach je kan niet alles hebben haha

Maar bij u doet hij het weer... fijn :D

_zwikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 14:34

Zie verschillende vragen met kosten van iets, als je op 9292ov kijkt en je pland je route staan hier de kosten etc allemaal al bij vermeld..

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 09:51

Ik ga dinsdag met de trein met mijn zusje. Ik heb een weekOV dus ik reis gratis, maar zij niet. Moeten wij nu een kaartje halen met reductie? En moet ik ook een kaartje halen of inchecken?
Is het mogelijk haar te laten reizen van het geld wat ik nog op mijn OV heb staan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 18:08

Jij moet gewoon inchecken, zij kan een kaartje halen met reductie zolang jij d'r bij blijft. :+

Lijkt me niet dat je iets hebt aan het geld wat op je OV staat aangezien dat jouw OV is en niet die van je zusje?

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 18:10

Danique07 schreef:
Ik ga dinsdag met de trein met mijn zusje. Ik heb een weekOV dus ik reis gratis, maar zij niet. Moeten wij nu een kaartje halen met reductie? En moet ik ook een kaartje halen of inchecken?
Is het mogelijk haar te laten reizen van het geld wat ik nog op mijn OV heb staan?

Ze moet een kaartje met reductie nemen. Op jou pas mag ze niet reizen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:54

Maar reductie is alleen geldig na 9 uur in de ochtend.

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 00:59

Bedankt voor jullie reacties! En waar moet ik inchecken dan? Bij zo'n paal op het station?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 01:16

:j

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 11:09

Danique07 schreef:
Bedankt voor jullie reacties! En waar moet ik inchecken dan? Bij zo'n paal op het station?

Als een stunden OV hebt hoef je (nog) niet in te checken.