Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 19:53

Pepperrr schreef:
Volgens mij is ie al wel flink oud ja :+

Dan vrees ik dat je er weinig aan kan doen of dat je aan een nieuwe toe bent. :+

APCIII

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 19:55

Het kan met het vochtgehalte van het brood te maken hebben. Een magnetron verwarmt eigenlijk alleen water. Zit er minder water in het product, dan kan de magnetron het moeilijker warm krijgen :)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:34

Kan een baby in de baarmoeder geluid maken? :')

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:41

u
_Karlijn schreef:
Kan een baby in de baarmoeder geluid maken? :')

Geluid is trilling. Dus trilling door vruchtwater is ook geluid.

Als jij bedoelt geluid middels stembanden? Dan is dit wat lastiger. Als je zelf ProbeerD te schreeuwen in water Ben je al voorzien van lucht in de longen voordat je onder water ging.

Dus geluid middels water langs je stembanden: nee.

Geluid middels beweging: ja. Echter is dat niet goed hoorbaar.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:55

Hoe ik het beste blaren kan voorkomen zonder handschoenen.
Nu bezig met een project waarbij ik relatief stug materiaal snij met een stanleymes. Machinaal snijden is niet mogelijk.
Werkt het om de plekken waar veel wrijving is in te tapen?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:58

Leukoplast! Gebruik ik ook bij het boogschieten :)

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:06

Dankjewel! Die lag nog ergens in een EHBO-kistje, dus inmiddels mijn vinger ingetaped! :D

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:24

Kookaburra schreef:
Dankjewel! Die lag nog ergens in een EHBO-kistje, dus inmiddels mijn vinger ingetaped! :D

Ik tape altijd het mesje in, dan zit ik niet met al die plaktroep aan mijn vingers zodra ik klaar ben ;)

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 19:12

Goede voor de volgende keer, dan probeer ik dat eens! Inmiddels klaar met snijden en geen blaren.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 10:50

Kun je de greenspot remover van cowboy magic op witte manen gebruiken en daarmee hopen dat ze even niet meer modder bruin zijn :x

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:10

Waarom hebben studieboeken een international edition? En waarom mag die niet verkocht worden in de US?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-20 15:21

Questquedit schreef:
Waarom hebben studieboeken een international edition? En waarom mag die niet verkocht worden in de US?

Dat is een cheap editie met niet alle info of informatie er in die (nog) niet evidence based is of niet evidence based volgens de richtlijnen van een bepaald land.
Het wordt dus vaak als niet helemaal bewezen of niet volledig genoeg bestempeld.
Maar het mag in de USA nu ook, maar alleen beperkte exemplaren.

Hier staat ook een stukje uitleg betreft US:

https://help.abebooks.com/what-is-an-in ... l-edition/

billy3105 schreef:
Kun je de greenspot remover van cowboy magic op witte manen gebruiken en daarmee hopen dat ze even niet meer modder bruin zijn :x

Ja, al werkt het niet mega goed imo :')

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:30

c_alsemgeest schreef:
Questquedit schreef:

Dat is een cheap editie met niet alle info of informatie er in die (nog) niet evidence based is of niet evidence based volgens de richtlijnen van een bepaald land.
Het wordt dus vaak als niet helemaal bewezen of niet volledig genoeg bestempeld.
Maar het mag in de USA nu ook, maar alleen beperkte exemplaren.

Hier staat ook een stukje uitleg betreft US:

https://help.abebooks.com/what-is-an-in ... l-edition/

billy3105 schreef:

Ja, al werkt het niet mega goed imo :')

Dank je! Duidelijk :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 18:54

billy3105 schreef:

Wel eens gedaan. Maar dan worden ze meer grijs.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 11:23

Bestaan er geurneutraliserende woonkamersprays? Zeg maar een soort deodorant maar dan met iets dat (verse kattenstrontgeur) neutraliseert? :+ Ik kan me herinneren dat dat wel bestaat maar kan er niks over vinden, alleen voor dieren zelf.

