Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:49

Dat mag. Zij mag boos zijn. Dat is van haar, niet van jou. Laat het bij haar.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:50

Resistance schreef:
rien10 schreef:
“Man, ik luister niet meer naar wat jij voorleest. We verschillen hierover van mening. Ik ga nu iets anders doen”. Zoiets?

Ook geprobeerd... heel vriendelijk ook. Maar ze neemt dat direct als een soort van aanval. Ze is dan meteen boos. -O-

Nou ik weet de oplossing, ze mag iedere dag een kwartier om je te overtuigen en daarna moet ze ophouden.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 23:25

Sizzle schreef:
Doet me aan mijn moeder denken die ineens uit het willekeurige niets vanuit achterin de auto zei: ik heb spijt dat ik jullie vroeger zomaar voor BMR heb laten inenten (what the fiets...we zijn rond de 40 en niet autistisch :+ ).

Ik zou inderdaad dringend verzoeken om de propaganda voor zichzelf te houden en er verder niet al te veel over te praten als dat lukt. Lastig hoor.

Nu schijnt juist de BMR vaccinatie het verschil tussen leven of dood te kunnen betekenen als je corona oploopt. Althans er zijn vermoedens in die richting dat het de ernstigste verschijnselen kan voorkomen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 23:29

elnienjo schreef:
Sizzle schreef:
Doet me aan mijn moeder denken die ineens uit het willekeurige niets vanuit achterin de auto zei: ik heb spijt dat ik jullie vroeger zomaar voor BMR heb laten inenten (what the fiets...we zijn rond de 40 en niet autistisch :+ ).

Ik zou inderdaad dringend verzoeken om de propaganda voor zichzelf te houden en er verder niet al te veel over te praten als dat lukt. Lastig hoor.

Nu schijnt juist de BMR vaccinatie het verschil tussen leven of dood te kunnen betekenen als je corona oploopt. Althans er zijn vermoedens in die richting dat het de ernstigste verschijnselen kan voorkomen.

Wat een onzin. Er gaan juist vermoedens dat het BMR vaccin zorgt voor een milder ziekteverloop.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 23:30

Ja. Dat wordt ook gezegd door elnienjo

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 23:32

Ah sorry, heb de zin te snel gelezen blijkbaar.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 23:33

T is laat. :D

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 23:36

Valt voor mij nog wel mee, ik moet nog tot 2 uur werken. Eerder mijn overprikkelde ADD hoofd. 8)7

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 23:59

zonnebloem18 schreef:
elnienjo schreef:

Wat een onzin. Er gaan juist vermoedens dat het BMR vaccin zorgt voor een milder ziekteverloop.

Dat zeg ik dus ook.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 00:01

LadyMadonna schreef:
Marcella schreef:
Of zitten financieel slecht. :o

Ben al een aantal jaren niet op vakantie geweest geen geld voor en dan hou het op. :=

Jij ging dus sowieso niet, bericht van Susan is dus niet op nou van toepassing.

En bedankt trap me maar nog wat verder de grond in.

Ben niet alleen op de wereld...….

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 00:14

@ Resistance, lastig... Ik herken dan wel met mijn eigen moeder. Niet over hetzelfde onderwerp, maar eigenlijk elk serieus gesprek verloopt niet lekker tussen ons. Ik praat dus ook niet meer met haar, niet echt in elk geval. Probeer het luchtig en licht te houden en zodra ze begint ga ik weg. Soms kan ik nog wel eens tegen haar zeggen of we het niet ergens anders over kunnen hebben. Corana is een onderwerp wat ik ook niet meer met haar wil bespreken, alleen na de persconferentie of een andere belangrijke gebeurtenis. Daar houdt ze zich redelijk aan. Zij praat er het liefst de hele dag over... :roll:

Dus trek je veel terug. Lastig natuurlijk als je er bij woont, maar je hebt vast wel een eigen plek in het huis waar je naar toe kan of ga naar buiten. Misschien kun je (over een tijdje) ook even een break van elkaar nemen door even bij iemand anders te logeren of een vakantie?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 09:16

Ik zou zeggen probeer een andere insteek te vinden waar ze wèl gevoelig voor is. Waardoor ze ophoudt met er zo veel over te praten. Dus niet haar gedachtes afwijzen (heeft toch geen enkele zin als iemand waar dan ook van overtuigd is) maar bedenk iets dat haar wel aan het zwijgen krijgt hierover.

