Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:15

Ikima schreef:
Voor de kassabellers hier, hoe zouden jullie het vinden als de dame achter de kassa aan de telefoon zit terwijl jij als klant staat te wachten?
Kunnen we niet even die paar minuten fatsoen opbrengen in een winkel? Op die enkele "belangrijke" telefoontjes na, kunnen we toch wel even zonder telefoon, sommige mensen lijken wel vergroeid te zitten aan de mobiel.

Als ze mij gewoon helpt en nonverbaal groet, dan vind ik het prima. Hoef ik ook geen praatje te houden. Het verschil met kletsen met de mede kassieres hierin is de aandacht voor de klant.

En ja, dat vind ik dan weer wel belangrijk. Het is je werk. Ik krijg op het restaurant ook zat ongeintereseerde mensen, en toch blijf ik leuk en vriendelijk doen, want dat is mijn werk.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:21

@ Zwitsal, (sorry is niet alleen voor jouw bedoeld hoor!) er zit toch echt een mens achter de kassa en geen robot :)

Ik voer ook geen hele gesprekken, maar ik kijk wel iemand aan en groet altijd. Zonder aan het bellen te zijn. Tenzij er een vervelende puber zit waarbij de ongeinteresseerdheid er vanaf straalt :+ . Ik ben echt verbaasd over de imo aso houding tegenover winkelpersoneel. Maar blijkbaar is dat wel een beetje de maatschappelijke trend, gezien al de vele reacties hier waaruit blijkt dat het toch wel normaal is om te doen alsof er een nobody achter de kassa zit.

edit: idd dit is behoorlijk off, sorry :)

topsylover

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:36

Nou nu hebben we wel genoeg pagina's met geleuter over het bellen aan de kassa, op bokt kom je er toch nooit uit. :)

Ontopic:
Laat had ik een klant aan de bar, die zat te wachten op zijn bestelling. En ineens buigt hij voorover, wijst naar mijn knoopje en zegt: 'je hebt daar wat zitten.' Ik dacht ik ben niet gek ja, dus ik ging niet kijken, maar hij hield zijn vinger daar maar, dus ik toch kijken, 'TOET' zegt hij, 'gefopt!' Grappuug.. :roll:

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:43

Vorige zomer werkte ik bij de Apenheul in Apeldoorn.
Er zijn daar dus gebieden waar apen los lopen en bij de ingang van deze gebieden moeten kinderwagens achterblijven. Die komen dan op de 'buggy-parkeerplaats' ;)

Maar goed, als je daar staat en men vertelt dat ze hun buggy achter moeten laten krijg je wel 10x per dag dezelfde grap te horen:
"Mag ik m'n kind dan ook achterlaten?"
Elke keer antwoorde ik dan vrolijk: "Ja hoor, maar dat is wel op eigen risico natuurlijk ;)" Waarbij iedereen altijd haastig reageerde: "oh, nou, dan neem ik hem toch maar mee :="
Maar 1x zette een vader de buggy weg met een slapende baby erin en liep zo weg! :oo
Ik was behoorlijk in shock, en net op dat moment kwam m'n leidinggevende langs (was zelf 7 maanden zwanger ;)) en zij vroeg vol ongeloof aan de man: "Laat u nu serieus uw kind achter?! Als mijn man dat zou doen zou ik hem z'n nek omdraaien" :')
De moeder van het kind was net aan komen lopen en merkte dat er wat ophef was.
"Wat is er aan de hand schat?"
dus m'n leidinggevende:
"Uw man wilde uw kind hier onbeheerd achterlaten..."

Nou...en toen barstte de hel los := Vrouwlief hélémáál over de rooie tegen haar man := Hoe hij het in z'n hoofd haalde! :=
En ik stond er maar een beetje grinnikend bij O:)

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 14:44

Mik_ schreef:
Misser schreef:
Euhm, je vergeet hier dat de dame achter de kassa aan het werk is en jij de klant bent. Ik verbaas me echt over de instelling van sommigen hier, het lijkt wel alsof we dankbaar moeten zijn dat iemand onze boodschappen wil afrekenen.
Ik vind bellen ook niet netjes hoor daar niet van, maar vind dit geen vergelijking.

