Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 11:01

Ik heb 3 dagen rondgereden om een UPS punt te vinden dat nog open was. Ik had niet door dat het punt in mijn woonplaats gesloten was. De dichtstbijzijnde alternatieven waren ook dicht. Ben op dag 3 een heel stuk gaan rijden en daar kon ik nergens parkeren, dus heel eind met kinderwagen op sjouw voor 1 pakketje. Dat doe ik niet meer. Vanaf nu annuleer ik alle UPS. Is gewoon niet haalbaar...
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 09-12-23 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 11:05

Ik heb best geluk, homer en dhl zitten in het dorp. MR zit dorp verderop (eerst half uur rijden toen de tankstations ermee stopten). Alleen ups is dus nergens in de buurt gek genoeg. En die kan je niet uitzetten...

Ik vind de advertenties ook vervelend waar de allerlaatste zin is dat ze niet verzenden met die of die. Zet dat meteen als 1e zin. Als ik het de 1e keer bekijk lees ik alles om te kijken of ik als favoriet zet. Daarna vergelijk ik dingen en vergeet ik wel eens op meer te klikken. Zet het gewoon als 1e zin zodat je het niet zonder uit te hoeven klappen.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 11:19

Hier ook wel geluk, alles behalve DPD zit bij het tankstation aan het eind vd straat 8-) DPD is wel een halfuur fietsen maar ik kom gemiddeld 3x per week minstens in de stad en dan ook langs een punt dus dat is altijd wel te doen :) Behalve dat ik vaak een trein moet halen en dan geen tijd meer heb om ook nog een pakje af te leveren aan de andere kan vh station :+

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 13:09

tengeltje11 schreef:
Oh, ik lig daar niet wakker van. Zelf ook een heel onvoorspelbaar leven en veel te vaak lopen dingen anders dan verwacht en kan ik ook niet, zoals voorzien, op het afhaalpunt komen.

Maar dat maakt mij ook niks uit. Ik zou het alleen zelf met een koper communiceren en dat verwacht ik dan ook van een verkoper.. Als ze miet had gezegd de volgende dag te verzenden had ik ook niks verwacht. Maar ik ben bang dat ik hem niet meer ontvang, gezien het vandaag dag 5 is..

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 19:22

Ik ben fan van Swarovski sieraden.
Nou zijn er 2 verkopers op Vinted die dagelijks 2 of meer Swarovski sieraden incl verpakkingsdoosje als bijna nieuw te koop zetten op Vinted. Ik heb er wel eens wat gekocht en het is echt nieuw in het doosje.
Maar toch vond ik het vreemd dat er steeds elke dag nieuwe Swarovski sieraden door hen te koop werden aangeboden.
Ik heb dus altijd een goede review gegeven.
En wat blijkt nu.
Na de sieraden te hebben laten taxeren blijkt het gewoon nep Swarovski te zijn.
Natuurlijk heb ik Vinted op de hoogte gesteld en kreeg als reactie van Vinted dat ze er (op dit moment) niets aan kunnen doen en dat ik ze dan beter zelf maar moet blokkeren.
Echt belachelijk toch.
Oplichters worden dus geaccepteerd op Vinted.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 20:24

Goh, dat werkt dus niet hetzelfde als bij kleding? Wat rot... Of is het probleem dat je op alles is oké hebt geklikt en er dan niets meer aan te doen valt?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 20:26

mijn Vinted ervaringen de laatste 2 bestellingen is vooral supersnel. Gisterochtend iets besteld en vandaag ligt het al klaar bij het afhaalpunt! Vorige keer ook net zo, binnen 2 dagen geleverd.
Ik heb nog niet opgehaald, dus kan nog niets zeggen over de kwaliteit van de kerstjurkjes voor mijn kinderen, maar de snelle service dat is heel fijn.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 20:34

HorsePassion schreef:
Nou zijn er 2 verkopers op Vinted die dagelijks 2 of meer Swarovski sieraden incl verpakkingsdoosje als bijna nieuw te koop zetten op Vinted. Ik heb er wel eens wat gekocht en het is echt nieuw in het doosje.
Maar toch vond ik het vreemd dat er steeds elke dag nieuwe Swarovski sieraden door hen te koop werden aangeboden.
En wat blijkt nu.
Natuurlijk heb ik Vinted op de hoogte gesteld en kreeg als reactie van Vinted dat ze er (op dit moment) niets aan kunnen doen en dat ik ze dan beter zelf maar moet blokkeren.
Echt belachelijk toch.