Zeg dat jullie het niet de hele dag over Corona willen hebben omdat.... vul iets in dat ze beter respecteerd :)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 09:57

imaudy schreef:
Gewoon laten gaan. Was even nieuwsgierig en ben eens gaan googlen op corona en hoax. Naja, de griep van winter 2017/2018 was ook erg heftig, 9500 mensen overleden daaraan. Daar hoorde je bijna niks over. Dat zijn dingen waarvan ik wel denk huh..?

Omdat het niet (alleen) om de sterfte gaat. Als de ICs toen overbelast waren geraakt had je het wel gehoord. Daarbij hoor je altijd wel dat de griepgolf zo lang was en nog steeds bezig is. In andere jaren.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 09:59

Qua sterfte valt het in die zin nu ook nog steeds mee.
Alleen het is zo vervelend voor de zorg als er weer een piek komt.
Daarvoor heb ik me steeds aan de regels gehouden.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 10:04

Met zo'n ma zou ik ook gewoon zeggen dat je het niet wilt horen. Je niet de hele dag in discussie wilt omdat je het toch niet eens wordt en het jammer zou vinden als de sfeer daardoor verpest wordt....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 12:17

Resistance: frustrerend. Maar vooral afkappen, benadrukken dat het jou veel stress geeft en weggaan uit de situatie. En haar lekker boos laten zijn... Dat maakt de sfeer niet beter, in het begin, maar je moet wat om niet gek te worden. En ik denk dat het na een tijdje echt wel duidelijk wordt dat die discussie gewoon niet komt (Hou vol!) maar dat het wel gewoon gezellig kan zijn als het over andere dingen gaat. Misschien helpt het om zelf een paar dingen te bedenken waar je het wel over wilt hebben, of waar je je moeder over aan het praten kunt krijgen (vakanties van vroeger ofzo?)

Waar je denk ik heel erg voor moet oppassen is om het niet op een ander moment alsnog per ongeluk aan te halen. Bv 'oh, daar heeft je ninefornix zeker ook wat over te zeggen'. Hou het leuk voor iedereen als het niet over corona gaat, geen onbewuste sneren ofzo. Het is zo menselijk maar het doet meteen een deel van je inspanning teniet.

Edit: ik zou denk ik ook vooral niet ontkennen. Als je moeder zegt "Ik leef in een gecensureerde omgeving" dan "Beslist!" terwijl je een wandeling gaat maken, of "Ja!" terwijl je wat drinken pakt (en eventueel vraagt of je moeder ook een kopje thee wil), en "Zeker!" terwijl je je koptelefoon weer opzet en je boek weer pakt, of wat dan ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 12:31

Thanks voor de tips, Shadow! :j En wat je zegt; als het niet over Corona gaat is het gewoon gezellig. Ik heb ook oprecht een hele leuke, gekke moeder en heb een fijne jeugd gehad. Maar ze heeft gewoon een handje van helemaal opgaan in bepaalde dingen. Vandaag is het er tot m'n grote verbazing nog niet over gegaan, dus m'n vader en ik houden ook echt onze mond erover. _O-

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 12:55

Resistance schreef:
Thanks voor de tips, Shadow! :j En wat je zegt; als het niet over Corona gaat is het gewoon gezellig. Ik heb ook oprecht een hele leuke, gekke moeder en heb een fijne jeugd gehad. Maar ze heeft gewoon een handje van helemaal opgaan in bepaalde dingen. Vandaag is het er tot m'n grote verbazing nog niet over gegaan, dus m'n vader en ik houden ook echt onze mond erover. _O-

Ik herken het zo bij sommige vrienden, waarvan ik dacht dat ze echt weldenkend en intelligent waren. Ze laten zich zó meeslepen in die verdachtmakingen, bizar.

Ik heb vanmorgen nog tegen een neef gezegd dat hij het van mij allemaal mag geloven, maar dat ik er niet aan mee doe.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 12:57

Resistance: ik duim dat het zo blijft!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:59

@moonfish, heb je je uitslag van de serologische test al binnen?
En hoe gaat het met je ouders?

