... dit lijkt me eerder een eerlijke discussie waarbij we elkaar gewoon in elkaars waarde willen houden. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Het voorbeeld wat anneliesdj geeft, is voor zover ik weet (nog) niet met behulp van evolutie bewezen. En met het scheppingsverhaal valt dit natuurlijk heel makkelijk te "verklaren": God heeft de giraffe gewoon op die manier geschapen. Meer woorden hoeven er niet aan vuil gemaakt te worden, God heeft dat gewoon op die manier gedaan met dat betreffende doel. Maar daar gaan we weer: de evolutietheorie geeft per definitie geen verklaring voor het ontstaan van leven op aarde; het geeft weer hoe verschillende soorten zijn ontstaan en hoe deze zich aanpassen aan verschillende leefomgevingen etc. En daarmee kun je dus wel verklaren hoe het komt dat een giraffe een lange nek heeft
Lepeltje schreef:Ah ik snap het idee van de giraffe ineens, want zonder groot hart kan hij geen lange nek krijgen dus die moeten tegelijkertijd geevolueerd zijn. (ofzo, denk ik)
En das vrij lastig natuurlijk.
Ik snapte het eventuele probleem niet, zeg maar.
Julia_14 schreef:Als evolutie het gevolg is van een mutatie in het DNA, dan moet er uiteraard wel eerst DNA zijn.
Shadow0 schreef:Anneliesdj, zou je kunnen uitleggen waarom dat volgens jou niet evolutionair te verklaren is?
Shadow0 schreef:Ik wil wel even benadrukken dat de oerknal een geheel andere theorie is dan de evolutietheorie.
En er hoeft geen materie geweest te zijn voor de oerknal, alleen energie. (Dat wordt dan weer aangegeven door de relativiteitstheorie: materie kan in energie worden omgezet en energie in materie.)
Ook energie heeft z'n oorsprong nodig.