Ik verbaas me over jouw instelling! Dat je een klant bent prima, maar een beeeetje respect naar de medemens kan geen kwaad hoor. Kan een kassa-persoon dan wel betaald worden, het is en blijft een mens!

Beweer ik iets anders dan?
Je hoort je op je werk gewoon professioneel op te stellen, of dat nu als kassameisje is of bij een andere baan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:17

Billy schreef:
Toch vind ik dat het meest irritant in dit topic.
HEt winkelpersoneel vindt dat een klant aan hun fatsoensnormen moet voldoen, gebeurt dit niet dan pakken ze hem of haar terug door of een klant te dwingen te groeten, te kakken te zetten of bijv wisselgeld erg klein terug te geven...
Is dat nou zo fatsoenlijk dan?
iik moet heel eerlijk zeggen dat sommige van jullie acties hadden gemaakt dat ik of de baas erbij haalde, of mijn boodschappen op de band zou laten staan en naar de volgende winkel gaan, in de hoop dat ik daar wel behoorlijk behandeld zou worden.....

Ben ik met je eens. :j
Ik wordt betaald om mijn werk te doen, niet om gezellig te gaan staan kletsen met klanten of ze op te voeden. Als zij geen goedemorgen/dankjewel of wat dan ook willen zeggen. Dan is dat toch zeker niet mijn probleem? En ik zou persoonlijk ontslagen worden als ik enkele acties zou uit halen die hier in het topic staan.
Soms zijn er echt vervelende en onbeleefde mensen, maar dan zucht je een keer, helpt de mensen en gaat weer vrolijk verder met je werk.

Zelfde vind ik ook als ik aan de andere kant sta, als ik klant ben. Die mensen worden betaalt om te werken en daar valt ook onder dat ze mij helpen als ik het ze vraag. Daar hoef ik toch zeker niet eerst voor op mijn knieën?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:26

Zondag in het restaurant:
'En meneer, heeft u al een keuze kunnen maken?'
'Ja hoor schatje, maar helaas ben jij het niet vandaag'

Grappig....

Merlynlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:31

Haha, een keer zei iemand bij me aan de kassa;
'Ik heb op televisie gehoort dat het schijnt dat jouw ras uitsterft..'
Ik heb rood haar :+

:oo Best lu.llig, maar ik kon er wel om lachen :')

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:51

Judith_ schreef:
Billy schreef:
Toch vind ik dat het meest irritant in dit topic.
HEt winkelpersoneel vindt dat een klant aan hun fatsoensnormen moet voldoen, gebeurt dit niet dan pakken ze hem of haar terug door of een klant te dwingen te groeten, te kakken te zetten of bijv wisselgeld erg klein terug te geven...
Is dat nou zo fatsoenlijk dan?
iik moet heel eerlijk zeggen dat sommige van jullie acties hadden gemaakt dat ik of de baas erbij haalde, of mijn boodschappen op de band zou laten staan en naar de volgende winkel gaan, in de hoop dat ik daar wel behoorlijk behandeld zou worden.....

Ben ik met je eens. :j
Ik wordt betaald om mijn werk te doen, niet om gezellig te gaan staan kletsen met klanten of ze op te voeden. Als zij geen goedemorgen/dankjewel of wat dan ook willen zeggen. Dan is dat toch zeker niet mijn probleem? En ik zou persoonlijk ontslagen worden als ik enkele acties zou uit halen die hier in het topic staan.
Soms zijn er echt vervelende en onbeleefde mensen, maar dan zucht je een keer, helpt de mensen en gaat weer vrolijk verder met je werk.

Zelfde vind ik ook als ik aan de andere kant sta, als ik klant ben. Die mensen worden betaalt om te werken en daar valt ook onder dat ze mij helpen als ik het ze vraag. Daar hoef ik toch zeker niet eerst voor op mijn knieën?

Met jou ben ik het dus eens!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:57

Vandaag een client aan de telefoon gekregen die haar hulpverlener niet gelijk te pakken kon krijgen. Hulpverlener werkt alleen op maandag en vrijdag op onze vestiging en is op dinsdag en woensdag vrij.

