Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
M_D_H schreef:Akkoord dat die gevoelens er prima mogen zijn, maar val mij (of andere LHBTI'ers) er niet mee lastig.HopeMyDay schreef:Mensen die anno 2023 nog niet helemaal begrijpen dat "ik heb niks tegen homoseksualiteit zolang ik er geen last van heb" en "ik heb niks tegen homoseksualiteit zolang mijn kind maar niet op hetzelfde geslacht valt" zo enorm kwetsend zijn..
Én ik kruip weer eventjes terug in mijn kast
Pfoe, ik vind dit toch wel een beetje lastig, en ik ga vast heel bokt nu over mij heen krijgen maar...
Die meningen mogen er wel zijn.
We hebben het tegenwoordig allemaal over acceptatie, begrip, liefde voor elkaar, maar daarin zijn wij zo krampachtig bezig met de groepen die jarenlang ondergesneeuwd zijn/verkeerd behandeld zijn, dat wij mensen die er wellicht anders over denken, niet meer accepteren of begrijpen of überhaupt nog willen liefhebben.
In mijn optiek, mag iedereen een mening of een gevoel hebben. Als jij wil dat jouw mening of keuze of gevoel geaccepteerd wordt, moet je dat ook voor de ander doen.
Kijk, die laatste opmerking in jou bericht, die valt totaal niet goed te praten, maar die eerste... Dat doet mij een beetje denken aan mijn man. Mijn man heeft niks tegen homoseksualiteit, heeft ook een boel vrienden die op hetzelfde geslacht vallen, kan het enorm goed vinden met mijn beide ooms, waarvan ik durf te betwijfelen of je ooit iemand gayer kan vinden dan hun, heeft een leidinggevende die gay is en dat is allemaal prima, maar als ze zoenen maakt hem dat ongemakkelijk en daar kijkt hij liever niet naar, ook niet als 2 mensen van hetzelfde geslacht op tv zoenen (knuffelen is trouwens prima).
Hij heeft er echt niks tegen, maar het maakt hem gewoon enorm ongemakkelijk. Waarom zou zijn gevoel er niet mogen zijn? Dat maakt hem niet een homofoob, het geeft hem gewoon een ongemakkelijk gevoel.
Daar is een mooi spreekwoord over: Wat ge wil dat gij niet schiet, doet ge ook een ander niet.
Of te wel, zoals jij behandeld wenst te worden, zo behandel je ook een ander.
En dit is geen aanval of iets dergelijks op jou HopeMyDay, maar iets wat mij enorm opvalt in de maatschappij van tegenwoordig.
M_D_H schreef:Ik was al aan het twijfelenHet las in eens zo raar
Die tweede is ook echt walgelijk, laat ik dat voorop stellen, wat maakt het in godsnaam uit waar je kind op valt? Zij/hij is nog steeds dezelfde persoon als toen zij/hij geboren werd.
Met betrekking het er wel of niet voor kiezen, in het voorbeeld over mijn man, kiest mijn man er natuurlijk ook niet voor om zich ongemakkelijk te voelen, dat wil hij zelf ook helemaal niet, maar hij voelt zich wel zo.
Ik begrijp dat het kwetsend is en ik ben ook zeker van mening dat niet altijd alles gezegd hoeft te worden maar ik ben ook van mening dat als jij volledig acceptatie wil, dit 2 kanten op werkt. Ook als is de andere kant irrationeel, walgelijk en kwetsend, volledige acceptatie is volledige acceptatie.
Ineke2 schreef:Ik wel in elk geval, ik vind een aflebberde hetero stel ook heel ongemakkelijk om te zien.
Gewoon een kus tussen wie dan ook, niet.
Mkango schreef:HopeMyDay schreef:Eén van mijn favoriete dingen om te doen als een heterostel elkaar staat uit te hollen in het openbaar, is nét iets te hard zeggen “ik heb niks tegen hetero’s hoor, zolang ik het maar niet hoef te zien.”Mensen die anno 2023 nog niet helemaal begrijpen dat "ik heb niks tegen homoseksualiteit zolang ik er geen last van heb" en "ik heb niks tegen homoseksualiteit zolang mijn kind maar niet op hetzelfde geslacht valt" zo enorm kwetsend zijn..
Én ik kruip weer eventjes terug in mijn kast
JustMe8484 schreef:Ik erger me aan de (3e) borrel die georganiseerd wordt voor de klas van mijn dochter (ouders en kinderen, in het weekend). En dat er gezegd wordt: be there or be square (ik moest notabene opzoeken wat t betekent) er staat wel een knipoog achter maar ik vind het zoooo puberaal.
Ik heb sowieso al geen zin in zo'n borrel. 5 dagen in de week school vinden mijn kinderen ook meer dan genoeg en dit is alleen maar iets wat extra spanning geeft en daar zitten we allemaal niet op te wachten. Wij gaan dus ook niet
Erger me denk ik nog het meest aan het feit dat die opmerking me zo dwars zit...
Kairos schreef:Ik wil dingen afmaken, maar heb echt moeite om me te focussen, maar waar ik nou echt door afgeleid ben? Ik weet het niet. Ben een beetje doelloos door Bokt aan het scrollen, dus daar kan ik net zo goed mee stoppen
JustMe8484 schreef:@ Urbanus: zal vast niet zo serieus bedoelt zijn. Maar ik vind dat je m gewoon niet hoeft te maken. Is dat hoe we onze kinderen opvoeden? Als het niet zo serieus is mag je best een opmerking maken waarin je toch groepsdruk zet?
Rien10: ik heb nog niet gereageerd maar heb ook de neiging om iets te zeggen als: veel plezier met rond zijn. Wij zijn graag vierkant
@ iirrssjjeee deze krijg ik ook de hele tijd. Heb m al meermaals gerapporteerd..
Urbanus schreef:JustMe8484 schreef:@ Urbanus: zal vast niet zo serieus bedoelt zijn. Maar ik vind dat je m gewoon niet hoeft te maken. Is dat hoe we onze kinderen opvoeden? Als het niet zo serieus is mag je best een opmerking maken waarin je toch groepsdruk zet?
Rien10: ik heb nog niet gereageerd maar heb ook de neiging om iets te zeggen als: veel plezier met rond zijn. Wij zijn graag vierkant
@ iirrssjjeee deze krijg ik ook de hele tijd. Heb m al meermaals gerapporteerd..
Ja, dat is wel hoe ik mijn kinderen opvoed. Het is voor mij gewoon een afsluitende zin.