Blondie_ schreef:Ik vind jouw reacties ook grappig, vooral dat je denkt dat ik verslaafd ben. Dat is nou precies wat ik bedoel. "oh je gebruikt door de weeks drugs dus je zal wel verslaafd zijn"
Ben ik dan ook een alcoholist als ik doordeweeks alcohol drink bv? of een eetverslaving als ik iedere dag naar de mac ga?
Als je meer als 14 glazen per week drinkt als vrouw zijnde dan heb je een alcohol probleem ja, niet dat je niet zou functioneren zónder drank, maar je lichaam trekt dat niet op de lange termijn.
Ik quote even:
Iemand is alcoholafhankelijk als hij aan minstens 3 van de volgende criteria voldoet;
* tolerantie, de behoefte aan steeds meer drinken of afnemend effect van dezelfde hoeveelheid alcohol,
* aanwezigheid van onthoudingsverschijnselen of dreiging daarvan,
* drinken in grotere hoeveelheden of langer dan vooraf de bedoeling was,
* aanhoudende wens of mislukte pogingen om met drinken te stoppen,
* steken van veel tijd en energie in alcohol (kopen, drinken, herstellen),
* belangrijke activiteiten (sociaal, werk, vrije tijd) hebben onder het drinken te lijden,
* doorgaan met drinken tegen beter weten in.
Daarnáást vind ik het iets heel anders als je bijv. een wijntje neemt bij het eten, daar merk je doorgaans verder niets van. Zodra je je eerste snuif neemt ben je high.
Ik vind het echt zorgelijk dat jij thuis achter je computertje zit te snuiven op een doordeweekse avond, sorry.