Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
WillemYntJee schreef:Viora schreef:Ik probeer op de site van ov-chip steeds te kijken waar dat ophaalpunt bij mij in de buurt is maar als ik mn woonplaats invoer gebeurt er niks, heb ookal geprobeerd met postcode etc. weet iemand of dit nog ergens anders te vinden is of lukt het bij iemand anders wel?
Is ook al een paar keer gezegd en staat OOK in de tekst op de website zelf dat je dan even op de link naar het kaartje moet klikken. Vanwege de drukte op de site kan het soms voorkomen dat er geen resultaten worden weer gegeven.
WillemYntJee schreef:Was dat in de trein bij de NS? Want de conducteur heeft niet altijd zo'n digitaal dingetje om kaarten te controleren. Er wordt ook nog gewoon met de ouderwetse kaartenknipper gewerkt en dan kunnen ze dus alleen naar je kaart kijken of je er uberhaupt 1 hebt of niet (in geval van kortingskaart van bijv. de ns zelf). Maar aan zo'n SOVC kunnen ze natuurlijk niks zien
WillemYntJee schreef:Was dat in de trein bij de NS? Want de conducteur heeft niet altijd zo'n digitaal dingetje om kaarten te controleren. Er wordt ook nog gewoon met de ouderwetse kaartenknipper gewerkt en dan kunnen ze dus alleen naar je kaart kijken of je er uberhaupt 1 hebt of niet (in geval van kortingskaart van bijv. de ns zelf). Maar aan zo'n SOVC kunnen ze natuurlijk niks zien
Shadow0 schreef:Elske: dat klinkt als iets dat elke busmaatschappij zelf moet beslissen... en het GVB is met name naar studenten niet altijd even flexibel in Utrecht![]()
Maar je kunt natuurlijk een vriendelijk briefje schrijven met je verklaring en het verzoek om het bedrag van dat kaartje terug te storten op je rekening (gelijk rekeningnummer erbij geven!)
Wat mij betreft mogen de vervoerders best aangesproken worden op hun klantvriendelijkheid. Er is hierover niks gecommuniceerd, en als het duidelijk is dat veel studenten hun chip nog niet kunnen gebruiken, of er zijn technische storingen, dan moeten ze dat maar ervaren. Jij hebt eerlijk en oprecht geprobeerd op een goede manier te betalen...
dorientjuh schreef:maaike5581 schreef:Hier hopelijk weer wat nuttige info voor jullie:
-Wel je SOVC maar nog niet kunnen "activeren"
*Op de meeste SOVC staat nu een tijdelijk reisproduct (je kan dit door bij een HC je SOVC te laten controleren)
Ik heb dit 31 december nog geprobeerd, om dit te laten controleren door een HC, maar deze zei dat hij dat helemaal niet kon controleren..
Mas schreef:Unwritten schreef:Of je abbo goed staat kun je ook controleren door een account aan te maken op Ov-Chipkaart.nl mijn abbo staat goed
Das een goed idee, ga ik morgen eens kijken
Unwritten schreef:Conducteurs in de trein ook, de railpocket heeft die optie, en elke conducteur moet een railpocket hebben ivm de verstoringen etc.
Of je abbo goed staat kun je ook controleren door een account aan te maken op Ov-Chipkaart.nl mijn abbo staat goed
Unwritten schreef:GVB zit toch niet in Utrecht? Dan heb je alweer het GVU. En de RET in Rotterdam.
Unwritten schreef:Ik kreeg hem vlak nadat bekend was dat je je tweede pasfoto in moest leveren, heb hem denk ik al ruim anderhalf jaar
Mas schreef:Das minder zap...
Als t goed is dan heb ik mn definitieve al, maar dat zal ik dan snel genoeg merken