OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:26

Was dat in de trein bij de NS? Want de conducteur heeft niet altijd zo'n digitaal dingetje om kaarten te controleren. Er wordt ook nog gewoon met de ouderwetse kaartenknipper gewerkt en dan kunnen ze dus alleen naar je kaart kijken of je er uberhaupt 1 hebt of niet (in geval van kortingskaart van bijv. de ns zelf). Maar aan zo'n SOVC kunnen ze natuurlijk niks zien :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:29

WillemYntJee schreef:
Viora schreef:
Ik probeer op de site van ov-chip steeds te kijken waar dat ophaalpunt bij mij in de buurt is maar als ik mn woonplaats invoer gebeurt er niks, heb ookal geprobeerd met postcode etc. weet iemand of dit nog ergens anders te vinden is of lukt het bij iemand anders wel?

Is ook al een paar keer gezegd en staat OOK in de tekst op de website zelf dat je dan even op de link naar het kaartje moet klikken. Vanwege de drukte op de site kan het soms voorkomen dat er geen resultaten worden weer gegeven.

Maak daar maar altijd van dat er geen resultaten zijn, en dat komt echt niet door de 'drukte' :) site zit technisch heel slecht in elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:29

WillemYntJee schreef:
Was dat in de trein bij de NS? Want de conducteur heeft niet altijd zo'n digitaal dingetje om kaarten te controleren. Er wordt ook nog gewoon met de ouderwetse kaartenknipper gewerkt en dan kunnen ze dus alleen naar je kaart kijken of je er uberhaupt 1 hebt of niet (in geval van kortingskaart van bijv. de ns zelf). Maar aan zo'n SOVC kunnen ze natuurlijk niks zien :)

Ouderwetse kaartknipper is er nog wel, maar elke conducteur heeft ook een digitaal apparaat, dat zit ingebouwd in de railpocket.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:30

WillemYntJee schreef:

Heb je het tegen mij? :) Zo ja: was op een treinstation.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:31

Oh ja geweldig is die site zeker niet, dus dat kan best kloppen :P

Ik heb toch echt op 28 dec nog met de trein gereisd en die conducteur had geen digitaal ding bij zich.

Dorientjuh, bij zo'n servicemedewerker? daar weet k niet van of ze zo'n ding hebben, alleen van de controleurs.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:32

Ja bij de servicebalie. Dacht dat die toch wel zeker zo'n ding bij zich zouden hebben. :P Wilde het daarna nog in de trein vragen, maar toen heb ik geen conducteur gezien. :Y)

WillemYntJee

Re: OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:34

Haha dat mag je toch wel verwachten ja! Nja de controleurs met zo'n digitaal dingen kunnen die kaarten dus wel controleren, dus wat ze bij die servicebalie hebben gezegd klopt in ieder geval niet.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:35

Ik weet wel dat ik tramcondocteurs hier in Rotterdam altijd met zo'n digitaal ding zie lopen. Daar houden ze de chipkaart van de mensen tegenaan en kunnen zien of er is ingecheckt. Ik zal er maandag eens één vragen of ie kan zien of mn abbo er goed op staat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:38

Conducteurs in de trein ook, de railpocket heeft die optie, en elke conducteur moet een railpocket hebben ivm de verstoringen etc. :)

Of je abbo goed staat kun je ook controleren door een account aan te maken op Ov-Chipkaart.nl mijn abbo staat goed :)

elske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:39

Shadow0 schreef:
Elske: dat klinkt als iets dat elke busmaatschappij zelf moet beslissen... en het GVB is met name naar studenten niet altijd even flexibel in Utrecht :)

Maar je kunt natuurlijk een vriendelijk briefje schrijven met je verklaring en het verzoek om het bedrag van dat kaartje terug te storten op je rekening (gelijk rekeningnummer erbij geven!)
Wat mij betreft mogen de vervoerders best aangesproken worden op hun klantvriendelijkheid. Er is hierover niks gecommuniceerd, en als het duidelijk is dat veel studenten hun chip nog niet kunnen gebruiken, of er zijn technische storingen, dan moeten ze dat maar ervaren. Jij hebt eerlijk en oprecht geprobeerd op een goede manier te betalen...

Dat eerste ben ik het zeker mee eens, vind de GVB veel minder klantvriendelijk als de Connexxion. Wel raar dat de busmaatschappijen het zelf beslissen, veel fijner als die regels gelijk landelijk zijn en er één lijn in wordt getrokken.

Die brief was ik al aan het schrijven! ;)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:40

Unwritten schreef:
Of je abbo goed staat kun je ook controleren door een account aan te maken op Ov-Chipkaart.nl mijn abbo staat goed :)

Das een goed idee, ga ik morgen eens kijken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:40

GVB zit toch niet in Utrecht? Dan heb je alweer het GVU. En de RET in Rotterdam.

