Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 09:14

Echwel schreef:
Ach het wk enkelspan in Pau gaat ook door
Gaan de Nederlanders vrolijk naartoe

En geloven jullie ze bij terugkomst 14 dagen quarantaine doen.

Trouwens ze gaan onverzekerd op.pad

Het gaat erom dat de koning een voorbeeldfunctie heeft.. Dit was gewoon heel dom.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 09:15

Ja, dat bedoel ik juist, lenaatje. Hij wist ervan maar kan dit toch nooit een goed plan hebben gevonden? Ik ga er vanuit dat hij nog heeft geprobeerd in te praten op de koning.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 09:17

Relaxed schreef:
Echwel schreef:
Ach het wk enkelspan in Pau gaat ook door
Gaan de Nederlanders vrolijk naartoe

En geloven jullie ze bij terugkomst 14 dagen quarantaine doen.

Trouwens ze gaan onverzekerd op.pad

Het gaat erom dat de koning een voorbeeldfunctie heeft.. Dit was gewoon heel dom.

Het blijkt dus dat op ieder niveau mensen denken dat regels voor hun niet gelden

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 09:19

Er zijn meer Nederlandse topsporters in het buitenland. Hier mag alleen voetbal ( wat ik heel heel krom vindt, las dat dan ook af) . Maar wielrennen in het buitenland gaat gewoon door ondanks alle besmettingen bij de Giro. De Vuelta komt er aan, ronde van Vlaanderen ( mag die nog wel doorgaan nu?)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 09:22

Misschien niet slim. Maar wel veiliger dan menig mens hier in Nederland. Als je alles privé hebt, dan maakt het toch niks uit of je hier zit of in Griekenland.

Hotels in Nederland buiten de randstad worden momenteel overspoeld met gasten. Bij ons was het gister 1 grote chaos. 6 shifts verspreidt over 3 ruimtes. Gasten houden zich niet aan de 30 personen, lopen gewoon overal binnen. Reserveren voor de shift van half 7 "maakt toch niet uit als we half uur later zijn". En dan verbaasd zijn dat ze alleen hoofdgerecht kunnen eten omdat ze maar tot kwart over 8 de tijd hebben. Ik denk dat 90 procent schijt had aan corona, bestaat blijkbaar in een hotel niet. En handhaven was bijna niet meer te doen. En als je dan zelf te laat komt en vanaf 20 mag er geen alcohol meer geschonken worden wel helemaal uit je plaat gaan. Helemaal gehad met dat soort mensen, bah.

Nu dit zo de situatie is schamen wij ons ook dood dat wij wel open mogen blijven. Voelen ons bezwaard tov horeca. Wij snappen ook niet dat vanuit de overheid geen max. Bezettingspercentage wordt doorgegeven. Helaas zijn wij een grote keten en hebben hier als hotel zijnde niks over te zeggen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 09:35

lenaa_tje schreef:
Fitzroy schreef:
Ik heb er ook geen goed woord voor over. En ik vraag me ook af wat Rutte tegen hem gezegd heeft. Ik kan me echt niet voorstellen dat Rutte dit een goed plan vond. En dan is het dus echt een eigenwijze arrogante koning. Dit valt me echt zo tegen. Ik had Wim-Lex en Max hoger zitten.

Rutte blijft verantwoordelijk. Daarbij heb ik gelezen dat Rutte zei dat hij op de hoogte was.

Ja dat vind ik dus raar... moet hij de koning dan verbieden om te gaan?

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 09:41

Rutte kan idd verbieden, maar schijnt de koning heel vrij te laten. Hier zal het laatste woord nog niet over gesproken zijn.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 09:42

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 09:47

Fitzroy schreef:
Ja, dat bedoel ik juist, lenaatje. Hij wist ervan maar kan dit toch nooit een goed plan hebben gevonden? Ik ga er vanuit dat hij nog heeft geprobeerd in te praten op de koning.

