Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 10:15

In het openbaar elkaar aflebberen ( wie dan ook ) hoef ik ook niet te zien. Maar gewoon een kus of een knuffel of hand in hand lopen is helemaal prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 10:20

M_D_H schreef:
HopeMyDay schreef:
Mensen die anno 2023 nog niet helemaal begrijpen dat "ik heb niks tegen homoseksualiteit zolang ik er geen last van heb" en "ik heb niks tegen homoseksualiteit zolang mijn kind maar niet op hetzelfde geslacht valt" zo enorm kwetsend zijn..

Én ik kruip weer eventjes terug in mijn kast :evaw:

Pfoe, ik vind dit toch wel een beetje lastig, en ik ga vast heel bokt nu over mij heen krijgen maar...
Die meningen mogen er wel zijn.
We hebben het tegenwoordig allemaal over acceptatie, begrip, liefde voor elkaar, maar daarin zijn wij zo krampachtig bezig met de groepen die jarenlang ondergesneeuwd zijn/verkeerd behandeld zijn, dat wij mensen die er wellicht anders over denken, niet meer accepteren of begrijpen of überhaupt nog willen liefhebben.

In mijn optiek, mag iedereen een mening of een gevoel hebben. Als jij wil dat jouw mening of keuze of gevoel geaccepteerd wordt, moet je dat ook voor de ander doen.

Kijk, die laatste opmerking in jou bericht, die valt totaal niet goed te praten, maar die eerste... Dat doet mij een beetje denken aan mijn man. Mijn man heeft niks tegen homoseksualiteit, heeft ook een boel vrienden die op hetzelfde geslacht vallen, kan het enorm goed vinden met mijn beide ooms, waarvan ik durf te betwijfelen of je ooit iemand gayer kan vinden dan hun, heeft een leidinggevende die gay is en dat is allemaal prima, maar als ze zoenen maakt hem dat ongemakkelijk en daar kijkt hij liever niet naar, ook niet als 2 mensen van hetzelfde geslacht op tv zoenen (knuffelen is trouwens prima).
Hij heeft er echt niks tegen, maar het maakt hem gewoon enorm ongemakkelijk. Waarom zou zijn gevoel er niet mogen zijn? Dat maakt hem niet een homofoob, het geeft hem gewoon een ongemakkelijk gevoel.

Daar is een mooi spreekwoord over: Wat ge wil dat gij niet schiet, doet ge ook een ander niet.
Of te wel, zoals jij behandeld wenst te worden, zo behandel je ook een ander.

En dit is geen aanval of iets dergelijks op jou HopeMyDay, maar iets wat mij enorm opvalt in de maatschappij van tegenwoordig.
Akkoord dat die gevoelens er prima mogen zijn, maar val mij (of andere LHBTI'ers) er niet mee lastig. := HopeMyDay zegt immers ook niet dat mensen het niet mogen vinden, maar wel dat dat soort opmerkingen kwetsend zijn, zeker die tweede. Temeer omdat iemand er niet voor kiest om homoseksueel te zijn. Het is niet bepaald een verkeerde kleur oogschaduw die je er 's avonds weer vanaf haalt.

(Overigens luidt het spreekwoord 'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook de ander niet,' daar komen geen geweren aan te pas. :D )

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 10:30

Ik zou voor het eerst weer eens een date hebben, 3x raden wie er ziek is. -O-

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 10:33

Ik was al aan het twijfelen :') Het las in eens zo raar :+

Die tweede is ook echt walgelijk, laat ik dat voorop stellen, wat maakt het in godsnaam uit waar je kind op valt? Zij/hij is nog steeds dezelfde persoon als toen zij/hij geboren werd.

Met betrekking het er wel of niet voor kiezen, in het voorbeeld over mijn man, kiest mijn man er natuurlijk ook niet voor om zich ongemakkelijk te voelen, dat wil hij zelf ook helemaal niet, maar hij voelt zich wel zo.

