Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 10:56

Blussem schreef:
Het wordt tijd dat we hier ook iemand als Trump krijgen. Mensen kunnen wel een hoop kritiek op hem hebben. Maar als hij hier aan de macht was geweest had hij de bezem door het koningshuis gehaald, vol ingezet op vaccin, en geen idiote regels dat groepen groter dan 4 verplicht moeten binnen sporten.

Hoeveelheid opstootjes die we hebben zecht ook genoeg.

En is toch ook idioot wanneer je maar hoog genoeg aan de top staat dat je niet aan de Corona maatregelen hoeft te houden, Grappenhous, nu koningshuis, enz.

En dan is binnen een mum van tijd ons sociale systeem naar de klote. Ik vind Amerika een geweldig land om op vakantie te gaan maar we hoeven echt geen Trump.

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 10:57

Dat jullie überhaupt op blussum reageren.. Iemand die zoiets zegt kan je toch niet voor vol aanzien? :n

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 11:16

lenaa_tje schreef:
Ik ben het helemaal met je eens maar het is gewoon ook de verantwoordelijkheid van Rutte. Hij was ook op de hoogte. Dus de ‘schuld’ alleen bij de koning leggen vind ik niet terecht.
Rutte slaat hier net zo goed een flater met het beleid van de het kabinet.

Dat vind ik dus niet. Je weet niet wat zich achter de schermen heeft afgespeeld. Denk je nu echt dat Rutte heeft gezegd: ga vooral? Daar geloof ik niets van. Hij heeft ook gezien hoe de bevolking reageerde op gevalletje Grapperhaus. Maar hij is echt niet bij machte om een eigenwijze hautaine koning tegen te houden.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 11:19

Relaxed schreef:
Dat jullie überhaupt op blussum reageren.. Iemand die zoiets zegt kan je toch niet voor vol aanzien? :n

_/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 11:24

Fitzroy schreef:
lenaa_tje schreef:
Ik ben het helemaal met je eens maar het is gewoon ook de verantwoordelijkheid van Rutte. Hij was ook op de hoogte. Dus de ‘schuld’ alleen bij de koning leggen vind ik niet terecht.
Rutte slaat hier net zo goed een flater met het beleid van de het kabinet.

Dat vind ik dus niet. Je weet niet wat zich achter de schermen heeft afgespeeld. Denk je nu echt dat Rutte heeft gezegd: ga vooral? Daar geloof ik niets van. Hij heeft ook gezien hoe de bevolking reageerde op gevalletje Grapperhaus. Maar hij is echt niet bij machte om een eigenwijze hautaine koning tegen te houden.

Denk ik idd ook :j

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 11:35

ingedebruijn schreef:
Ach dat het koningshuis in deze tijd zich gewoon niet realiseert dat omdat iets kan, het niet perse nodig is om te doen.. Dat reken ik wel echt alleen hun aan. Je zou in hun positie niemand nodig moeten hebben om dit zelf te bedenken.

Verschil is alleen dat zij overleg hebben over dit soort dingen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 11:37

lenaa_tje schreef:
ingedebruijn schreef:
Ach dat het koningshuis in deze tijd zich gewoon niet realiseert dat omdat iets kan, het niet perse nodig is om te doen.. Dat reken ik wel echt alleen hun aan. Je zou in hun positie niemand nodig moeten hebben om dit zelf te bedenken.

Verschil is alleen dat zij overleg hebben over dit soort dingen.

Dat snap ik maar het is toch van de zotte dat het überhaupt in je op komt.. Kan daar echt niet bij.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 11:38

Dat maakt het voor mij dus dubbel zo fout. Dat ook een minister niet bedenkt hmm dit botst wel erg met mijn uitspraken van afgelopen dinsdag.

Nu moet ik zeggen ook ik ken mensen die momenteel in Oostenrijk zitten. Vind ik ook niet juist maar goed het mag.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 17-10-20 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Karl66Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 11:39

lenaa_tje schreef:
Dat is juist om er voor te zorgen dat een koning niet te veel macht krijgt en ook al zo sinds 1848 :+

Vandaar dat er ministeriële verantwoordelijkheid is voor de politieke uitspraken en daden van de koning. Maar sinds wanneer valt de vakantie van het koningshuis onder een politieke daad? Je kan de ministeriële verantwoordelijkheid ook te ver doorvoeren. De koning is hier echt zelf verantwoordelijk voor en niet Rutte, ik snap best dat de oppositie dit aan hem probeert te kleven, maar dat is echt spijkers op laag water zoeken.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 11:40

lenaa_tje schreef:
Dat maakt het voor mij dus dubbel zo fout. Dat ook een minister niet bedenkt hmm dit botst wel erg met mijn uitspraken van afgelopen dinsdag.