Kun je de recensie niet meer aanpassen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 20:47

HorsePassion schreef:
En wat blijkt nu.
Echt belachelijk toch.

De advertenties van die twee rapporteren als nep helpt wel, dan worden ze geblokkeerd. Is wel wat werk .

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 18:24

Esther_ schreef:
HorsePassion schreef:
En wat blijkt nu.
Echt belachelijk toch.

Kun je de recensie niet meer aanpassen?

Dat heb ik gedaan hoor. Maar ze doen er niets aan.
Ik weet dat er iemand ook nep Swarovski verkoopt en die heb ik een berichtje gestuurd dat ik geinteresserd ben in het sieraad en heb gevraagd of ik het op echtheid mag controleren. Maar ik krijg natuurlijk geen reactie terug :D
Er zijn verschillende verkopers die elke keer 1 of 2 swarovski op Vinted plaatsen. En dat valt natuurlijk wel op dat ze zoveel te koop hebben.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 18:25

BigOne schreef:
HorsePassion schreef:
En wat blijkt nu.
Echt belachelijk toch.

De advertenties van die twee rapporteren als nep helpt wel, dan worden ze geblokkeerd. Is wel wat werk .

Dat heb ik gedaan en ook meerdere mensen maar Vinted doet er voolopig nog niets tegen.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 18:29

De verkoopster die nep Swarovski verkoopt heb ik dus gevraagd of ik het op echtheid mag controleren. Heeft ze net de advertentie verwijderd. Dan is het wel duidelijk toch.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 22:51

Wat gek dat vinted zo selectief doet.
Kennis van mij is na 2x iets als nep aangegeven door iemand anders al definitief geband van vinted, terwijl het spul in die advertentie niet eens nep was :=

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 10:09

Ik heb nu een raar verhaal. Ik heb afgelopen donderdag een pakketje met DPD naar Frankrijk gestuurd. Zaterdag kreeg ik al bericht dat het was afgehaald. Leek me erg snel maar oké het kan hè? Gisteren kreeg ik bericht van de koper dat ze helemaal geen afhaalbericht had ontvangen en dus ook het pakket niet opgehaald had. Ze zou vandaag gaan kijken of het er lag. Tot zover nog weinig aan de hand. Echter keek ik via Vinted naar de tracking. Dan staat er op de site van DPD dat het pakketje is afgeleverd in een totaal andere plaats als waar ik het naartoe heb laten gaan en dat hij nog opgehaald moet worden. Vervolgens ging ik zelf rechtstreeks inloggen op de site van DPD. Daar staat dat het pakket is bezorgd en opgehaald op de plaats waar het inderdaad naar toe moest. Nog een keer een extra check gedaan op de site van Chronopost en ook daar staat afgeleverd en opgehaald op de juiste plaats.
Ik heb de verkoper al gezegd dat ze de transactie moet pauzeren (ik krijg vanmiddag om 12 uur anders mijn geld uitgekeerd) maar ze zegt alleen maar: ik ga morgen of dinsdag kijken of het er ligt.

