Baby en kinderkleding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 06:05

Zolang je kind maar netjes gekleed gaat en je er blij van word (en je baby/kind) dan maakt het toch helemaal niet uit wat ze aan hebben. Wat voor merk of prijskaartje aanhangt doet er alleen voor je portemonnee toe denk ik. Ik kleed ook wat anders dan anders vaak en dan heb je ook wel eens zo n moeder bij de gastouder die je kind zn kleding lekker moet afzeiken (maar haar kind kruipt de hele dag in zn luier rond omdat hij onmogelijk lan kruipen met zo n broek aan). Ah ik laat ze, kan me echt niks schelen, doe ik er de volgende keer nog een schepje bovenop :')

Binnenkort kunnen we los voor de winter. Deze week drop 1 en 2 van Frugi en filou heeft het meeste al liggen. Met 2 weken naar belgie dus dan kunnen we inslaan.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 06:11

Jullie zijn er allemaal al wel lekker op tijd bij met de winterkleding. Ik zie het al helemaal gebeuren dat ik hun hele wintergarderobe compleet heb en ze dan ineens een groeispurt krijgen waardoor het niet meer past :=

Ik wacht nog wel even tot september en het daadwerkelijk kouder word. Tot die tijd mogen ze het doen met wat ze hebben.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 06:13

Mavelle schreef:
Dat heb je dan nog vrij lang uit weten te stellen ja :P. zit O niet al in 80?

Het verschilt een beetje. Of het is heel amerikaans of het is heel basic. Daarentegen vind je wel Ralph Lauren of Tommy Hilgifer (en merkschoentjes) voor leuke prijzen. Ik merk dat ik bij H&M en Zara de meeste leuke dingen zie. Maar soms vind ik 'heel Amerikaans' ook wel leuk :D

Ja 62 het restje, veel 68. Hij zit nu 74/80, de broekjes van 80 zijn hem eigenlijk te ruim...

Jaaa heel Amerikaans <3 je hebt tenslotte een baby van the U.S. OF A <3

Cemlys schreef:
Zolang je kind maar netjes gekleed gaat en je er blij van word (en je baby/kind) dan maakt het toch helemaal niet uit wat ze aan hebben. Wat voor merk of prijskaartje aanhangt doet er alleen voor je portemonnee toe denk ik. Ik kleed ook wat anders dan anders vaak en dan heb je ook wel eens zo n moeder bij de gastouder die je kind zn kleding lekker moet afzeiken (maar haar kind kruipt de hele dag in zn luier rond omdat hij onmogelijk lan kruipen met zo n broek aan). Ah ik laat ze, kan me echt niks schelen, doe ik er de volgende keer nog een schepje bovenop :')

Binnenkort kunnen we los voor de winter. Deze week drop 1 en 2 van Frugi en filou heeft het meeste al liggen. Met 2 weken naar belgie dus dan kunnen we inslaan.

Dat afzeikerige, ja dat zijn de moeders van het mamacafé of mijn schoonzusjes :') ik zal nooit iemand verwijten dat de kleding te goedkoop is maar ik zou andersom wel moeten verantwoorden waarom ik soms wat meer uitgeef. Maar nu is dat voor een baby, toen ik nog zwanger was ging het om mezelf en waarom een zwangerschapsjeans met shirt niet goed genoeg was voor me :')

Ik ben nu voorzichtig voor het najaar aan het verzamelen. Ik zal Frugi eens opzoeken, ken ik niet. Ik koop 86, dat zou wel moeten passen. Hij is 10,5 kg en 78 cm.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 06:15

Cemlys schreef:
Zolang je kind maar netjes gekleed gaat en je er blij van word (en je baby/kind) dan maakt het toch helemaal niet uit wat ze aan hebben. Wat voor merk of prijskaartje aanhangt doet er alleen voor je portemonnee toe denk ik.

Niet alleen voor je eigen portemonnee. Andere mensen/de wereld betaalt natuurlijk de prijs voor goedkope kleding en spullen. Ik vind dat daar ook over nagedacht mag worden :o

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 06:23

Bij ons bij het mamacafe wordt er echt nooit iemand afgezeken :n is juist een super leuk clubje

Kleed mijn kids met best reguliere kleding maar zie eigenlijk nooit kindjes in dezelfde kleding lopen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 06:24

Bij ons ook mits er geen moeders uit HHW zijn, dan hangt er echt zo'n andere sfeer.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 06:28

Dat is ook wel weer waar hoor verootje, daar let ik ook op. Frugi kledi g is organisch, geen schadelijke stoffen gebruikt,... https://www.welovefrugi.com/customer/fr ... anet-first
Maar ook werkomstandigheden worden gecontroleerd.

