Het Rijles & Afrijstress topic [5]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Annn

Re: Het Rijles & Afrijstress topic [5]

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 00:15

Gefeliciteerd en succes alvast!!

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 00:57

ChantalSmook schreef:
_Emma_ schreef:
12 lessen?! :wow:

Aaaaaahh ik ging net voor het eerst in mijn eentje rijden, echt dóódeng vond ik het :')

Haha ging het een beetje!
Moet zeggen dat ikzelf een beetje baal van mijn rijstijl nu ik mijn rijbewijs heb :) .... heb ooknog nooit in het donker/slecht weer gereden met lessen en kan alleen in de avonden rijden, verder ook oude auto's waarin ik kan rijden...... Dus pff nog wel ff oefenen hoor! maargoed ik heb een lieve vriend die me kan helpen. Echt debiel, zijn auto moet je eik niet af laten staan anders startie dus niet meer. Dus op ene gegeven moment na de 3e keer dat ik het aangrijpingspunt miste startte de auto niet meer := .. uiteindelijk een andere auto ons komen helpen om de accu bij te laten :P Maar laat hem zo vaak afslaan, in de 4 keer dat ik geredend heb ook in drie verschillende auto's gereden, maar met mijn lesauto liet ik hem echt zelden afslaan echt stom :P haha.

12 lessen van 3 kwartier vind ik trouwens echt mega weinig!! knap hoor als je dat kunt :)

Nou, ik vond mezelf beter rijden toen ik les had haha :') en ook met iemand er naast, dan ben ik veel rustiger.. en dan doe ik alles precies zoals ik het geleerd heb. Maar in mijn eentje vond ik het zo eng dat ik geen grote L meer op mijn dak heb en dat andere bestuurders dan geen medelijden meer met me hebben als ik iets doms doe :o en fileparkeren lukt me niet meer in deze auto! oliebol!

Wel balen voor je zeg dat ie zo vaak afslaat. En wel een gekke auto heeft je vriend dan, maar gelukkig kan hij je wel helpen :)

Gefeliciteerd voor de geslaagden! :D

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 11:38

Ik baal ook van mij rijstijl nu, ik ben zo onhandig met deze auto. Ik rij nu zoals ik reed in een slechte rijles voor mijn gevoel. 60 lijkt nu ook veel harder te gaan dan 60 in de lesauto. :+ Inhalen vind ik helemaal eng omdat ik gewoon niet weet hoe dicht ik ergens op zit, maar vooral de bijzondere verrichtingen is het probleem. Ik kan gewoon niet inschatten hoe lang de auto is en hoe ver ik achteruit kan rijden enzovoort. Maargoed, het zal wel goed komen...

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 12:09

Klinkt allemaal alsof jullie liever langer les hadden dan je rijbewijs al halen :=
Gaat nog wat worden als ik 'm heb, m'n ouders hebben een busje (opel vivaro) en ik daar ga ik in rijden zodra ik m'n rijbewijs heb ... vind 't nu al eng :')

Straks weer rijles om 12u, heb er weer zin in :D

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 12:13

Ach, al had ik nog 30 lessen gehad dan had ik nu nog zo gereden. Ben er nog steeds super ontzettend blij mee dat ik hem heb, maar niemand heeft me ooit verteld dat het rijden als je je rijbewijs hebt zo moeilijk is. :+

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 12:14

Het lijkt mij ook heel raar om zonder instructeur naast me te zitten, zoals ik nu rijd ben ik daar denk ik nog niet klaar voor :P

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 12:23

Dat gevoel heb ik ook Ann :j Ik probeer nu wel steeds meer te doen alsof ie er niet is en zelf m'n beslissingen te maken, maar vind 't nogal moeilijk, meestal vraag ik hem toch steeds even om bevestiging omdat ik twijfel en dat moet ik niet doen :=

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 13:04

Ze zeggen niet voor niets dat je pas écht leert rijden als je je rijbewijs eenmaal hebt :D

Gefeliciteerd geslaagden!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 13:13

Ik begin nu zenuwachtig te worden.. :P Nouja ik weet dat ik er toch nog niks van bak, moet het ook allemaal leren :))
Moet om 1 uur.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 13:50

Oh, dat is bijna! Succes!

Ik heb echt slecht geslapen na m'n rijles. :=
Dinsdag m'n 2e les, mag vanavond nog even oefenen met sturen in auto van een vriend.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 15:27

Het ging wel redelijk :)
Mocht sturen en gas geven, zat soms wel een beetje te dicht bij de rechterkant, 1 keer een stoeprandje een beetje geraakt maar verder niks :P
Nam de bochten wat te ruim dus daar op geoefend dat ik ze kleiner maak en dat ging wel wat beter.
Paar keer reed ik iets te hard, dus toen mocht ik laatste stukje op een weg waar je 70 mag, man dat voelt echt hard! :+

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 15:29

Had trouwens ook direct iemand achterin maar vond dat niet erg, niks van gemerkt :P

Kitty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 15:47

Ik bedacht me vandaag ineens dat ik vaak 'Ieh' of 'Oeh' zeg als iets niet helemaal gaat zoals het hoort :+
Nog meer die daar last van hebben? :D