Aan de ene kant denk ik nu: tja bewijs jij dan maar eens dat je het niet hebt (ik heb tenslotte screenshots waarop staat dat het ontvangen is) maar aan de andere kant denk ik (zeker gezien de snelheid dat het er ineens was) dat mijn koper de waarheid spreekt en dan denk ik we kunnen beter de transactie pauzeren en afwachten of het inderdaad binnen komt. Wat denken jullie? Het gaat om een bedrag van 25 euro en gloednieuw Trollkids snowboots.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 10:28

Deedee, ik denk dat je moeite genoeg hebt gedaan. Als ik als koper in die situatie zat hing ik op maandagmorgen al aan de bel met het pakketpunt en deed zelf ook moeite om te localiseren waar het is en zou ik zeker de transactie pauzeren als koper. Koper gaat er nu wel heel relax voor zitten vind ik. Geniet jij maar om 12 u van je centen, het is DPD die het hier verknoeit.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 11:15

Ik vind het heel lief hoe jij je best er voor hebt gedaan. Maar in principe is het zodra jij verzonden hebt, het pakkie-an van de koper. Jij hebt nu alles gedaan, ik zou verder gewoon lekker afwachten wat er gaat gebeuren :j

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 12:13

Idd, en als koper kreeg ze ook een bericht van vinted dat ze binnne de 48 moet bevestigen… dus tja….

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 13:40

Ik heb het geld inmiddels binnen. We gaan het wel zien. Ik kan er verder ook niks aan doen. Ze heeft over de 100 feedbacks dus is verder ook geen newbee op Vinted ofzo. Ik denk zelf dat het pakket nog wel zal komen.

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 19:28

Ik erger me echt kapot aan DPD
Gaat zovaak fout, ze weigeren ook een onderzoek te doen maar geven gelijk geld terug, super fijn. Maar heb toch liever mijn aankoop ipv het geld.
Mijn jasje ligt al vanaf 13 november in lyon ergens en dpd kijkt erna en verwijst me naar vinted die vervolgens niks doen.

Ben ook al een trui kwijt geraakt.
Maar hier zit ook een hele chagerijnige medewerker om de hoek dus ik reis liever even wat om. Alles is chaotisch daar. Dus vind t niet raar dat hij nooit wat kan vinden.
Heb ook al een paar keer gehad dat er duidelijk staat het is afgeleverd bij het pakketpunt maar hij zegt dan tegen mij nee het is er niet.

De laatste tijd eventjes veel frustratie!

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 19:51

Ik kies dpd nooit en heb het ook uitgezet. Idem, enkel problemen.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 19:53

Hier hetzelfde, DPD onlangs ook uit gezet.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 21:04

Nou dat ga ik denk ik ook maar doen. Ik heb mijn geld inmiddels een nog niks gehoord van de koper. Maar ik zit eens te kijken en heb het idee dat mijn pakket weer mee terug gegeven is? We gaan zien of ik een retour ga ontvangen.

Afbeelding

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 21:05

La Bourboule heb ik het dus heen gestuurd.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 21:28

Dpd raakt idd veel kwijt maar ik krijg mijn geld dus risico van de koper. Zelf Koop ik het liefste met Mondial of DHL Mondial is helaas weg uit het dorp. Normaal niet erg maar nu even vergeten met printen e.d. en zat nu dus over m'n week heen dus toch maar geannuleerd. Vooral als mensen grote dingen kopen moet het meekunnen op de fiets dus dat is dan toch minder handig. Maar kijk het nog even aan. Grootste spul is verkocht. Vind voor 1 euro niet zo erg om te rijden want kleine moeite maar net als vandaag kwam ik dus in de knoei en dan dus speciaal op m'n vrije dag met kind die kant op gefietst want man had de auto :') . Beter plannen.....

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 21:30

Overigens wel benieuwd. Ik heb voor 6 euro exclusief. 10 euro inclusie. 23 champagne glazen gekocht. Benieuwd of ze heel aan komen ook. Lijkt me voornamelijk kwestie van afwassen. Ze zagen er stoffig uit aan de voetjes. Geen hele glas foto maar glas moet schoon te maken zijn lijkt me. Afbeelding.

Afbeelding

Leek me dat ze met de originele doosjes wel heel aan zouden moeten kunnen komen maar als ze er mee gaan gooien... :') met oud en nieuw zijn we met 15 dus dacht ideaal.
Dus naar deze ben ik heel nieuwschierig :')
Laatst bijgewerkt door Steenbok12 op 11-12-23 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt