Baby en kinderkleding #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 15:57

Broekjes van MR vind ik wel mee vallen 29€

Hema broekje zit je ook gauw op 12-15€ en die verkoop je sowieso niet meer.
Ik zag een advertentie 5 merk broekjes met vlekken hoed voor KDV stond er staat nu niet meer op MP maar bod was al 20€ moet je eens proberen met 5 leuke Lidl of Hema broekjes

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 16:07

Mijn vriend mag gewoon zijn mening geven. Ik ben steeds minder gaan verdienen door omstandigheden en hij dus meer gaan betalen. Ik krijg wel eens te horen dat ik al een tijd niets voor B heb gekocht dus dat het wel weer kan.

Ik vertel altijd wat ik heb gekocht en voor hoeveel. Hij vind het meestal prima en soms vind hij het duur, verkopen doe ik niet echt dus dat argument gaat niet perse op.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 16:11

Voorlopig verkoop ik ook niets. Wij willen graag nog een kindje dus het word dan gewoon opgeborgen voor de volgende.

Ik vind het ook wel meevallen nu ik de kwaliteit ervan heb gevoeld.

Hij interesseert zich daar niet zo in dus hij vind het dan al vrij snel duur.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 16:19

Die uitslapende kinderen, wat heerlijk!! Hier is het op het moment drama, elk uur wakker en bij mij in bed gaan lopen keten en klimmen en klauteren. Ik heb ogen op stokjes de laatste dagen...

Heerlijke foto in badcape <3 en stoere foto in regenjas 8-) goede argumenten ook om de jas te kopen :j

tita schreef:
Ik persoonlijk snap niet dat je je laat beïnvloeden door je partner tenzij je geen eigen inkomen hebt.
Dan vind ik overleg wel handig maar verder hoeft mijn partner zich niet te bemoeien met de hoeveelheid kleding.

Hier geen eigen inkomen en als nog laat ik me niet beïnvloeden en koop ik alle kleding :+ hij is allang blij dat de kinderen er leuk bij lopen, zegt hij ook regelmatig.
Enige waar ik rekening mee houd is dat hij zwarte (boven) kleding niet mooi vindt. Dus helemaal zwart koop ik niet, maar mis het ook niet moet ik zeggen.

Heb er ook geen moeite mee dat het geld door hem is binnen gebracht. We hebben samen van te voren gekozen dat zijn werk en mijn werk en meerdere kinderen wat ons betreft niet te combineren is.

Hij vindt het ook wel mooi om te zien dat ik de kleding (deels) weer verkoop voor de prijs van een nieuw Hema kledingstuk.

Alja schreef:
caro29 schreef:
Ja dat was ik! Ik ga van de week de fiets even bekijken maar dat lijkt mij wel wat. De groene is wel geschikt voor een jongen

Iemand op de babyverkoophoek van Emmen bied ook zo n verretti fiets aan ( of hoe heet dat merk, waar iedereen hier zo lyrisch over is)

Was mij ook al opgevallen dat tweedehands veloretti’s zo duur worden aangeboden op Mp. Ik ben wel voor duurzaam en recyclen, maar als het maar zo weinig scheelt snap ik dat je liever nieuw koopt.
Ik wil er nog steeds een maar zoek een goed excuus om er een te kopen O:)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 16:23

Als ze nieuw €99 zijn en 2e hands € 75 of €85 dan koop ik nieuw. Vindt het veel geld

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-19 16:42

Hier altijd eigen geld gehad en nu dus niet meer. Nu ging het altijd wel gezamenlijk want dure hobby’s.
Maar ik vertel nooit wat het kost. Hij weet dat ik ook veel tweedehands koop en veel in de sale en dat ik geen gekke dingen doe.
Die Salt Water Sandels vond hij super tof.
Hij vindt niet altijd alles wat ik koop leuk. Houdt toch meer van het wat klassiek stoere van bijv Ralph Lauren. Mini rodini moet hij wel eens aan wennen, maar meestal ziet hij wel dat het aan al heel anders is dan op het haakje

Hij weet wel dat ong kost en vindt het duur. Maar hij zegt er niks van. Hij moet er ook niet aan denken om zelf te moeten shoppen voor ze.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 16:56

caro29 schreef:
Als ze nieuw €99 zijn en 2e hands € 75 of €85 dan koop ik nieuw. Vindt het veel geld

Precies dit. Heb ze ook bekeken op Mp, maar als 't maar 5 euro scheelt ga ik voor gloednieuw. Heb je ook garantie en weet ik zeker dat 't aankomt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 17:06

tita schreef:
Ik persoonlijk snap niet dat je je laat beïnvloeden door je partner tenzij je geen eigen inkomen hebt.
Dan vind ik overleg wel handig maar verder hoeft mijn partner zich niet te bemoeien met de hoeveelheid kleding.

