Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WowAmigo

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 09:27

Iemand hier ervaring mee? Ik wil een trui van iemand kopen, maar kan alleen UPS als verzendoptie kiezen. Maar die kost 4,95. Ik kan geen andere opties kiezen, terwijl de verkoopster wel alle opties open heeft staan?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 09:48

Italië zeker...?

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 09:50

Oh het is nu opgelost, ik kreeg ook wat foutmeldingen in de app, nu werkt alles weer en kon ik ook alles weer kiezen!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 10:07

Ik had van iemand een jas gekocht maar die raakte kwijt bij dhl helaas. Toen heb ik dezelfde jas bij een ander gekocht voor een stukje meer, is nog niet verzonden. Nu is de eerste jas toch weer terug en krijg ik de vraag of ik m nog wil. De tweede jas is nog niet verzonden en ik kan m dus nog annuleren. Ik twijfel. Wat vinden jullie?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 10:23

Siersma is verkoper wel online geweest?

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 10:26

Ja paar keer al. Is 4 dagen geleden dat ik m gekocht heb

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 11:16

Hier een bod gedaan poosje terug, nu eindelijk reactie met afwijzing van het bod, en heeft ze de prijs tien euro omhoog gegooid. Net of ga ik m dan nog kopen :+ (Was ook niet dat het een belachelijk bod was ofzo)

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 11:46

Siersma schreef:
Ik had van iemand een jas gekocht maar die raakte kwijt bij dhl helaas. Toen heb ik dezelfde jas bij een ander gekocht voor een stukje meer, is nog niet verzonden. Nu is de eerste jas toch weer terug en krijg ik de vraag of ik m nog wil. De tweede jas is nog niet verzonden en ik kan m dus nog annuleren. Ik twijfel. Wat vinden jullie?

Ik heb de eerste gemeld dat ik geen interesse meer heb. De 2e verzend het vandaag, heb ik nagevraagd

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 12:13

Heb van de week iets verzonden maar dat stond meteen op 'bestelling afgeleverd, je ontvangt automatisch je geld op blabla' wat natuurlijk niet kan aangezien het pas net verzonden was. Nu heeft de koopster (begrijpelijk) een probleem gemeld waar vinted al 3 dagen niet op reageert. De vorige keer dat vinted niet reageerde op een probleem hebben ze het uiteindelijk bij mij neergelegd en was ik mn artikelen en mn geld kwijt dus ik ben wel weer bang nu dat ze me weer naaien :(

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 13:47

Heb je geen mail van het verzendbedrijf zelf waarin je kunt tracken?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 15:25

Oh dat is wel slim idd! Had helemaal nog niet bedacht dat je het met de info in de mail zelf kan volgen via de website vh verzendbedrijf. Alleen dit begrijp ik niet helemaal.. De laatste informatie is van de dag dat ik het verzonden heb en daar staat dat het ontvangen is.. wat niet kan...

21:03

Pakje in verwerking op de site NETHERLAND

Uw pakket is geleverd
12:53

afgeleverd pakje

12:51

Pakje opgehaald in een Afhaalpunt

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 14:29

Mocht er iemand 2 paar sneakers binnen hebben gekregen die je niet had besteld, m'n moeder heeft een Guerlain parfum gekregen ipv de sneakers :+

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 14:38

Ahaaa! Mail van Vinted met als titel Bekijk en accepteer onze nieuwe algemene voorwaarden Ze zijn nu beter te begrijpen

Hallo

In januari, werken we onze algemene voorwaarden bij. Om Vinted te blijven gebruiken, is het belangrijk dat je ze bekijkt en accepteert.

Het is niet altijd makkelijk om dit soort teksten te lezen en te begrijpen. Daarom hebben we onze algemene voorwaarden herschreven, en zijn ze nu duidelijker en korter. Bekijk de nieuwe algemene voorwaarden voor meer informatie over wat we aanbieden en hoe we werken.

We hebben vooral de indeling van onze voorwaarden veranderd, maar de inhoud is bijna hetzelfde gebleven.

Dit zijn de belangrijkste wijzigingen en nieuwe toevoegingen:

Om te voldoen aan de Verordening Digitale Diensten hebben we meer informatie toegevoegd aan het beleid rondom alle inhoud op Vinted.
We hebben de regels rondom de leeftijdsbeperkingen voor leden vereenvoudigd.
We hebben enkele regels over de kosten voor verzendingen en retour duidelijker uitgelegd. En vanaf april 2024 kun je ook losse artikelen uit bundelbestellingen retourneren – daar hebben we ook een stukje over toegevoegd.
Alles wat over het Vinted-forum ging hebben we verwijderd, omdat het forum op 8 januari 2024 zal sluiten.
De nieuwe algemene voorwaarden gaan op 8 januari 2024 in. Accepteer ze voor deze datum. Ondertussen zijn onze huidige algemene voorwaarden nog van toepassing. Als je onze nieuwe algemene voorwaarden om wat voor reden dan ook niet wilt accepteren, kun je Vinted altijd verlaten. Als je nog vragen hebt stel ze dan hier.

We hebben ook enkele punten in onze Catalogusregels bijgewerkt over wat er wordt toegestaan op Vinted. Deze nieuwe regels gaan in op 12 februari 2024. Tot dan zijn onze huidige Catalogusregels van toepassing.

