Secret Santa 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 18:41

Daan13 schreef:
Urbanus schreef:
Ja, ik had ook gehoopt op iemand anders, maar het hoge hoed idee is het eerlijkst dan.

Tactvol...

Erg " leuk " om te lezen voor je lootje. :oo :roll:

Verklaart wel het een en ander.

Och meis, trek het je niet aan. :(:)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 18:42

Daan13 schreef:
Urbanus schreef:
Ja, ik had ook gehoopt op iemand anders, maar het hoge hoed idee is het eerlijkst dan.

Tactvol...

Huh? Ik heb mijn best gedaan voor je, maar ik had het heel leuk gevonden als ik iemand had getrokken die voor premature baby's zorgt. Dat heb ik ook in het topic uitgesproken.

Heeft niks met jou te maken want ik vond jou heel leuk!
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 29-12-22 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 18:49

Is die sneer nou nodig? Het is toch begrijpelijk dat iemand zich die opmerking aantrekt?

Ik snap sowieso niet wat het toevoegt om te zeggen dat je liever een ander lootje had. Het is zoals het is en het is als lootje ook niet leuk om te lezen dat je santa liever een ander had gehad.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 18:50

capopjekop schreef:
Is die sneer nou nodig? Het is toch begrijpelijk dat iemand zich die opmerking aantrekt?

Ik snap sowieso niet wat het toevoegt om te zeggen dat je liever een ander lootje had. Het is zoals het is en het is als lootje ook niet leuk om te lezen dat je santa liever een ander had gehad.

Wilde alleen maar aangeven dat je niet op voorkeur iemand krijgt.

Ik snap best dat ze het zich aantrekt, maar ik vind het ook jammer te lezen dat ze mijn pakket niet leuk vond.

Hoe dan ook, het is niet zo bedoeld. Ik heb haar ook al een pb gestuurd.

Ik denk dat als je een enorme voor- of afkeur hebt voor iemand, je niet mee moet doen.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 19:10

Organisatie bedankt voor de moeite en het organiseren weer dit jaar. Ik heb er weer van genoten. Zowel van mijn lootje als mijn ontvangen pakket :)

Helemaal random lootjes trekken lijkt mij voor volgend jaar helemaal prima. We zijn toch geen stel kinderen met "ja maar... ik vind mijn lootje niet aardig, mag ik een ander" >;)

irisskib

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 19:23

Urbanus schreef:
capopjekop schreef:

Wilde alleen maar aangeven dat je niet op voorkeur iemand krijgt.

Ik snap best dat ze het zich aantrekt, maar ik vind het ook jammer te lezen dat ze mijn pakket niet leuk vond.

Hoe dan ook, het is niet zo bedoeld. Ik heb haar ook al een pb gestuurd.

Ik denk dat als je een enorme voor- of afkeur hebt voor iemand, je niet mee moet doen.

Maar op deze manier worden er alleen maar meer voor en afkeuren geboren.
Het idee van secret santa is dat je iemand een leuk pakketje kan bezorgen in deze kerst tijd.
Ik zou het erg jammer vinden als mijn santa zou zeggen nou ik had liever iemand gehad die deze interesse heeft, dat lijkt mij niet helemaal de kerst gedachte net als alle andere discussies die er dit jaar in het topic zijn geweest.
Tuurlijk het is lastig als iemand minder actief meepraat en natuurlijk mag je daar van balen maar het rechtuit op een topic uitspreken of dat denken is in mijn ogen wel een heel groot verschil.
In mijn ogen heeft de organisatie echt heel erg zijn best gedaan, ik bedank ze nog niet want mijn secret Santa is nog niet over.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 19:31

Nogmaals, ik vond het heel leuk om voor Daan iets te bedenken, heb hard m'n best gedaan.

Het kwam er rotter uit dan bedoeld was, ik hoop dat ze m'n pb leest en dat we het kunnen oplossen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 22:42

Zou de discussie misschien voortgezet kunnen worden als alle pakketten zijn uitgepakt? Ik vind het erg jammer als dat overschaduwd wordt door deze discussie.

CastaMickey schreef:
Lieve Santa ik kan vanavond EINDELIJK je pakket openmaken *\o/*
Ook is tot mijn grote vreugde de situatie in mijn huis opgelost en zijn er bepaalde mensen uitgezet waardoor ik daar weer kan zijn.
Vanavond of morgen plaats ik het verslag!

