Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:07

Blondie_ schreef:
Ik vind jouw reacties ook grappig, vooral dat je denkt dat ik verslaafd ben. Dat is nou precies wat ik bedoel. "oh je gebruikt door de weeks drugs dus je zal wel verslaafd zijn"
Ben ik dan ook een alcoholist als ik doordeweeks alcohol drink bv? of een eetverslaving als ik iedere dag naar de mac ga?

Als je meer als 14 glazen per week drinkt als vrouw zijnde dan heb je een alcohol probleem ja, niet dat je niet zou functioneren zónder drank, maar je lichaam trekt dat niet op de lange termijn.
Ik quote even:

Iemand is alcoholafhankelijk als hij aan minstens 3 van de volgende criteria voldoet;

* tolerantie, de behoefte aan steeds meer drinken of afnemend effect van dezelfde hoeveelheid alcohol,

* aanwezigheid van onthoudingsverschijnselen of dreiging daarvan,

* drinken in grotere hoeveelheden of langer dan vooraf de bedoeling was,

* aanhoudende wens of mislukte pogingen om met drinken te stoppen,

* steken van veel tijd en energie in alcohol (kopen, drinken, herstellen),

* belangrijke activiteiten (sociaal, werk, vrije tijd) hebben onder het drinken te lijden,

* doorgaan met drinken tegen beter weten in.

Daarnáást vind ik het iets heel anders als je bijv. een wijntje neemt bij het eten, daar merk je doorgaans verder niets van. Zodra je je eerste snuif neemt ben je high.
Ik vind het echt zorgelijk dat jij thuis achter je computertje zit te snuiven op een doordeweekse avond, sorry.

Cherrypop

Re: Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:14

Maar Yeyo, dan is iedere student (vooral die lid zijn van een vereniging) bijna allemaal alcoholist _O-

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:17

euh, ja daar komt het wel op neer hahahahaha!

nou moet ik wel zeggen, dat ik van sommigen niet snap hoe ze uberhaupt hun studie kunnen halen, het is af en toe echt niet normaal wat die zuipen, ongelofelijk.
maar goed, zoals ik al zei, het gaat uiteindelijk zijn tol eisen aan het eind van de rit.

plus, ik mag toch hopen dat die gasten tot inkeer komen na het afstuderen...

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:20

Omdat het miss allemaal wel mee valt met die ernstige bijverschijnselen?

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:22

14 glazen per week is maar 2 per dag... dan heb je nog LANG geen alcoholprobleem hoor..
En van een puntje coke voel je net zoveel als na 1 glas wijn hoor.
Bij beide ben ik nog prima in staat om te werken, paardrijden, shoppen, autorijden..alles wat je ook kan als je niets heb genomen.

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:25

t feit staat wel dat 2 glazen per dag volgens de norm inhoud dat je dan alcoholist bent :j

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:31

Nou sorry, ik weet niet of je nu in korrels praat, maar toen ik nog wat gebruikte voelde ik na een puntje coke weldegelijk wat! En als je toch niets voelt na 1 puntje, waarom neem je m dan?
Omdat het lekker is? Dat gaat er bij mij niet in!

Ik denk dat de bijverschijnselen niet op korte termijn zichtbaar zijn, maar wel op lange termijn, als je maar lang genoeg doorgaat met drinken. Op een gegeven moment lukt het je lijf natuurlijk ook niet meer om alles maar te filteren als je er continu alcohol in blijft gieten en zal er echt wel onherstelbare schade ontstaan in je lichaam, of dat nou volgende week is of over 35 jaar.

Ik rook, heb ook nergens last van, maar ik weet dat ik ondertussen mijn kansen om kanker te krijgen zwaar aan het vergroten ben, maar dat betekent niet dat ik het morgen al zou hebben toch?!

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:34

Misschien moeten jullie eens wat minder "normen" en "wetenschappelijke onderzoeken" lezen en voor jezelf denken!
Want vind je serieus dat iemand die tijdens de lunch en avondeten een glas wijn drinkt alcoholist is? Of iemand die op het terras wat biertjes neemt? :?
Alcoholist iemand die verslaafd is aan alcohol en verslaving wil zeggen niet zonder iets kunnen (meestal geestelijk). Afhankelijk worden van iets. Opstaan met alcohol/drugs en ermee naar bed gaan. DAT noem ik verslaving.

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:34

Yeyo schreef:
Nou sorry, ik weet niet of je nu in korrels praat, maar toen ik nog wat gebruikte voelde ik na een puntje coke weldegelijk wat! En als je toch niets voelt na 1 puntje, waarom neem je m dan?
Omdat het lekker is? Dat gaat er bij mij niet in!

Ik denk dat de bijverschijnselen niet op korte termijn zichtbaar zijn, maar wel op lange termijn, als je maar lang genoeg doorgaat met drinken. Op een gegeven moment lukt het je lijf natuurlijk ook niet meer om alles maar te filteren als je er continu alcohol in blijft gieten en zal er echt wel onherstelbare schade ontstaan in je lichaam, of dat nou volgende week is of over 35 jaar.

Ik rook, heb ook nergens last van, maar ik weet dat ik ondertussen mijn kansen om kanker te krijgen zwaar aan het vergroten ben, maar dat betekent niet dat ik het morgen al zou hebben toch?!

