Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Steeph

Berichten: 4347
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:25

Britta31 schreef:
Sterke drank kopen.

Ja, dat zijn de meer bekende net als gokken, autorijden, enzovoort. Ik ben juist op zoek naar de wat minder bekende :D

Sas_Mon

Berichten: 1638
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:35

Steeph schreef:
Welke leuke dingen mag je allemaal als je 18 wordt? Denk aan Interrail om Europa te ontdekken en dat soort privileges van 18 zijn/worden :D


Minder leuke zijn zorgverzekering betalen, bibliotheekpas betalen, berecht worden als volwassene afhankelijk van wat je fout deed...

Wat mogelijk word is bij koffieshops naar binnen mogen... naar binnen mogen bij de volwassenen bioscoop als dat je ding is :D en leerplicht vervalt. Of dat leuke dingen zijn is persoonlijk.

fohadie
Berichten: 4352
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:39

Britta31 schreef:
Sterke drank kopen.



Uberhaupt drank kopen, niet alleen sterke.

Of je het leuk vindt weet ik niet, maar als je 18 wordt:

*Betaal je het volwassentarief, tenzij je student bent voor zo,n beetje alles.
* Heb je stemrecht
*Mag je een hotelkamer boeken zonder volwassenen erbij
* Kom je in het donorregister (tenzij je hebt aangegeven niet te willen)
*Kan je opgeroepen worden voor militaire dienst

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Indy_Mouse_9

Berichten: 2152
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:52

Ik heb een nieuw (kinderprogramma) hoesje nodig voor mijn iPad mini 4. Kennen jullie een winkel waar ze goede hoesjes leveren en geen dropshipper zijn van Ali/Wish?
Als ik niet-gecertificeerde rommel uit Azië wil kan ik daar namelijk zelf wel bestellen, en een stuk minder betalen.

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:57

Mijn auto gaat niet automatisch naar de wintertijd terwijl hij wel satelliet gestuurde tijd weergeeft.

Hoe kan dit?

Indy_Mouse_9

Berichten: 2152
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 15:00

Janine1990 schreef:
Mijn auto gaat niet automatisch naar de wintertijd terwijl hij wel satelliet gestuurde tijd weergeeft.

Hoe kan dit?


Dat had mijn klok ook! Geen idee hoe dat kan, misschien omdat de wintertijd niet overal tegelijk in gaat?
Hoewel, ik heb m gereset en toen pakte die wel de juiste tijd...

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 15:25

Indy_Mouse_9 schreef:
Janine1990 schreef:
Mijn auto gaat niet automatisch naar de wintertijd terwijl hij wel satelliet gestuurde tijd weergeeft.

Hoe kan dit?


Dat had mijn klok ook! Geen idee hoe dat kan, misschien omdat de wintertijd niet overal tegelijk in gaat?
Hoewel, ik heb m gereset en toen pakte die wel de juiste tijd...


Nah ben er al achter. De Peugeot 308 heeft hier een soort probleem mee. Moet 'm op gmt +2 zetten dan is het klaar...

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 16:06

Indy_Mouse_9 schreef:
Ik heb een nieuw (kinderprogramma) hoesje nodig voor mijn iPad mini 4. Kennen jullie een winkel waar ze goede hoesjes leveren en geen dropshipper zijn van Ali/Wish?
Als ik niet-gecertificeerde rommel uit Azië wil kan ik daar namelijk zelf wel bestellen, en een stuk minder betalen.


Mediamarkt heeft ze geloof ik

uggy

Berichten: 953
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 16:27

Ik vraag me af of de Nederlandse/Belgische politie smart watches gebruikt om de tijd van overlijden te bevestigen/inzien/achterhalen.

Ik keek laatst Netflix en in die serie speelde de smartwatch een belangrijke rol. Ik was toen nogal verbaast, mijn eigen smartwatch heeft soms geen signaal, of meet gewoon niet helemaal correct.
Hoe langer ik er over nadenk, hoe meer ik het me afvraag. Is het betrouwbaar genoeg?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 16:40

Janine1990 schreef:
Indy_Mouse_9 schreef:


Dat had mijn klok ook! Geen idee hoe dat kan, misschien omdat de wintertijd niet overal tegelijk in gaat?
Hoewel, ik heb m gereset en toen pakte die wel de juiste tijd...


Nah ben er al achter. De Peugeot 308 heeft hier een soort probleem mee. Moet 'm op gmt +2 zetten dan is het klaar...


