Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 20:38

Zertab schreef:
Ergernis: dat er in dit topic niets meer gezegd mag worden over corona.

Dit dus.
En mensen die te egoïstisch zijn om een mondkapje te dragen. :roll:

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 20:46

nicole_floor schreef:
Zertab schreef:
Ergernis: dat er in dit topic niets meer gezegd mag worden over corona.

Dit dus.
En mensen die te egoïstisch zijn om een mondkapje te dragen. :roll:

Prima dat ergernissen over corona gedeeld worden, maar als ik de honderdste discussie tegenkom, kan ik net zo goed wel die corona topics aanklikken die ik bij Gods gratie heb kunnen vermijden.

Zertab

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 20:49

Nja er is een verschil tussen een corona gerelateerde ergernis delen en daar een paar reacties op in gaan en tussen een heel corona topic.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 20:49

Handelaren die bizar laag bieden op de 2 auto’s die ik te koop heb staan; want ze moeten er nog op verdienen...

Ja dus? Ik niet dan?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 20:51

Dat ik veelte snel door seizoen 4 van the crown heen ben. Heb al 3 afleveringen afgekeken en had mijzelf voorgenomen om elke dag 1 aflevering te kijken :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 21:12

Zebrastreep je vroeg eerder hoe mensen dan de boodschappen in huis halen, ik laat mijn boodschappen zelf al maanden thuis bezorgen. Niet omdat ik weiger om een mondkapje te dragen overigens, ik vind het gewoon heel onprettig om nu in het winkelgebied en in winkels te komen. Er zijn hier in de regio erg veel besmettingen, op deze manier hoef ik niet in aanraking te komen met mensen die schijt hebben aan corona maatregelen. Ik heb veel meer rust in mijn hoofd zo, dit voelt voor mij fijner en veiliger :)

Ik durf niet te gaan kijken naar de lekkage in mijn badkamer, ik ben bang dat het erg is en dat ik dan straks niet kan slapen van de stress en dat ik ga huilen enzo.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 21:19

Telpeva schreef:
Zebrastreep je vroeg eerder hoe mensen dan de boodschappen in huis halen, ik laat mijn boodschappen zelf al maanden thuis bezorgen. Niet omdat ik weiger om een mondkapje te dragen overigens, ik vind het gewoon heel onprettig om nu in het winkelgebied en in winkels te komen. Er zijn hier in de regio erg veel besmettingen, op deze manier hoef ik niet in aanraking te komen met mensen die schijt hebben aan corona maatregelen. Ik heb veel meer rust in mijn hoofd zo, dit voelt voor mij fijner en veiliger :)

Ik snap heel goed dat je het niet prettig vindt om naar winkels te gaan ( ik ben zelf ook bang voor ziekten dus deze periode is echt feest). Ik woon gelukkig in Drenthe waar het veel minder is , maar alsnog ben ik er wel veel mee bezig. Ik kan ook zeer onrustig zijn als ik boodschappen moet halen voor stage. Gelukkig zijn we verplicht om zoveel mogelijk in de avond te gaan. De winkel is dan zo goed als leeg.

Maar goed ik ben mega voorzichtig en mijn vader ook , en alsnog is mijn vader in contact geweest met iemand die positief is getest. Maar we zijn al bijna over de helft dan de quarantaine , en er is nog niemand ziek geworden. Ook geen mensen op mijn werk , niet op de locatie waar mijn vader normaal werkt , en ook niemand op het werk van mijn moeder. Daarnaast zijn we zelf ook niet ziek ( in mijn hoofd heb ik wel ingebeelde klachten ). Natuurlijk kan het nog maar ik heb het idee dat we echt door het oog van de naald zijn gekropen en heel veel geluk hebben gehad....

Liefst laat ik ook alles bezorgen hoor! Snap je punt heel goed.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 21:41

oomens schreef:
corinep schreef:
Ik erger mij dood aan de (aankomende ) mondkapjesplicht...

Die plicht verandert als het goed is niet zoveel in de praktijk, toch?
Het dringende advies is er nu ook al.

Zolang je dat netjes opvolgt, zal het verbod voor jou weinig uitmaken.
Deed je dat niet, dan ben jij zelf één van de redenen waarom die plicht er moet komen.