Wat ik dus hinderlijk vind, is dat praktisch elk vervoerbedrijf zijn of haar eigen regels lijkt te hebben rondom die OVchipkaart, en daarom gaat het invoeren landelijk zo moeilijk. Nu ook weer, ik betaal elke zaterdag dubbel instaptarief, omdat ik met de trein en tram moet. En die compensatieregeling is al lang weer afgeschaft. Waarom kan het niet gewoon in 1 keer goed gaan? Waarom is er ook gewoon niet 1 vervoermaatschappij :roll:

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:43

dorientjuh schreef:
maaike5581 schreef:
Hier hopelijk weer wat nuttige info voor jullie:

-Wel je SOVC maar nog niet kunnen "activeren"
*Op de meeste SOVC staat nu een tijdelijk reisproduct (je kan dit door bij een HC je SOVC te laten controleren)

Ik heb dit 31 december nog geprobeerd, om dit te laten controleren door een HC, maar deze zei dat hij dat helemaal niet kon controleren..

:? Dan heb te maken gehad met 1 van de minder slimme collega's :x

Hij/zij kan je kaart "uitlezen" dmv de MCL reader..
Zegt jullie niets maar de HC wel, iedere HC kan dit mits hij/zij de railpocket bij zich heeft (wat wel zou moeten ivm kaartcontrole)

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:46

Hoelang duurde het bij jullie voordat je de kaart had ?
ik heb rond de 17e alles opgestuurd en nog niks binnen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:47

Ik kreeg hem vlak nadat bekend was dat je je tweede pasfoto in moest leveren, heb hem denk ik al ruim anderhalf jaar :j

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:48

Ik heb hem nu ook al een jaartje denk ik. Maar hier omg. Rotterdam werd ie ook al snel ingevoerd dus vandaar dat wij ook al eerder een chipkaart hadden :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:49

Klopt, Rotterdamse studenten kregen hem als eerste. :j

Miss_m

Ik heb die formulieren aangevraagd via internet en toen heb ik alles opgestuurd, maar heb nog steeds niks gehad/gehoord, dalijk hebben ze niks ontvangen...

Alice13

Ik kreeg de mijne thuis gestuurd.
met een foto van 4 jaar geleden :S
Alleen nu ik dit allemaal lees bedenk ik me dat ik heb vergeten te activeren :(

Je kan tot 31 januari gebruik maken van je oude OV van 2009. (is mij verteld)

Groetjes

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:53

Mas schreef:
Unwritten schreef:

Das een goed idee, ga ik morgen eens kijken :)

Ik heb een tijdelijke OV-chip gekregen...en daarmee kan je dus geen account aanmaken: De ingevulde gegevens komen niet overeen met de gegevens die bij de aanvraag van de kaart of het aanvragen van Automatisch opladen zijn opgegeven.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:54

Das minder zap... :\
Als t goed is dan heb ik mn definitieve al, maar dat zal ik dan snel genoeg merken :P

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:56

Unwritten schreef:
Conducteurs in de trein ook, de railpocket heeft die optie, en elke conducteur moet een railpocket hebben ivm de verstoringen etc. :)

Mag ik vragen hoe je dit kan doen? Ik zit al de hele dag op 'Mijn OV' oid te kijken, maar ik kan er niks over vinden :')

maarloesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:56

Nou ik wou m vandaag activeren..
Na lang zoeken had ik eindelijk gevonden waar ik het kon opladen (erg slecht!)
Kom ik dan eindelijk bij het postkantoor..
Zegt die man : nee sorry je kunt m nog niet activeren je oude ov blijft geldig tot half januari 8)7

elske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:57

Balen zap..

Unwritten schreef:
GVB zit toch niet in Utrecht? Dan heb je alweer het GVU. En de RET in Rotterdam.

Klopt, GVB is Amsterdam, GVU is Utrecht. Foutje! ;) Maar ook de GVB vind ik niet altijd even klantvriendelijk..

Unwritten schreef:
Ik kreeg hem vlak nadat bekend was dat je je tweede pasfoto in moest leveren, heb hem denk ik al ruim anderhalf jaar :j

Ik ook zoiets. Had wel een paar keer ervoor al een pasfoto ingeleverd, uiteindelijk staat de oudste erop. Eerste tijd heb ik de chip alleen nooit gebruikt, pas sinds een ruim half jaar is 'ie bij mij actief.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:58

Mas schreef:
Das minder zap... :\
Als t goed is dan heb ik mn definitieve al, maar dat zal ik dan snel genoeg merken :P

Ik heb het even geprobeerd met mijn oude (geblokkeerde :Z ) OV-chipkaart en daarmee kan ik dus
wel inloggen en staat dus gewoon dat er 2 producten opstaan: korting week en studenten ov week....

Is ie nou geblokkeerd of wat???? Ow, ik word hier echt een beetje moe van :P. Ik neem maandag gewoon
alles mee :+