Geef dus aan dat ze hem niet kan spreken omdat hij er niet is. Ja maar.... hij zei dat ik altijd kon bellen. Vorige keer dat ze belde en ik hem niet aan de lijn kreeg omdat hij in gesprek zat kreeg ik ook al die opmerking. Tja helaas ik kan niet zomaar in een gesprek storen, kan niet naar thuis doorverbinden en ik kan er niks aan doen dat hij niet precies aangeeft dat ze alleen op die dagen om die en die tijdstippen kan bellen :+

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:41

Citaat:
Of:

Of:
Cassiere: ''Met 7,80'' en kwakt en hand geld in mijn hand.
Dan ga ik nog geen stap opzij, voordat ik het heb nageteld :(
Tel effe netjes terug zeg. Oh nee, dat is moeilijk.
*

ja dat is moeilijk. ik heb dyscalculie en heb ontzettende moeite met terug tellen, vooral als het druk is. als ik bijv 10 euro en 5 cent moet terug geven zeg ik gewon ; met 5 cent en 10 ajb.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:42

Cyntje schreef:
FitzChivalry schreef:
Ik heb ooit in een zaak met kantoorartikelen en dergelijke gewerkt..
Kreeg regelmatig de vraag of we ook zwart-wit cartridges (voor printer oid) verkopen..
Mijn standaard antwoord, nee, alleen zwart..

Er was een mevrouw die dan toch maar verder ging zoeken..

:') hoezo blond :+

En tot overmaat van ramp maakt mijn moeder vandaag dezelfde briljante opmerking :x :=

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:50

DarkDreamer schreef:
En over dat wisselen.. Ik heb discalculie, dus als het druk is dan is het voor mij heel moeilijk om die dingen snel te berekenen :). Dus ik ben het type persoon die zegt: "Ja ik heb het nu al aangeslagen mevrouw.." :)
Als er een collega bijdraait, dan helpen ze me wel altijd hier mee. Het is ook erg vervelend hoor, want ik word dus vaak aangekeken alsof ik dom ben. (En laten we het maar niet over de opmerkingen hebben, die mensen weten dan wel niet waarom ik het niet kan, maar het is soms wel rond uit kwetsend..) Maar ik kan er gewoon niets aan doen ;). Ik merk wel dat ik zins ik kassa draai, steeds beter begin te worden in hoofdrekenen. Maar het heeft bij mij gewoon veel meer tijd nodig, en veel meer geduld.

We hebben nu trouwens zins kort nieuwe kassa's, en als de kassalade dan nog niet open is kan ik het volgens mij wel aangeven dat ze bijbetalen... Maar helaas komen veel klanten er pas mee als de kassalade al open is.

dat is bij mij ook zo.. als ze dan er mee komen als de kassa al open is, dan moet ik gaan hoofdrekenen.. heb ook dyscalculie en dn moet ik even denken wat ik dan terug moet geven, en dan zeggen veel klanten; ja dat is toch niet zo moeilijk?! %) dus dan zeg ik altijd; wel als je niet kan hoofdrekenen... vind het ook erg kwetsend..

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:02

Vjestagirl schreef:
zap schreef:
Had vandaag nog een leuke. Klant had 1 boodschap gedaan en kwam gelijk met 50,- euro aan. Natuurlijk had de klant niet kleiner (yeah, right, zag het in de portemonnee zitten), ging echt over 1 euro ofzo. Dus ik geef terug in vrij veel klein geld (zij niet kleiner willen geven, dan heb ik ook niet groter :+ ). Krijg ik naar mijn hoofd geslingerd: Niet zo veel van dat kleine spul hoor... daar heb ik niks aan. Eigen schuld dikke bult!

Als klant zijnde mag je verdorie toch wel zelf weten waarmee je betaald? Natuurlijk is het voor jou makkelijker om het klein te krijgen, maar als ze het niet heeft, of het je niet wilt geven, heb je pech. Jij hebt er echt geen donder mee te maken waar ik mijn geld wel of niet aan uit wil geven.

Net zo goed dat mensen mij vragen 'heb je er 15 cent bij' en dan beledigd zijn dat ik 'nee' zeg. Punt 1) ik HOEF jou geen 15 cent te geven, als ik het zou doen zou het lief van me zijn. En 2) ik wéét wat er in mijn portomonee zit, daar hoef ik niet voor te kijken. Ik had er laatst eentje die zo achter haar hand mompelde 'nee nee dat zal wel niet, lui wijf'. Die heeft ook een flinke klacht aan haar broek gekregen bij de manager, dat laat ik mij niet zomaar zeggen.