En en en, al uitgepakt?
En fantastisch dat je in een nieuwe goede situatie 2023 in gaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 23:09

Dat is waar! Het einde is er bijna, maar nog niet helemaal! Als ik het goed heb onthouden mogen de nog twee verslagen verwachten? :D

irisskib

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 23:12

Judith_ schreef:
Dat is waar! Het einde is er bijna, maar nog niet helemaal! Als ik het goed heb onthouden mogen de nog twee verslagen verwachten? :D

Jaa dat klopt! De mijne komt nieuwjaarsdag

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 23:14

Ik ben ook nog benieuwd naar de laatste pakketten :D .

Dit is de 5e of 6e x dat ik meedoe en ik trek me verder weinig aan van "gedoe" in het topic denk ik := . Ik reageer vooral op de berichten die iets toevoegen voor mijn SS {:)

Ik vind het leuk om te speuren en een pakket te maken voor iemand die ik niet ken en dan de reactie te zien. en ik vind het leuk om een pakket, ,samen met mijn zusje onder het genot van warme chocomelk, uit te pakken :D . Het is leuk om te zien wat een vreemde voor je bedenkt en dat is nog nooit tegengevallen :):)

Dankjewel beheer :j

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 23:19

Jij bent nu op vakantie irisskib?
Nog een paar nachtjes slapen dus voor het pakket met de grote Postnl reis uitgepakt wordt. :):)

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 23:32

Urbanus schreef:
Daan13 schreef:
[quote="Urbanus"

Tactvol...

Huh? Ik heb mijn best gedaan voor je, maar ik had het heel leuk gevonden als ik iemand had getrokken die voor premature baby's zorgt. Dat heb ik ook in het topic uitgesproken.

Heeft niks met jou te maken want ik vond jou heel leuk![/quote]

hihi zal het adres even doorsturen :D

irisskib

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 00:04

Neonlight schreef:
Nog een paar nachtjes slapen dus voor het pakket met de grote Postnl reis uitgepakt wordt. :):)

Jaa dat klopt, gelukkig is er altijd iemand aanwezig waardoor het pakket veilig aangekomen is. maar het is bijna 1 januari dan kan ik hem openmaken *\o/*

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 00:08

Ik schrik een beetje van de berichten
Heb een leuke editie gehad, kwamen prachtige pakketten voorbij, en iedereen heeft z’n best gedaan

Ik vond het weer superleuk

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 00:11

mariekeoo schreef:

Brb even een bank overvallen :=

irisskib schreef:
Neonlight schreef:

Jaa dat klopt, gelukkig is er altijd iemand aanwezig waardoor het pakket veilig aangekomen is. maar het is bijna 1 januari dan kan ik hem openmaken *\o/*

Wat een geduld moet jij oefenen, holy moly!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 02:14

Enige wat ik zelf ter overweging zou geven is wel of niet versturen naar het buitenland. Ik heb het met liefde gedaan maar de verzendkosten zijn wel vrij fors, zeker als je die doos lekker volpropt. :))
Dat is dan niet voor iedereen even handig.
Maar verder? Je kan toch wel zelf bepalen wat je op gaat sturen. En, heel hard wellixht, maar als iets echt enorm gevoelig ligt, is het handig om niet mee te doen? Of te incasseren dat je dus riskeert dat diegene uit de hoge hoed iedereen kan zijn. En zo diep hoef je niet in berichten te graven als je dat niet wil, of delen uitsluiten in de zoekfunctie.

DonDon, ik kan gewoon niet haken he? :’) maar ik hou dapper vol. Als ik ooit een vingerhoed of eierdop weet te wrochten krijg jij de eerste. :D
Dat kleurboek is echt zalig nu voor deze dagen. Echt heel top.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 07:26

Urbanus schreef:
mariekeoo schreef:

Brb even een bank overvallen :=

Haha is goed! *\o/* heb je ook nog tops en flops nodig of zijn dat teveel wensen haha.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 08:16

Pauline schreef:
Enige wat ik zelf ter overweging zou geven is wel of niet versturen naar het buitenland. Ik heb het met liefde gedaan maar de verzendkosten zijn wel vrij fors, zeker als je die doos lekker volpropt. :))
Dat is dan niet voor iedereen even handig.
Maar verder? Je kan toch wel zelf bepalen wat je op gaat sturen. En, heel hard wellixht, maar als iets echt enorm gevoelig ligt, is het handig om niet mee te doen? Of te incasseren dat je dus riskeert dat diegene uit de hoge hoed iedereen kan zijn. En zo diep hoef je niet in berichten te graven als je dat niet wil, of delen uitsluiten in de zoekfunctie.