Ik begrijp dat het kwetsend is en ik ben ook zeker van mening dat niet altijd alles gezegd hoeft te worden maar ik ben ook van mening dat als jij volledig acceptatie wil, dit 2 kanten op werkt. Ook als is de andere kant irrationeel, walgelijk en kwetsend, volledige acceptatie is volledige acceptatie.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 10:42

M_D_H schreef:
Ik was al aan het twijfelen :') Het las in eens zo raar :+

Die tweede is ook echt walgelijk, laat ik dat voorop stellen, wat maakt het in godsnaam uit waar je kind op valt? Zij/hij is nog steeds dezelfde persoon als toen zij/hij geboren werd.

Met betrekking het er wel of niet voor kiezen, in het voorbeeld over mijn man, kiest mijn man er natuurlijk ook niet voor om zich ongemakkelijk te voelen, dat wil hij zelf ook helemaal niet, maar hij voelt zich wel zo.

Ik begrijp dat het kwetsend is en ik ben ook zeker van mening dat niet altijd alles gezegd hoeft te worden maar ik ben ook van mening dat als jij volledig acceptatie wil, dit 2 kanten op werkt. Ook als is de andere kant irrationeel, walgelijk en kwetsend, volledige acceptatie is volledige acceptatie.

Wat mij dan nieuwsgierig maakt
Kan je man benoemen wat hem precies ongemakkelijk maakt?
Heeft hij het ook bij zoenende vrouwen of een hetero stel?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 10:47

Ik wel in elk geval, ik vind een aflebberde hetero stel ook heel ongemakkelijk om te zien.

Gewoon een kus tussen wie dan ook, niet.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 10:57

Ineke2 schreef:
Ik wel in elk geval, ik vind een aflebberde hetero stel ook heel ongemakkelijk om te zien.

Gewoon een kus tussen wie dan ook, niet.

Dit :j ik vind het bij hetero stellen net zo goed onprettig wanneer ze in het openbaar niet van elkaar af kunnen blijven, of bij andere omstandigheden waarbij je denkt: get a room.

Zo denk ik trouwens ook over stelletjes die ruzie hebben (of hoe je het ook wilt noemen, woordenwisseling, verhitte discussie etc) in het openbaar. Ga gewoon naar huis en hou je relatie issues prive, ik hoef dat niet te zien of te horen

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 10:58

Ik erger me aan de (3e) borrel die georganiseerd wordt voor de klas van mijn dochter (ouders en kinderen, in het weekend). En dat er gezegd wordt: be there or be square (ik moest notabene opzoeken wat t betekent) er staat wel een knipoog achter maar ik vind het zoooo puberaal.

Ik heb sowieso al geen zin in zo'n borrel. 5 dagen in de week school vinden mijn kinderen ook meer dan genoeg en dit is alleen maar iets wat extra spanning geeft en daar zitten we allemaal niet op te wachten. Wij gaan dus ook niet
Erger me denk ik nog het meest aan het feit dat die opmerking me zo dwars zit...

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 11:01

Mkango schreef:
HopeMyDay schreef:
Mensen die anno 2023 nog niet helemaal begrijpen dat "ik heb niks tegen homoseksualiteit zolang ik er geen last van heb" en "ik heb niks tegen homoseksualiteit zolang mijn kind maar niet op hetzelfde geslacht valt" zo enorm kwetsend zijn..

Én ik kruip weer eventjes terug in mijn kast :evaw:
Eén van mijn favoriete dingen om te doen als een heterostel elkaar staat uit te hollen in het openbaar, is nét iets te hard zeggen “ik heb niks tegen hetero’s hoor, zolang ik het maar niet hoef te zien.” :+

:')

Ik heb niks tegen mannen, als ik er maar geen last van heb. Of, ik heb niks tegen kinderen, als ik er maar geen last van heb. Dan heb je mensen zo op de kast :+

Ik heb weleens op station gelopen dat twee vrouwen elkaar knuffelden (duidelijk op een meer romantische manier), en dat er van dat 16-jarige kruisgespuis een opmerking maakte van dat hoeft allemaal niet oid. Brrr zou toch hopen dat die generatie wat meer open-minded zouden zijn.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-23 11:02

Er zit een collega schuin achter mij en het is niet alsof ik haar niet mag ofzo maar haar lach irriteert mij zó erg :')

Gelukkig zo een excuus om in de focus-modus te gaan omdat ik mijn plan van aanpak moet gaan afmaken, dus dan mag mijn koptelefoon op.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 11:17

Wordt een vreemde (en lange) ergernis maar ik moet het ergens kwijt.

