Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 18:16

@bloodymary, ondanks dat die afspraak voor 6 mei stond, is de door ggd afgezegd.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 18:18

Als het vanuit je werk je taak is om mensen erop te wijzen dan snap ik wel dat je dat doet. Doe je dat niet zal je leidinggevende of een andere collega jou daar weer op aanspreken.

Wat ik voor mezelf vind dat werkt is overal wat meer afstand van nemen. Ik kon me ook enorm over dingen opwinden rondom corona. Ik heb nu geaccepteerd dat iedereen er net weer anders in staat, en dat dit prima is. Ook volg ik het nieuws nog wel, maar minder op de voet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 18:21

Bloodymary schreef:
Maar om zo fanatiek tegen andere steeds te gaan zeggen dat ze hem op moeten doen, dan moet je er zelf toch ook wel van overtuigd zijn dat die dingen ontzettend veel nut hebben. Ik zou dat zelf niet kunnen, daar niet achter staan. Laat iedereen lekker zelf weten wat ze doen. De taak van een receptionist is om mensen te ontvangen, te zorgen dat mensen en goederen op de juiste plek terecht komen. Niet als een politie-agent optreden.
Pas op dat de mensen je achter je rug niet belachelijk maken, of een hekel aan je krijgen. Dat is dit niet waard.

Maar dat is het met een baan. Soms moet je dingen doen waar je zelf niet helemaal achter staat.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 18:36

tienus63 schreef:
Sterkte en spoedig herstel voor je tante gewenst
Purny.

Ik vond het vanmiddag feestelijk momentje, dus in mijn nette, feestelijke jurk mijn eerste vaccinatie gehaald.
Maandagavond afspraak gemaakt, kon vandaag al terecht.

Medewerker die mij prikte was wel gevaccineerd, normaliter is diegene ok-assistent.
De meeste collaga’s die in het ziekenhuis werken, waren nog niet eens gevaccineerd.
Bizar.

Wat een vreemde gang van zaken dat je collega's die in een ziekenhuis werken nog niet gevaccineerd zijn.

Wel zo fijn dat jij 'm nu hebt. En feestelijk ontvangen ook zo te lezen :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 18:45

Zag laatst op stukje over een vrouw die van alle mondkapjes van een jaar lang een feestjurk had gemaakt incl tasje enz en daarmee haar vaccinatie gaat halen tzt. Ik vond hem wel leuk hahaha.

https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... atie-kunst

Mijn ouders zijn gelukkig morgen aan de beurt voor hun eerste prik en mijn man is dinsdag aan de beurt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 19:00

Jeej, vanaf eind mei restaurants (binnen) weer open en home office plicht opgeheven *\o/* (en nog een hoop andere dingen die mij niet zo boeien).
Ook niet onbelangrijk: geen quarantaine meer na het inenten, dus mijn ouders kunnen weer langs komen :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 19:24

tienus63 schreef:
Sterkte en spoedig herstel voor je tante gewenst
Purny.

Ik vond het vanmiddag feestelijk momentje, dus in mijn nette, feestelijke jurk mijn eerste vaccinatie gehaald.
Maandagavond afspraak gemaakt, kon vandaag al terecht.

Medewerker die mij prikte was wel gevaccineerd, normaliter is diegene ok-assistent.
De meeste collaga’s die in het ziekenhuis werken, waren nog niet eens gevaccineerd.
Bizar.

Mooi Tienus, zonder van Rossumpje net zo snel geprikt! Het is je gegund.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 19:27

Fijn dat hij erin zit Tienus!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 19:30

SusanH schreef:

:')

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 19:31

Suzanne F. schreef:
SusanH schreef:

Ik heb er wel van genoten! ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 19:58

Ben vanmiddag voor de dérde keer gebeld. Hier in de regio voor mijn leeftijdsgroep nog steeds AZ dus nog steeds nee.

Beetje vreemd omdat ik nu eigenlijk in de buurregio geregistreerd zou moeten zijn. Vanavond eens kijken op de overheids-app voor vaccin-afspraak.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 20:08

Citaat:
PVV-leider Geert Wilders snapt niet waarom juist voor déze versoepelingen is gekozen: ,,Ik vind het echt willekeur. Als jij met dertig man binnen kan sporten, waarom zou je dan niet in een restaurant ook met dertig man kunnen zitten?

Ik moet zeggen dat ik hier Wilders wel gelijk in geef.
Met eten hijgen mensen niet, wisselen minder vaak, dus denk zelfs dat het veiliger is.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 20:33

Huertecilla schreef:
Ben vanmiddag voor de dérde keer gebeld. Hier in de regio voor mijn leeftijdsgroep nog steeds AZ dus nog steeds nee.

Beetje vreemd omdat ik nu eigenlijk in de buurregio geregistreerd zou moeten zijn. Vanavond eens kijken op de overheids-app voor vaccin-afspraak.