DonDon, ik kan gewoon niet haken he? :’) maar ik hou dapper vol. Als ik ooit een vingerhoed of eierdop weet te wrochten krijg jij de eerste. :D
Dat kleurboek is echt zalig nu voor deze dagen. Echt heel top.

Idem hier. Ik ga altijd wel over het budget, en vind het fijner dat in de doos dan in de verzendkosten te kunnen stoppen. Maar dit jaar zat ik ook over de 3kg, dus was het verzenden ook duurder haha.

Blij te lezen dat ik het voor je kleuter-mannetje goed gedaan het @Judith_! *\o/*
Ik vind shoppen voor kinderen niet makkelijk, maar toen je "knutselen" zei, dacht ik "daar kan ik wel wat mee!"

Ik las ergens de reactie dat teleurgestelde lootjes dan maar meer tops/flops moeten geven: eens.
Ik heb graag een lootje dat ofwel een lijstje tops/flops doorgeeft, ofwel vrij actief is, daar haal ik ook wel één en ander uit. Maar als beide niet gedaan worden, moet ik een beetje gaan gokken en hopen dat het maar oké is. Zoniet, is dat erg jammer, maar ik kan het ook niet ruiken natuurlijk, als met niets doorgeeft en ook niet echt reageert op de vragen hier moet ik maar in het wilde weg wat kopen. Als lootje daar dan blij mee is, vind dat ik ook oké hoor.

Dit was voor mij de 2de editie, en ik vond het opnieuw erg leuk. Ik geniet intens van blije lootjes, en dat was tot nu toe 2x het geval. Zelf heb ik ook 2x leuke pakketten ontvangen (Indinn, eerder deze week vielen er serieus nog stukjes confetti uit onze luster :') ). Ik doe volgend jaar gewoon opnieuw mee, tenzij ik echt totaaaaaal geen tijd heb, maar die probeer ik wel altijd te maken :)

Ik vond de vragenronde elke week hier een fijn initiatief van het beheer! Ik snap dat het doorgeven van tops/flops nogal "droog" kan zijn, dat je zo 1-2-3 ook niet meteen wat kunt bedenken, en die vragen maakten dat wel makkelijker. Het maakte het ook makkelijker om aan 3 berichten per week te geraken :)

Verder steun ik het hoge-hoed idee nog steeds. Allergieën snap ik, maar ik zou in dat geval wel gewoon mijn pakket in een katten-vrije kamer kunnen inpakken hoor. Mijn 2 terrors trekken graag verpakkingen van cadeautjes, dus ik heb sowieso in het washok staan inpakken dit jaar haha.
Het enige wat ik écht moeilijk zou vinden, is een lootje krijgen waar ik niet mee door 1 deur geraak. Maar zo heel veel bokkers zijn dat niet, ik zou dus maar dikke pech hebben haha!

Ik wens jullie allemaal alvast een prettig nieuwjaar toe, en hopelijk doen jullie volgend jaar weer allemaal mee! *\o/*

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 10:25

Urbanus schreef:
Huh? Ik heb mijn best gedaan voor je, maar ik had het heel leuk gevonden als ik iemand had getrokken die voor premature baby's zorgt.

Alleen Marieke werkt met premature baby's dus die kans dat je haar zou krijgen op de hoge hoed methode was 1 op 84 . Erg klein dus. Had dan een pb ertegenaan gegooid.

Ik zal proberen het niet te lomp te brengen want ik wil het topic niet negatief maken.

Maar ;je best gedaan.... De doos kon bijna niet slapper zijn, een stukje keukenpapier als opvulling en daardoor kwam de mok al gebroken aan.
Erg banketstaaf en vervelend maar ik wou dat niet melden.

Qua cadeautjes leek het op de fles sanex douchegel met het kruisje onderop die de hele familie doorgaat.

Leuk maar niet op de persoon gericht.
Alles kwam bij 1 winkel weg en in combinatie met de doos, opvulling, alcohol voelde dit meer als een "even gauw wat in elkaar flansen voordat de winkel dicht gaat en weer door"

Ik hoef verder helemaal niks,is ook niet mijn bedoeling met mijn bericht.