Zelfde model zelfde probleem hier!

c_alsemgeest

Berichten: 20864
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-20 18:32

Steeph schreef:
Welke leuke dingen mag je allemaal als je 18 wordt? Denk aan Interrail om Europa te ontdekken en dat soort privileges van 18 zijn/worden :D


Een aantal:

Een auto op je naam zetten.
Een ontvangen erfenis zelfstandig besteden.
Een prostituee bezoeken.
Een stripclub bezoeken.
Zelf een cosmetische ingreep uit laten voeren.

Veulen84

Berichten: 10886
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 18:36

uggy schreef:
Ik vraag me af of de Nederlandse/Belgische politie smart watches gebruikt om de tijd van overlijden te bevestigen/inzien/achterhalen.

Ik keek laatst Netflix en in die serie speelde de smartwatch een belangrijke rol. Ik was toen nogal verbaast, mijn eigen smartwatch heeft soms geen signaal, of meet gewoon niet helemaal correct.
Hoe langer ik er over nadenk, hoe meer ik het me afvraag. Is het betrouwbaar genoeg?


Toen mijn oom een 2 jaar geleden overleed hebben ze die gegevens wel opgevraagd. Zo konden ze precies zien wannneer en waar ie een hartaanval heeft gehad.

Steeph

Berichten: 4347
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 18:42

c_alsemgeest schreef:
Steeph schreef:
Welke leuke dingen mag je allemaal als je 18 wordt? Denk aan Interrail om Europa te ontdekken en dat soort privileges van 18 zijn/worden :D


Een aantal:

Een auto op je naam zetten.
Een ontvangen erfenis zelfstandig besteden.
Een prostituee bezoeken.
Een stripclub bezoeken.
Zelf een cosmetische ingreep uit laten voeren.

Ik hoop dat die nog even uitblijft :+
Bedankt voor het lijstje!

iirrssjjee

Berichten: 5963
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 19:49

c_alsemgeest schreef:
Steeph schreef:
Welke leuke dingen mag je allemaal als je 18 wordt? Denk aan Interrail om Europa te ontdekken en dat soort privileges van 18 zijn/worden :D


Een aantal:

Een auto op je naam zetten.
Een ontvangen erfenis zelfstandig besteden.
Een prostituee bezoeken.
Een stripclub bezoeken.
Zelf een cosmetische ingreep uit laten voeren.


Je vergeet; alcohol kopen!
Een tattoo laten zetten.

Piekosjj

Berichten: 5500
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 21:05

Hoe kan het dat ik soms niet normaal kan tanken? Vnl bij de goedkopere (onbemande) stations heb ik wel eens dat ik amper druk op het 'handvat' kan zetten. Het handvat schiet dan door en geen benzine komt er uit, beetje zelfde idee als wanneer je tank vol zit. Dan zit je dus echt met gekrampen handjes het handvat een heeeel klein beetje dicht te knijpen en er komt amper benzine uit. Echt om gek van te worden en vaak tank ik dan ook niet helemaal door maar ga ik maar opzoek naar een andere benzinepomp. Stond laatst wel 5 minuten te tanken over iets van 20L 8)7

Serendipity1

Berichten: 6047
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 21:27

Piekosjj schreef:
Hoe kan het dat ik soms niet normaal kan tanken? Vnl bij de goedkopere (onbemande) stations heb ik wel eens dat ik amper druk op het 'handvat' kan zetten. Het handvat schiet dan door en geen benzine komt er uit, beetje zelfde idee als wanneer je tank vol zit. Dan zit je dus echt met gekrampen handjes het handvat een heeeel klein beetje dicht te knijpen en er komt amper benzine uit. Echt om gek van te worden en vaak tank ik dan ook niet helemaal door maar ga ik maar opzoek naar een andere benzinepomp. Stond laatst wel 5 minuten te tanken over iets van 20L 8)7


Hoe het komt weet ik niet maar ik herken dit van mijn auto! Wat hier goed helpt is het handvat een beetje draaien, die wijst dan richting de achterkant van de auto ipv naar beneden en dan schiet de beveiliging er niet steeds op!

