Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 19:20

Nyaleti schreef:
Dat ik zo'n verrekte schijtluis ben met auto rijden.
Hele leuke vacature gezien maar ik vind het een enge weg er naar toe.

Schaam je niks, ik ben bij Het KLPD weggegaan daarvoor, zat iedere keer weer met klotsende oksels in de auto -O-

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 19:51

Nyaleti schreef:
Dat ik zo'n verrekte schijtluis ben met auto rijden.
Hele leuke vacature gezien maar ik vind het een enge weg er naar toe.

-O- eerste keer naar opleiding met de vreselijke a1 had ik nog net geen paniek aanval. Maar als ik nu rij weet ik precies waarop ik moet letten en geen stress meer.
Weet niet of bij jou ook "went"?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 20:04

Ik heb tot nu toe alleen maar prut auto's gereden, heel traag en snelweg was niet echt heel chill.
Dussss al 5 jaar geen snelweg gereden en ging zo beetje van kwaad tot erger dat ik nu vrachtwagens inhalen of überhaupt van rijstrook wisselen eng vind.
Ik vermijd bepaalde wegen / kruisingen dus als de pest omdat als het niet lukt om in te voegen, ik alleen maar op een ergere weg terecht kom :+

Heb er een paar van die angst rijlessen voor gehad. Leek top te gaan totdat de instructeur mij beu was dat ik twijfelde, het stuur pakte en ons zo de andere weghelft op duwde. -O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 20:06

Nyaleti schreef:
Ik heb tot nu toe alleen maar prut auto's gereden, heel traag en snelweg was niet echt heel chill.
Dussss al 5 jaar geen snelweg gereden en ging zo beetje van kwaad tot erger dat ik nu vrachtwagens inhalen of überhaupt van rijstrook wisselen eng vind.
Ik vermijd bepaalde wegen / kruisingen dus als de pest omdat als het niet lukt om in te voegen, ik alleen maar op een ergere weg terecht kom :+

Heb er een paar van die angst rijlessen voor gehad. Leek top te gaan totdat de instructeur mij beu was dat ik twijfelde, het stuur pakte en ons zo de andere weghelft op duwde. -O-

Ik had dit ook na een best naar ongeluk. Ik heb het opgelost door juist alle enge dingen te doen. Eerst op rustige tijden en dan met iemand ernaast etc. En nu rijd ik overal. :)

Maar dan moet je wel echt jezelf kunnen pushen. Want ik heb meer dan eens jankend in de auto gezeten.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 20:10

Al een aantal dagen extreme jeuk, de jeuk in de ogen/oren is weg..
Morgen toch maar even de huisarts bellen..omdat het nu over mijn hele lichaam verspreid lijkt te zijn.

En ik word ondertussen knettergek.

Nyaleti

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 20:14

Op rustige momenten pak ik wel eens lastige stukken. Maar dan weet ik de alternatieve route ook.

Dat vind ik dus het lastige. Met bijvoorbeeld invoegen op de snelweg is er geen ruimte om te paniekeren :=
En vooral het stukje "wat als", je kan niet terug. Zal 9/10x goed gaan maar wat als ik net pech heb en er veel vrachtwagens rijden? Of een aso die me geen ruimte geeft?

Het is echt zo kak. Dat die paar meter van van rijstrook moeten wisselen alles zo belemmeren.

MARenAMY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 20:23

2 ergenissen vandaag...

Ben ziek, en dat terwijl ik juist nu even vakantie heb. Grr ben nooit ziek, maar ik voel me nu knap ellendig -O-

Sommige mensen en autorijden, ik reed vandaag gewoon rustig over de snelweg, besluit een of andere idioot die kennelijk zijn afslag gemist had, om midden op de snelweg om te keren! %) Ik kom hem op het nippertje ontwijken en had geluk dat er op dat moment niemand op de andere baan reed... :oo

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 20:32

MARenAMY schreef:
2 ergenissen vandaag...

Ben ziek, en dat terwijl ik juist nu even vakantie heb. Grr ben nooit ziek, maar ik voel me nu knap ellendig -O-

Sommige mensen en autorijden, ik reed vandaag gewoon rustig over de snelweg, besluit een of andere idioot die kennelijk zijn afslag gemist had, om midden op de snelweg om te keren! %) Ik kom hem op het nippertje ontwijken en had geluk dat er op dat moment niemand op de andere baan reed... :oo

Op zo'n moment mag je best de politie bellen.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 22:09

Ik had gister ineens zin om weer het zadel op mn jongste te gooien. Thuis kan ik niet echt rijden dus dan moeten we naar de club. De vorige keer gingen we met de oudste, dat was een fiasco want die poepert zet de hele boel op stelten. Dus sindsdien wat terughoudend en niet meer geweest (ook druk met andere dingen). Wil nu toch wel met mn jonge paard proberen (hijs bijna 6 nu) maar ben bang dat mn oudste thuis de boel afbreekt omdat we weggaan. Met zn tweeën weg levert denk ik een trauma op voor de jongste en het wordt zijn eerste keer op de club. En ik erger me eraan dat ik niet meer het lef had als toen ik 15 was.

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-25 22:56

Mijn vriend die alles maar vol blijft stouwen buiten zijn werkkamer waardoor de overloop continu een grote bende met opgekochte dingen is en als ik er wat van zeg wordt hij meteen defensief. Heb al zo vaak uitgelegd dat ik enorme stress krijg van die rommel en ik voel me gewoon niet gezien en gehoord.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 23:08

Nyaleti schreef:

En als je nou eens samen met iemand die je vertrouwt op zondag ochtend een stukje snelweg pakt?

