Het Kleding Topic - Deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CCCCC

Re: Het Kleding Topic - Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:24

Hahahaha heerlijk hoe je dat omschrijft. Ik vind het voor mezelf in ieder geval een mooie uitdaging :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:25

Ik begin nu ook meer te verdienen dus dat moet ook uitgegeven worden. :')

Anoniem

CCCCC schreef:
Hahahaha heerlijk hoe je dat omschrijft. Ik vind het voor mezelf in ieder geval een mooie uitdaging :D

Haha als ik mezelf niet zo goed zou kennen zou ik er ook absoluut wel een uitdaging in zien, maar ik weet dat het een loos streven is voor mij dus kan er net zo goed niet aan beginnen := teleurstellingen vermijden. Heb ook een aantal goede voornemens dit jaar; even veel of meer gaan roken, even veel of meer gaan drinken en even veel of minder gaan sporten :Y)

Anoniem

MarlindeRooz schreef:
Ik begin nu ook meer te verdienen dus dat moet ook uitgegeven worden. :')

Precies, geld moet rollen. De economie moet toch door iemand gestimuleerd worden.

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:26

Hahaha, heeeel herkenbaar. Het lijkt mij juist heel erg goed, ik bestel ontzettend veel wat ik vervolgens niet meer draag.. Vind ik achteraf ontzettend jammer van mijn geld.

Edit, ik kwam deze outfit foto tegen, zij werkt ook volgens het 5 pieces systeem. Helemaal mij ding, super leuk!
http://fshnforward.nl/wp-content/upload ... robe-4.jpg

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:26

Een dieet voor je garderobe dus...
Nee niks voor mij, alle gegeven kleren vind ik niks of past mij niet. Wil gewoon iets kunnen kopen als ik dat nodig heb en trek aan wat ik leuk vind. Of dat dan op dat moment stijlvol is of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:27

Ik heb ook giga veel kleding in mijn kast (en op de grond, en op mijn stoelen, en in mijn bed) liggen die ik niet meer draag, maar ik vind het gewoon te zonde om weg te doen. Geef zo nu en dan wat aan een vriendin of probeer het te verkopen, maar ik heb super vaak dat ik ineens denk 'ohja dat shirtje! die wil ik weer aan!', en dan vind ik het zonde als ik hem weg heb gedaan :Y)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:31

Ik heb eigenlijk weinig tot bijna niks wat ik niet draag, koop wel heel bewust en kritisch. :P
Dus als ik eindelijk wat moois zie wil ik het ook kopen. :')

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:33

Ik heb ook heeeeel veel kleding. Ik heb de afgelopen 6 maanden een beetje bijgehouden wat ik wel en niet heb gedragen. Alles wat ik niet heb gedragen gaat volgende week in een zak naar het goede doel.

Lous, het is juist de bedoeling dat je een goede basic garderobe aanlegt. Dus dat je altijd iets hebt om aan te trekken en wat ook bij elkaar past. 10 keer per jaar mag je dan iets kopen wat niet basic is. De basics moeten wel van goede kwaliteit zijn, dus zullen automatisch wat duurder zijn. Het is meer dat je jezelf behoedt voor miskopen en altijd iets hebt om aan te trekken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:40

Ik doe dat uit mijzelf gewoon een beetje, ik gooi ook heel makkelijk dingen weg. :P

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:41

Ik heb ook teveel kleding, straks als ik op mezelf ga eerst alles sorteren en dan die goede basics kopen

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:49

Ik word in de ochtend echt gillend gek. Ik heb gewoon géén idee meer waar ik moet kijken. Dus dit lijkt mij een super fijn systeem. (:

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:53

Ik begin naast ouder nu eindelijk ook wijzer te worden :')
Ik word steeds kritischer en doe minder impulsaankopen.
Eigenlijk bevalt (en bespaart) het wel :))

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:54

Macyy schreef:
Ik heb echt issues. Wil heel graag kleding bestellen, maar heb geen idee wat ik nou precies wil. Ik denk dat ik m'n kast maar weer eens moet opruimen, en dan aanvullen met voornamelijk goede basics. Weet iemand een goed merk waar ik deze kan halen? Ze moeten wel echt een tijd mee kunnen.