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 15:51

hahaha jaa :+ Ik zeg steeds ; Hoow... maar dan niet zo'n zuchtende maar zo'n hese hoow :P

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 17:09

Haha, ik zeg heel vaak "oeps!" :')
Net weer rijles en het ging goeeed!
Instructeur gaf de hele tijd clusteropdrachten alsof 't een examen was en bijna alles ging helemaal goed! Het enige waar ik nu echt goed aan moet werken is m'n besluitvaardigheid, ik ben gewoon zo snel onzeker en ik twijfel nog echt véél te erg over sommige dingen (met name kruisingen zonder stoplichten, hoe hard kom ik aanrijden, in welke versnelling wil ik 'm hebben, kan ik in één keer doorrijden?). Daarentegen ging de rest (met name m'n kijkgedrag!) echt goed, was ie heel positief over. :j
Ben ook voor 't eerst de snelweg opgeweest, echt tof om 120 te rijden! :D

Heb net 't geld overgemaakt en dinsdag gaat ie m'n tussentijdse toets aanvragen! Als 't lukt tussen 14-18 december. Ik ga maar proberen er niet zenuwachtig voor te worden... :')

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 17:54

Ik zeg volgens mij ook "ho" :')

Chann, dat heb ik ook nog, maar komt vast wel goed!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 18:03

Ik zei ook vaak oeps. En dan mn rijinstructeur; ligt er weer een oepsie op de weg?

Ik mag als het goed is woensdag mn papiertje ophalen en dan moet ik woensdagavond al gelijk best een eindje rijden :P Vind het best eng, zo alleen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 19:00

Ik benoem altijd hardop wat ik zie, vind mijn instructeur hilarisch.
"O daar loopt een oud vrouwtje, die gaat vast oversteken dus gas loslaten...."

En ooit over een fietser die zichzelf bijna voor mijn auto gooide: "Goedzo, ga maar klaarliggen, dan rij ik wel over je heen."

En dat "Ieeeeeeh" herken ik ook. Maak hele rare geluiden soms "Meeeeoeh wat doettie nóu?!"

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 19:06

Haha jaa dat ken ik ook.. :')

Of als iemand twijfelachtig op de stoep staat; kom mevrouwtje braaf blijven staan.. goeeedzo..

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 19:48

Ik zeg eigenlijk alleen maar "ho" :+

Chann nee zo voelt dat voor mij eigenlijk niet :) ik was wel echt uitgelest, er viel niet echt meer iets te leren.. maar als je zelf in een auto gaat rijden zonder een instructeur, en je kent de auto totaal niet, dan is het echt moeilijk.
Maar vandaag ging het al een stuk beter in mijn eentje! Ik heb eigenlijk niks doms gedaan en had wel het gevoel dat ik netjes reed.

Alleen inderdaad die bijzondere verrichtingen Paula := daar heb ik ook zoveel moeite mee.. op de een of andere manier snap ik niet hoe dat werkt met deze auto. Fileparkeren is een ramp! Ik heb net echt zoooo moeilijk staan doen om 'm echt perfect in het vak te krijgen :')

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 19:52

Hallo Allemaal! mag ik hier mee komen kletsen ? :D

Ben Mandy 18 jaar en nu volop aan het leren voor mn theorie examen.. wil binnekort toch een afspraak gaan maken voor mijn intake.. ben onwijs zenuwachtig maar heb er ook heel veel zin in.

Mensen ervarig met uit de bocht vliegen bij hun intake? :+ daar ben ik namelijk nog al bang voor dat ik de "feeling" niet heb en daardoor vreemd ga rijden/sturen.

:wave:

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-09 19:53

Ik heb vandaag ook een heel stuk gereden naar mijn opa en oma. Echt veel stoplichten en ik moest steeds stoppen natuurlijk. En die auto werkt echt niet mee met wegrijden dus was een hoop geschok. :+

gilberke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 22:25

hey
ik kom me hier ook maar eens melden.
het wil me maar niet lukken dat eindeloos blijven kijken waar nemen plannen bedenke en ook nog eens goed handellen.
begin echt aan me zelf te twijfellen.

hard rijden lukt me wel }:) ook niet altijd waar het mag.

de eerste paar lessen leek het heel goed te gaan maar nu ben ik al een tijdje bezig en wordt zelf gewoon gek van al mijn fouten.

nu binnen kort mijn theorie maar eens gaan halen.

groetjes kim

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 11:34

Ik maak ook altijd rare geluiden en praat tegen de andere weggebruikers :+ En als iets fout gaat altijd Who wacht even hoor.
Heb nog best wel moeite met die speciale verrichtingen. Vergeet de hele tijd wanneer ik nou moet insturen bij filleparkeren of in een vak enzo. Mijn instructeur legt het uit met herkenningspunten in de auto, maar die haal ik de hele tijd door elkaar. :Y) Dus in de les is het altijd ga hier maar in een vak parkeren. En dan zet ik de auto neer, vet scheef natuurlijk. Dan vertelt hij weer waar het punt ligt en dan doe ik het nog een keer en staat ie perfect :')

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 11:46

Geloof me, dat fileparkeren leer je pas als je je rijbewijs hebt :+
Ben gisteren wel 5 min bezig geweest.
Na 6 keer insteken zat ik dan eindelijk goed :P