Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 13:49

Yom schreef:
Is er een overkoepelend iets waarbij je een hotel kunt aanmelden waar het gewoon slecht is?
Ik zit nu in een hotel in Londen waar ik voor 3 nachten €485 heb betaald ( wat voor mij veel is)
Maar de wc bril is met plakband geplakt en er zitten vlekken op, mijn bed heeft een kuil omdat het matras oud is denk ik en doorgelegen. Ik
had ivm artrose aan beide knieën gevraagd om een kamer zo laag mogelijk ( wist niet of er een lift was) krijgen we 3 hoog met een niet werkende lift
En meer is gewoon vies
Klagen helpt niet wat ze zijn volgeboekt

Nou snap ik dat ik zoiets kan verwachten bij een €50 hotel maar voor dit bedrag…
Vandaar dat ik dit wel ergens wil melden zodat er voor mijn part inspectie komt hier

Heb je rechtstreeks geboekt of via een tussenpartij? Bij dat laatste zou je nog kunnen kijken wat die partij voor je kan betekenen :)

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 13:56

Via Agoda maar het lukt me niet om ze te mailen. Doe ik zeker bij thuiskomst :(

Dit is de kuil bij mijn heup
Afbeelding

Jolliegirl

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 17:37

Zondat is bagger slecht...
Klagen en bellen naar een ander hotel.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 23:01

Ik zie regelmatig vergelijkbare filmpjes voorbij komen op social media. Een soort metalen brace om een been, waarbij pinnen in (hoogstwaarschijnlijk) de botten zit.
Het ziet er altijd zo pijnlijk uit. Weten jullie hoe het heet en of het inderdaad zo pijnlijk is?
Afbeelding

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 23:25

Externe fixator. Hoe pijnlijk het is durf ik niet te zeggen, wat het doet is botdelen op zijn plek houden. In het geval van de foto die je hier laatst, vermoed ik dat er sprake is van een standaardafwijking/groeistoornis oid. Bot wordt doorgehaald en het frame stabiliseert de boel, terwijl dus van buitenaf bij gestuurd kan worden in hoe de eindstand wordt.. Er heeft hier op bokt ooit een topic gelopen van iemand met een beenlengteverschil die zo'n ding gehad heeft om dat op te lossen.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 23:32

Wil je een officiële klacht indienen? Dat is idd via de site waar je hebt geboekt.
Je kan in iedergeval altijd een review schrijven om andere te waarschuwen (vaak krijg je een mailtje na je verblijf).
Wel flink balen zeg, zeker als je er gewoon een bak geld voor betaald.

-
Is er ergens nog een Vega pepperoni pizza te bestellen? Van de zomer hadden ze het bij New York Pizza en Domino's maar zie het bij beide niet meer staan |( |( |(

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 00:04

Na mijn gemopper toch nog een andere kamer gekregen. Toen we daar binnenkwamen stond de verwarming op standje sauna dus die wilde ik al lager zetten, maar de knop lag afgebroken op de grond er naast dus standje sauna blijft de hele nacht zo. Dit is gelukkig voor mijn knieën op de begane grond, maar daardoor durf ik dus niet de raam open te laten staan. Thuis heb ik op mijn slaapkamer niet eens verwarming aan dus ik zal het bed wel uitzweten vannacht
Mijn matras ziet er wel recht uit dus dat lijkt wel een verbetering *\o/*

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 01:28

Lalidan schreef:
Externe fixator. Hoe pijnlijk het is durf ik niet te zeggen, wat het doet is botdelen op zijn plek houden. In het geval van de foto die je hier laatst, vermoed ik dat er sprake is van een standaardafwijking/groeistoornis oid. Bot wordt doorgehaald en het frame stabiliseert de boel, terwijl dus van buitenaf bij gestuurd kan worden in hoe de eindstand wordt.. Er heeft hier op bokt ooit een topic gelopen van iemand met een beenlengteverschil die zo'n ding gehad heeft om dat op te lossen.

Ooh top. Daar kan ik in ieder geval op googlen!

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 19:04

Nou tot zover mijn geluk, vast in Londen omdat de trein niet meer kan rijden |(

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 14:02

Vraag over coax aansluitingen…
Ik heb 3 Samsung tv’s waarvan twee met een one-connect box. Kom er met Google en de ziggo pagina niet helemaal uit. De ene zegt dat alles draadloos kan maar ergens anders lees ik weer dat ziggo nog coax gebruikt. In mijn meterkast komt wel een coax binnen èn een glasvezel van kpn.
Moet ik nu naar al die tv lokaties een coax kabel trekken? Bij mijn abo zit een next Mini en 1 smart-WiFi-pod?

Ik krijg hier een ziggo abonnement maar wil natuurlijk wel opties openhouden om van provider te kunnen wisselen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 19:32

Wat maakt iets traditie?