Hilfiger! Haal ik eens in de zoveel tijd een goede spijkerbroek en m'n jassen. En een gewone lekkere kasjmieren trui is ook een heerlijke basic!

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:54

Dat french wardrobe lijkt mij ook niks, ik heb basics genoeg maar ik wil gewoon shoppen als ik daar behoefte aan heb (en dat heb ik vaak :').)

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:57

Damelza schreef:

Zara, nu in de sale. Weet alleen niet hoeveel maten er nog over zijn. :D

French wardrobe ben ik ook een beetje mee begonnen afgelopen jaar. :D Heb goede basic shirts gekocht van Tommy Hilfiger en Marco Polo, jas van Marco Polo, een leren tas van Furla en een kasjmieren trui. Mijn spijkerbroeken zijn sowieso altijd al van Levi's (curve id) omdat ik andere broeken echt niet vind zitten. Ben nu alleen wel weer een beetje teruggevallen in goedkopere en minder basic items te kopen. :')

Wat gaan jullie allemaal kopen qua goede basics en hebben jullie al wat op het oog? Leuk voor inspiratie. :D :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:03

Bovenkleding is bijna altijd te kort voor mij, en broeken bijna altijd te lang. Wil dus niet aan ristricties vast zitten.

Daarnaast wat is goede kwaliteit? Mijn basics van de H&M houden het bijvoorbeeld al langer vol dan die van bijvoorbeeld Tommy Hilfiger.
Laatst bijgewerkt door Lous op 30-12-14 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:04

dyoka schreef:
Macyy schreef:
Ik heb echt issues. Wil heel graag kleding bestellen, maar heb geen idee wat ik nou precies wil. Ik denk dat ik m'n kast maar weer eens moet opruimen, en dan aanvullen met voornamelijk goede basics. Weet iemand een goed merk waar ik deze kan halen? Ze moeten wel echt een tijd mee kunnen.

Hilfiger! Haal ik eens in de zoveel tijd een goede spijkerbroek en m'n jassen. En een gewone lekkere kasjmieren trui is ook een heerlijke basic!

Bedankt voor de tip! Ze hebben net sale zie ik, eens kijken naar een t-shirt!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:16

Lous, dat is natuurlijk persoonlijk. Ik heb veel meer plezier van mijn shirts van COS en WE dan van de H&M. Duurder hoeft niet altijd beter te zijn, maar bij mij gaan duurdere dingen toch langer mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:17

Maar, ik snap het niet. Je kan toch je eigen basics voor de 5 piece wardrobe uitkiezen? Het is niet dat je een bepaalde broek verplicht moet kopen

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:23

Je kan inderdaad je eigen basics samen stellen. Ieder heeft een andere style.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:25

Dat klopt Emma!

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:51

CCCCC schreef:
Lous, dat is natuurlijk persoonlijk. Ik heb veel meer plezier van mijn shirts van COS en WE dan van de H&M. Duurder hoeft niet altijd beter te zijn, maar bij mij gaan duurdere dingen toch langer mee.

Ik heb een basic losvallend t-shirt van COS in de kleur zwart, die na 3 keer dragen is gaan pillen en is gekrompen in de was (altijd 30 graden en geen droger).. ;( Echt zo jammer want ik heb ooit dezelfde top in het wit gekocht en die was juist zo'n goede kwaliteit. Maar mijn missie voor de komende tijd is dus een goede vervanger zoeken haha. :P

Mocht iemand aanraders hebben.. :P

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:55

Dat is zonde ja, ik ben tevreden over mijn spullen van COS.

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 22:46

Ik heb zojuist een wit, zwart, grijs en blauw shirtje gescoord. En een gestreept shirt met lange mouwen. Morgen kast opruiming, heb er nu al zin in :')