Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 23:48

xLovesPower schreef:
Wat zijn jullie ervaringen met "gelijkoversteken" op marktplaats?
Ik had namelijk net een koper die een boek alleen wilde overnemen via gelijk oversteken.
Ik heb toen aangegeven alleen aan betalingen te doen zonder tussenkomst van marktplaats.
Aangezien ik vind dat door gelijk oversteken het risico van verzenden bij mij ligt inplaats van de koper.
Je raad het al mevrouw vertrouwde het dan niet, achja dan niet.

Ik heb het gedaan met pretparkkaartjes die ik via marktplaats verkocht. Die heb ik meteen naar haar gemaild nadat zij marktplaats had betaald. Vervolgens heeft zij ze meteen ontvangen en dat aangegeven. Dat was een risico voor mij, maar ik begreep dat het voor de koper ook een groot risico was om het zonder gelijk oversteken te doen, dus vandaar dat ik haar tegemoet kwam.

Ik heb iets voor €30 op marktplaats staan, kost nieuw €45. Heb een bod voor €25 inclusief verzenden. Ik wil wel zakken naar €25, dus heb €30 inclusief verzenden aangeboden. Wel gelezen, maar geen reactie helaas.

upendo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 23:49

Zo vervelend is dat hé. Hier ook net één.
Eerst een prijs inclusief verzendkosten bieden via de mail die lager is dan het hoogste bod in de advertentie.
Vervolgens biedt ze iets hoger, meteen reactie gegeven dat dat akkoord is en wat het adres is voor verzending, gelezen en geen reactie meer? :=

xLovesPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 00:18

upendo schreef:
Zelfde als ElizeVdS. Dat gelijk oversteken verhaal, allemaal leuk en aardig, maar ik vermoed dat de verkoper erop hoopt dat je zonder track en trace dat boek verzendt. Als zij dan aangeeft dat het boek nooit is aangekomen en jij kan niet aantonen dat het wel verstuurd is kun jij fluiten naar je geld... :wave:

En ik probeer idd ook te versturen op de dag dat het geld binnenkomt. :)

Ja klopt ik had haar daarvoor aangegeven wat de verzendkosten met track & trace code zou zijn.
Ik ben dan ook simpel vertrouw jij mij niet dan vertrouw ik jou niet met gelijkoversteken hahahaha.
Bedoel dan heb je ook kans dat ze iets gaan zoeken over de staat van het boek ofzo,zodat ze hun geld terug krijgen van marktplaats en het boek hebben.
Fijn om te horen dat het dus niet aan mij ligt dat ik deze methode niet fijn vind als verkoper.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 08:12

Maar met dat marktplaats betalen, dan kan je toch net zo goed een tikkie sturen? Is gratis en dan krijg je ook een melding als het is overgemaakt.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 08:35

Even een vraagje aan jullie..
Heb zaterdag contact gehad met een bieder, ik ging akkoord met het bod. Ze wilde graag dat het verzonden werd, maar toen ik over de verzendkosten begon heb ik niks meer van dr gehoord..
Ondertussen heb ik wel nog 2 andere bieders die nog hoger hebben geboden.. Hoelang moet ik nog wachten tot de eerste bieder wat van zich laat horen? Heb sinds zaterdag meerdere keren een bericht gestuurd en begin een beetje de neiging te krijgen om gewoon contact op te nemen met een andere bieder nu. :')

Wat is netjes om te doen dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 09:22

Als zaterdag het laatste contact was en de koop nog niet rond is zou ik gewoon op de andere bieder reageren.