Waar typ ik dat ik er niks van voel??

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:35

Iemand die dat elke dag doet? Ja :)

Wat jij noemt, noem ik al vrij ver heen zijn..... ;)

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:36

pharagirlke schreef:
Iemand die dat elke dag doet? Ja :)

Wat jij noemt, noem ik al vrij ver heen zijn..... ;)

Hahahaha oke... dat maakt veel duidelijk _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:37

Opstaan en er mee gaan slapen noem jij "niet zo'n ernstige verslaving" of begrijp ik je nu verkeerd?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:38

juist een verslaving had ik ervan begrepen

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:39

Ik vind alleengebruik een veel groter symptoom van een verslaving dan veel gebruiken in groepen (vooral met alcohol dan).

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:40

Yeyo schreef:
Daarnáást vind ik het iets heel anders als je bijv. een wijntje neemt bij het eten, daar merk je doorgaans verder niets van.

Blondie_ schreef:

Blondie_ schreef:

Dáár dus.

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:40

pharagirlke schreef:
Opstaan en er mee gaan slapen noem jij "niet zo'n ernstige verslaving" of begrijp ik je nu verkeerd?

Nee ze schreef: '' Opstaan met alcohol/drugs en ermee naar bed gaan. DAT noem ik verslaving. '' ;)

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:41

Blondie_ schreef:
Misschien moeten jullie eens wat minder "normen" en "wetenschappelijke onderzoeken" lezen en voor jezelf denken!
Want vind je serieus dat iemand die tijdens de lunch en avondeten een glas wijn drinkt alcoholist is? Of iemand die op het terras wat biertjes neemt? :?
Alcoholist iemand die verslaafd is aan alcohol en verslaving wil zeggen niet zonder iets kunnen (meestal geestelijk). Afhankelijk worden van iets. Opstaan met alcohol/drugs en ermee naar bed gaan. DAT noem ik verslaving.

Als ik tijdens mijn lunch een glas wijn zou drinken, dan word ik op staande voet ontslagen :+

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:43

Blondie_ schreef:
14 glazen per week is maar 2 per dag... dan heb je nog LANG geen alcoholprobleem hoor..
Bij beide ben ik nog prima in staat om te werken, paardrijden, shoppen, autorijden..alles wat je ook kan als je niets heb genomen.

Naar mijn idee is dit totaal onverantwoord. Het is de drugs die jou doet denken dat het nog allemaal prima kan. Iemand die dagelijks drinkt en twee keer in de week drugs gebruikt, is in mijn ogen toch echt niet jofel bezig. Het is jouw leven, en niet de mijne, maar wij leven in dezelfde maatschappij en ik krijg dus ongewild te maken met mensen die met drugs op achter het stuur zitten. Levensgevaarlijk. Echt waar.

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:44

Yeyo schreef:
Yeyo schreef:
Daarnáást vind ik het iets heel anders als je bijv. een wijntje neemt bij het eten, daar merk je doorgaans verder niets van.

Blondie_ schreef:

Blondie_ schreef:

Dáár dus.

Net zoveel typ ik. Als ik een glas wijn drink voel ik er ook wat van hoor. Niet dronken of aangeschoten natuurlijk. Ook niet slechter functioneren. Maar ik merk het wel degelijk.

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:46

Yeyo, zijn zat "zakenmensen" die een glas wijn nemen tijdens hun lunch hoor...

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:47

OKe, dan waren we appels met peren aan het vergelijken, ik voel er nl niets van, alhoewel dat verschilt wanneer ik m drink.

op vrijdagmiddag ben ik "dronken" na 1 glas, dus die laat ik netjes staan!

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:48

Cherrypop schreef:
Yeyo, zijn zat "zakenmensen" die een glas wijn nemen tijdens hun lunch hoor...

Dat is ook weer waar ja, maar dat vind ik eigelijk ook belachelijk.
Drinken onder werktijd vind ik vreemd. Zowiezo overdag drinken vind ik niet normaal, enkele uitzonderingen daargelaten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:48

Winniiee schreef:
pharagirlke schreef:

Nee ze schreef: '' Opstaan met alcohol/drugs en ermee naar bed gaan. DAT noem ik verslaving. '' ;)

Dus dan vind ze het vermoed ik nog niet zo erg gezien het dan pas een verslaving is... Dan vraag ik me af wat ze moeten doen met een ernstige verslaving. Zeker gezien haar reactie op mijn "dat noem ik vrij ver heen zijn" doet vermoeden dat zij daar anders over denkt.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:51

Als jij beweert dat je van een puntje cocaïne nét zoveel voelt als van één wijntje, ben je dan niet júist verslaafd?
Je lichaam vraagt namelijk steeds om meer, dat is het 'gewenningseffect' naar mijn weten.

En door mensen als jóu gebeuren er dus vaak verkeersongelukken en vallen er slachtoffers!
Mensen met vaak exact dezelfde instelling als jou.
Rijden ze iemand dood.
Door een pilletje, lijntje of een drankje.

Doet je dat werkelijk níets?

Ik kan er met mijn hoofd niet bij, onbegrijpelijk. :n

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:54

Hoogmoed komt vóór de val :j