Zat gisteren toevallig op de facebook site van het asiel te kijken waar ik mijn eigen hondje (inmiddels overleden) vandaan had. Gewoon uit nieuwsgierigheid hoe het daar gaat enz. En ineens zag ik mijn Pip weer :oo echt als twee druppels water zo lijken zo op elkaar, ook precies dezelfde maat, gewicht, dezelfde gezichtsuitdrukking, dezelfde houding bij kroelen op de bank, ik zag mijn hondje gewoon weer! Ook hetzelfde (top) karakter volgens het asiel en ja gezien ze uit hetzelfde dorp komen en van redelijk vergelijkbare leeftijd zijn, is het best waarschijnlijk gewoon Pip zijn familie.

En nu de ergernis :( dat hondje zit ook al jaren in het asiel, net zoals Pip het heeft moeten meemaken. En gezien zulke hondjes niet zo in trek zijn (ouder, mannelijk, zwart) zal hij ongetwijfeld de rest van zijn leven in dat asiel doorbrengen. Het beestje is hartstikke lief en knuffelig, zindelijk, kan alleen blijven, gewend aan de stad en het verkeer, noem maar op, hij mankeert helemaal niets. En het asiel wordt door geweldige, eerlijke, hardwerkende mensen gerund die alles doen om hun honden kansen te bieden, ook al is het maar een triest gemeentelijk asiel in een godvergeten Pools dorpje. Zo hebben ze toen ook voor mij alles (gratis) geregeld om een buitenlandse adoptie mogelijk te maken inclusief het hondje uitzoeken dat precies was wat ik zocht.

...en toch zal dat hondje wat ik nu zag de rest van zijn leven in een k*tasiel moeten blijven omdat de wereld k*t is en mensen k*t zijn en hij gewoon pech had om op verkeerde plek en op verkeerd moment te zijn geboren -O- Het voelt zo oneerlijk gewoon, ik zit er sinds gisteren om te janken. Zou het liefst nu in de auto willen stappen om dat hondje op te halen :\

Misschien zoekt iemand een lief knuffelhondje?

Afbeelding

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 11:18

JustMe8484 schreef:
Ik erger me aan de (3e) borrel die georganiseerd wordt voor de klas van mijn dochter (ouders en kinderen, in het weekend). En dat er gezegd wordt: be there or be square (ik moest notabene opzoeken wat t betekent) er staat wel een knipoog achter maar ik vind het zoooo puberaal.

Ik heb sowieso al geen zin in zo'n borrel. 5 dagen in de week school vinden mijn kinderen ook meer dan genoeg en dit is alleen maar iets wat extra spanning geeft en daar zitten we allemaal niet op te wachten. Wij gaan dus ook niet
Erger me denk ik nog het meest aan het feit dat die opmerking me zo dwars zit...

Ik zou me van zo'n opmerking lekker niks aantrekken, die is niet zo serieus bedoeld als het er staat toch?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 11:19

Ik heb een keer op zo'n mailtje geantwoord: "ik ben van team vierkant".

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 11:32

Ineens mega veel spam over Eva Jinek op FB. Dat haar microfoon niet uitstond en dit einde carrière betekent. En echt om de 3/4 berichten ofzo van een of ander random account (telkens een andere). Tot op :+

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 11:39

iirrssjjee schreef:
Ineens mega veel spam over Eva Jinek op FB. Dat haar microfoon niet uitstond en dit einde carrière betekent. En echt om de 3/4 berichten ofzo van een of ander random account (telkens een andere). Tot op :+

WT heeft ze gezegd?

JustMe8484

@ Urbanus: zal vast niet zo serieus bedoelt zijn. Maar ik vind dat je m gewoon niet hoeft te maken. Is dat hoe we onze kinderen opvoeden? Als het niet zo serieus is mag je best een opmerking maken waarin je toch groepsdruk zet?