Tja ik heb geen idee wat Rutte gevraagd is en gezegd heeft. In de basis gaat het gewoon al mis dat je als koningshuis blijkbaar geen kwaad ziet in deze actie en deze reacties niet zag aan komen. Dan heb je niet onder een steen maar onder een hunebed gelegen de afgelopen tijd.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 11:41

Karl66 schreef:
lenaa_tje schreef:
Dat is juist om er voor te zorgen dat een koning niet te veel macht krijgt en ook al zo sinds 1848 :+

Vandaar dat er ministeriële verantwoordelijkheid is voor de politieke uitspraken en daden van de koning. Maar sinds wanneer valt de vakantie van het koningshuis onder een politieke daad? Je kan de ministeriële verantwoordelijkheid ook te ver doorvoeren. De koning is hier echt zelf verantwoordelijk voor en niet Rutte, ik snap best dat de oppositie dit aan hem probeert te kleven, maar dat is echt spijkers op laag water zoeken.

Tja.. ik kan er weinig aan doen dat er dus overleg is geweest. Het lijkt mij ook geen kwestie waar dat over moet maar het is er nou eenmaal geweest.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 11:41

Nogmaals ..... je weet toch niet wat daar besproken is?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 11:42

Fitzroy schreef:
Nogmaals ..... je weet toch niet wat daar besproken is?

Het zijn geen vrienden hè? De koning en Rutte. Dat maakt zo’n overleg redelijk officieel.

Het is wel een beetje anders dan als ik zeg tegen mijn collega ik vind het wel een beetje dom dat je naar Oostenrijk gaat.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 11:43

Ja en dus? Als Rutte zegt het lijkt me niet verstandig en Wim Lex zegt maar ik ga toch ?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 11:44

Fitzroy schreef:
Ja en dus? Als Rutte zegt het lijkt me niet verstandig en Wim Lex zegt maar ik ga toch ?

Dat kan ik mij in zo’n overleg niet voorstellen. En is ook niet naar voren gekomen. Zo werkt het gewoon niet. Dan had het overleg er niet eens hoeven zijn. Vakantie is privé en is normaal gezien ook geen contact over.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 11:45

Waarom werkt het volgens jou zo niet? Was je erbij?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 11:46

Weet niet hoe het nu zit maar in het verleden moest de koninklijke familie het wel degelijk laten weten wanneer ze naar het buitenland gingen.
De premier kon het echter niet verbieden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 11:49

Fitzroy schreef:
Waarom werkt het volgens jou zo niet? Was je erbij?

Prima. Er is een reden dat hier kamervragen over worden gesteld.
Opnieuw ben het hartstikke oneens dat hij naar Griekenland vertrok. Maar de minister is verantwoordelijk. Dat maakt voor mij 2 schuldig.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 11:52

Maar Rutte heeft het ook niet gecommuniceerd naar de Jonge toe.
Hier gaan in ieder geval kamervragen over komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 11:56

Misschien is dit maanden geleden al besproken, weten wij veel..

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 11:57

Bizar eigenlijk dat het regeringsvliegtuig een behoorlijke boeing 737 is. Waar normaal ongeveer 190 mensen in passen. Dat ding vliegt bijna altijd en alleen voor 2 tot 4 mensen. Behoorlijke bron van CO2 uitstoot terwijl dat ook met een kleine zakenjet had gekend.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 11:59

Relaxed schreef:

Half Nederland heeft maanden geleden zijn vakantie al besproken

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 12:01

purny schreef:
Relaxed schreef:

Toch snap ik dat ook niet helemaal, maanden geleden had je toch kunnen aan zien komen dat de kans groot was dat het in de winter mis kon gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 12:02

purny schreef:
Relaxed schreef:

Ik bedoel dat rutte daarom misschien toen wel akkoord heeft gegeven. Alleen had de koning nu zelf ff na moeten denken..

Maar zoals ik al zei, weten wij veel.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 12:11

Privézaken zijn privézaken en daar heeft Rutte niets over te zeggen. Hij kan wel advies geven en kan me echt niet voorstellen dat hij gezegd ga lekker. Salarisverhoging is wettelijk geregeld maar daar zou ook wel een wijziging in mogen komen. In België krijgt de troonopvolger pas een uitkering wanneer ze werkt voor het koningshuis, hier gewoon 1.8 miljoen wanneer ze 18 worden . En de Oranjes hebben het niet nodig , ze hebben er recht op maar zijn echt schathemeltje rijk. Dus het word tijd dat Alex afdaalt naar de gewone mens en zorgt dat hij dit meer dan goed maakt. In Monaco en meerdere monarchieën hebben ze 40 % van hun toelage geretourneerd. Rutte heeft altijd keihard geweigerd om inzage te geven in financiën van het koningshuis maar daar komt hij wat mij betreft nu niet meer onderuit .