Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:32

kiki1976 schreef:
Denk dat Photograph nu de boodschap wel snapt

Ik denk t eigenlijk eerlijk als ik haar reacties lees, nog niet. En dat is t probleem van veel mensen, altijd maar dat, ja maar ik kom alleen daar en daar, -- wat als heel Nederland zo denkt?--- iedereen komt alleen maar daar en daar, dat is effectief in ons gezin x 5, gaat wel hard hoor

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:32

kiki1976 schreef:

Ik denk het niet. Maar zij is helaas niet de enige.

Denk dat we het ergste van dit Coronaverhaal nog lang niet gezien hebben, gaan we nog heel lang mee zoet zijn. Ik houd mijn hart ook vast voor de VS als het daar los gaat.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:34

kiki1976 schreef:
sureido schreef:

Denk dat er een compleet nieuwe feestdag ontstaat en iedereen op straat staat te feesten :')

Hahaha ja dat denk ik ook wel, daarom goed dat ze dat gaan doseren straks

Ik ben heel benieuwd hoe ze dat doseren voor zich zien. Bij het openen van scholen en contactberoepen kan ik begrijpen dat dat weer mondjesmaat gaat lopen.

Maar wanneer de horeca weer los gaat, dan zit dat echt allemaal tot de nok toe afgevuld incl terrassen als het weer goed is in mei.

Ann

Echwel schreef:
sureido schreef:
Ik heb toch een beetje het idee dat er op Bokt andere regels zijn dan die Rutte heeft opgesteld, maar dat kan aan mij liggen!

Eerder veel mensen die de regels niet (willen) snappen

Dat denk ik ook. En als dan alleen zijzelf risico lopen? Maar andere mensen (die er niet om gevraagd hebben) lopen ook onnodig risico op.

Destination

sureido schreef:
Ik heb toch een beetje het idee dat er op Bokt andere regels zijn dan die Rutte heeft opgesteld, maar dat kan aan mij liggen!

Kan ik nog op bezoek bij mijn ouders of vrienden?
Blijf zoveel mogelijk thuis.
Ontvang zo min mogelijk bezoek (maximaal 3 bezoekers)
Houd dan 1,5 meter afstand tot elkaar
Ga alleen naar buiten als dat nodig is
Voor werk wanneer je niet thuis kunt werken, voor boodschappen, een frisse neus of om iets voor een ander te doen
Ga niet op bezoek bij mensen van 70 jaar of ouder en mensen met een kwetsbare gezondheid.
Ga zeker niet op bezoek als je verkoudheidsklachten hebt.
https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-1 ... antwoorden

De opmaak werkt niet mee, maar dit staat op de website van het RIVM.

Dan is de vraag natuurlijk of het bezoeken van een vriendin valt onder 'blijf zoveel mogelijk thuis' en 'ga alleen naar buiten als dat nodig is'. En als het gewoon voor de gezelligheid is, lijkt het me dat het niet strikt noodzakelijk is.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:36

kiki1976 schreef:

Dankje

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:37

knollentuin schreef:
kiki1976 schreef:

Ik denk t eigenlijk eerlijk als ik haar reacties lees, nog niet. En dat is t probleem van veel mensen, altijd maar dat, ja maar ik kom alleen daar en daar, -- wat als heel Nederland zo denkt?--- iedereen komt alleen maar daar en daar, dat is effectief in ons gezin x 5, gaat wel hard hoor

Blijf dat vooral denken.

LadyMadonna

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:38

Tja, maar die regel van ga niet op bezoek bij mensen van 70 en ouder... dat doe ik dus wel. Maar dan ook alleen daar.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:39

Laten we het in dit topic wel gezellig houden alstublieft... Het is allemaal al triest genoeg.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:40

Gezien de ouders van photograph zelf ook nog overal op bezoek gaan en bezoek laten komen denk ik niet dat dat ze een goed voorbeeld heeft ook.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:41

Ik twijfel zelfs of ik met een vriendin nog wel naar het bos zou gaan met de honden :o, ik kom nu helemaal niet bij mensen in huis en ik laat ook niemend binnen uit voorzorg voor mij en anderen.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:41

Ik heb ook het idee dat veel mensen denken: het staat niet in de regels, dus dat mag ik wel. In plaats van zelf na te denken over wat verstandig is.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:42

Needje schreef:
Gezien de ouders van photograph zelf ook nog overal op bezoek gaan en bezoek laten komen denk ik niet dat dat ze een goed voorbeeld heeft ook.

Terwijl ze zelf zegt astma te hebben dus dat vind ik dan helemaal vreemd.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:45

Coby schreef:
Laten we het in dit topic wel gezellig houden alstublieft... Het is allemaal al triest genoeg.

Nou dat dus!