Grappig dat dit gezegd wordt.
Aangezien een mondkapje dragen werkelijk geen kl*te beter is. De mondkapjes die wij verplicht worden om te dragen beschermen niet tegen bacteriën en virussen, alleen tegen fijnstof. Het enige waar we mee bezig zijn is het milieu verder vervuilen hiermee en een aantal mensen gigantisch rijk maken :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 21:46

@Discodip: klopt idd. Met mondkapje op komen mensen ook te dichtbij... Terwijl juist die 1,5m het belangrijkste is.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 23:22

MarcoBorsato schreef:
Independence schreef:
Zit weer in een lekker depressieve cirkel -O-

Waarom heeft een banaan een banaan een schil? :knuffel:

Ha, nu bedenk ik gelijk een andere ergernis: mensen die in de supermarkt hun trosje bananen in een plastic zak doen. Why? Heb je dan ooit gehoord van de plastic soup?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 23:29

Maar dat is geen antwoord op mijn vraag!!!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 23:40

MarcoBorsato schreef:
Independence schreef:
Zit weer in een lekker depressieve cirkel -O-

Waarom heeft een banaan een banaan een schil? :knuffel:

Om zoogdieren, vogels en reptielen te laten werken voor hun Kalium.....en omdat je met een bananenschil leuke dingen kunt doen als je creatief bent. :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 23:41

Ik geloof dat ze behalve beschermend ook vruchtbaar zijn voor de grond. Wat helpt om de zaadjes van de banaan te laten groeien. Zo kan de boom zich voortplanten. En de schil is bitter zodat dieren hem niet zomaar opeten.

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 23:46

Personeel in een winkel hier in de stad. Echt zo slecht. :')

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 23:50

Fading schreef:
oeps, mijn impulsief gedrag.

Ik zou niets meer kopen en nu 2 jassen op superdry besteld :+

Ach joh, je bent gewoon lief voor jezelf. Ik zie het probleem niet en doe lekker met je mee. De raarste impulsaankoop vanavond is een onesie met panterprint. Geen idee waarom, maar voor ik het wist zat 'ie in het winkelmandje en was die afgerekend. _O-

Treat. Yo. Self. :+:

Afbeelding

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 00:21

DiscoDipp schreef:
Aangezien een mondkapje dragen werkelijk geen kl*te beter is. De mondkapjes die wij verplicht worden om te dragen beschermen niet tegen bacteriën en virussen, alleen tegen fijnstof. Het enige waar we mee bezig zijn is het milieu verder vervuilen hiermee en een aantal mensen gigantisch rijk maken :)

Dit is dus niet waar. Het helpt wel degelijk. Het helpt niet tegen het inademen van meuk, maar wel tegen het verspreiden ervan. Dus als iedereen zo’n ding op z’n neus zet, ja ook over je neus, heeft het wel degelijk nut.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 00:48

Per ongeluk een spraakappje gestuurd naar iemand... Was niet de bedoeling: Je hoort mij aan een andere persoon vragen van wie dat nummer is. En ik was te laat met weghalen ook nog.

Echt waneer wordt ik nou toch handig in die dingen.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 00:55

Loeky01 schreef:
DiscoDipp schreef:

Dit is dus niet waar. Het helpt wel degelijk. Het helpt niet tegen het inademen van meuk, maar wel tegen het verspreiden ervan. Dus als iedereen zo’n ding op z’n neus zet, ja ook over je neus, heeft het wel degelijk nut.

Daar is tot op het heden geen wetenschappelijke onderbouwing voor. Maar ieder zijn mening. Ik ga er geen corona-topic van maken :)

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 00:59

Ik erger mij eraan dat mensen denken dat niet medische mondkapjes werken. Virusdeeltjes zijn zo klein dat ze dwars door de stof heen gaan, en juist die allerkleinste deeltjes zorgen voor de meeste besmettingen omdat ze het langst in de lucht blijven hangen. De materialen van mondkapjes zijn niet getest, de stoffen die je daarvan inademt kunnen heel slecht zijn voor je.

