Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 11:51

Sterkte djinnie.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 11:55

MarlindeRooz schreef:
Nee sporten vind ik wel wat belangrijker voor de volksgezondheid!

Sporten kan ook buiten. Dus daar hoeft het niet voor.
Ik denk als we kijken naar besmettingsgevaar dat dit in een restaurant zeker niet hoger is.
En kijk ik naar de economie mag van mij een restaurant ook open als een binnensportschool dat ook mag.
Dat is naar mijn idee weer 1 van die regeltjes die niet te volgen is.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 11:57

SusanH schreef:
He wat vervelend :(:) maar ze hoeven toch geen 12 dagen in quarantaine, als ze op dag 5 negatief zouden testen?

Volgens de GGD wel. 7 dagen mogelijke incubatietijd vanuit hun vader (te jong om afstand van te houden) en dan nog 5 dagen voor het eventueel zou tonen, maakt 12 dagen. Ik vond het ook lang.

Vader kan natuurlijk eerder klachtenvrij zijn, maar de GGD hield minimaal 7 dagen aan.

We laten ze overigens zondag wel testen, voor de zekerheid alvast. Beide kinderen tonen nog geen klachten.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 11:58

Sizzle schreef:
Jeej, vanaf eind mei restaurants (binnen) weer open en home office plicht opgeheven *\o/* (en nog een hoop andere dingen die mij niet zo boeien).
Ook niet onbelangrijk: geen quarantaine meer na het inenten, dus mijn ouders kunnen weer langs komen :)

Waar vind je die info? Ik heb gisteren gezocht en zag toen nog dat het niet uitmaakt of je gevaccineerd bent, dus als wat jij schrijft klopt, dan zou ik daar erg blij mee zijn!

djinnie

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 11:59

Tiggs, Sizzle woont in Zwitserland

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 12:00

djinnie schreef:

Ja weet ik, maar mijn familie komt daar ook vandaan en die zou ik graag opzoeken :)

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 12:01

Tiggs schreef:
djinnie schreef:

Ja weet ik, maar mijn familie komt daar ook vandaan en die zou ik graag opzoeken :)

Oh, sorry, dan heb ik niets gezegd. :o

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 12:06

DuoPenotti schreef:
MarlindeRooz schreef:
Nee sporten vind ik wel wat belangrijker voor de volksgezondheid!

Sporten kan ook buiten. Dus daar hoeft het niet voor.
Ik denk als we kijken naar besmettingsgevaar dat dit in een restaurant zeker niet hoger is.
En kijk ik naar de economie mag van mij een restaurant ook open als een binnensportschool dat ook mag.
Dat is naar mijn idee weer 1 van die regeltjes die niet te volgen is.

Het punt is dat én én gewoon teveel is. Dat is aldoor al zo geweest en ook niet onlogisch. Er worden gewoon keuzes gemaakt, of je het nu met die keuzes eens bent of niet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 13:32

Tiggs schreef:
Sizzle schreef:
Jeej, vanaf eind mei restaurants (binnen) weer open en home office plicht opgeheven *\o/* (en nog een hoop andere dingen die mij niet zo boeien).
Ook niet onbelangrijk: geen quarantaine meer na het inenten, dus mijn ouders kunnen weer langs komen :)

Waar vind je die info? Ik heb gisteren gezocht en zag toen nog dat het niet uitmaakt of je gevaccineerd bent, dus als wat jij schrijft klopt, dan zou ik daar erg blij mee zijn!

Was in een Persco gisteren.
Actueel is het nog niet zo, ik dacht vanaf 1 juni.
Zal even kijken of er ergens een datum staat.

Edit: Staat inderdaad geen datum bij, blijkbaar moet de termijn nog bepaald worden maar dat zal wel snel gaan want omgekeerd is inmiddels al toegestaan (naar DE). Anders gewoon doen of je 16 bent :D

Citaat:
Quarantäne: Neben Genesenen sollen auch Geimpfte von der Kontakt- wie auch von der Reisequarantäne ausgenommen werden. Für welche Impfstoffe und wie lange diese Ausnahmen gelten, muss aber noch geregelt werden. Für Kinder unter 16 Jahren ist die Reisequarantäne aber allgemein aufgehoben.

https://www.srf.ch/news/schweiz/entsche ... ende-monat

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 14:12

Sheran schreef:
Het punt is dat én én gewoon teveel is. Dat is aldoor al zo geweest en ook niet onlogisch. Er worden gewoon keuzes gemaakt, of je het nu met die keuzes eens bent of niet.

