[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 12:06

DuoPenotti schreef:
Voor mij zou kinderen willen toch echt einde daten betekenen.
Kan gezellig zijn maar wat heb je daar dan aan?

Dat zou het voor mij ook zijn, maar er staat toch nergens in Schuur's bericht dat hij heeft gezegd dat hij kinderen wilt?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 12:20

VuurVleugels schreef:
DuoPenotti schreef:

Dat zou het voor mij ook zijn, maar er staat toch nergens in Schuur's bericht dat hij heeft gezegd dat hij kinderen wilt?

Er staat letterlijk dat hij het wel leuk zou vinden :'). Hoe duidelijk wil je t hebben.

c_alsemgeest

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 12:24

Ik ben echt blij dat mijn man en ik vanaf onze jeugd een hele harde nee hebben op kinderen krijgen alle twee :')

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 12:25

_San87_ schreef:
VuurVleugels schreef:

Er staat letterlijk dat hij het wel leuk zou vinden :'). Hoe duidelijk wil je t hebben.

Ik zou het wel leuk vinden om een schrijver te zijn. Betekent niet dat ik daarvoor ga, want er zit een enorm werk/toewijding aan wat het dan weer niet aantrekkelijk maakt voor me.

Ik ken zelf twee mannen die het wel leuk had geleken maar uiteindelijk heel blij waren het niet gedaan te hebben. Daarnaast nog één die volledig neutraal was en het allebei prima had gevonden, ook al leek het hem wel leuk. Ik ken deze voorbeelden goed genoeg om in te schatten of ze oprecht zijn of dingen gewoon een beetje verdraaien.

Dat soort mannen (en vrouwen!) bestaan dus gewoon!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 12:36

Ja, zo kun je wel recht banketstaaf wat krom is. De meeste mensen die het wel leuk lijken, en van de boerderij komen, gaan gewoon voor kinderen.

Ik zou er dan ook zelf niet al te veel tijd in stoppen. Misschien om er een duidelijke ja dat wil ik uit te krijgen. Maar ik vind 'dat lijkt me wel leuk' behoorlijk duidelijk :).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 12:39

DuoPenotti schreef:

Helemaal niks. Wordt alleen maar pijnlijk wanneer je dan uiteindelijk toch uit elkaar gaat.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 12:43

Precies dat San :j
Als het goed is vind je elkaar steeds leuker dus word afbreken alleen maar moelijker.
En geen harde nee, maar ik vind kinderen wel leuk staat voor mij wel gelijk aan ik wil ze.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 12:46

Oei, ik lees niet echt een harde "ja" hoor..

Ik zou een hond wel leuk vinden.
Maar die heb ik niet, en dat vind ik ook wel leuk --> ik moet nooit opvang regelen als ik op reis wil oid, ik moet niet door weer & wind gaan wandelen, ik kan als ik ziek ben gewoon lekker miserabel in de zetel hangen, ..

Het is natuurlijk wel een vaag antwoord. Maar sommigen weten het ook nog niet duidelijker dan zo vaag..

Ik en mijn vriend hebben dit ook héél snel besproken. Nog voor we echt gingen daten haha. Allebei een kei harde "nee" :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 12:51

Ik zou ergens in de 20 wel oké zijn met een misschien wel of misschien niet maar als je midden 30 bent moet iemand gewoon een harde nee geven.

Denk ik dan.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 12:53

De vergelijking ook met een hond nemen of schrijver worden :))

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 12:57

Ik merk wel dat er meer mannen dan vrouwen zijn die er geen uitgesproken mening over hebben en dan klinkt zo'n flauwe "kinderen zijn opzich wel leuk" reactie als een veilig antwoord gewoon?

Het is altijd makkelijker praten als jij niet degene bent die met een uitgescheurde anus komt te zitten zeg maar :=

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 13:02

Die uitgescheurde anus is nog wel het minste, daar ben je na een paar weken/maanden nog wel vanaf, maar van zo'n jankerds zit je minstens 20 jaar vast en met het oplopend huizen te kort 30....

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 13:10

Dat valt makkelijk op te lossen door er gewoon niet al te veel moeite voor te doen joh :j zo nu en dan een papadag inlassen en voor de rest lekker negeren. En dan wegschoppen als je die definitief zat bent #sh*ttylifehacks

Zo'n kapotte doos daarentegen, nou, dat komt vaak niet zomaar vanzelf goed :n

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 14:12

Fly_high schreef:
Ik merk wel dat er meer mannen dan vrouwen zijn die er geen uitgesproken mening over hebben en dan klinkt zo'n flauwe "kinderen zijn opzich wel leuk" reactie als een veilig antwoord gewoon?

