Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:58

Bielsje schreef:
Dit maakt me echt zooo ontzettend nieuwsgierig, maar dat is de aard van het beestje denk ik want het gaat me natuurlijk niets aan _O-

Volgens mij heb ik alle cijfers gechecked die er gechecked kunnen worden... Het gaat daar alleen om oplichting dus ik denk dat er goedgelovige mensen wonen :Y). Dus goede cijfers qua misdaad, de samenstelling van de buurt klinkt ook positief...

Ik heb net een taxateur gebeld, die kon me wel helpen bij een rijtjeshuis bij wijze van spreken maar hierbij pas ná het kopen onder voorbehoud... Voelt heel erg verkeerd om, moet je dat niet juist willen weten voor het bieden? De project manager/control freak in mij wordt hier niet vrolijk van O:)

Je kunt toch geen punt laten taxeren dat nog niet (onder voorbehoud) door jou gekocht is? Vind ik volslagen logisch dat die taxateur daar niet in meegaat. Als je een waarde-inschatting wilt is een aankoopmakelaar een logische keuze, maar geen taxateur.

JustMe8484

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:51

Hier zouden ze de taxateur langs laten komen in de drie dagen bedenk tijd. Maar is er wel een desktop taxatie gedaan via de hypotheekadviseur. (Bij een huis waar we op maandag kijkdag hadden en vrijdag een bod moesten doen)

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:51

Tink89 schreef:
Bielsje schreef:
Dit maakt me echt zooo ontzettend nieuwsgierig, maar dat is de aard van het beestje denk ik want het gaat me natuurlijk niets aan _O-

Volgens mij heb ik alle cijfers gechecked die er gechecked kunnen worden... Het gaat daar alleen om oplichting dus ik denk dat er goedgelovige mensen wonen :Y). Dus goede cijfers qua misdaad, de samenstelling van de buurt klinkt ook positief...

Ik heb net een taxateur gebeld, die kon me wel helpen bij een rijtjeshuis bij wijze van spreken maar hierbij pas ná het kopen onder voorbehoud... Voelt heel erg verkeerd om, moet je dat niet juist willen weten voor het bieden? De project manager/control freak in mij wordt hier niet vrolijk van O:)

Je kunt toch geen punt laten taxeren dat nog niet (onder voorbehoud) door jou gekocht is? Vind ik volslagen logisch dat die taxateur daar niet in meegaat. Als je een waarde-inschatting wilt is een aankoopmakelaar een logische keuze, maar geen taxateur.

Ik had eerst 2 makelaars gevraagd maar die konden me er niet bij helpen en eentje verwees me door naar een taxateur :j
Het gaat me enkel om een ruwe schatting omdat ik de markt daar niet ken en niet weet waarvoor de huizen in die buurt weggaan. Niet dat we 6 ton bieden, er 2 ton instoppen en we dan een huis hebben dat 5 ton waard is bij wijze van spreken. Wie me daarover kan adviseren maakt me niet uit, als het maar kan voordat we bieden :')

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:00

Heeft je hypotheekadviseur geen lijntje met een taxateur voor een inschatting? Hier lieten zowel de hypotheekadviseur als de aankoopmakelaar een inschatting maken (en de taxateur van de hypotheekadviseur is dezelfde als die de taxatie doet na aankoop dus de schatting en definitieve liepen niet ver uiteen). Zonder een waardeschatting lijkt een goed bod uitbrengen mij heel lastig..

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:44

Mijn hemel... we komen net terug van een open huis. Niet normaal zoveel mensen als daar liepen... te bizar gewoon. Je moest bijna in de rij staan om in de woning te komen.
Hebben we dus niet gedaan. Niet alleen omdat we zo een huis bekijken verschrikkelijk vinden, maar omdat we vrijwel zeker geen kans maken met zoveel belangstelling... wat een drama deze markt!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:52

Dat klinkt echt verschrikkelijk…

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:06

Ja, het was verschrikkelijk... en teleurstellend ook. Ik had dit gewoon écht niet verwacht. Misschien naïef van mij, maar sinds we zoeken in een iets hogere prijsklasse dan voorheen is het bezichtigen allemaal wat relaxter, minder druk op de ketel, gewoon bieden zonder sluitingsdatum enzo. En dan krijg je dit.... zo jammer. Nu zal het niet zo zijn dat iedereen die er was ook echt gaat bieden, maar de kans dat de verkoopprijs flink overboden moet worden is wel heel groot.

