Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tivoli

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 21:20

Die gebruik ik inderdaad ook.
Maar toch was ik benieuwd of Olvarit zou volstaan in plaats van fruit, of dat het vooral als zogenaamd gezond gepresenteerd wordt. Baby's hebben natuurlijk andere behoeftes en hoeveelheden nodig dan volwassenen,lijkt me?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 21:32

Volgens mij is Olvarit wel behoorlijk kapot gekookt, en dan kunstmatig vitaminen toegevoegd. Maar ken de etiketten etc niet, dus eigenlijk roep ik maar wat, haha!
Maar zo is het vaak met die kant en klare spullen.

aeckker03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 08:20

Ik vraag me af waarom ik deze ochtend met een gigantische bovenlip wakker geworden ben... mijn oog was ook een beetje dik maar dat is al een beetje weggetrokken..maar mijn lip...Jezus xd
Zover ik weet heb ik geen allergieën en ik heb ook niks vreemds gegeten :/

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 09:22

Tivoli schreef:
Die gebruik ik inderdaad ook.
Maar toch was ik benieuwd of Olvarit zou volstaan in plaats van fruit, of dat het vooral als zogenaamd gezond gepresenteerd wordt. Baby's hebben natuurlijk andere behoeftes en hoeveelheden nodig dan volwassenen,lijkt me?

Alles wat kant en klaar in een potje zit met een gigantische lange houdbaarheid datum is 'zogenaamd' gezond. Maar bij babyvoeding zijn men ontzettend streng en bestaat de toevoeging voornamelijk uit rijstebloem, appelsap, citroenzuur, vit c. (=E300, puur nodig om de boel te conserveren maar vitamine C klikt leuker natuurlijk :)) ).
eilleen333 schreef:
Volgens mij is Olvarit wel behoorlijk kapot gekookt, en dan kunstmatig vitaminen toegevoegd.
Dit klopt dus :) Het wordt een grote prut.
En meestal voor 1/4 of 1/3 uit water.

Als je een blender hebt kun je hetzelf evt. doen. Vergt wat werk, maar je weet zeker dat het alleen maar die groente of fruit is. Je pureert op hoge stand met een zeer fijn snijmes, je voegt evt. water of melk toe. Vervolgens gooi je het door een fijnmazige zeef om de grovere stukken eruit te halen en dan gooi je het nogeens door de blender en evt. nogmaals door de zeef. Zo heb ik eens bloemkoolsoep gemaakt (met toevoeging van room). Zeer zwaar op de maag en smakeloos (dat is olvarit ook) maar wel echt 100% bloemkool en geen mini korreltje in te vinden. Wat imo ook helpt is de groente/ fruit vooral af met een mes al in kleine stukken te snijden.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:42

Waarom koffie mij echt niet opgewekter maakt :n |o

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:58

HiFive5 schreef:
Waarom koffie mij echt niet opgewekter maakt :n |o

Al gewend aan de dosis caffeine ofzo??

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 13:51

Wie heeft na Carrie Tefsen Op Goed geluk gepresenteerd?

Ik_is_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 14:52

Bert Kuizenga dacht ik. Is het toen ook niet hernoemd naar Blind Date?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 15:12

Ik zou toch zweren dat het meer een soort van Gerald Joling figuur was. Iig een man :') Maar ik vind weinig traceerbaars. Bert Kuizinga is nu niet echt vergelijkbaar met Joling _O-

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 15:16

Wat ik me altijd al afvraagt is wie beslist er wie er naar het Eurovisiesongfestival mag?

XRosalieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 15:24

Hoe weten ze nou het gewicht en de omtrek van planeten?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 17:38

Rauwe eieren eten wordt afgeraden.

Terwijl ik juist een fb filmpje zag waarbij je zelf majo kunt maken met ja.... Rauwe eieren. En ook na die tijd niet bewerken!

Dus...?

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 17:42

Dus het wordt wel degelijk gedaan. In tiramisu, chocolademousse en wel meer toetjes zitten rauwe eieren. Er zit een risico aan :j; wordt vaak afgeraden om dat aan kinderen of oudere/zieke mensen te geven.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 17:45

Mayonaise is altijd van rauwe eieren gemaakt :j

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 17:48

Bavarois ook.
Salmonella zit ook niet in elk ei, dat scheelt. En het schijnt dat je er als gezond persoon ook vrij goed tegen kunt, maar wat daar van waar is weet ik niet.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 17:50

XRosalieee schreef:

Das een goeie,dat wil ik ook wel weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 19:04

Officieel hoort er in mayonaise ook iets van zuur te gaan (azijn of citroensap) waardoor de eieren heel langzaam gegaard worden. Uiteindelijk nooit hetzelfde als wanneer je ze kookt, maar ze zijn niet 100% rauw.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 19:38

XRosalieee schreef:

Dat wordt gemeten door de aantrekkingskracht die een planeet heeft op andere hemellichamen in de buurt.

Die aantrekkingskracht is gelijk aan het product van de massa's van allebei, gedeeld door de vierkantswortel van de afstand tussen de kernen van de hemellichamen.

De grootte van een planeet wordt gemeten doormiddel van de afstand en de hoek waarop het object in de lucht verschijnt, super super beknopt en niet helemaal correct (gradatie, omwentelsnelheid, vanalles telt mee)

XRosalieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 20:47

Ja want we hebben t daar nu met natuurkunde over, maar als je de massa zou willen berekenen heb je toch altijd de straal nodig?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 21:16

XRosalieee schreef:
Ja want we hebben t daar nu met natuurkunde over, maar als je de massa zou willen berekenen heb je toch altijd de straal nodig?

Hoezo? Je kunt toch zien hoe snel twee objecten om een gezamenlijk middelpunt draaien en waar dat middelpunt ligt t.o.v. de twee objecten. Geeft sowieso info over de relatieve massa's en als het goed is kun je wanneer je ook de absolute afstanden en snelheden weet die bij een bepaalde omwentelingsfrequentie horen, de massa's van de objecten in kwestie bepalen.

Wat wilde je precies met de straal doen? Volume bepalen en dat vermenigvuldigen met de dichtheid? Jammer alleen dat de dichtheid van planeten niet homogeen is (maakt nogal uit of je vermenigvuldigt met de dichtheid van een stuk aardkorst, de aardkern of de gemiddelde dichtheid van de planeet) en dat de gemiddelde dichtheid van andere planeten nu net wordt afgeleid uit hun massa en volume.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 11:17

Wat gebeurt er met het gras waar balen hooi van gemaakt wordt, wat wordt verkregen uit bermen naast wegen?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 11:36

noviceh schreef:
Wat gebeurt er met het gras waar balen hooi van gemaakt wordt, wat wordt verkregen uit bermen naast wegen?

Ik gok maaien, drogen en verpakken?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 11:49

Of het wordt verbrand. Maar dat zijn meestal rollen en geen balen.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 11:52

Sokje_6 schreef:
Bavarois ook.
Salmonella zit ook niet in elk ei, dat scheelt. En het schijnt dat je er als gezond persoon ook vrij goed tegen kunt, maar wat daar van waar is weet ik niet.

Ik heb geleerd dat salmonella helemaal niet in het ei zit, maar op de schil. En dat als je raue ei wil, moet je vooral proberen dat de buitenkant en de inhoud elkaar niet raken.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 12:35

Sammie schreef:
Wie heeft na Carrie Tefsen Op Goed geluk gepresenteerd?

Was dat niet Rolf X. Wouters?