ER zijn wel meer momenten geweest dat het wel en en was. Dus dat is ook geen argument.

En het is echt niet dat je mij nu in een restaurant gaan zien hoor, dus dat is niet de reden dat ik het er niet mee eens ben.
Maar zeker nu met mooi weer kan sporten prima buiten en ik vind het dan ook raar dat dat open gaat.
Dat mag van mij nog wel ff dicht blijven.
Gaat dat wel open, vind ik het krom met al dat "gehijg" en meer verloop van mensen dat het wel kan en een restaurant niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 15:33

Het lijkt er op dat er vandaag weer een fikse afname van de ziekenhuisopnames is. Mooi.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 17:00

Sporten kan ook met minder mooi weer prima buiten hoor :) heb liever vrieskou dan temperaturen boven de 20 als ik bezig ben met een workout.

Hopelijk zet de daling door...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 17:11

Winged schreef:
Sporten kan ook met minder mooi weer prima buiten hoor :) heb liever vrieskou dan temperaturen boven de 20 als ik bezig ben met een workout.

Mijn sportschool biedt geen buitensport aan dus ik kan nu niet sporten. Tevens heb ik ook geen tuin ofzo waar ik kan sporten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 17:48

MarlindeRooz schreef:
Winged schreef:

Mijn sportschool biedt geen buitensport aan dus ik kan nu niet sporten. Tevens heb ik ook geen tuin ofzo waar ik kan sporten.

Turnen kan helaas ook niet buiten dus zou blij zijn als ze weer mogen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 19:08

Duitsland heeft het precies 2 weken volgehouden met enkel toegang met inenting. Het was duidelijk niet te controlleren dus nu mogen we gewoon weer zonder bewijs de grens over om te winkelen :+

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 19:23

Dank voor je bericht Sizzle! Ik krijg 23 juni m’n tweede vaccinatie, dus zou mooi zijn als ik dan weer eens die kant op kan. Of mijn ouders :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 19:34

Ik hoop dat we straks met alleen een vaccinatiebewijs vanuit Nederland naar Berlijn of Hamburg kunnen voor een dagje uit

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 19:56

Sommige mensen hebben ook coaching nodig tijdens het sporten en gaan niet uit hun zelf wat doen afgelopen periode.
Hebben iemand nodig om ze te motiveren.
Vandaar ook veel mensen graag naar de sportschool gaan.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 20:18

Popstra schreef:
Sommige mensen hebben ook coaching nodig tijdens het sporten en gaan niet uit hun zelf wat doen afgelopen periode.
Hebben iemand nodig om ze te motiveren.
Vandaar ook veel mensen graag naar de sportschool gaan.

Daarvoor hoef je niet naar de sportschool ;)
Mijn buurvrouw geeft bootcamp lessen aan zulke mensen, zomaar een voorbeeld. Zo is er nog veel meer...
Er is maar weinig waarvoor je echt naar de sportschool moet, eigenlijk.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 20:25

Precies. De sportschool hier in de buurt zie je ook buiten training geven met die grote touwen enz.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:07

purny schreef:
Ik hoop dat we straks met alleen een vaccinatiebewijs vanuit Nederland naar Berlijn of Hamburg kunnen voor een dagje uit

Dat zou volstrekte onzin zijn.
Laten we liever hopen dat dit níet zo is, maar dat de EU binnengrenzen snel gewoon open kunnen.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:29

Ik las net dat ze in vs mondkapjes onzin hebben afgeschaft. Ik hoop dat Nederland gauw volgt. Ik ben voor corona maatregelen, maar wel tegen ozin maatregelen die toch niks bij dragen. Het typsche burgertje pesten.

Ook bijv dat thuis maar twee gasten mag ontvangen terwijl vervolgens op werk wel met ze velen bij elkaar mag komen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:58

Blussem schreef:
Ik las net dat ze in vs mondkapjes onzin hebben afgeschaft. Ik hoop dat Nederland gauw volgt. Ik ben voor corona maatregelen, maar wel tegen ozin maatregelen die toch niks bij dragen. Het typsche burgertje pesten.

Ook bijv dat thuis maar twee gasten mag ontvangen terwijl vervolgens op werk wel met ze velen bij elkaar mag komen.

Jij houd je toch niet aan de regels? Of wel.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 22:28

Laat gaan. Ze snapt er niks van.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 23:47

MoniqueT schreef:
Laat gaan. Ze snapt er niks van.

Als je denkt dat een maatregel puur en alleen burgertje pesten is dan heb je sowieso geen hoogte van wat de regering etc allemaal doet en wil.