PSvanLot schreef:
sureido schreef:

Denk dat er een compleet nieuwe feestdag ontstaat en iedereen op straat staat te feesten :')

Ik ben heel benieuwd hoe ze dat doseren voor zich zien. Bij het openen van scholen en contactberoepen kan ik begrijpen dat dat weer mondjesmaat gaat lopen.

Maar wanneer de horeca weer los gaat, dan zit dat echt allemaal tot de nok toe afgevuld incl terrassen als het weer goed is in mei.

Daar ben ik ook benieuwd naar. Wat ga je als eerste weer openstellen? Eerst de mensen die aangetoond immuun zijn?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:47

Hebben de mensen die zichzelf een rijk intelligent vermogen toedichten wellicht ook oog voor mensen waarbij dat minder danwel anders is?
Zonder aan iemand ook maar iets af te doen?

Heerlijk hoor, mensen lekker vermanend toespreken :j
Wat mij het meeste stoort is de echt asocialen, de spugers, de rellers etc.. Als díe nou even als eerste van de straat geplukt worden en een dikke boete krijgen, dan heeft de rest ook weer een beetje meer veiligheid..

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:48

Needje schreef:

Dat heb ik niet gezegd, misschien moet je beter lezen. Wij krijgen af en toe nog weleens de buren op visite.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:49

Cer schreef:
Hebben de mensen die zichzelf een rijk intelligent vermogen toedichten wellicht ook oog voor mensen waarbij dat minder danwel anders is?
Zonder aan iemand ook maar iets af te doen?

Heerlijk hoor, mensen lekker vermanend toespreken :j
Wat mij het meeste stoort is de echt asocialen, de spugers, de rellers etc.. Als díe nou even als eerste van de straat geplukt worden en een dikke boete krijgen, dan heeft de rest ook weer een beetje meer veiligheid..

Volgens mij worden de spugers zelfs opgepakt en vastgezet, wat ik zeer zeker toejuich

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:50

kiki1976 schreef:
Volgens mij worden de spugers zelfs opgepakt en vastgezet, wat ik zeer zeker toejuich

ja dat is top..
die mensen houden zich in geen enkele situatie aan de regels, dus heel fijn dat zij nu opvallen... :j

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:52

Je hoeft toch geen groot intelligent vermogen te bezitten om de boodschap ‘blijf thuis’ te kunnen begrijpen?

De spuugaso’s mogen van mij ook stevig aangepakt, maar zover ik weet gebeurd dat ook. Maar degenen die een houding hebben van ‘vOoR MiJ GeLDeN ReGeLs NiEt LeKkEr PuUh’’ zijn nou juist ook degenen die bijdragen aan verspreiding. En ik vrees dat dat er heel wat meer zijn dan de spuuggekkies die actief zijn.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:53

Ik geef geen oordeel over of het nu verstandig is of niet, maar het is nog altijd toegestaan om op bezoek te gaan. Dus zij doet niets wat niet mag. Alleen heeft het ontvangende bezoek zich duidelijk niet aan de regels gehouden, die hadden niemand mogen ontvangen. Maar daar kan zij niets aan doen en ik snap dat ze zich er knap beroerd bij voelt.

Ik ga nu een condoleance kaart op de post doen, corona slachtoffer. -O- |(

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:54

Over het vragenuurtje

Waarom heeft iedereen eerst een heel betoog voordat ze hun vraag stellen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:54

Cer schreef:
kiki1976 schreef:

ja dat is top..
die mensen houden zich in geen enkele situatie aan de regels, dus heel fijn dat zij nu opvallen... :j

Ook de mensen die in deze tijd de andere mensen op lopen te lichten mogen van mij een hogere straf krijgen

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:55

Om lekker belangrijk te doen denk ik Echwel.

Ik denk ook, stel gewoon de vraag.
Iedereen doet zijn stinkende best.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:56

Mars schreef:
Denk dat we het ergste van dit Coronaverhaal nog lang niet gezien hebben, gaan we nog heel lang mee zoet zijn. Ik houd mijn hart ook vast voor de VS als het daar los gaat.

Zelfs de Russen sturen nu hulp naar de VS. Nooit gedacht dat ik dit nog ging meemaken :+

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:58

Photograph schreef:
Needje schreef:

Dat heb ik niet gezegd, misschien moet je beter lezen. Wij krijgen af en toe nog weleens de buren op visite.

Klopt. Sorry. Verkeerd gelezen. Ging om de ouders van je vriendin.
Maar als je weet dat ze daar wel zoveel contacten met anderen hebben had je zelf al eerder moeten bedenken dat daar heen gaan niet slim is.

En ja. Het is niet verboden. Maar regel 1 is niet weg als het niet noodzakelijk is.
Gewoon ff gezellig bij iemand op bezoek is imo gewoon niet!! noodzakelijk. Beetje logisch nadenken.
Maar men probeert elke maas in het net te zoeken om maar de dingen te kunnen blijven doen die ze willen doen.