Rien10: ik heb nog niet gereageerd maar heb ook de neiging om iets te zeggen als: veel plezier met rond zijn. Wij zijn graag vierkant

@ iirrssjjeee deze krijg ik ook de hele tijd. Heb m al meermaals gerapporteerd..

Kairos

Ik wil dingen afmaken, maar heb echt moeite om me te focussen, maar waar ik nou echt door afgeleid ben? Ik weet het niet. Ben een beetje doelloos door Bokt aan het scrollen, dus daar kan ik net zo goed mee stoppen :')

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 11:40

Alja schreef:
iirrssjjee schreef:

WT heeft ze gezegd?

Dit vroeg ik me dus ook af :')

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 11:50

Kairos schreef:
Ik wil dingen afmaken, maar heb echt moeite om me te focussen, maar waar ik nou echt door afgeleid ben? Ik weet het niet. Ben een beetje doelloos door Bokt aan het scrollen, dus daar kan ik net zo goed mee stoppen :')

Hahaha echt precies hetzelfde hier. Ik heb gewoon geen zin om verder te gaan met school terwijl het niet heel veel werk meer is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 11:54

JustMe8484 schreef:
@ Urbanus: zal vast niet zo serieus bedoelt zijn. Maar ik vind dat je m gewoon niet hoeft te maken. Is dat hoe we onze kinderen opvoeden? Als het niet zo serieus is mag je best een opmerking maken waarin je toch groepsdruk zet?

Rien10: ik heb nog niet gereageerd maar heb ook de neiging om iets te zeggen als: veel plezier met rond zijn. Wij zijn graag vierkant

@ iirrssjjeee deze krijg ik ook de hele tijd. Heb m al meermaals gerapporteerd..

Ja, dat is wel hoe ik mijn kinderen opvoed. Het is voor mij gewoon een afsluitende zin.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 11:55

Dat ik niet op gang kom |o
Heb de radio op standje overlast staan net Barry White op, you’re my first *\o/*

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 11:58

Mijn huisgenoot heeft nu een spannend gesprek die inmiddels al dik 2 uur duurt en ik wil mij nergens mee bemoeien maar ben er ook een beetje zenuwachtig om en ook wel heel benieuwd. Al verplicht ik hem niks om mij er compleet over in te lichten.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 12:05

Urbanus schreef:
JustMe8484 schreef:

Ja, dat is wel hoe ik mijn kinderen opvoed. Het is voor mij gewoon een afsluitende zin.

Naja, ik niet. Gebruik gewoon niks waar iemand groepsdruk uit kan ervaren. Juist in deze klas zitten kinderen die het niet altijd zien dat iets niet serieus bedoelt is en zich dus alsnog gedwongen voelen mee te doen...

Ik als ouder voel me niet gedwongen en heb door zo'n opmerking nog meer de neiging om juist niet mee te doen.
Maar ik vraag me dan wel af hoe het niet aanwezig zijn van een gezin van de wel aanwezige ouders naar hun kinderen gecommuniceerd wordt. Zo'n opmerking geeft me niet perse vertrouwen daarin...

Maar goed.zoals gezegd: Ik ergerde me dus ook het meest aan het feit dat die opmerking me irriteerd...

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 12:11

Wij hadden in het verleden zo'n groepje moeders op de manege..... gingen we met z'n allen op wedstrijd, moesten wij (als ouders, vriendjes etc) een oranje t-shirt aan met de tekst "proud to be a supporter of *naam team*"
Ik kreeg smorgens om 6 uur (kop houden om zes uur !!) een t-shirt in mijn handen gedrukt "hier, voor jou, je shirt". Ik keek een haar aan en zei: ik ben altijd trots op mijn kind, niet alleen vandaag en al helemaal niet in het Engels.
Rot op met je t-shirt en laat mij met rust. Gedoe.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 12:17

Haha nee zo'n shirt zou ik ook niet doen. De schoolborrels doe ik wel altijd, maar ja, ik houd van wijn. En dat sommige ouders nooit komen is volgens mij dikke prima. Of er moet geroddeld worden als ik er niet bij ben, maar over het algemeen is bij ons op school het credo, doe waar je zin in hebt.