De oorzaak is uiteraard het vuurwerk. Want eigenlijk is dat helemaal nog niet zo lang gebruikelijk in Nederland. Mijn oma is nu 93, en zij geeft aan dat het iets is van na de oorlog, voor de oorlog bestond er geen vuurwerk, enkel bij een enkeling carbid schieten. Mijn vader is 63, hij geeft aan dat hij samen met zijn vader een tasje vuurwerk haalde. Dat tasje bevatte dan een handje sterretjes, wat gillende keukenmeiden, 1-2 pakjes rotjes en een paar vuurpijlen. Toen werd dat nog niet als traditie gezien. De afgelopen 20 jaar is het al steeds controverseler geworden, dus niet echt een tijd waarin je het opbouwen naar traditie noemen zou tellen. Blijkbaar is die traditie van vuurwerk afsteken door particulieren in nog geen 50 jaar opgebouwd.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 11:30

Iemand ervaring met hoe het opzeggen van weight watchers gaat? Zojuist een abonnement afgesloten om goed het nieuwe jaar in te gaan, maar lees nu allemaal horror verhalen dat de opzegging eigenlijk onmogelijk wordt gemaakt en begin ik een beetje spijt te krijgen -O-

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 11:39

Justme_Lisaa schreef:
Iemand ervaring met hoe het opzeggen van weight watchers gaat? Zojuist een abonnement afgesloten om goed het nieuwe jaar in te gaan, maar lees nu allemaal horror verhalen dat de opzegging eigenlijk onmogelijk wordt gemaakt en begin ik een beetje spijt te krijgen -O-

Het hangt van het abonnement af wat het opzegtermijn is, maar je kan ook binnen 14 dagen je abonnement annuleren. Misschien kan je dat dan beter doen als je het nu al niet meer ziet zitten: https://www.weightwatchers.com/nl/opzeggen-online . Even goed kijken welke vorm(en) je hebt afgesloten en dan zou het moeten stoppen.

Als je een maandabonnement hebt afgesloten zou je het vroeger dan 3 dagen voor het eind van de maand weer op moeten kunnen zeggen, bij een jaarabonnement het eerste jaar pas aan het eind en daarna per maand.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 12:23

Justme_Lisaa schreef:

Heel vaak := een abonnement gehad en letterlijk nog nooit problemen gehad met opzeggen. Altijd online opgezegd en keurig op de einddatum was het dan klaar.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 12:25

Hoe oud zijn die horrorverhalen? Misschien was het vroeger een groter probleem en nu niet meer?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 12:36

Ik heb het afgelopen november opgezegd, eerst via de mail, zoals ze naast bellen als (enige 2) opties aangeven, maar daar kreeg ik nooit enige bevestiging van. Daarna met flink zoeken op de site, echt wel 5-6 lagen diep, bleek er toch een online formulier te zijn. Ik neem echt handig met computers/websites, maar dit was echt zo onbereikbaar mogelijk gemaakt. Nadat ik het daar opgezegd had, was de informatie in mijn account ook direct aangepast, dus de eerdere annulering was oprecht niet verwerkt.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 12:48

Gaat er een virus rond waarbij maagpijn een symptoom is?
Ik ben niet echt misselijk maar veel verder dan thee en een paar koekjes kom ik ook niet.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 12:49

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 13:13

Roodvos schreef:
Gaat er een virus rond waarbij maagpijn een symptoom is?
Ik ben niet echt misselijk maar veel verder dan thee en een paar koekjes kom ik ook niet.

Jup… en dan in combi met enorm verkouden en dan nog wat andere narigheid. Ben al een week geveld en idd dat nare gevoel in je maag is t ergst zo ong.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 13:20

Heb je een Corona test gedaan? Ik herken het van een paar weken geleden… Beterschap!

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 13:31

Mizora schreef:
Ik heb het afgelopen november opgezegd, eerst via de mail, zoals ze naast bellen als (enige 2) opties aangeven, maar daar kreeg ik nooit enige bevestiging van. Daarna met flink zoeken op de site, echt wel 5-6 lagen diep, bleek er toch een online formulier te zijn. Ik neem echt handig met computers/websites, maar dit was echt zo onbereikbaar mogelijk gemaakt. Nadat ik het daar opgezegd had, was de informatie in mijn account ook direct aangepast, dus de eerdere annulering was oprecht niet verwerkt.

Klopt, ik heb via mijn account na een aantal uur zoeken ook gevonden dat het via je account kon i.p.v. mail of telefoon. Nu is die gewoon opgezegd voor een jaar en kijk ik daarna wel weer. Bedankt iedereen!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 13:33

paars schreef:
Heb je een Corona test gedaan? Ik herken het van een paar weken geleden… Beterschap!

Dit is het antwoord wat ik vreesde :+ .
Nee, nog niet. Ben na de kerst een paar dagen weg geweest dus het zou zomaar kunnen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 13:33

Aan de handvan een ander topic: hoe zit dat nou met tsunamigevaar? Ze hebben het nu over (vloed)golven van 45cm en 120cm. Is niet leuk, maar toch ook niet onoverzienbaar?

Ik zag hier (la palma) laatst op de weerapp iets over golven van 1 meter, duikers en surfers blij, en elders ter wereld (ik dacht de filipijnen) was op hetzelfde moment tsunami alarm met, juist ja, kans op golven van 1 meter.
Hoe werkt dit?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 14:05

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 14:06

Roodvos schreef:
paars schreef:

Dit is het antwoord wat ik vreesde :+ .
Nee, nog niet. Ben na de kerst een paar dagen weg geweest dus het zou zomaar kunnen.

Nja en dan heb je corona ipv de griep… plus de nieuwste versies worden niet altijd meer opgepikt door de testen.
Het is iig een virus waar je je aardig beroerd van voelt.