En over telefoontjes die je 'maar even weg moet drukken' als je aan de kassa komt, ook dát mag ik zelf weten. Tuurlijk is het prettig als iemand dat ff doet, maar het is nogsteeds eigen keuze of ik mijn boeiende telefoon gesprek wil onderbreken voor een 'hallo-alsjelieft-nee bedankt-dank je wel-een fijne dag nog' met een cassiere.

Ik loop zelf in de bediening van een restaurant, en ik vind het ook leuk als mensen 'dank je wel' zeggen als ik een bord met eten neerzet of een drankje breng. Doen ze dat niet, pech gehad. Om nou je humeur te laten verpesten door zoiets...

zo goeiendag... doe maar rustig hoor! weten we ook gelijk wat voor soort klant u bent.. het is gewoon erg vervelend dat je het bedrag noemt terwijl mensen aan het bellen zijn en 60 x vragen wat is het ook al weer >;)

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:04

Vjestagirl schreef:
Nee, ik wijs niet. Ik steek mijn hand netjes op, ik glimlach, ik knik, ik geef het geld netjes aan, ik knik weer als ik geld terug krijg, ik pak mijn spullen in en steek mijn hand weer op bij het weglopen

maar je hebt ook mensen die dat niet doen! en zo kwam je net een beetje over. alvast excuus van mijn reactie van zonet.

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:10

Een klant aan de telefoon, Zijn jullie die vestiging vlak bij de IKEA ? ik zeg ja, zegt de klant waar is de IKEA dan ....?
IK: tegenover ons
Klant: ja maar wat is het adres van IKEA (vraag dan gewoon ons adres :Y)

Astridvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:14

Ik stond er naast toen ik dit gesprek op ving waar ik ook erg om moest lachen;

klant; hoe zal het toch voelen als je zo'n oester in je mond hebt
verkoper; nou dat voelt hetzelfde als je je man een plezier doet en het kwakkie nog in je mond hebt....

Ze werd me een partij rood de verkoopster. We stonden eigenlijk allemaal wel een beetje verbaasd te kijken dat ze dat zei... :roll:

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:31

"ik moet een harde worst hebben"

Ik werk bij de slager, de klant was een jonge van 25 ofzo

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:44

DvdKloof schreef:
DarkDreamer schreef:
En over dat wisselen.. Ik heb discalculie, dus als het druk is dan is het voor mij heel moeilijk om die dingen snel te berekenen :). Dus ik ben het type persoon die zegt: "Ja ik heb het nu al aangeslagen mevrouw.." :)
Als er een collega bijdraait, dan helpen ze me wel altijd hier mee. Het is ook erg vervelend hoor, want ik word dus vaak aangekeken alsof ik dom ben. (En laten we het maar niet over de opmerkingen hebben, die mensen weten dan wel niet waarom ik het niet kan, maar het is soms wel rond uit kwetsend..) Maar ik kan er gewoon niets aan doen ;). Ik merk wel dat ik zins ik kassa draai, steeds beter begin te worden in hoofdrekenen. Maar het heeft bij mij gewoon veel meer tijd nodig, en veel meer geduld.

We hebben nu trouwens zins kort nieuwe kassa's, en als de kassalade dan nog niet open is kan ik het volgens mij wel aangeven dat ze bijbetalen... Maar helaas komen veel klanten er pas mee als de kassalade al open is.

dat is bij mij ook zo.. als ze dan er mee komen als de kassa al open is, dan moet ik gaan hoofdrekenen.. heb ook dyscalculie en dn moet ik even denken wat ik dan terug moet geven, en dan zeggen veel klanten; ja dat is toch niet zo moeilijk?! %) dus dan zeg ik altijd; wel als je niet kan hoofdrekenen... vind het ook erg kwetsend..

Klinkt misschien l*llig ... maar waarom ga je dan achter de kassa werken?
Als je ergens veel moet rekenen is het toch achter de kassa?
Ik ben ook mega slecht in rekenen, maar ik ga dan ook niet achter de kassa staan.