Daar ga ik niet vanuit. Hij is verantwoordelijk dus de keuze om de koning vrij te laten is ook een keuze.
Ik vind Rutte en de koning hierin fout.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 09:48

Ik denk dat je hiermee vooral laat zien dat als je geld hebt je dan het dan wel kan maken. Ik zie namelijk geen gevaar in dat hij in Griekenland in zijn eigen huis verblijft als hij daar op het terrein blijft of aan een strand bij zijn huis waar waarschijnlijk niet veel mensen komen.
Maar het laat wel zien dat als je geld hebt dat je meer kan. Als iedereen betaalbaar een vliegtuig voor het eigen gezin zou kunnen betalen dan is dat niet goed voor het milieu, maar wel veilig om dan ook naar je eigen huis in the middle of nowhere te gaan. Ik zie dan ook qua corona niet zo erg in waarom niet maar wel de verdeeldheid als ik het zo een beetje goed omschrijf. Ik wil ook op reis, kan geen privé vliegtuig betalen, dus ik blijf maar hier. Ik vind dat hij daarin ook niet het goede signaal afgeeft. Ik hoop dat jullie een beetje snappen wat ik bedoel.

Ik vraag me ook af wat Rutte hierover heeft gezegd tegen de koning. Het land is geel en misschien komt niemand erachter?
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 17-10-20 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 09:50

Ik snapte de vakantie ook niet zo goed. Afgezien dat ze alles privé hebben, gaat het mij om het idee. Het wordt afgeraden om echt op vakantie te gaan, ga dan zelf ook niet. Beetje voorbeeldfunctie wel.

Ff wat anders, gister wezen klimmen. Ben je aan het klimmen mag ie af, maar sta je iemand te zekeren of wandel je rond, moet ie op. Moet er nog ff aan wennen, als je 17 meter hebt geklommen dat dat ding op moet :+.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 09:52

Misschien had ie de vlieguren wel nodig om zijn brevet te kunnen behouden.
Net als code95 in het transport. Chauffeurs moeten bijscholing blijven doen anders mogen ze niet meer aan het werk. Ook al is hun CE rijbewijs nog geldig.

Blijft domme actie van koningshuis.

Zie trouwens ook dat er een Duitse stal in Gogh wedstrijden organiseert, ook open gesteld voor Nederlandse amateur en jeugd ruiters.
Ze moeten wel een negatieve test kunnen laten zien.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 09:55

Ik vind het ook geen goed voorbeeld geven. Ja als je alles privé hebt is er weinig aan de hand maar dat heeft het gros van de mensen die 'onder' je staan niets. Je vraagt de bevolking echt veel met alle maatregelen die nu zijn aangescherpt, dan kan je zelf wel alles privé hebben en veilig kunnen doen, maar een voorbeeld EN vooral aan te geven dat je meeleeft en dus ook wat inleverd, zou hem veel meer Sieren EN het draagvlak kunnen behouden.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 09:58

Ze vragen bij de sportfysio ook om een mondkap op te Houden met het sporten. Is voor mij een reden om niet te gaan eigenlijk.... Maar ben nu eindelijk na 10 maanden aan het verbeteren en eigenlijk zonde om 10 maanden revalidatie weg te gooien. Dus ga het volgende week toch maar proberen. Het is een advies, dus je hoeft het niet te doen, maar toch. Straks wordt het wel verplicht. Dan ga ik wel buiten hard fietsen ipv warming up op een hometrainer binnen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 10:32

Relaxed schreef:
Rutte kan idd verbieden, maar schijnt de koning heel vrij te laten. Hier zal het laatste woord nog niet over gesproken zijn.

Ja zou ik ook doen. Ik zou het er zeker wel over hebben maar ook niet meer dan dat. De keuzen is wat mij betreft aan het koningspaar zelf.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 10:33

Jessix schreef:
Relaxed schreef:

Ja zou ik ook doen. Ik zou het er zeker wel over hebben maar ook niet meer dan dat. De keuzen is wat mij betreft aan het koningspaar zelf.