Ik heb nu ook weer het een en ander op Marktplaats staan, eerste onzin-bieding al binnen (15 euro op iets wat nieuw momenteel nog rond de 100 kost), kreeg als reactie op mijn bericht dat het te laag is “ach, het viel te proberen”. :Y)

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:51

Fellow schreef:
Heb zaterdag contact gehad met een bieder, ik ging akkoord met het bod. Ze wilde graag dat het verzonden werd, maar toen ik over de verzendkosten begon heb ik niks meer van dr gehoord..
Ondertussen heb ik wel nog 2 andere bieders die nog hoger hebben geboden.. Hoelang moet ik nog wachten tot de eerste bieder wat van zich laat horen? Heb sinds zaterdag meerdere keren een bericht gestuurd en begin een beetje de neiging te krijgen om gewoon contact op te nemen met een andere bieder nu. :')

Bieder 1 bericht doen dat je graag vandaag uitsluitsel wil, anders verkoop je het aan een andere geïnteresseerde :j

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:51

Ik heb stenen gratis af te halen op marktplaats en op fb markt staan. Inmiddels al ruim 20 reacties met " i heb interesse" ok, zeg maar wanneer je wilt komen halen, dan geef ik het adres.. en dan hoor je niets meer.
zo frustrerend.

En 1 dame die wou ze " over 2 weken" ophalen. Ok die wou ik wel tegemoed komen. Uiteindelijk was de dag daar.. krijg ik een berichtje: ik zie er toch van af want ik heb de tekst nog eens gelezen en ik heb alleen formaat X nodig (als ze het echt gelezen had had ze gezien dat ik alleen nog maar dat zelfde formaat x heb liggen) maar dan ben ik er ook wel klaar mee.

Morgen maar eens de advertenties eraf halen en opnieuw plaatsen, hopelijk helpt dat.

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:55

Fellow schreef:

Zolang er nog geen gegevens zijn gedeeld gewoon naar andere bieder gaan.. Vind zelf als je iets wil kopen dat je het ook gewoon gelijk moet afronden.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:56

xSCWx schreef:
Maar met dat marktplaats betalen, dan kan je toch net zo goed een tikkie sturen? Is gratis en dan krijg je ook een melding als het is overgemaakt.

Als het betaald is met marktplaats betaling. Dan ben je ook zeker van je geld dat je het krijgt.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 11:15

Zo irritant dat mensen de berichten wel lezen, maar niet de moeite nemen om te reageren....

Had gereageerd op iets waar de vraagprijs niet bij stond. Een net bericht gestuurd wat de vraagprijs is, wordt direct gelezen, maar een reactie...? Ho maar. Jammer!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 11:23

Coconut schreef:
Zo irritant dat mensen de berichten wel lezen, maar niet de moeite nemen om te reageren....

Had gereageerd op iets waar de vraagprijs niet bij stond. Een net bericht gestuurd wat de vraagprijs is, wordt direct gelezen, maar een reactie...? Ho maar. Jammer!

Nou dan hebben ze toch een eventuele koper minder. Jammer voor hun :+

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 12:41

Net een opgeknapt tafeltje op marktplaats gezet. Ben benieuwd hoe dat gaat en of er vraag naar is

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 17:16

Banyu schreef:
xSCWx schreef:

Als het betaald is met marktplaats betaling. Dan ben je ook zeker van je geld dat je het krijgt.

Dat is met Tikkie ook zo. Als je op je eigen app een melding krijgt dat het is overgemaakt, krijg je het ook echt.

xtessax83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 20:13

Hoe zit het eigenlijk met dat versturen? Dat moet binnen 7 dagen neem ik aan. Want als ik als koper na 7 dagen nog niet heb laten weten of ik het ontvangen heb word het geld dus automatisch op de rekening gestord van de verkoper? Maar wat als ik het na 7 dagen nog niet binnen heb en stel ik heb nog geen track en trace code gekregen? Wat moet ik dan doen.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 21:03

studiemiep schreef:
Als mensen belachelijke onrealistisch fantasie prijzen bieden dan reageer ik bijna altijd met (hangt er ook af van hoe het email contact gaat).