Ik snap nu ook waarom paardenspullen geweerd worden, dit zijn normaliter geen items die je in huis opbergt. Alles wat je op vinted mag plaatsen is aan huis gerelateerd merk ik nu. Zo is er ook geen categorie voor tuinmateriaal/meubelen

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 19:16

Ik heb maandag een jurkje gekocht. Ik kreeg een reactie dat ze het de volgende dag zal opsturen. Maar de volgende dag zag ik geen verzendbewijs. Ik zie dat ze gisteren een dhl label heeft aangemaakt maar helaas nog niet verzonden.

Jurkje heeft geen haast. Maar ik snap niet dat je dan aangeeft het de volgende dag te versturen. Geef dan niks aan of laat weten dat het toch wat langer duurt.

Hopelijk is het jurkje wel echt ongedragen.. Als ik het al ontvang ..

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 19:27

Oh, ik lig daar niet wakker van. Zelf ook een heel onvoorspelbaar leven en veel te vaak lopen dingen anders dan verwacht en kan ik ook niet, zoals voorzien, op het afhaalpunt komen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 20:17

Ik heb het deze week ook gehad. Beloofd te versturen, was het pakketpunt dicht (zit in een klein winkeltje met 2e hands kleding). Oké, volgende dag nieuwe poging, zijn ze eerder dicht vanwege pakjesavond. Poging 3 was scheepsrecht.

Vandaag moest ik 2 pakketjes wegbrengen en toen bleek er kerstmarkt te zijn. Kom helemaal nergens parkeren, dus moest naar huis en met de fiets weer terug. Was een onderneming van een paar uur. :7

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 23:27

Staat een dvd te koop op Vinted die ik wil hebben. Nieuw bij bol €12,95. Verkoper wil er persé €4 voor hebben, dvd staat al 1,5 jaar op Vinted, dus is duidelijk niet zo geliefd. Ik vind het bedrag te hoog, want komt nog €1,88 aan kopersbescherming bij (kan je niet uitzetten geloof ik) én €2,5 verzendkosten. Is gewoon een NL Verkoper. Dan ben ik in totaal alsnog bijna €8,5 kwijt. Vind ik teveel voor één bepaald fragmentje uit de dvd welke ik graag zou willen zien. Fragment duurt maar een paar minuten, maar is nergens anders online te zien. Ik laat het dus maar.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 23:43

Ik vind inpakken, label printen en naar pakketpunt rijden al veel gedoe en kosten voor die 4 euro die je er dan voor krijgt als verkoper :o

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 07:42

Ik verkoop niks voor minder dan 4 euro om die reden. Ga echt niet voor 2 of 3 euro die moeite doen. Pakketpunten zitten hier allemaal 10 km verderop....

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 09:31

Ik rijd voor elke euro naar het service punt ;)

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 09:42

Ik heb voor het eerst een beschadigd artikel binnen. Heb foto's gemaakt en doorgestuurd. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 09:50

Ik stel me niet snel arrogant op volgens mij, maar om voor 1 euro alle moeite te doen van het ding netjes op de foto zetten, uploaden, het hele zaakje invullen, er over communiceren via Vinted, adresgebeuren uitprinten, inpakken (inpakmateriaal kost ook wat) en dan nog met de auto wegbrengen...en zal je zien dat ze nog Homerr kiezen ook, dat is helemaal een gedoe :=

Dat voelt toch echt beneden m'n waardigheid ofzo hoor. Dan kost het meer dan het oplevert. Die 4 euro vind ik al op het randje voor al het gedoe. Dan maak ik er liever mensen blij mee door het naar de kringloop te brengen :)

Beschadigd artikel: eerst even de advertentie en mailwisseling checken om te achterhalen of je het bij nader inzien had kunnen weten. Zo ja: héle goede les voor de volgende keer :(:) Zo nee: foto's van het probleem maken en aan de verkoper sturen dat dit je echt wel tegenvalt.

Ik breng dat dan netjes, zo van waarschijnlijk heb je dit niet gezien maar als ik het geweten had dan zou ik dit artikel niet gekocht hebben.... (mits dit dan ook daadwerkelijk zo is natuurlijk).

Het hangt er eigenlijk vanaf wat de situatie precies is :)

Is het onderweg kapot gegaan?
Onherstelbaar beschadigd?
Was het bij nader inzien iets dat je had kunnen weten?
Is de verkoper tekort geschoten qua informatie voorziening?
Had je het artikel niet gekocht als de verkoper het gemeld had?
Wil je het nu nog houden of liever terug sturen / geld terug?

Dat soort dingen.

Ik heb gisteren een houten naaikistje ontvangen dat er op de foto's heel mooi uitzag.
Maar waren niet zo veel foto's. Dus ik informeerde of het er nog echt goed uitzag.
Antwoord was ja het is wel oud en gebruikt natuurlijk, maar keurige staat, heel zuinig op geweest.

Toen zei ik nog van ja het is altijd zo balen als je iets van hout ontvangt en dan blijkt er ineens een grote barst of scheur in te zitten ofzo.

En ja hoor, ik pak het uit...zit er precies zo'n scheur in die ik bedoelde :x {:)-:(

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 10:52

Toevallig gister een set van mijn zoon verkocht voor 3,50. Ze koos homerr en heb nog 2 pakjes die daar naartoe moeten zometeen. Dan vind ik het niet erg. Maar voor mondial relay moet ik 10 km rijden, ik twijfel toch om die uit te zetten maar dan mis je wel veel kopers uit het buitenland..

Och, balen van die scheur dan.. jammer dat mensen dan niet eerlijk zijn.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 10:58

Ik heb MR dus wel uitgezet om die reden.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 11:00

Alles onder de €5 gaat naar het Leger des Heils. Vanaf €5 ga ik moeite doen voor Vinted. :D