Mijn moeder heeft wel rest verschijnselen van haar covid.
Ze merkt dat ze sneller benauwd is bij inspanning dan voorheen.
Longarts neemt nog wel contact op met haar.
Ook om te overleggen of serologische test zinvol is.
GGD heeft ten tijde van het het overlijden van mijn vader contact opgenomen, maar vanwege schaatste tests toen en het feit dat diagnose glashelder klinisch is gesteld afgaande op haar ziektebeeld door een huisarts die midden in de corona-ellende zat, vond GGD test niet nodig.
Huisarts uit de gemeente zwartewaterland had. Die herkende het meteen bij beide.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 13:00

Nou ik las je post Tienus en heb het lab gebeld.
Ik heb geen antistoffen helaas, het had leuk geweest van wel maar tis niet anders.
Qua klachten ben ik er ook nog niet hoor.
Toevallig had ik eergisteren nog dat ik benauwd werd wat ik hiervoor nooit zo heb gehad.
Warm weer valt me ook flink zwaarder lijkt?
Herken je dat bij je moeder?
Het blijft denk ik zoeken nog naar dé test.
Mijn internist test iedereen die verdacht is geweest van corona en niemand heeft dus antistoffen tot nu toe.
En dat schijnen er best wat te zijn die getest zijn in zijn praktijk.
En dat je moeder niet getest is snap ik, ik ben wel heel erg benieuwd hoe je moeder uit deze test komt hoor.

Mijn moeder bleek echt normaal copd/astma te hebben gelukkig.
Ze heeft veel te verduren gehad en soms gaat ze te lang door, en zegt haar lijf boem is ho.
Ze is na die avond niet meer benauwd geweest en niks wees op een virus qua temperatuur etc.
Eigenlijk was het een kwestie van s’ochtends beneden komen en denken: goh, volgens mij is ze weer de oude!
Mijn vader heeft ook geen klachten.

Hoe doet je moeder het zonder je vader?
Lukt het een beetje?

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 13:07

@moonfish als je geen antistoffen hebt had je dan wel Corona?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 13:11

Daar ben ik ook bang voor, dat de test het gewoonweg niet kan aantonen ofwel omdat je het toch niet hebt gehad of niet ernstig genoeg.

Moeders doet het goed.
We merken wel dat er vanwege de corona veel minder mensen langs komen.
Normaliter hadden ze in het weekend wel bezoek en of gingen ergens op bezoek.

Ze vindt de dagen erg lang op deze manier.
Doordeweeks eet ik tussen de middag warm bij haar en soms ‘s avonds. Maar ‘s avonds ben ik alleen thuis en zij ook.
Wandel gedurende dag weleens bij haar binnen en onze hond ligt daar ook vaak.

Ik heb vandaag al drie keer gedacht dat mijn vader langs fietste.
Hij keek altijd naar binnen als hij langs fietste. Net alsof hij wilde laten weten dat ie op pad ging.
Je voelde hem dan gewoon kijken. En dan keek je op en dan zag je hem lachen op de fiets voorbij komen.

Vrijdag na Hemelvaart was het enorm benauwd. Toen had mijn moeder zuurstof 88-89. Maar gelukkig hadden heel veel mensen het toen benauwd.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 13:12

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 13:16

Dat is dus het hele raadsel van Corona.
Sowieso schijnt het hoe zieker hoe meer kans op antistoffen, milde gevallen krijgen ze vaak niet.
En dan kunnen ze ook binnen een paar weken weer uit het bloed zijn ook.
Ik heb mijn internist gemaild het de vraag hoeveel serologische testen hij gedaan heeft, want die waren állemaal negatief.
En dat vind ik best apart, als hij zegt bergen mensen te krijgen die de diagnose corona gekregen hebben op klinisch beeld.
Maar serieus, ik ben nog nooit zo raar ziek geweest qua longen, en ook nooit zo lang nodig gehad om te herstellen.
Het was écht een heel raar virus, met flinke gevolgen eerste weken.
Ik heb zelfs een longfysio benaderd omdat ik niet wist wat me overkwam qua rariteiten.
Nou trust me ik ben vaak zat verkouden geweest in mijn leven hoor, daar kijk ik niet van op.
Dit was gewoon niet te vergelijken.