Waarom wil je geen AZ?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 21:02

tienus63 schreef:
Suzanne F. schreef:
SusanH schreef:

Ik heb er wel van genoten! ;)

O het staat er echt heel krom...maar ik bedoelde het niet zo hoor.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 21:05

Needje schreef:
Waarom wil je geen AZ?

Geen zin in de bijverschijnselen. In mijn directe omgeving meer mensen beroerder van AZ dan van besmetting met Covid19.

Ben toch al niet onverdeeld enthousiast over vaccineren. Doe dat voor de dames omdat díe zich ongerust maken. Pfizer graag. Lukt dat niet; tant pis.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 22:14

Grote groep mensen om mij heen, allemaal AZ en behalve op de eerste dag enkele koude rillingen, een wat wattig hoofd en pijnlijke arm, binnen 24 uur voorbij. Mijn zwager kreeg Pfizer, zal zijn bijwerkingen maar niet vermelden, dan haal je die ook niet meer.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 22:26

Mijn schoonvader is heeft vijf dagen na de 2e Pfizer nog steeds last bijwerkingen.
De eerste keer nergens last van.
Mijn zwager heeft twee dagen dikke arm van tweede moderna gehad.

Ben nog steeds helemaal opgetogen dat ik hem had, ben blijer dan dat ik vooraf gedacht had.
Als ik niet kan slapen vannacht is dat van de blijdschap, ook een bijwerking ;)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 22:29

Fijne bijwerking :j
Fijn dat je hem hebt gehad.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 08:36

Volgens nieuwsberichten hier recordáfnames aan nieuwe gevallen en in de ic bezetting.

Op straat ook een heerlijke opleving in de stemming.
Werd gisteren op de weekmarkt aangesproken door verschillende mensen. Zomaar, over niets, over hoe het gaat.

Gewoon leuk om straks het dorp in te gaan. Pakje uit Japan ophalen bij postkantoor, pakje uit Barcelona bij de benzinepomp, kop koffie op het plein *\o/*

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 08:50

Dat zijn bijzonder positieve berichten HC !

Geniet van je koffie :9k
Ik ben maar een heel klein beetje jaloers :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 09:24

Geweldig HC!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 10:37

DuoPenotti schreef:
Citaat:
PVV-leider Geert Wilders snapt niet waarom juist voor déze versoepelingen is gekozen: ,,Ik vind het echt willekeur. Als jij met dertig man binnen kan sporten, waarom zou je dan niet in een restaurant ook met dertig man kunnen zitten?

Ik moet zeggen dat ik hier Wilders wel gelijk in geef.
Met eten hijgen mensen niet, wisselen minder vaak, dus denk zelfs dat het veiliger is.

Omdat je van uit eten gaan dik wordt en van sporten dun. :P

Nee sporten vind ik wel wat belangrijker voor de volksgezondheid!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 10:52

Bloodymary schreef:
Maar om zo fanatiek tegen andere steeds te gaan zeggen dat ze hem op moeten doen, dan moet je er zelf toch ook wel van overtuigd zijn dat die dingen ontzettend veel nut hebben. Ik zou dat zelf niet kunnen, daar niet achter staan. Laat iedereen lekker zelf weten wat ze doen. De taak van een receptionist is om mensen te ontvangen, te zorgen dat mensen en goederen op de juiste plek terecht komen. Niet als een politie-agent optreden.
Pas op dat de mensen je achter je rug niet belachelijk maken, of een hekel aan je krijgen. Dat is dit niet waard.

Wat een rare opmerking.

Als in gebouwen de mondkap verplicht wordt gesteld, mag de receptionist hierop wijzen.
Er zijn terreinen daar ben je verplicht een veiligheidshelm te dragen. Daar vraagt de portier = receptionist dit aan de bezoeker, weiger je dit, dan kom je het terrein gewoon niet op.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 11:40

En zo komt ineens corona wel heel dichtbij. Mijn ex-man heeft corona, gisteren symptoomloos positief getest (ivm nauw contact getest) en sinds gisteravond milde klachten, nu met name koorts en hoofdpijn.

Maar onze kinderen waren dit weekend bij hem, ik heb ze zondag even gezien, maar dat was voor ze bezoek hadden van corona positief persoon. En nu zie ik ze dus voorlopig niet. Ze zouden naar mij toe komen gistermiddag en het hele weekend hier zijn, maar dat gaat nu dus niet.

En ik mis ze ontzettend. Ben altijd blij als ze weer hier zijn. Ze moeten 12 dagen in quarantaine (tenzij ze al snel positief testen), dus voorlopig moet ik het doen met videobellen. Het is niet alleen het missen, maar ik maak me ook zorgen. Boel stress zo. ;(

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 11:49

He wat vervelend :(:) maar ze hoeven toch geen 12 dagen in quarantaine, als ze op dag 5 negatief zouden testen?