Zo werkt het alleen niet als je minister en koning bent.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 10:33

Blussem schreef:
En is toch ook idioot wanneer je maar hoog genoeg aan de top staat dat je niet aan de Corona maatregelen hoeft te houden, Grappenhous, nu koningshuis, enz.

Weet je wie zich ook heel erg niet aan de coronamaatregelen heeft gehouden? ...

(Oh ja, en https://www.worldometers.info/coronavirus/country/us/ - 8 miljoen besmet, 223.000 doden.) Nou, toppieoppie hoor! +:)+ )

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 10:39

lenaa_tje schreef:
Jessix schreef:

Zo werkt het alleen niet als je minister en koning bent.

Dat vind ik dan krom. Jammer dat alles in dit land zo aan banden moet worden gelegd.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 10:42

Dat is juist om er voor te zorgen dat een koning niet te veel macht krijgt en ook al zo sinds 1848 :+

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 10:47

Het gaat er niet om of de koning en zijn gezin vrij zijn om te gaan, het gaat er om het voor velen als een dikke middelvinger voelt. En zo is het ook!!
En dat privé, het is een regerings vliegtuig waarmee ze vliegen. Is helemaal niet van hun. Die betalen wij ook. Evenals hun optrekje in Griekenland, hun bootje en hun verlengde Audi om zo even wat voorbeeldjes te geven. Je ze nemen het er goed van. En wat doen ze eigenlijk voor ons volk?? Ik zie buiten bezoekjes hier en daar ze 2 x per jaar een toespraakje geven over hoe poedersuiker het allemaal hier gaat en ze een keer rondhuppelen op Koningsdag. Verder niks. En geloof me, als er oorlog uit breekt zijn ze ook weg. Ver weg.

Tot zover mijn mening over het koningshuis.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 10:48

lenaa_tje schreef:
Dat is juist om er voor te zorgen dat een koning niet te veel macht krijgt en ook al zo sinds 1848 :+

Ja snap ik, maar dit is meer een gevoelskwestie. Hij mag op vakantie, kan dat ook veilig doen, maar het is niet slim...

Maar goed, andere mening dus. :)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 10:49

Jessix schreef:
lenaa_tje schreef:

Ja snap ik, maar dit is meer een gevoelskwestie. Hij mag op vakantie, kan dat ook veilig doen, maar het is niet slim...

Maar goed, andere mening dus. :)

Ik ben het helemaal met je eens maar het is gewoon ook de verantwoordelijkheid van Rutte. Hij was ook op de hoogte. Dus de ‘schuld’ alleen bij de koning leggen vind ik niet terecht.
Rutte slaat hier net zo goed een flater met het beleid van de het kabinet.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 10:52

Ach dat het koningshuis in deze tijd zich gewoon niet realiseert dat omdat iets kan, het niet perse nodig is om te doen.. Dat reken ik wel echt alleen hun aan. Je zou in hun positie niemand nodig moeten hebben om dit zelf te bedenken.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 10:54

Precies dat. Het zijn volwassen mensen. Maar eigenlijk net zo stom en geen haar beter als vele andere medelanders die tegen de regels schoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 10:56

Popstra schreef:
Het gaat er niet om of de koning en zijn gezin vrij zijn om te gaan, het gaat er om het voor velen als een dikke middelvinger voelt. En zo is het ook!!
En dat privé, het is een regerings vliegtuig waarmee ze vliegen. Is helemaal niet van hun. Die betalen wij ook. Evenals hun optrekje in Griekenland, hun bootje en hun verlengde Audi om zo even wat voorbeeldjes te geven. Je ze nemen het er goed van. En wat doen ze eigenlijk voor ons volk?? Ik zie buiten bezoekjes hier en daar ze 2 x per jaar een toespraakje geven over hoe poedersuiker het allemaal hier gaat en ze een keer rondhuppelen op Koningsdag. Verder niks. En geloof me, als er oorlog uit breekt zijn ze ook weg. Ver weg.

Tot zover mijn mening over het koningshuis.

Verdiep je er even in wat ze precies doen... De handelsmissies bijvoorbeeld, dat verdien jij nog niet in 100 jaar.