Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CarThi schreef:De nadelen vind ik:
- je kan alleen je saldo opvragen of opladen bij een oplaadpunt en dus niet even gemakkelijk via internet of iets.
- als de bus (had ik dus vorige week) moet omrijden omdat er bijv. een ongeluk is gebeurt en hij niet in de file wil staan, moet je meer betalen omdat het meer kilometers zijn (BELACHELIJK!)
- als ze de strippenkaarten overal gaan verbieden en de OVkaart/apparaat werkt niet, hoe moet je dan reizen/betalen? (als je geen los-geld op zak hebt)
Szan schreef:Nog een nadeel: wel inchecken, maar niet altijd uit kunnen checken omdat het systeem uitgevallen is. Heb ik al errrrrg vaak gehad....
nathalie_v schreef:Ik ben me er van bewust dat het een oud topic is, maar ik ben bang dat ik anders doorgestuurd word naar hier als ik een topic open..
Ik heb een OV-chipkaart zonder reis abonnement, betaal dus elke keer los... (fijn een mbo opleiding ver weg en nog geen 18 zijn, maar dat is een andere discussie)
Maar afgelopen dinsdag is opeens mijn kaart geblokkeerd.. Ik kreeg een aantal dagen later een brief dat er onvoldoende saldo op stond, echter stond er mee dan voldoende op en heb dus een mail gestuurd. Vervolgens kreeg ik het antwoord dat ik maar naar de 'dichtstbijzijnd' deblokkeer punt moest. Helaas is dat zeker 30 km van mij vandaan. Heb nog geen auto, en doe het m'n scootertje niet aan! Zou dus betekenen dat ik flink moet betalen om hem te deblokkeeren...
Ben dus behoorlijk woest op die OV-chipkaart....![]()
Wie kan me helpen..?
Alvast ontzettend bedankt!
Danique07 schreef:Ik ga dinsdag met de trein met mijn zusje. Ik heb een weekOV dus ik reis gratis, maar zij niet. Moeten wij nu een kaartje halen met reductie? En moet ik ook een kaartje halen of inchecken?
Is het mogelijk haar te laten reizen van het geld wat ik nog op mijn OV heb staan?