Kijk ik vind het niet erg als het even duurt en knap rottige opmerkingen vind ik ook niet netjes. Maar als het echt lang duurt
en het gebeurt vaker zou ik toch ander werk gaan zoeken :o

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:47

lifaya schreef:
Ik werk in de burger king, en er komen ZOOOO VAAK mensen vragen naar een króket :') we zijn geen snackbar ofzo :')

De McDonalds heeft wel kroketburgers :')

Bij mij een keer aan de kassa (McDrek):
Hij: Uhm.. uhh.. haben Sie uhh.. vielleicht etwas zum uhh... rauchen?
Ik: Wie meinen Sie das?
Hij: Naja, Sie wissen schon? Verkauft ihr das?
Ik: Aha.. Sie meinen hasj/ marihuana/ wiet?
Hij: JA!
Ik: Nein, McDonalds verkauft keine drogen.
Hij: Aber es ist doch Holland...
Uiteindelijk hebben we hem met zijn 4'en de weg naar Oase (coffeeshop bij ons in de buurt) uitgelegd. :') Serieus, die Duitser denken dat ze zelfs de McDonalds drugs verkoopt.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 18:02

Eleandra schreef:
lifaya schreef:
Ik werk in de burger king, en er komen ZOOOO VAAK mensen vragen naar een króket :') we zijn geen snackbar ofzo :')

De McDonalds heeft wel kroketburgers :')

Bij mij een keer aan de kassa (McDrek):
Hij: Uhm.. uhh.. haben Sie uhh.. vielleicht etwas zum uhh... rauchen?
Ik: Wie meinen Sie das?
Hij: Naja, Sie wissen schon? Verkauft ihr das?
Ik: Aha.. Sie meinen hasj/ marihuana/ wiet?
Hij: JA!
Ik: Nein, McDonalds verkauft keine drogen.
Hij: Aber es ist doch Holland...
Uiteindelijk hebben we hem met zijn 4'en de weg naar Oase (coffeeshop bij ons in de buurt) uitgelegd. :') Serieus, die Duitser denken dat ze zelfs de McDonalds drugs verkoopt.

:= Amsterdam?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 18:14

DvdKloof schreef:
ja dat is moeilijk. ik heb dyscalculie en heb ontzettende moeite met terug tellen, vooral als het druk is. als ik bijv 10 euro en 5 cent moet terug geven zeg ik gewon ; met 5 cent en 10 ajb.

Dan heb ik even een vraagje, niet banketstaaf bedoeld, maar ben gewoon nieuwsgierig. :)

Als iemand dus 4.95 moet betalen, en ze geven 10 euro. Dan kun jij dus niet uit je hoofd uitrekenen dat 4.95 plus 5 cent = 5 euro. plus 5 euro maakt 10 euro.
Maar hoe deed je dat dan op de basisschool? Daar mochten wij nog geen rekenmachine gebruiken. Of kun je het wel als er niemand op je vingers kijkt en je er langer over mag doen?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 18:23

Hahahaha die is toch echt geweldig!! Werk zelf bij de mac, maar zo 1 ben ik er nog niet tegengekomen. HAHHAHA.

En om even op dat dyscalculie/niet kunnen hoofdrekenen terug te komen, ik kan ook niet hoofdrekenen dus ik tel ook bijna nooit terug. Het kost mij best moeite om terug te tellen wat ik in mn hand heb soms. Kleinere bedragen lukken nog best maar bij de grotere bedragen heb ik echt zoiets van : :? En het duurt dan vaak dus best lang voor ik alles teruggeteld heb. Maar ik weet wel altijd zeker dat ik het muntgeld goed teruggeef.. (en doordat ik nu al lange tijd kassa sta word ik er langzamerhand wel handiger in, het terugtellen) Ik doe wel altijd mijn best om terug te tellen. Dat zien de mensen ook en vinden het dus vaak ook niet erg dat ik wel of niet terugtel. Of begin met terugtellen en dan: nou ja, het is zoveel en zoveel cent. Alleen als ik van 50€ moet teruggeven en het koste weinig wil wel sowieso terugtellen. Omdat het dan makkelijker is om verkeerd terug te geven...

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 18:34

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 18:36

achter de kassa hoor je gewoon terug te tellen.. kan je dat niet dan moet je er niet gaan staan.. ik kon het eerst ook niet maar ben thuis gaan oefenen :j klanten staan je anders aan te kijken van ok? klopt het wel? vind het niet netjes als er niet terug geteld word, en daar wordt bij ons ook heel erg op gelet. en terecht..