Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sonja_vR schreef:Auto’s zonder verlichting op dagen als dit
Serieus hè....
Castilja schreef:Steeph schreef:Misschien een hele domme vraag hoor, maar hoe kun je èn en studentenOV meer krijgen èn en half ton schuld hebben..?
Oh dat is niet zo ingewikkeld hoor. Ik zit momenteel in mijn vijfde studiejaar, hiervoor twee eerdere propedeuses (eerste jaren) gedaan van andere studies. De derde studie was raak. Wilde daar altijd al heen, maar met plek voor 19 mensen van de 800 auditanten is dat vrij lastig. Uiteindelijk toch gelukt, maar ik studeer dus 6 jaar in totaal. Omdat mijn ouders financieel niet helpen en ik aanwezigheidsplicht heb van 09:00-18:00 ben ik genoodzaakt het maximale te lenen om rond te komen omdat ik maar 1 dag per week kan werken. Ik woon in een andere stad dus een bijbaan doordeweeks gaat niet. Nou, dit allemaal. Je hebt maar 5 jaar recht op studenten OV en volgend jaar vervalt hij dus. 4 Jaar vol lenen zorgt voor een studieschuld van een halve ton.
MPR4 schreef:Dat mijn laptop enkele dagen geleden kapot is gegaan terwijl ik hem echt nodig heb. Hoopte dat hij gewoon een paar dagen 'rust' nodig had maar helaas.![]()
Morgen even bellen over een eventuele reperatie. Heb echt geen geld voor een nieuwe en er staan superveel (/al mijn) bestanden op die ik anders niet meer terug krijg. Onder andere foto's van een overleden pony.
Castilja schreef:@ Steeph: No oliebol Sherlock, in al die jaren heb ik me nooit bedacht dat het misschien makkelijker is om in de stad te gaan wonen waar ik studeer't Gaat om Amsterdam, daar betaal je zo'n 600 euro voor een kamer van 15 m2. Zit nu relatief goedkoop in de stad waar ik ben opgegroeid, Amsterdam is onbetaalbaar voor me. Woon al een jaar of 6 niet meer bij mijn ouders. Ik weet niet hoe jouw situatie is, maar volgens mij heb je het prima voor elkaar als je het knap vindt hoe ik een halve ton gespendeerd krijg? Well darling, als je geen papa en mama hebt die je ondersteunen, je niet veel kunt werken naast je studie en je álles zelf moet betalen gaat dat snel hoor. Alles wat ik niet verbruik zet ik op mijn spaarrekening om het volgende jaar collegegeld weer te kunnen betalen en een buffer te hebben voor nood uitgaven. Tabee en de groeten thuis.