Ik ben overigens zoekende naar het beste voer wat dat betreft, liever geen commentaar daarover.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 11:29

_Karlijn schreef:
Bestaan er geurneutraliserende woonkamersprays? Zeg maar een soort deodorant maar dan met iets dat (verse kattenstrontgeur) neutraliseert? :+ Ik kan me herinneren dat dat wel bestaat maar kan er niks over vinden, alleen voor dieren zelf.

Ik ben overigens zoekende naar het beste voer wat dat betreft, liever geen commentaar daarover.

Ik denk dat je eerder goed doet aan een grit waar de kat zn stront goed in begraaft. Dat heeft hier erg geholpen. En elke dag poepies eruit.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 11:32

Jolliegirl schreef:
_Karlijn schreef:

Ik denk dat je eerder goed doet aan een grit waar de kat zn stront goed in begraaft. Dat heeft hier erg geholpen. En elke dag poepies eruit.

Begraven doen ze dus niet :+ met geen enkel grit. En de poep haal ik er altijd meteen uit.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 11:56

lucifers, even een lucifer aansteken in je kattenbak en de lucht is weg (werkt ook op de wc :') )

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 11:59

Morrie schreef:
lucifers, even een lucifer aansteken in je kattenbak en de lucht is weg (werkt ook op de wc :') )

Ohja!

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 12:06

Heh? Hoe werkt dat dan? Ik herken het 'in de fik steken' alleen van de brandende burnpits bij defensie. En dat ruikt behoorlijk. Maar daar zit ook andere troep bij.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 12:13

van google:

De brandende lucifer stinkt zelf zo hard, dat je de wc-geur niet meer ruikt', schrijft Johan van den Berg, chemicus in Amsterdam. 'Bij het afstrijken van de lucifer komt fosforoxide vrij. Dat is zo scherp dat je maar één lucifer nodig hebt om de wc-geur in het niet te laten verdwijnen. De lucifer maskeert dus de stank. De typische wc-stank wordt veroorzaakt door diwaterstofsulfide in onze uitwerpselen. Dat is een stof die je niet makkelijk kunt afbreken. Maskeren van de stank is daarom een betere strategie. Dat doen ook toiletverfrisserfabrikanten.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 12:20

Ga het straks gelijk proberen als ik heb zitten kakken :')

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 12:21

Morrie schreef:
van google:

De brandende lucifer stinkt zelf zo hard, dat je de wc-geur niet meer ruikt', schrijft Johan van den Berg, chemicus in Amsterdam. 'Bij het afstrijken van de lucifer komt fosforoxide vrij. Dat is zo scherp dat je maar één lucifer nodig hebt om de wc-geur in het niet te laten verdwijnen. De lucifer maskeert dus de stank. De typische wc-stank wordt veroorzaakt door diwaterstofsulfide in onze uitwerpselen. Dat is een stof die je niet makkelijk kunt afbreken. Maskeren van de stank is daarom een betere strategie. Dat doen ook toiletverfrisserfabrikanten.

Gaaf!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 12:50

_Karlijn schreef:

Er bestaat wel kattenbak spray om de geur te neutraliseren dacht ik!

Sinds onze katten op barf (BarfMenu cattery) staan, ruikt de poep helemaal niet meer. Ideaal.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 16:32

Wat ik me afvraag: waarom keurt de Boktpolitie het idee van Bokker A af, maar krijgt Bokker B alleen maar leuke reacties?

Iets duidelijker zonder specifiek Bokkers of topics te bespreken, puur als voorbeeld: Bokker A heeft iets te vieren en wil haar vriendinnen uitnodiggen. Verspreid zodat er niet teveel mensen komen. Zij wordt nog net niet verbaal afgemaakt want: Corona.

Bokker B wilt een soort meeting organiseren op locatie met meerdere Bokkers en op deze locatie kan je echt geen afstand van elkaar houden. Alleen maar leuke reacties. En dat terwijl veelal dezelfde Bokkers reageren.

Hoe dan?! -O- Los van wat mijn mening erover is (alle twee nu even niet) vind ik het vreemd dat de Boktpolitie idee twee wel goed vindt en er zelfs aan mee wilt doen!

Edit: Boktpolitie zijn Bokkers met eigen strenge Coronaregels, die verder gaan als de huidige regels.