Had gehoopt op een leuk dagje uit zo (het was voor ons 300 km rijden, heen en terug), maar manlief had flink de smoor in, was dus niet echt gezellig _O-

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:13

Ben je niet eens naar binnen gegaan? Dat zou ik zeker wel doen als ik er zo lang voor in de auto had gezeten!

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:25

Och jeetje... Ik was ook wel naar binnen gegaan, en helemaal na 300km := . Open huizen trekken ook veel "dromers" en mensen die "altijd al eens wilden weten hoe het huis van binnen is" volgens mij :')

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:35

Bielsje schreef:
Och jeetje... Ik was ook wel naar binnen gegaan, en helemaal na 300km := . Open huizen trekken ook veel "dromers" en mensen die "altijd al eens wilden weten hoe het huis van binnen is" volgens mij :')

Ja dat is ook zeker zo... Er liepen ook oudere mannen in te strakke fietspakjes die ik daarvan verdenk _O- maar ik trok het even niet, ik ga niet zo goed op veel mensen om me heen (en mijn man al helemaal niet). Heb er ook geen spijt van want onze makelaar zei ook dat het huis flink overboden ging worden, en dat kunnen wij dus niet. Jammer, op naar de volgende :Y)

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:51

Jullie hebben er maandag nog 2 toch of haal ik dingen door de war (dat kan super goed :'))?

Ik heb vandaag 6 keer met de aankoopmakelaar gebeld geloof ik :Y). Die heeft een rondje makelaars gebeld en de conclusie lijkt een beetje te zijn dat de prijs bijna een ton te hoog is. Voor de oplettende mensen onder ons, dan komen we op de "redelijk onderhouden" prijs van Walter Living dus die doen het toch misschien zo gek nog niet.
We hebben volgende week woensdag een 2de bezichtiging, mét aankoopmakelaar. Ben benieuwd!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:15

Bij een open huis komen er vaak ook heel veel mensen die er niks mee kunnen. Maar ik ken het gevoel, toen wij eenmaal bij een open huis kwamen aanrijden stond het ook rijen dik. Maar wij hebben uiteindelijk ook niet geboden, moest teveel aan gebeuren. En onze aankoopmakelaar was mee en zei dat heel veel mensen er van zouden afvallen, omdat die het niet eens zouden kunnen betalen, maar gewoon er zijn omdat het via open huis gaat. Al zei ik wel na deze wilde ik liever geen open huis meer.
Nu is dat er gelukkig ook niet meer nodig geweest uiteindelijk, maar het kijk niet prettig zeker met zoiets wat zo enorm veel geld gaat kosten als een huis.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:18

Bielsje schreef:
Jullie hebben er maandag nog 2 toch of haal ik dingen door de war (dat kan super goed :'))?!

Haha, bijna, afgelopen vrijdag hadden we er twee. En daarvan is er één heel interessant voor ons dus daar is onze makelaar mee bezig. Dus dat we niet naar binnen zijn gegaan heeft ook daarmee te maken...

Succes vlg week woensdag!

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:19

Faniek schreef:
Al zei ik wel na deze wilde ik liever geen open huis meer.

Dat zei mijn man dus ook! Die wil dit écht niet.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:43

4EverHobbes schreef:
Bielsje schreef:
Jullie hebben er maandag nog 2 toch of haal ik dingen door de war (dat kan super goed :'))?!

Haha, bijna, afgelopen vrijdag hadden we er twee. En daarvan is er één heel interessant voor ons dus daar is onze makelaar mee bezig. Dus dat we niet naar binnen zijn gegaan heeft ook daarmee te maken...

Succes vlg week woensdag!

Had ik het dus mooi verkeerd :+

Maar met al een kanshebber in zicht, snap ik dat je deze dan wat sneller laat liggen!

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:47

Bielsje,wat leuk een tweede bezichtiging. Ben benieuwd wat de aankoopmakelaar dan zegt. Een ton te hoog is wel veel...

4EverHobbers: ik snap wel dat je gegaan bent. Zeker als je al wat anders op het oog hebt. Ik denk dat ik niet snel meer naar een kijkdag zou gaan. Wij hebben dat 1x gehad en vond het ook vreselijk. Je kijkt gewoon zoveel minder relaxed ook.