U kunt langs komen op de Europalaan 1... (en dan even daar onder)

daar geloven ze nog in sprookjes :-)

Die ga ik onthouden!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 21:45

Grrr hier een lege envelop ontvangen
Je mag er toch vanuit gaan dat als iemand zes jaar verkoper is op Mp er toch wel aan denkt om een envelop even extra dicht te plakken met plakband :(

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 21:52

Vp 120 bieden vanaf 100 bieden ze 75- via pb. Op mijn reactie dat t weinig is vraagt ze wat dan.... euhm dat staat in de adv

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 22:34

Hier net zoiets. Maxi Cosi te koop. Vraagprijs 45. Bieden vanaf 30. Krijg ik een berichtje. Voor 20 euro kom ik het zaterdag om 20:00u halen.

Niet bij mij in ieder geval :evaw:

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 08:15

Ik was in "gesprek" met een verkoper, prijs overeengekomen, ik vertelde dat ik het wel wilde ophalen in het weekend. ik ga naar mijn werk, zes uur later reageer ik weer op de voorgestelde dag / tijd van haar, krijg ik te horen, verkocht aan iemand anders, want mijn reactie bleef te lang uit.
Nou ja zeg, 6 uur later....ze hebben ook niks geen geduld meer. Je kunt toch aan de vinkjes zien, dat iemand het nog niet heeft gelezen.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 09:47

Gratis schoenenrek op marktplaats gezet.
In een paar uur al bijna 10 reacties.
Eerste gevraagd wanneer ze het op wil komen halen, geen reactie.
Tweede een bericht gestuurd, wilde het vanavond op komen halen.
En een paar uur later een bericht dat hij zaterdag wilt komen.
Allemaal leuk en aardig maar staat verschrikkelijk in de weg :+

xtessax83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 10:14

xtessax83 schreef:
Hoe zit het eigenlijk met dat versturen? Dat moet binnen 7 dagen neem ik aan. Want als ik als koper na 7 dagen nog niet heb laten weten of ik het ontvangen heb word het geld dus automatisch op de rekening gestord van de verkoper? Maar wat als ik het na 7 dagen nog niet binnen heb en stel ik heb nog geen track en trace code gekregen? Wat moet ik dan doen.

Niemand die hier meer van weet?

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 11:37

ElizeVdS schreef:
Ik had er ook weer zo een. Vraagprijs 30 euro. Bieden vanaf 25. Of ze mag komen passen voor 12.50 en hem dan meenemen als het wat is.

Heb geantwoord dat ze voor 25 euro hem ook mag meenemen als hij past

eigenlijk he...zou je haar gewoon moeten laten komen. 12,50 innen, haar laten passen en als ze hem dan mee wil nemen, zeggen: dat is dan nog 25 euro.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 12:15

Paskosten. _O-

Niet MP maar wel vergelijkbare gekkies: ik had gisteravond onze complete tuin loungeset gratis aangeboden via de weggeefhoek. Mochten er geen gegadigden dan zou de set naar de stort gaan.
Enfin, al snel stroomden de reacties binnen van mensen die wilden meeloten dus ik had gezegd dat ik om 18:00 de loting zou doen. Zo gezegd, zo gedaan. Na een half uur hadden er 89 mensen gereageerd en om 18:00 had ik een reactie geplaatst dat ik de namen in ging voeren maar de reacties bleven maar komen waarop er een dikke catfight ontstond tussen mensen die nog op tijd hadden gereageerd en mensen die schijnbaar niet hadden gelezen dat de loting al gesloten was. Echt, werkelijk ordinaire reacties. Dus ik heb maar even gezegd dat ik de tuinset met liefde weggeef maar niet aan mensen die op zo'n toon reageren, nou toen kon het ineens een stuk vriendelijker.
Nu heb ik enorm gelachen om hoeveel mensen er gewoon nog reageerden terwijl er met koeienletters in de OP stond dat de loting gesloten was en later dat de set gereserveerd was. Maar nee, als er iets te halen valt...

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 12:21

Die weggeefhoeken zijn hier ook echt vreselijk! Man..... Hoe sommigen reageren en enorm veel "bedelaars" die vragen om een halve huisraad in zo'n hoek.
Ik heb wel eens iets weg gegeven via zulke hoekjes, maar zulke slechte ervaringen dat ik het nu maar gewoon naar de kringloop breng ;)