Jet

Berichten: 12132
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 22:16

Piekosjj schreef:
Hoe kan het dat ik soms niet normaal kan tanken? Vnl bij de goedkopere (onbemande) stations heb ik wel eens dat ik amper druk op het 'handvat' kan zetten. Het handvat schiet dan door en geen benzine komt er uit, beetje zelfde idee als wanneer je tank vol zit. Dan zit je dus echt met gekrampen handjes het handvat een heeeel klein beetje dicht te knijpen en er komt amper benzine uit. Echt om gek van te worden en vaak tank ik dan ook niet helemaal door maar ga ik maar opzoek naar een andere benzinepomp. Stond laatst wel 5 minuten te tanken over iets van 20L 8)7


Soms ligt het echt aan het gedeelte van de pomp waar je mee tankt, dat was laatst het geval bij "ons" benzinestation. Die heeft 2 pompen staan, degene waar ik eerst stond had dat probleem dus, ik ben maar naar de andere gegaan en daar tankte ik weer als van ouds. later bleek dus dat dat mondstuk kapot was ( van binnen) en dat is er opnieuw aan gezet, probleem opgelost.
Soms helpt het om de slang iets terug te halen en het "mondstuk" niet te ver in de tank te leggen.
En dan helpt draaien soms ook nog.

Als het een station is waar je vaker komt, zou ik kijken of er een telefoonnummer te vinden is waar je het kan melden, zeker bij een onbemande zullen ze dat soort dingen niet steeds checken. Als je dan de locatie en het pompnummer kan doorgeven, komen ze vast en zeker kijken.

Palmera

Berichten: 9503
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 22:40

Oké. Met de black friday idioterie (wie trapt daar in?) in het vooruitzicht zag ik net op FB een pre-blackfriday aankondiging/aanbieding! :')

Zijn er serieus mensen die daarin trappen?

xSCWx

Berichten: 7099
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 22:56

Palmera schreef:
Oké. Met de black friday idioterie (wie trapt daar in?) in het vooruitzicht zag ik net op FB een pre-blackfriday aankondiging/aanbieding! :')

Zijn er serieus mensen die daarin trappen?

Er zijn serieus goede deals met Black Friday, dus hoezo “er in trappen”? Tuurlijk is niet alles goedkoper en inderdaad wordt soms eerst sneaky de prijs omhoog gedreven, maar echt niet altijd.

Mizora

Berichten: 18159
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 23:08

Palmera schreef:
Oké. Met de black friday idioterie (wie trapt daar in?) in het vooruitzicht zag ik net op FB een pre-blackfriday aankondiging/aanbieding! :')

Zijn er serieus mensen die daarin trappen?


Ik heb vorig jaar een laptop gekocht met 140 euro korting (222 euro i.p.v. ±360 euro), waarbij het kortingsbedrag werkelijk klopte met de prijzen op https://www.tweakers.net (maanden ervoor en erna rond de 360 euro, ondertussen gezakt naar 300€, maar dus nog steeds geen 222€). En zo kan je meer goede koopjes doen. De truc is wel echt weten wat de normale prijs is en goed rondkijken of je wel de goedkoopste winkel hebt, want het kan bij luxere apparaten (200+ euro) zo maar 50 euro of meer schelen.

APCIII

Berichten: 2670
Geregistreerd: 25-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 23:49

Palmera schreef:
Oké. Met de black friday idioterie (wie trapt daar in?) in het vooruitzicht zag ik net op FB een pre-blackfriday aankondiging/aanbieding! :')

Zijn er serieus mensen die daarin trappen?


Blijkbaar genoeg, anders hadden ze die aankondiging niet gedaan. De bedoeling is natuurlijk wel dat de winkel er aan verdient :+

Indy_Mouse_9

Berichten: 2152
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 10:54

Zijn vogels dom genoeg om te gaan badderen als het daar eigenlijk te koud voor is?

Ik lees wel eens van die dingen, 'laat in de winter het vogelbadje leeglopen of leg er stenen in zodat de vogels niet kunnen badderen als het vriest', maar dan denk ik, zouden ze dat nou doen als ze daarna te koud worden om te functioneren?
Ik had ze iets slimmer / instinctiever ingeschat :)

Pepperrr

Berichten: 8389
Geregistreerd: 28-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 18:26

Is mijn magnetron raar of ben ik gek? De ene keer haal ik mijn boterhammen er nat, klef en gloeiend heet uit, terwijl ze de andere keer nog bevroren zijn. Beide na 30 seconden op dezelfde stand...
Laatst bijgewerkt door Pepperrr op 27-10-20 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

fohadie
Berichten: 4352
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 18:46

Pepperrr schreef:
Is mijn magnetron raar of doe ik gek? De ene keer haal ik mijn boterhammen er nat, klef en gloeiend heet uit, terwijl ze de andere keer nog bevroren zijn. Beide na 30 seconden op dezelfde stand...



Hoe oud is je magnetron? Mijn oudje vertoonde dit gedrag ook na een jaar of 10.

Pepperrr

Berichten: 8389
Geregistreerd: 28-07-16

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 18:51

Volgens mij is ie al wel flink oud ja :+