N. Groeit niet zo hard meer dus ik verwacht niet dat ze twee maatjes overslaat in een keer. Gewoon 2 jaar kopen dan heeft ze nog wat groeiruimte. Haar meeste zomerkleding kan ze gok ik zelfs volgende zomer nog aan.

Lie... frugi vind ik zelf heel leuk maar gok dat het niet jullie 'stijl' is ;)
Ik hou wel van de kleurtjes, superkwaliteit en het spul zit zo comfortabel.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 06:35

Ik heb ook nog niet zoveel hoor Lizy. Wat ik wel heb voor de winter is dun met lange mouwen en kan dus ook op koudere voorjaarsdagen wel.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 06:37

lizy29 schreef:
Jullie zijn er allemaal al wel lekker op tijd bij met de winterkleding. Ik zie het al helemaal gebeuren dat ik hun hele wintergarderobe compleet heb en ze dan ineens een groeispurt krijgen waardoor het niet meer past :=

Ik wacht nog wel even tot september en het daadwerkelijk kouder word. Tot die tijd mogen ze het doen met wat ze hebben.

Hier ook nog niets voor de winter, heb 1 keer winterjas voor oudste op voorhand gekocht, tegen dat hem pastte was de winter voorbij, en de volgende winter was hem te klein :=

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 06:39

Ik ben nog nooit naar het mamacafe geweest hier, want dat is niet voor werkende moeders helaas.

Kleding afzeiken heb ik geloof ik nog nooit gedaan, ja op het terras soms :D maar verder interesseert het me niet wat een ander doet of wat die van mij vinden. Er is altijd iemand die ergens iets van vind.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 07:08

Het is menselijk om altijd ergens iets van te vinden. Wat je daarmee doet daarentegen is een keuze.

Ik hoop eigenlijk dat ik van het najaar eindelijk eens tijd heb om achter m'n naaimachine te kruipen en zelf wat dingen te maken. Maar dan moet eerst de jongste een eigen kamertje hebben want naaien is wel echt een avondklusje en mijn machine staat in de slaapkamer.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 07:13

Mijn naaicursus begint in sept, zoveel zin in!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 07:25

Dat zou ik ook graag kunnen maar ik heb 2 linkerhanden. En samen met geen geduld er voor hebben, komt nooit goed :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 07:26

Probeer gewoon een proefles Dromertje, wie weet!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 08:22

Pantykous schreef:
Ik ben nog nooit naar het mamacafe geweest hier, want dat is niet voor werkende moeders helaas.

Kleding afzeiken heb ik geloof ik nog nooit gedaan, ja op het terras soms :D maar verder interesseert het me niet wat een ander doet of wat die van mij vinden. Er is altijd iemand die ergens iets van vind.

Uhmn ik werk gewoon hoor ;) gelukkig is het net op de doordeweekse dag dat ik ouderschapsverlof heb :)
Het is een goede groep vriendinnen geworden

Naailes heeft nu vakantie. Maar ik maak ook het een en ander zelf :)
Leuk Li! Ben benieuwd wat je gaat maken

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 08:38

Hier geen mama café.

Ach, ik heb ook zeker een oordeel over alles en iedereen. Net als iedereen om ons heen dat heeft. Alleen ik kies ervoor om niet alles en plein public eruit te gooien. Wat schiet ik, of de ander daarmee op?

Ik vind bepaalde dingen echt belachelijk qua prijzen, maar als ik het zou kunnen betalen, waarom niet? Zijn zat dingem die ik mooi vind maar gewoon echt te duur vind. Zeker icm ook nog graag mooie spullen voor, met en op paard te willen en me in gewone kleding ook graag leuk en fijn wil voelen :D

Daarom houd ik zo van mp, veel mooie dingen,maar dan te betalen haha

Heb net 3 paar schoentjes van Donsje gekocht... Bij Toddlers in de sale. Paar sandaaltjes en schoentjes (beide dus zachte/flexibele zool, voor kruipen en lopen) 6-12 mnd en een paar 12-18, maar dan voor iets meer dan de prijs van 1 paar nieuwe... :D

Afbeelding

Deze in 12-18 (en dan met andere veter, iets andere kleur voor totdat deze passen)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Michelle77 op 24-07-18 08:42, in het totaal 1 keer bewerkt

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 08:40

Mijn kond loopt in retour en H&M Hema zeeman soms wat tygo en vito of dergelijke en ik zie amper kindjes die het zelfde aan hebben. Krijg ook nooit vervelende opmerkingen of zo.

Heb pas een zwembroek gekocht die ik bij een ander kindje zo leuk vond.

Ik snap dat afzeiken ook echt niet en ik denk dat Mn peutet het erg leuk zou vinden als hij iemand ziet het het zelfde shirt. Maar nog niet gebeurt.