En dan steeds een stapje verder.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 23:18

Nyaleti schreef:
Op rustige momenten pak ik wel eens lastige stukken. Maar dan weet ik de alternatieve route ook.

Dat vind ik dus het lastige. Met bijvoorbeeld invoegen op de snelweg is er geen ruimte om te paniekeren :=
En vooral het stukje "wat als", je kan niet terug. Zal 9/10x goed gaan maar wat als ik net pech heb en er veel vrachtwagens rijden? Of een aso die me geen ruimte geeft?

Het is echt zo kak. Dat die paar meter van van rijstrook moeten wisselen alles zo belemmeren.

Als het echt niet anders kan , en je uit niet invoegen dan doorrijden op de vluchtstrook. En dan pas rustig gaan kijken en invoegen. Althans dat is altijd mijn back up plan. Gaan remmen en stilstaan is gevaarlijker. En invoegstroken zijn vaak best wel lang. Ik heb ook altijd de neiging om direct in te voegen maar rij nu wat langer door.

Mijn ervaring is dat de meeste mensen je er keurig tussen laten.

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 00:54

Het is weer zover ik moet weer extra vroeg beginnen en ik kan niet in slaap geraken...
Ben altijd bang dat ik niet optijd wakker word dan al ging mijn lieve collega wel bellen

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 06:54

Bijwerkingen van medicatie...
Moe en licht in het hoofd/duizelig, hopelijk gaat het wel wat doen en heb ik niet alleen de bijwerkingen ervan.

Voordeel is wel dat ik gelijk sliep toen ik m'n bed raakte, dat gebeurd niet vaak.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 06:59

Zondagavond door wesp in pink gestoken en vanochtend werd ik wakker met een flink gezwollen vinger.
Gisteren was er nog niets aan de hand. :roll:

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 07:52

Nyaleti schreef:

Ergens snelweg pakken waar de oprit meteen erna een afrit word? Dan hoef je niet in of uit te voegen, maar wel even snelweg gereden.

En op een moment dat je geen ruimte hebt/ziet om in te voegen, mag je altijd even op de vluchtstrook rijden!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 07:54

Of even een dagje invoegen in Duitsland. Dan vallen de stroken hier mee. _O-

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 08:26

Hutcherson schreef:
Ik had gister ineens zin om weer het zadel op mn jongste te gooien. Thuis kan ik niet echt rijden dus dan moeten we naar de club. De vorige keer gingen we met de oudste, dat was een fiasco want die poepert zet de hele boel op stelten. Dus sindsdien wat terughoudend en niet meer geweest (ook druk met andere dingen). Wil nu toch wel met mn jonge paard proberen (hijs bijna 6 nu) maar ben bang dat mn oudste thuis de boel afbreekt omdat we weggaan. Met zn tweeën weg levert denk ik een trauma op voor de jongste en het wordt zijn eerste keer op de club. En ik erger me eraan dat ik niet meer het lef had als toen ik 15 was.

Men lijdt het meest onder het lijden dat men vreest. Ik denk juist: "Doen!". Het kan alleen maar meevallen. Dit zijn jouw angsten. Je kunt ook alleen naar de club rijden, uitladen, even ergens staan poetsen, weer inladen en naar huis. De volgende keer inladen, naar de club, even poetsen, rondje aan de hand door de bak, weer inladen en naar huis. En zo uitbouwen. Zo is de tijd voor de thuisblijver ook steeds meer aan het rekken en went hij er hopelijk ook aan.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 08:36

Ik heb jeuk.....maar beide huisartsen zijn op vakantie, en ze zijn er pas volgende week weer.
Oftewel bel volgende week maar weer terug. -O-

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 08:39

Siggislief schreef:
Ik heb jeuk.....maar beide huisartsen zijn op vakantie, en ze zijn er pas volgende week weer.
Oftewel bel volgende week maar weer terug. -O-

Daar hebben ze toch altijd een waarnemend arts voor? Meestal een huisarts uit een praktijk in de buurt.
Bij mijn huisarts staat op de site vermeld bij wie je terecht kan tijdens de vakanties.

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 09:37

MarlindeRooz schreef:
Of even een dagje invoegen in Duitsland. Dan vallen de stroken hier mee. _O-

:= ja dat zijn afslagen als "dat was hem..."

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 09:42

Ik heb even geen idee wat ik aan moet doen om even het dorp in te gaan om een aantal winkels langs te gaan :') het is 13 graden, maar wel flink zonnig, en mijn lichaam moet nog even flink aanpassen aan het warmere weer, dus ik word nu heel snel oververhit

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 09:44

Een klant die niet weet wat ie wil :=

'Deze termen moeten vertaald worden!'
'Nee ze moeten bilingual (dus Engels met de NL vertaling erachter)!
'Nee ik wil ze toch alleen in het Engels laten!'

Heel fijn ook dat ie dat laatste bedenkt net nadat ik alles voor de tweede keer heb aangepast. Was ook maar een paar uur werk die ik niet beter had kunnen besteden :=

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 09:56

Ik heb al jaren “mijn post” in de PostNL app. Eerst bij het huis waar ik met mijn ex woonde, toen op flat. Nu ben ik weer verhuisd en heb het dus voor mijn nieuwe adres aangevraagd. Maar ik zie nu alleen maar dat er post komt maar niet meer welke post er komt. (Geen foto’s meer. Waar dat eerst af en toe geen foto was, is het nu allemaal zonder)

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 10:04

Ik heb net wat filmpjes gezien via mijn collega wat er in Amsterdam gebeurde op koningsdag.
Ik ben totaal niet preuts o.i.d maar sommige mensen hebben echt geen fatsoen meer
in hun donder..