Het is altijd makkelijker praten als jij niet degene bent die met een uitgescheurde anus komt te zitten zeg maar :=

Er zijn volgens mij wel een hoop mensen die er nú nog niet helemaal uit zijn, die zoiets hebben van "ik heb nog tijd genoeg" en daarom een gulden-middenweg-antwoord geven als "op zich wel leuk".

Niet iedereen is al heel zeker (zowel de ja's als de nee') op jongere leeftijd.

En er zullen er ook zijn die oprecht kunnen leven met een ja of nee, en zich kunnen schikken naar de wens van een partner.

En sommigen zijn vast ook te schijterig om zo vroeg in het daten al een duidelijk antwoord te geven haha.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 14:15

LWDaisy schreef:
Fly_high schreef:

Er zijn volgens mij wel een hoop mensen die er nú nog niet helemaal uit zijn, die zoiets hebben van "ik heb nog tijd genoeg" en daarom een gulden-middenweg-antwoord geven als "op zich wel leuk".

En er zullen er ook zijn die oprecht kunnen leven met een ja of nee, en zich kunnen schikken naar de wens van een partner.

En sommigen zijn vast ook te schijterig om zo vroeg in het daten al een duidelijk antwoord te geven haha.

Als je in de 30 bent heb je toch wel een redelijk goed idee lijkt me :) ?

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 14:18

_San87_ schreef:
LWDaisy schreef:

Als je in de 30 bent heb je toch wel een redelijk goed idee lijkt me :) ?

Juist veel mensen in de 30 twijfelen nu. Omdat niet alleen de biologische klok nog meespeelt, het is ook klimaatverandering, overbevolking, crises. Ik ben zelf nu 30 zie in mijn omgeving zooo veel leeftijdsgenoten die echt niet meer weten waar ze goed aan doen daardoor, en dus nog steeds of opnieuw twijfelen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 14:21

Mijn vriend wordt dit jaar 33 en die begint nu pas met volle zekerheid naar géén kinderen te neigen. Dat was een paar jaar geleden nog wel anders, waar ik het met inmiddels 26 een paar jaar geleden al zeker wist. Er valt geen pijl op te trekken op basis van leeftijd.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 15:18

Mijn man was 38... En een vriend van ons was ook niet helemaal om en daarvan begon zijn balzak rond de 41 te rammelen. Die is met volledige duikuitrusting het burgerlijke leven in gedoken nu, helemaal happy (en wij kijken met lede ogen toe...). Zij was er eerst niet van overtuigd maar nu ook om. Ik zit nu al te wachten op de aankondiging van nummer 2, de eerste is van maart.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 15:24

Ik zal maar een zuurpruim zijn maar als je boven de 40 bent is het IMO echt geen leeftijd om nog te beginnen met twijfelen :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 15:37

Fly_high schreef:
Ik zal maar een zuurpruim zijn maar als je boven de 40 bent is het IMO echt geen leeftijd om nog te beginnen met twijfelen :')

Eind dertig al niet, imo :o.

Maar goed, blijkbaar is rond de 30 de uitgesproken leeftijd om te gaan twijfelen. Had ik niet gedacht. Misschien ook omdat ik nooit de twijfel heb gehad :)).

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 15:39

Fly_high schreef:

Ik ben ook zo'n zuurpruim. :D

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 15:44

_San87_ schreef:
Fly_high schreef:

Eind dertig al niet, imo :o.

Maar goed, blijkbaar is rond de 30 de uitgesproken leeftijd om te gaan twijfelen. Had ik niet gedacht. Misschien ook omdat ik nooit de twijfel heb gehad :)).

Dertigers zijn de ultieme twijfelaars van deze generatie. Maar ach, we zijn overal laat mee. Studeren, op jezelf gaan, huis kopen.. dus dan schuift dat kinderdilemma ook op :Y)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 15:47

Dat we laat zijn met huizen kopen staat imo los van het twijfelen, dat heeft met de zieke markt te maken :)). Ik denk dat wanneer mensen met eind 20 een huis kunnen kopen, er heel wat twijfel al weg zou zijn wat kinderen betreft.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 15:48

Het is vrij moeilijk om serieus aan kinderen te denken als je nog bij je ouders thuis woont dat wel :=

Ik wist het iig al heel zeker toen ik 12 was, sindsdien geen seconde aan getwijfeld dus dat is ook iets te makkelijk praten misschien :P

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 15:50

_San87_ schreef:
Dat we laat zijn met huizen kopen staat imo los van het twijfelen, dat heeft met de zieke markt te maken :)). Ik denk dat wanneer mensen met eind 20 een huis kunnen kopen, er heel wat twijfel al weg zou zijn wat kinderen betreft.

Ja dat laatste bedoel ik ook inderdaad, en wat Fly_high ook zegt. Omdat je met veel dingen later bent zullen bepaalde life-altering decisions ook wel opschuiven.