Ik erger mij dan ook extra als ik iemand met een mondkapje zie die verkeerd, onder de neus, of gekruiste bandjes gedragen word zodat er aan de zijkanten gigantische kieren ontstaan bijvoorbeeld, als je er dan één wil dragen, doe het dan goed.

En ik erger mij nog het meest aan dat sinds de meeste mensen mondkapjes dragen er opeens geen afstand meer gehouden wordt, er gewoon weer gezellig gewinkeld wordt met meer dan 2 volwassenen samen. En dat je soms vuil aangekeken wordt dat je er geen draagt terwijl het heel goed kan dat je dat niet doet omdat je er een medisch reden voor hebt.

Zoals Rutte en de Jonge al meerdere keren gezegd hebben: niet medische mondkapjes zijn echt schijnveiligheid, ze voegen niets toe.

https://youtu.be/49V9lMgkqRU

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 01:18

corinep schreef:
Ik erger mij eraan dat mensen denken dat niet medische mondkapjes werken. Virusdeeltjes zijn zo klein dat ze dwars door de stof heen gaan, en juist die allerkleinste deeltjes zorgen voor de meeste besmettingen omdat ze het langst in de lucht blijven hangen. De materialen van mondkapjes zijn niet getest, de stoffen die je daarvan inademt kunnen heel slecht zijn voor je.

Ik erger mij dan ook extra als ik iemand met een mondkapje zie die verkeerd, onder de neus, of gekruiste bandjes gedragen word zodat er aan de zijkanten gigantische kieren ontstaan bijvoorbeeld, als je er dan één wil dragen, doe het dan goed.

En ik erger mij nog het meest aan dat sinds de meeste mensen mondkapjes dragen er opeens geen afstand meer gehouden wordt, er gewoon weer gezellig gewinkeld wordt met meer dan 2 volwassenen samen. En dat je soms vuil aangekeken wordt dat je er geen draagt terwijl het heel goed kan dat je dat niet doet omdat je er een medisch reden voor hebt.

Zoals Rutte en de Jonge al meerdere keren gezegd hebben: niet medische mondkapjes zijn echt schijnveiligheid, ze voegen niets toe.

Het verschilt heel erg per mens. Ik hou mij met mondkapje net zo goed aan de afstand , omdat dat juist zo belangrijk is. Daarnaast zie ik het ook niet als extra bescherming voor mijzelf wat ook al zo vaak gezegd is , maar is het om anderen te beschermen.

Collega van mij haar zoon had het volgende erover te zeggen vergelijk het met in je broek plassen , het houdt niet alles tegen maar altijd wat.

Het klopt wel dat veel mensen het zien als bescherming. Zo kwam ik laatst een hele goede vriendin tegen die aan het werk was. Zij had een mondkapje op en ik ook , ik merkte toch dat ze veel vaker in de buurt kwam en mij ook een keer even in mijn hand kneep. Zo liet ze wat vallen wat ik oppakte en toen bleef ze heel dicht bij mij staan. Ik heb toen ook gezegd eigen verantwoording. En zo zie je maar nog geen week later zit mijn vader in quarantaine omdat hij in contact is geweest met een corona patiënt. Dus ik ga er nu ook weer echt goed op letten. Ook die vriendin er maar weer even op attenderen dat ik het ook heel moeilijk vindt om haar geen knuffel te geven maar dat het echt wel belangrijk is om het niet te doen of lichamelijk contact te hebben.

Ik ben blij dat er wel mondkapjes zijn. Ik kon daardoor gewoon naar werk gisteren wat ik zeker wel even nodig was.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 03:22

Heerlijk zo'n metal breakdown midden in de nacht.... Lang niet meer gehad....

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 04:22

Weer eens wakker, echt zo moeilijk zou slapen niet moeten zijn.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 10:05

Ik heb zo slecht geslapen... en ben nu zo moe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 10:18

corinep schreef:

Ik dacht: nu komt er een video waarin door wetenschappers wordt uitgelegd waarom die dingen niet werken, maar nee, het is gewoon een soundbite van de minister. :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 10:36

Loeky01 schreef:
DiscoDipp schreef:

Ik raad je aan om het item van kassa terug te kijken.
https://www.bnnvara.nl/kassa/tags/mondkapjes