Wij wachten nog weer rustig verder op een reactie op ons bod... -O-

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:43

Maar bij een huizen dag mag je wel zolang blijven tot het klaar is toch? Als het echt potentie heeft zou ik dan gewoon echt alle tijd nemen om te kijken en eventueel een rondje door de buurt maken en weer terugkomen

@bielsje maakt het echt uit dat als je voor twee ton verbouwd het dan boven het getaxeerde bedrag komt? Als je er van plan bent te blijven en het niet allemaal vanuit een bouwdepot doet en het huis is wat jullie zoeken en van plan bent heel lang te blijven dan maakt dat toch eigenlijk niet zoveel uit? Ik zou denken met twee ton dat je ook dingen naar smaak maakt en niet alleen wat noodzakelijk is? Ik zou er wel rekening mee houden dat wat je overbied uit eigen portemonnee komt of dat je bied onder voorbehoud van financiering.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:48

moonsparkle schreef:
Maar bij een huizen dag mag je wel zolang blijven tot het klaar is toch? Als het echt potentie heeft zou ik dan gewoon echt alle tijd nemen om te kijken en eventueel een rondje door de buurt maken en weer terugkomen

@bielsje maakt het echt uit dat als je voor twee ton verbouwd het dan boven het getaxeerde bedrag komt? Als je er van plan bent te blijven en het niet allemaal vanuit een bouwdepot doet en het huis is wat jullie zoeken en van plan bent heel lang te blijven dan maakt dat toch eigenlijk niet zoveel uit? Ik zou denken met twee ton dat je ook dingen naar smaak maakt en niet alleen wat noodzakelijk is? Ik zou er wel rekening mee houden dat wat je overbied uit eigen portemonnee komt of dat je bied onder voorbehoud van financiering.

Aangezien het geen levensloopbestendige woning is, ik chronisch ziek ben en steeds verder achteruit ga, is het niet de ultieme woning waarschijnlijk en zullen we mogelijk nog een keer verhuizen.
De geschatte 1,5 a 2 ton verbouwen zitten nog geen smaak dingen in, voornamelijk zorgen dat het een rolstoelvriendelijk huis wordt en zorgen dat het weer in goede conditie komt (alle kozijnen, buitendeuren etc moeten vervangen worden). Het is de schatting van onze aannemer die veel van zulke oude panden renoveert en die kent mijn smaak niet :+

De woning lijkt bijna een ton minder waard dan de vraagprijs op dit moment. Mocht een verbouwing 0 meerwaarde hebben en we betalen de vraagprijs, dan gaan we voor 3 ton het schip in. Het maakt me niet uit dat we dan boven het getaxeerde bedrag uit zouden komen, maar dat zou imo wel een enorm domme beslissing zijn en dan kan ik wel fluiten naar een andere woning in de toekomst. Niemand wil toch 3 ton weggooien gok ik? Indien wel dan geef ik graag mijn rekeningnummer _O-

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:08

Als jullie het zelf het geld waard vinden kun je het huis overwegen, maar als je het zelf ook niet waard vindt kun je sowieso beter verder kijken en heeft een evt tweede bezichtiging ook weinig zin als het huis toch niet de levensloopbestendige woning is die jullie zoeken. Zou ik dan persoonlijk sowieso verder geen tijd aan besteden, maar ieder zijn ding.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:35

Klinkt alsof je sowieso niet mega enthousiast bent, Bielsje. Dan zou ik geen energie meer steken in dat huis.

OneLiner

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:38

Zo'n kijk moment vind ik ook niets, 1 keer gehad(wisten we niet vooraf).
Kwam daar aan en schrok me rot, klein vrijstaand huis en 20 stellen binnen, je kon je kont haast niet keren.

Ons huis is waarschijnlijk verkocht *\o/*

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:04

OneLiner schreef:
Kwam daar aan en schrok me rot, klein vrijstaand huis en 20 stellen binnen, je kon je kont haast niet keren.

Dat was toch dat huis met die speeltuin bijna in de achtertuin?
Toch nog snel gegaan dan toch omdat er eerst geen bezichtigingen waren….

Heb zo n prachtig huis gezien, mag je hier ook linkjes delen of is daar het topic niet voor?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:11

Wat mij betreft prima om hier een link te delen van een huis waarvan je verwacht dat het een biedingsoorlog op gaat leveren ;)

OneLiner

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:22

Alja schreef:
OneLiner schreef:

Dat was toch dat huis met die speeltuin bijna in de achtertuin?
Toch nog snel gegaan dan toch omdat er eerst geen bezichtigingen waren….

Heb zo n prachtig huis gezien, mag je hier ook linkjes delen of is daar het topic niet voor?

Ja het grenst aan een autovrij speelpleintje dus ideaal voor mensen met kleine kinderen.
Hebben vorige week 2 bezichtigingen gehad en 2 biedingen.
Heeft 3 weken te koop gestaan dus het valt mee, maar had er meer van verwacht.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:28