Ik heb nog niks voor het najaar dat doe ik wel als het kouder wordt. Er ligt nog wel wat van het voorjaar dat evt past als het weer veranderd

Wel pas nog 3 mouwloze shirts en 4 hele dunne sportbroek achtige korte broekjes bij de zeeman gehaald, ideaal met dit weer

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 08:43

Ikzelf vind het altijd wel leuk om niet hetzelfde aan te hebben, en probeer dat ook voor Synne. Maar kinderen vinden het GEWELDIG als ze hetzelfde aanhebben als een vriendje of vriendinnetje haha (de moeders meestal alleen als ze dat kindje toevallig oom leuk vinden hahaha is mijn juffen ervaring)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 08:58

Keet schreef:
Pantykous schreef:

Uhmn ik werk gewoon hoor ;) gelukkig is het net op de doordeweekse dag dat ik ouderschapsverlof heb :)
Het is een goede groep vriendinnen geworden

Naailes heeft nu vakantie. Maar ik maak ook het een en ander zelf :)
Leuk Li! Ben benieuwd wat je gaat maken

Ik bedoel hier is het mamacafé niet voor werkende moeders. Het is altijd op dinsdagochtend. -O- Jammer want ze hebben vaak leuke dingen op het programma staan.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 09:08

Hier is het op woensdagochtend :) en er komende veel werkende mama's. Je moet dan wel op woensdagochtend vrij zijn natuurlijk :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 09:56

Hier is het ook op dinsdag, volgens mij zo ongeveer de dag dat de meeste werkende moeders werken. Ik dus ook.

Hier voor de zomer eigenlijk vooral Hema en H&M. Vooralsnog koop ik nog weinig voor de winter, hij past nog veel van afgelopen winter (toen was het wat te groot, nu precies pas). Maar hij is aan het groeien momenteel, dus heel even afwachten hoeveel dat gaat zijn. TnD past hij heel mooi en vind ik ook fijne kwaliteit, verder is het een samenraapsel van zowel Hema, als H&M, Z8, TnD, Feetje, etc.

Ik heb wel een paar mooie dingen in maat 92 gekocht in de sale laatst. Twee truien van Nixnut en een lichtgevoerde (regen)jas van GoSoaky voor de minder koude dagen. Hele fijne kwaliteit!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 09:58

Ik werk zo'n 60 uur in de week, maar ben tegenwoordig op vrijdagen vrij. Ik vind het onhandig gekozen, zo'n ochtend. Of kom dan in ieder geval werkende moeders tegemoet door een keer einde dag/avond te kiezen?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 10:13

Hier helaas ook geen mama cafe :(

Ik vind niet alles mooi wat hier getoond wordt maar dat hoeft ook niet.

Wij kopen Hema, C en A en ook zeeman of wibra. Maar ik heb ook spul van name it, tumble en iets van MR wat nog steeds niet past haha, half jaar geleden al gekocht..

Ik koop niet vooruit al heb ik wel al een kast vol broeken liggen..

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-18 10:30

Mama café is hier ook niet echt wat.

Misschien wel leuk om keertje opnieuw te kijken, maar ik kan niet zo goed tegen de echte moeder moeders die niks anders zien dan hun eigen prinsje/prinsesje, teksten uitslaan als ‘ als het met het kind goed gaat, gaat het met mama ook goed he’. En dat is toch een beetje vaak hier het niveau

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 10:31

Hier nog nooit naar mama cafe geweest. Wou ik wel maar was altijd als ik niet kon.

Hier hoop ingeslagen voor de winter. Heb geen kinderen die ineens van 104 naar 116 vliegen of zo. Duurt minimaal 1jr a 1.5 jr

Jongste zit al ruim 1 jr in 104 110. Heb voor de winter 110 116 gekocht.

Kleding moet ik mooi vinden. Kom niet bij h&m zeeman etc. Basics witte shirt en sokken haal ik bij hema maar de kleding vind ik niet leuk maar ook de pasvorm etc niet.

Ik kan er echt van genieten als ik mijn kids zie met hun kleding. En ik hoor vaak genoeg dat een ander dat belachelijk vind en zei ipv 1 setje dan wel 5 stukken hadden kunnen kopen. Prima toch maar ik niet.

En ik koop wat ik mooi vind. Sommife in dit topic zijn heel bewust bezig met hoe het gemaakt word en stof etc.

Dat doe ik niet. Ik kon heel veel merken niet. Kijk vaak wel even bij merken die genoemd worden. Zoals Frugi bijv.maar dat is niet iets wat ik zou kopen. Totaal mijn smaak niet en dat geld ook voor de wol/zijde dingen etc. Maar dat maakt toch niet uit.