Zertab schreef:Ergernis: dat er in dit topic niets meer gezegd mag worden over corona.
Dit dus.
En mensen die te egoïstisch zijn om een mondkapje te dragen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
nicole_floor schreef:Zertab schreef:Ergernis: dat er in dit topic niets meer gezegd mag worden over corona.
Dit dus.
En mensen die te egoïstisch zijn om een mondkapje te dragen.
Telpeva schreef:Zebrastreep je vroeg eerder hoe mensen dan de boodschappen in huis halen, ik laat mijn boodschappen zelf al maanden thuis bezorgen. Niet omdat ik weiger om een mondkapje te dragen overigens, ik vind het gewoon heel onprettig om nu in het winkelgebied en in winkels te komen. Er zijn hier in de regio erg veel besmettingen, op deze manier hoef ik niet in aanraking te komen met mensen die schijt hebben aan corona maatregelen. Ik heb veel meer rust in mijn hoofd zo, dit voelt voor mij fijner en veiliger
oomens schreef:corinep schreef:Ik erger mij dood aan de (aankomende ) mondkapjesplicht...
Die plicht verandert als het goed is niet zoveel in de praktijk, toch?
Het dringende advies is er nu ook al.
Zolang je dat netjes opvolgt, zal het verbod voor jou weinig uitmaken.
Deed je dat niet, dan ben jij zelf één van de redenen waarom die plicht er moet komen.
Fading schreef:oeps, mijn impulsief gedrag.
Ik zou niets meer kopen en nu 2 jassen op superdry besteld
DiscoDipp schreef:Grappig dat dit gezegd wordt.
Aangezien een mondkapje dragen werkelijk geen kl*te beter is. De mondkapjes die wij verplicht worden om te dragen beschermen niet tegen bacteriën en virussen, alleen tegen fijnstof. Het enige waar we mee bezig zijn is het milieu verder vervuilen hiermee en een aantal mensen gigantisch rijk maken
Loeky01 schreef:DiscoDipp schreef:Grappig dat dit gezegd wordt.
Aangezien een mondkapje dragen werkelijk geen kl*te beter is. De mondkapjes die wij verplicht worden om te dragen beschermen niet tegen bacteriën en virussen, alleen tegen fijnstof. Het enige waar we mee bezig zijn is het milieu verder vervuilen hiermee en een aantal mensen gigantisch rijk maken
Dit is dus niet waar. Het helpt wel degelijk. Het helpt niet tegen het inademen van meuk, maar wel tegen het verspreiden ervan. Dus als iedereen zo’n ding op z’n neus zet, ja ook over je neus, heeft het wel degelijk nut.
corinep schreef:Ik erger mij eraan dat mensen denken dat niet medische mondkapjes werken. Virusdeeltjes zijn zo klein dat ze dwars door de stof heen gaan, en juist die allerkleinste deeltjes zorgen voor de meeste besmettingen omdat ze het langst in de lucht blijven hangen. De materialen van mondkapjes zijn niet getest, de stoffen die je daarvan inademt kunnen heel slecht zijn voor je.
Ik erger mij dan ook extra als ik iemand met een mondkapje zie die verkeerd, onder de neus, of gekruiste bandjes gedragen word zodat er aan de zijkanten gigantische kieren ontstaan bijvoorbeeld, als je er dan één wil dragen, doe het dan goed.
En ik erger mij nog het meest aan dat sinds de meeste mensen mondkapjes dragen er opeens geen afstand meer gehouden wordt, er gewoon weer gezellig gewinkeld wordt met meer dan 2 volwassenen samen. En dat je soms vuil aangekeken wordt dat je er geen draagt terwijl het heel goed kan dat je dat niet doet omdat je er een medisch reden voor hebt.
Zoals Rutte en de Jonge al meerdere keren gezegd hebben: niet medische mondkapjes zijn echt schijnveiligheid, ze voegen niets toe.
https://youtu.be/49V9lMgkqRU
corinep schreef:Ik erger mij eraan dat mensen denken dat niet medische mondkapjes werken. Virusdeeltjes zijn zo klein dat ze dwars door de stof heen gaan, en juist die allerkleinste deeltjes zorgen voor de meeste besmettingen omdat ze het langst in de lucht blijven hangen. De materialen van mondkapjes zijn niet getest, de stoffen die je daarvan inademt kunnen heel slecht zijn voor je.
Ik erger mij dan ook extra als ik iemand met een mondkapje zie die verkeerd, onder de neus, of gekruiste bandjes gedragen word zodat er aan de zijkanten gigantische kieren ontstaan bijvoorbeeld, als je er dan één wil dragen, doe het dan goed.
En ik erger mij nog het meest aan dat sinds de meeste mensen mondkapjes dragen er opeens geen afstand meer gehouden wordt, er gewoon weer gezellig gewinkeld wordt met meer dan 2 volwassenen samen. En dat je soms vuil aangekeken wordt dat je er geen draagt terwijl het heel goed kan dat je dat niet doet omdat je er een medisch reden voor hebt.
Zoals Rutte en de Jonge al meerdere keren gezegd hebben: niet medische mondkapjes zijn echt schijnveiligheid, ze voegen niets toe.
https://youtu.be/49V9lMgkqRU
Loeky01 schreef:DiscoDipp schreef:Grappig dat dit gezegd wordt.
Dit is dus niet waar. Het helpt wel degelijk. Het helpt niet tegen het inademen van meuk, maar wel tegen het verspreiden ervan. Dus als iedereen zo’n ding op z’n neus zet, ja ook over je neus, heeft het wel degelijk nut.