LinsxDot schreef:Ik doe niet mee maar lees wel mee.
Mij lijkt de hoge hoed juist prima.
Iedereen kan voor zichzelf zijn top of flops in het topic zetten en de gene die het lootje heeft kan dan prima het pakket samen stellen met de eisen lijkt me toch?
En wel of geen kind alchohol blabla. Je koopt zelf de cadeautjes toch? Dan kun je zelf bepalen wat je uit wensen lijstje wel of niet doet? Of ben ik nu echt te simpel?
Het is inderdaad wel een beetje te simpel gedacht 
Jolien87 schreef:Noem me naïef maar ik dacht dat er altijd uit de hoge hoed werd geloot.
Met uitzondering van lootjes die over de grens wonen.
Dit lijkt me toch ook wel het meest eerlijk en juist het hele idee van een Secret Santa.
Laat mij toelichten waarom wij uiteindelijk meer zijn gaan monitoren op het verdelen van de lootjes.
In 2017 kwam voor het eerst de discussie over de top en flop lijsten...
Sommige mensen gaven niks door en zeiden dat de Santa maar moest zoeken in de berichten. Sommige mensen gaven een enorme waslijst door en wilde niet dat daar van afgeweken werd. Dit werd een behoorlijke discussie waarbij sommige mensen aangaven niet langer meer mee te willen doen als er niet gekeken werd naar de wensen van iedere partij. Tevens hebben wij in dat jaar een paar keer last minute lootjes moeten switchen (na de verdeling) omdat mensen niet met elkaar door 1 deur konden, door opmerkingen in het topic niet het gevoel hadden een goed pakket voor het lootje te kunnen samen stellen etc etc etc.
Ik kan je vertellen, zeker dat laatste is stressvol.
Daarom hebben wij er voor gekozen om meer te monitoren op de verdeling van de lootjes.
deelnemers kunnen bij aanmelding aangeven of zij wel of geen top/flop lijst willen.
Zodat wij alvast een splitsing kunnen maken 
In 2018 kwam de discussie over wel of geen actief lootje, mensen benaderde ons na het verdelen van de lootjes, dat ze niks kunnen vinden omdat het lootje niet actief genoeg is. Dus na dat jaar kwam er nog een splitsing bij.
Jullie, en ik weet zeker dat jullie het niet zo bedoelen maar het komt wel zo over nu, doen net als of wij als beheer te veel een vinger in de pot hebben met het verdelen en het te veel richting onze vriendjes verdelen, maar dat is pertinent niet zo!
Willen jullie een hoge hoed gebruiken voor de verdeling? Dikke prima, scheelt Ynske een heleboel werk!
Maar kom dan volgend jaar niet klagen over het gebrek aan activiteit, het wel of niet hebben van een top/floplijst of een lootje toebedeeld gekregen wie je totaal niet mag, want dat zijn de consequenties van het gebruiken van een hoge hoed.
Het komt vast banketstaaf mijn strot uit dan ik bedoel 
Maar ik bedoel alleen maar aan te geven: Be carefull what you wish for, want er is 1 ding dat wij als beheer pertinent niet meer doen, en dat is na de verdeling van de lootjes nog onderling wisselen