Waarom ben jij blij vandaag? #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 10:55

Hou op er is een zaadje in mijn hoofd gepland dat ik misschien toch ooit een kat wil omdat een hond te ingewikkeld is. _O-

Maar mijn grootste probleem is: waar gaat een kat heen als ik op vakantie ben. :=
En ik wil geen buitenkat en vind kattenbakken heel goor. En ik vind katten stiekem eng. _O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Waarom ben jij blij vandaag? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 10:57

Euh, niet doen dan. :=

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 11:06

Weer één van mijn favoriete artiesten die net een tour met concert in Amsterdam heeft aangekondigd *\o/* Heb op één artiest na alles wat ik live wil zien afgevinkt of ticket voor inmiddels :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 11:29

MarlindeRooz schreef:
Hou op er is een zaadje in mijn hoofd gepland dat ik misschien toch ooit een kat wil omdat een hond te ingewikkeld is. _O-

Maar mijn grootste probleem is: waar gaat een kat heen als ik op vakantie ben. :=
En ik wil geen buitenkat en vind kattenbakken heel goor. En ik vind katten stiekem eng. _O-

Overal haar! OVERAL!

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 11:41

En met een beetje ongeluk pissen ze op je bed of op je schone was en schijten ze elke dag naast de bak :=

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 11:48

Wat voor katten hebben jullie dat ze naast de bak schijten?? Één van de twee bij mij begraaft zn drollen niet waardoor het stinkt, en de andere gooit het liefste al het grit naar buiten als ze de kans krijgt, maar naast de bak hebben we nog nooit gehad :')

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-25 11:48

Nou, ik ben heel blij met mijn katten hoor en die doen niets van dat soort dingen. :+

Maar ik ken Marlinde en ik weet ook dat ze katten niet leuk vind, dus mijn advies is: doe het niet. :Y)

Vooral denken dat een kat makkelijker is dan een hond, dat is echt niet zo. Ze zijn vooral anders.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 11:52

Polarize schreef:
Wat voor katten hebben jullie dat ze naast de bak schijten?? Één van de twee bij mij begraaft zn drollen niet waardoor het stinkt, en de andere gooit het liefste al het grit naar buiten als ze de kans krijgt, maar naast de bak hebben we nog nooit gehad :')

Die van mij doen het netjes in de bak, maar die van mijn zus echt standaard er naast, ongeacht hoe schoon de bak of welke korrels. Ik denk dat hij de bak misschien net te klein vindt. Zijn echt grote mormels die van ons :')

Katten zijn inderdaad echt alles behalve makkelijk, maar dat geldt voor alle dieren.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 11:53

Katten nemen als tweede keus omdat een hond te ingewikkeld is, is sowieso geen goed plan. Een kat moet je willen omdat het een kat is, niet omdat het geen hond is.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 11:54

Ik had een poes die het er wel es naast deed, ook op het bed en op het badmatje. Reden heb ik nooit geweten, ze was gezond. Ze leeft helaas niet meer.

Mijn huidige 3 katten doen het allemaal netjes op de bank BAK en begraven het ook gewoon.
Laatst bijgewerkt door Bellatrix op 29-08-25 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 11:57

Op de bank? :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 11:58

O:)

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 12:00

Hahhaha heb er hard om moeten lachen, maakt mijn dag weer goed :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 12:02

Ja, snap ik. :j
Stomme typfout. :P

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 12:04

MarlindeRooz schreef:

Misschien dan konijnen?

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 12:05

Foaly schreef:
Katten nemen als tweede keus omdat een hond te ingewikkeld is, is sowieso geen goed plan. Een kat moet je willen omdat het een kat is, niet omdat het geen hond is.

Onze kat koos ons ipv een hond....
Dan komt het ook wel goed!

En hij maakt ons allebei bijna dagelijks blij, vooral als hij vindt dat hij niet genoeg aandacht krijgt :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 12:47

Voor iedereenfijn werkend en fijne vakantie.

Niet ziek meer zijn is fijn. Je kan je dan zo ellendig voelen.

Poesje oranje zijn gisteren mensen voor geweest en zewillen haar kopen.
Zou fijn zijn als het doorgaat. Leuke mensen die al siamezen hebbrn.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 12:57

Dat zou fijn zijn zeg!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 13:46

Oh op vakantie gaan en een kat is niet zo moeilijk! Kattenpension!

Leuke katten fotos!!! Ik hou er van!

Ik ben blij met het weer, het is mooi weer en niet te warm.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 13:53

Ik zou eerlijk gezegd met al die 'minpunten' echt niet aan een kat beginnen :') :n Want niks ervan is tijdelijk, alles is blijvend, het hele dierenleven lang. Dan is het nogal een gokje wat je waagt om erachter te komen of je daar aan kunt wennen. Zeker niet doen puur omdat het 'makkelijker' is als een hond, omdat een hond geen optie is.

En een kattenpension moet je ook maar willen maralyn. Ik vind dat soort plekken echt vreselijk en breng mijn kat daar echt niet naartoe :') (hond overigens ook niet). Wij zorgen voor oppas/verzorging aan huis - schoonmoeder in ons geval. Opties zijn er gelukkig wel genoeg om uit te zoeken mbt iets regelen met vakanties.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 14:22

MarlindeRooz schreef:

Ga anders een keer informatief kitten/kat knuffelen bij een cattery of asiel.

Of anders gezegd loop een dagdeel mee in het asiel op de katten afdeling. :+

Heb alleen bij jonge kittens die het nog moeten leren gehad dat ze het naast de bak doen.

Kattenpension en zorg aan huis heb je. Sommige katten vinden het al prima als brokken en kattenbak gedaan zijn.
Laatst bijgewerkt door Marcella op 29-08-25 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 14:27

Lieser schreef:
MarlindeRooz schreef:

Misschien dan konijnen?

Nee die vernielen echt je hele huis als je pech hebt haha.

Maar ik vind katten die ik ken wel leuk. Vriendin van me heeft katten die zie ik vaak. Die vind ik wel heel lief. Eentje is gestoord maar de ander pak ik zo op haha. Als ze nu zou vragen of ik hem wil hebben dan haal ik hem direct op. _O-

En bij m’n eerste vriendje thuis hadden ze 3 katten. Main coon en twee Siamezen. Die Siamezen waren echt heel leuk ook. Waren echt m’n vriendjes. :D

Maar vreemde katten vind ik vaak wat eng omdat die soms opeens uithalen als je de aait. :?

Maar die lichaamstaal leer je vanzelf wel denk ik. En dan zou ik mij er ook in verdiepen. :j

Maar dat is echt niet de komende tijd. Dat duurt dan nog zeeeeeker 2 jaar. :+

En wie weet kan ik dan wel een hond nemen. :P

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 14:32

Mijn katten halen niet uit, maar die zie je ook niet. Ja Blue als je rammelt met de vriesdroog snacks, maar die blijft op veilige afstand. :+

Even paar uur meedraaien in het asiel en dan weet je gelijk weer waarom geen kat te nemen. :+

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 14:56

Ik heb dat met honden. Als ik ze van pup af aan ken geen probleem, maar volwassen honden die ik niet ken, blijf ik van bij uit de buurt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 18:17

Vandaag naar de kapper geweest. Erg blij met de kleur weer. Vanmiddag lekker mijn huis schoongemaakt. En net heerlijk gegeten. Nu relaxen en leuke serie kijken.