Ik weet dat er mensen zijn die de Secret Santa als een soort hoogtepunt van het jaar beleven en ook ik doe daar altijd mijn best voor,wie ik ook heb.

Dit jaar was het thema kokos, iedereen gruwelt van kokos en toevallig mijn lootje niet. Dus kokos was het thema en ja misschien doe ik het iets te buitensporig maar dat is mijn keuze.

Meerdere mensen hebben zo orgineel,leuk, grappig hun lootje verrast en ik kan daar ontzettend van genieten. Ik heb ook geprobeerd om bij iedereen een leuk bericht te plaatsen.

Mensen die een iets kleiner budget hebben en die een op het lootje gericht pakket maken, krijgen ook mijn lof. Super, geweldig dat ze het zo voor elkaar krijgen om iets leuks ervan te maken al hebben ze het financieel misschien wel iets minder. Maakt niet uit. Het gebaar is er!

Maar ik miste dat en ik wou daar geen spelbreker in zijn maar die opmerking deed gruwelijk zeer,ik kreeg appjes en pb's erover en uiteindelijk koos ik ervoor om toch te reageren, misschien fout om dat te doen. Dan bij deze sorry voor iedereen in dit topic.

Ik laat je pb's ongeopend staan,je hoeft geen oplossing te zoeken want ik ben niet boos alleen teleurgesteld.

Voor nu neem ik even een pauze.

Nogmaals mijn excuses voor de reactie.

Bedankt voor de lieve woorden en pbs.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 10:33

Ach arme Daan!
Ik vind jou zo n leuke en oprechte bokker en ik zou het ook niet leuk vinden om zo n bericht te moeten lezen en ook vooral omdat het bericht imo niet nodig was.
Kan me voorstellen dat de glans er voor jou wel helemaal af is…

En idd als je teleurgesteld bent over je pakket ( ik doe ook al 6 jaar mee en ben ook wel eens teleurgesteld) is het ook niet heel netjes om dat te melden in het topic omdat je er vanuit gaat dat de verzender het toch met zorg heeft samen gesteld voor je…
En daarom vind ik het netjes dat je het toen niet hebt gedaan maar als er zo n bericht komt dat je dan ook wel mag vertellen hoe het pakket voor jou voelt…..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 10:53

Daan13 schreef:
Urbanus schreef:
Huh? Ik heb mijn best gedaan voor je, maar ik had het heel leuk gevonden als ik iemand had getrokken die voor premature baby's zorgt.

Alleen Marieke werkt met premature baby's dus die kans dat je haar zou krijgen op de hoge hoed methode was 1 op 84 . Erg klein dus. Had dan een pb ertegenaan gegooid.

Nee, want ik heb dat gewoon in het topic geroepen, zoals ik ook riep dat ik een slang wil. Als ik alleen voor Marieke had meegedaan, dan had ik natuurlijk überhaupt niet meegedaan. Je weet van te voren niet wie je krijgt, dat is het spel.

De alcohol was een hint naar mij, niet bedoeld als cadeau. Volgens mij heb ik dat al een paar keer gezegd. En had gezegd dat de mok gebroken was, dan had ik je zo een nieuwe gegeven.

Het dekentje alleen al was 15 euro, daar heb ik het pakket omheen gemaakt. Wat lekkers erbij en iets moois voor in de boom. Ik ken je niet goed dus ik heb het thema roze en unicorn aangehouden.

Maar weet je, jammer maar helaas. Ik heb mijn best gedaan, jij ziet dat anders of had andere verwachtingen.

Ik laat het bij deze achter me.

PS Ik ben bij de Hema, de Action en een woonwinkel geweest.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 30-12-22 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 10:54

Dikke knuffel Daan! :knuffel: jammer dat je teleurgesteld was in je pakket… :(:)

En jouw pakket voor mij was echt een hoogtepunt <3

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 11:06

Ik voelde me wat schuldig omdat ik dit keer de doos niet had ingepakt, iets wat velen wel gedaan hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 11:14

Urbanus, ik kan werkelijk waar niet begrijpen dat je niet inziet dat achteraf roepen dat je liever een ander lootje had gehad, zeer beledigd is. Zeker gezien de bevoorrechte positie die je hebt gekregen in dit topic.