Hij mag wel mening hebben en soms kan ik niet kiezen en vraag ik zijn mening maar verder koop ik wat ik wil kopen.....voor de kinderen kwa kleding

Ook met eigen geld zit je toch samen in een relatie, heb je samen een kind. Ik persoonlijk snap niet dat je je er iets van moet vinden hoe anderen het doen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 17:11

MarcoBorsato schreef:
tita schreef:

Hij mag wel mening hebben en soms kan ik niet kiezen en vraag ik zijn mening maar verder koop ik wat ik wil kopen.....voor de kinderen kwa kleding

Ook met eigen geld zit je toch samen in een relatie, heb je samen een kind. Ik persoonlijk snap niet dat je je er iets van moet vinden hoe anderen het doen.

Ik verbaas me daar ook over.. is het echt zo raar om dingen in overleg te doen?

Je kan het je ook anders afvragen, is jouw man zo slap dat hij het oké vindt er niets over te zeggen te hebben?

Maar goed is eigenlijk ook flauw.. maar vond dat van jouw opmerking ook..

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 17:13

Mijn man bemoeid zich helemaal niet met de kleding. Heeft denk ik in 4 jaar tijd een keer of 3 iets gekocht en komt het liefst niet in kledingwinkels :D Krijg ook nooit de opmerking dat ze genoeg hebben en vind het eigenlijk altijd “wel mooi” of “mooi ja”. Soms is het “apart” :D Hij heeft totaal geen interesse in kleding en vind alles best al heeft hij wat moeite met rose en paars voor een jongen dus dat koop ik niet.
Laatst bijgewerkt door Bayja op 05-05-19 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 17:15

Mijne ook niet. Hij vindt het meeste gewoon leuk dat ik koop voor haar. Vooral als ze er zelf blij mee is.

Maar hij mag van mij best een mening hebben hoor, zeker als het om geld of smaak gaat, graag zelfs. Je bent toch met elkaar.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 17:17

Misschien interesseert het sommige mannen ook gewoon niet.
Bedoel; de mijne ziet niet eens als mn kind iets nieuws aan heeft := Ook niet als ik iets nieuws aan heb. Moet ik hem eerst vertellen :')

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 17:19

IMJ schreef:
Mijne ook niet. Hij vindt het meeste gewoon leuk dat ik koop voor haar. Vooral als ze er zelf blij mee is.

Maar hij mag van mij best een mening hebben hoor, zeker als het om geld of smaak gaat, graag zelfs. Je bent toch met elkaar.

Ja van mij ook en soms vind ik het zelfs wel lastig dat hij alles best vind (hij vind dat in heel veel dingen) vooral als ik geen keuze kan maken. :D Al kiest hij dan uiteindelijk :D (En vind ik net dat andere uiteindelijk iets leuker :') )

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 17:21

Nou dat herken ik :+

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 17:29

Nee jullie trekken het uit zijn verband.
Leest de posten maar terug en daar reageer ik op.

Als iemand tegen mij zegt waarom weer peesbescherners je hebt er toch 2 dan koop ik toch nieuwe als ik ze wil.

Met een inkomen is het wel zo normaal om te overleggen, met 2 inkomens denk je sneller betaal het zelf omdat ik het graag wil.
Waarom zou ik het laten liggen en naar mijn .... luisteren (vul in ma, oma, man, vriendin)
En dat geldt zelfde als met kinder kleertjes als ik iets wil kopen doe ik dat omdat ik denk dat het nodig is.
Nergens schrijf ik dat overleggen raar is...... ik vind het raar als iemand achteraf gaat zeggen van is genoeg.
Maar kan me ook niet voorstellen dat een kerel de kast opentrekt en zegt schaaat we gaan ff shoppen want ons kind heeft te weinig

Mijn man kan er genoeg over zeggen maar hij weet dat het kansloos is, ik koop toch.
Iid we overleggen niet als om kinder-kleding of paarden gaat.
Ik verberg juist niks en show hem alles, als hij er echt moeite mee heeft gaat het retour.
Soms vind ik het niks en hij wel zoals de parrot sweater dan blijft het.

Maar verder zijn we gewoon makkelijk :D omdat het kan, echter als ik thuis blijf of werkloos word, is het een heel ander verhaal

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 18:08

Ik vind wel jammer dat sommige kledingstukken slecht verkocht raken! Ik heb zo veel kleertjes nu thuis en weet niet wat ik er mee moet doen. Denk zak van Max gewoon... Daardoor zou ik wel wat duurder willen kopen, maar goed dan kom je op hetzelfde uit. Sommige kleertjes draagt ze maar een keer of 3, bewaren voor een eventuele volgende doe ik niet. Ik ben na een paar maand die kleertjes al beu en wil dan nieuwe. Dus voor mij werkt het om wat meer budget te kopen, een ander wilt graag duurzaam en doet meerdere rondes met een kledingstuk. Ieder wat wils... ik vind tweedehands shoppen vaak wel leuk! 30€ voor een trui vind ik te veel, omdat ik het niet waard vindt. Ook niet als de kwaliteit goed is.

