Corona en vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 10:43

Sorry ik kom even binnen vallen. Ik wil de 24e-26e 2 nachtjes weg in Nederland. Heb je voor een hotelovernachting ook een coronapas nodig? En bij een B&B? Kan dat niet echt vinden namelijk.

Anoniem

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 10:44

Ja dat ben je nodig ja :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 11:35

Dapnik schreef:
Sorry ik kom even binnen vallen. Ik wil de 24e-26e 2 nachtjes weg in Nederland. Heb je voor een hotelovernachting ook een coronapas nodig? En bij een B&B? Kan dat niet echt vinden namelijk.

Jup per 25 september voor alle horeca (dus ho(tel)re(staurant)ca(fe) ) helaas.

B&B weet ik niet, geen idee of die onder horeca vallen wettelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 11:38

Voor B&B geldt dat niet, althans, mijn ouders hebben met hun B&B nog nooit met enige regelgeving rondom corona te maken gehad :')

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 17:43

Dan gaan we achter een B&B aan :)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 11:39

Waar checken jullie allemaal de regels voor reizen op dit moment?
Ik ben aan het uitzoeken wat ik voor Italië nodig heb. Check app en formulier heb ik al. Ook op papier.
Nu was ik even aan het kijken of er nog bepaalde vereisten aan mondkapjes zitten, maar kon het niet direct vinden.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 11:44

De reisapp van rijksoverheid, krijg je ook meldingen bij veranderingen

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 11:46

Reopen EU is een hele duidelijke en up to date.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 12:20

Ik vind de site van de ANWB het fijnste voor informatie.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 15:43

karuna schreef:
Goof ik denk ook zo, alleen sommige overheden hebben een andere mening. Ik heb geen zin in dikke boetes omdat het niet mocht. Er is geen bewijs van relatie oid te overleggen.

Gewoon beginnen muilen :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 15:55

Bloodymary schreef:
Vandaag van Schiphol naar Bari in Italië gevlogen. Nergens gevraagd om mijn vaccinatiebewijs. Zelfs geen ID hoeven laten zien. Iedereen had op mijn ticket kunnen vliegen..

Gebeurt wel vaker in de Schengen zone. Aan de grens wordt ook niet iedereens id gecontroleerd. Het is deel van de procedure.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 13:07

poes schreef:
Bloodymary schreef:
Vandaag van Schiphol naar Bari in Italië gevlogen. Nergens gevraagd om mijn vaccinatiebewijs. Zelfs geen ID hoeven laten zien. Iedereen had op mijn ticket kunnen vliegen..

Gebeurt wel vaker in de Schengen zone. Aan de grens wordt ook niet iedereens id gecontroleerd. Het is deel van de procedure.

Snap dat je geen ID hoeft te laten zien voor grenscontrole. Maar wel om te controleren of degene die in stapt ook degene is op wiens naam het ticket wordt geboekt. Dat vond ik raar, dat ze dat niet deden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 17:13

Amerika gaat weer open

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 17:27

purny schreef:
Amerika gaat weer open

Bron :D?

Edit :ik lees het op teletekst inderdaad, 2x een vaccin en een test en dan mag je. Ik vind dat testen toch wel een ding blijven, ik snap dat je anderen in gevaar kunt brengen maar volgens mij hebben in best veel landen bijna iedereen de kans gehad om een vaccin te halen (correct me if I'm wrong) ik hoor namelijk momenteel zoveel mensen die positief zijn ondanks dat ze dubbel zijn gevaccineerd. Dan blijft het tot zo kort voor de reis onduidelijk of je kunt gaan

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 17:38

NOS vanaf november

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 17:57

Ik laat met liefde in mijn neus roeren... :D

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 17:58

Ik vind juist dat testen voor reizen een pluspunt.
Liever in een vliegtuig waarbij iedereen recent getest is dan met ongeteste mensen.
Nu zijn de meeste vluchten waar ik mee ga dus ook met verplichte testen of anders prive vliegtuigen waarbij we met een paar man een geteste bubbel zijn. Voelt een stuk veiliger.
Zeker omdat ik vaak reis in landen/gebieden waar de vaccinatiegraad onder de 5% zit en dan wil je ook als gevaccineerde niet het risico nemen om daar mensen te besmetten zonder dat je het zelf door hebt.
Ik laat me dus graag testen voor ik op pad ga en in de periode dat ik thuis ben, let ik dus ook nog steeds erg goed op om zo min mogelijk risico te lopen op een besmetting al ben ik al lang volledig gevaccineerd.
Ben inmiddels ook al zo vaak getest dat een extra keer roeren ook niets meer uitmaakt :')
En dan doe ik na thuiskomst ook nog netjes 2 zelftesten (dag van thuiskomst en op dag 5) of ga in quarantaine als dat moet en dan op dag 5 bij de ggd testen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 18:24

Ik vind het niet erg om te testen, zou het wel erg vinden als ik daardoor een dag van te voren erachter kom dat ik niet op reis kan :o al verzeker je goed en krijg je je geld terug ik kan mijn vrije dagen niet terugkrijgen. Misschien dat ik er nu ook extra over nadenk omdat ik de laatste tijd zoveel positieve mensen om mij heen hoor, sommige met symptomen sommige zonder. Ik werk in de zorg dus een tijd daarvoor contacten vermijden is geen optie helaas
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 20-09-21 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 18:25

Even mezelf uit het andere topic gequote aangezien het hier eigenlijk beter past:
Sizzle schreef:
Ik hoorde net op de radio dat Oostenrijk voor de skipistes een 3G verlangt + in de liften een FFP2 masker (dus geen chrurgische of speciaal skimasker).

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 22:33

Bloodymary schreef:
poes schreef:

Snap dat je geen ID hoeft te laten zien voor grenscontrole. Maar wel om te controleren of degene die in stapt ook degene is op wiens naam het ticket wordt geboekt. Dat vond ik raar, dat ze dat niet deden.

Is standaard hoor. Ik heb hem vaak niet laten zien. Vloog vroeger soms wekelijks op en af. Wie je bent is minder interessant binnen de Schengen dan wat je mee hebt.

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 14:05

Wij zouden in de herfstvakantie eigenlijk naar Florida gaan. Dit was al 3x verzet maar nu maar even geschrapt. Maandag hadden we geboekt voor Bonaire maar gisteren vanuit tui geannuleerd vanwege overboeking.

Nu hebben we Kaapverdië geboekt. :D ik wist helemaal niet dat je daar al weer naar toe kon

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 15:23

moonsparkle schreef:
Ik vind het niet erg om te testen, zou het wel erg vinden als ik daardoor een dag van te voren erachter kom dat ik niet op reis kan :o

Daar maakten wij ons voor GB nog een beetje zorgen om, maar gelukkig waren we negatief getest voor zowel de heen- als terugreis. *\o/*

Wat ons wel opviel is dat er toch nog mensen op Schiphol en Heathrow waren die zonder de juiste documenten (zoals testresultaat) probeerden op de vlucht te komen. Die waren uiteraard not amused op het vliegveld, maar we hadden minimaal 2 mailtjes en SMS'jes van de luchtvaartmaatschappij gehad + het staat overal op internet wat nodig is. En dan nog met een serieus gezicht zeggen dat ze niet wisten dat die documenten nodig waren. -O-

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 15:25

En gelukkig dat je op dag 2 in UK dan ook geen positieve test had anders was t een extreem dure vakantie geworden.

Gelukkig versoepelt UK nu eindelijk.
Alleen Britten die hier komen, moeten overal testen omdat de Corona pas niet geldt voor hen.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 17:02

Mwah het zou vervelend zijn, maar geen heel groot probleem. 't Nare zou eerder zitten in opgesloten zijn met schoonouders dan in kosten. :')

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 18:57

Je had dan in een hotel gemoeten…
En nu in quarantaine?