Wie wat hier betaald is echt niet aan de orde, maar als dat voor andere wel zo is, wat maakt het uit? Ik vind helemaal mooi.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 18:12

Ik koop hier toch ook wel in overleg hoor. Niet omdat ik dingen niet ‘mag’ kopen, maar ook omdat man ook wel realistisch is. Het is zonde om dingen niet te dragen omdat N teveel heeft. Op de groei kopen is man momenteel fan van. :D

Daarnaast vind mijn man het fijn dat N en N er netjes, mooi en leuk bijlopen. Ik hoef ze dus niet perse in Zeeman te steken. Maar alles tussen Hema, MR, Takko, Tommy Hilfinger is gewoon prima.

Maar buiten dit, het is toch normaal om te overleggen? Als ik een nieuw hoofdstel wil kopen van +€300,- overleg ik dat ook, ookal is dat van ‘mijn’ geld. :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 18:32

Hier trouwens de plantoys cactus gekregen als kraamcadeau, wat een geweldig speelgoed! T van 2,5 En z’n vader zijn er superdruk mee. Echt een leuk spel en met meerdere mogelijkheden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 18:35

J vindt kleding net zo leuk als ik, dus we delen dat wel echt. We delen alleen niet altijd dezelfde smaak :=

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 18:41

Ik koop in principe de kleding en niet meer dan nodig, zonde van het geld anders. Ik bewaar nu alles, zie wel of we het nog een keer nodig hebben. Zonde om weg te gooien nu. Ik hou wel van kleding die een beetje tijdloos is. Bij een tweede zou ik een aantal dingen wel anders doen denk ik.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 18:52

Ik ben niet gewend om te overleggen dus dat zal wennen zijn straks. Het is ook mijn geld maar wil wel dat we daar normaal over kunnen praten, ik ga er niet over liegen. Mijn vriend en ik zitten totaal niet op een lijn wat iets zou mogen kosten betreft, zeker niet als het op kleding aan komt.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 18:56

Ik ben degene die af en toe eens een setje koopt, en eens in de zoveel tijd zegt mn man: “kom, A heeft nieuwe kleren nodig”, en dan krijgt ze een hele bult, meestal inclusief bijpassende schoenen. Daar wacht ik wel op, ik schaf niet zelf een halve garderobe aan. Het meeste van wat ik koop vind hij wel mooi maar hij mag ook graag zelf iets uit zoeken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 18:59

Denk dat de meeste mannen inderdaad allang blij zijn dat zij niet voor dat soort dingen hoeven te zorgen :P

Ik laat eigenlijk alleen dingen van tevoren zien als ik twijfel, zo van joh is dat nu leuk eigenwijs of eigenlijk gewoon raar, wat vind jij := Of vind je dit iets voor een jongen / voor onze jongen...?

En als spullen er zijn dan laat ik het meestal wel zien maar hij heeft er toch weinig mening over verder dus tja :P Maar vanwege dat alles wel prima vinden ben ik altijd dolgelukkig met een èchte mening die er soms uitrolt :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-19 19:21

Ik heb slecht voorbeeld gehad van mijn moeder. Wij kochten vroeger paarden zonder overleg. En na een paar weken zij mijn vader: sinds wanneer hebben we weer een schimmel staan? Of: Je had toch maar 3 paarden? Volgens mij staan er nu 5!! := :')

Of dan hadden we er eentje gekocht, maar werden er 2 gebracht (om zadelmak te maken voor de fokker/eigenaar). En dan uitladen voor zn neus. Hij helemaal verschrikt heb je er 2 gekocht? Neeeeejoh pap! Maar eentje is van mij die andere gaat weer weg. Reactie: ohhhh gelukkig :=

En heb vorig jaar zonder overleg een veulen gekocht en ook nog een vrachtwagen bij anemone. Althans heb gewoon gezegd ik ga daar kijken want ik wil dat :+

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 19:30

Hahaha Lautje, heerlijk zo met je moeder een extra paard te kopen :P

Ik koop hier ook vaak genoeg iets zonder overleg, of in elk geval zonder definitief met elkaar te beslissen. Man is nog al van het wikken en wegen en wil dan het beste product voor het minste geld. Hij leest dan echt alle product testen en reviews door en vraagt meerdere offertes op :O
Heel leuk voor de belangrijke zaken als zonnepanelen etc, maar ik heb hem van de week medegedeeld dat ik een koelkast heb gekocht. Was al een paar keer ter sprake gekomen maar als ik op hem moet wachten om een keuze te maken hebben we er pas één over 3 jaar.
Laatst bijgewerkt door MizzMontana op 05-05-19 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt