Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 10:02

Zo aardig hè “je mag het voor €15 opsturen”. Ja, fijn dat het mag maar ik doe het niet ;)

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 10:13

Ik had ook pas vaste prijs 130 euro, kreeg ik een bod van 55 euro incl verzendkosten. :')

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 10:54

Sunrise19 schreef:
Ik heb echt een hekel aan marktplaats :') heb mijn duowagen te koop staan.
Echt 15 berichtjes heen en weer over de staat, hoe oud hij is etc. En toen kwam het: ik bied 20 euro :')

Echt, hopeloos dit.

Misschien de 1 vergeten ervoor te zetten? €120?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 11:27

Oh dat lager bieden ben ik helaas ook gewend, 2 echt grote bigshoppers met goede meisjeskleding veel merk in goede staat, denk wel 400 stuks. Ik wilde er snel vanaf dus €50,- als vaste prijs genoteerd. Krijg ik een bod van €20,- incl. verzenden.... := dan flikker ik het nog liever weg. Dan betekent dat ik minder dan 3 cent per kleding stuk zou krijgen (als ik de verzendkosten eraf haal)... Dat is echt onbeschoft. Ik heb alleen terug gestuurd; grapjas... En meteen geblokkeerd op MP. Het is overigens dezelfde dag nog opgehaald voor mijn prijs.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 12:24

Waarom zijn vele Nederlandse verkopers achterdochtig of reageren ze zelfs niet meer als ik meedeel dat ik net over de grens in België woon?Zelfs als je aangeeft dat je wil ophalen.Vreselijk vind ik dat.Nederland is voor mij heel dichtbij en veel meer paardenspullen te koop.

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 12:30

Ik ben helaas opgelicht op Marktplaats. Had de naam en bankrekening gecontroleerd op internet en de persoon was 6 jaar "lid van marktplaats", maar helaas. Hij had ook echt veel advertenties erop staan. Dag 109 euro en geen ereader. Wel gelijk aangifte gedaan, maar daar zal wel niets uitkomen. Het betreft de Merken Store uit Rijen.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 16:32

Vicky daar heb ik vrij weinig last van , terwijl ik ook zowat naast de grens woon.
Gewoon onderhandelen en bij verzenden zeg ik al direct in een zin erbij dat ik de verzendkosten betaald of we het naar het adres van mijn moeder in NL mogen sturen.
Over ophalen als Belg doet niemand moeilijk over, krijg meestal nog complimenten over het accent ook.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 17:14

Ik had er ook weer zo een. Vraagprijs 30 euro. Bieden vanaf 25. Of ze mag komen passen voor 12.50 en hem dan meenemen als het wat is.

Heb geantwoord dat ze voor 25 euro hem ook mag meenemen als hij past

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 17:42

Laatst heb ik voor het eerst een aankoop via Marktplaats betaald. Er stond duidelijk vermeld dat de betaling was geslaagd. Tot mijn verbazing wilde de verkoper vervolgens mijn aankoop niet opsturen, omdat het geld nog niet op haar rekening stond. Ik vond dat wel de overtreffende trap van wantrouwen. Als je al niet eens gelooft dat Marktplaats je geld doorstuurt... Heb uiteindelijk wel gewoon het artikel toegestuurd gekregen, maar ik vond het maar raar. Moest voor deze 'service' nog extra betalen ook. :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 17:51

Volgens mij kunnen ze dat niet zien.. Ik had dat pas ook maar heb screenshot gemaakt van het mp gesprek met de status 'betaald' en toen heeft ze het direct verzonden. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 17:51

Als iemand bij mij betaalt krijg ik direct een melding dat de koper heeft betaald en dat je het op kan sturen. :)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 19:04

Wat in de tuin gezet wat iemand gratis mocht ophalen.
Zelfs dan komen ze al niet eens meer :')

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 20:51

xJitskee schreef:
Als iemand bij mij betaalt krijg ik direct een melding dat de koper heeft betaald en dat je het op kan sturen. :)

Als verkoper krijg je idd een melding dat er betaald is, maar het staat niet direct op je rekening dus wat vertrouwen in marktplaats is dan dus wel handig anders duurt het langer dan wanneer je direct aan de verkoper betaald. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 20:51

Ja dat snap ik maar ik reageerde op captain :)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 22:15

Als mensen belachelijke onrealistisch fantasie prijzen bieden dan reageer ik bijna altijd met (hangt er ook af van hoe het email contact gaat).

U kunt langs komen op de Europalaan 1... (en dan even daar onder)

daar geloven ze nog in sprookjes :-)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 22:33

studiemiep schreef:
Als mensen belachelijke onrealistisch fantasie prijzen bieden dan reageer ik bijna altijd met (hangt er ook af van hoe het email contact gaat).

U kunt langs komen op de Europalaan 1... (en dan even daar onder)

daar geloven ze nog in sprookjes :-)

Haha, goeie!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 23:13

Efteling de wereld vol wonderen :D

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 23:16

Jullie snappen hem:-)

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 23:19

Dat van de Efteling duurde even voordat t viel :=

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 22:20

Dit hoort misschien niet helemaal in dit topic, maar ik stel mijn vraag toch maar :o

Ik heb gister mijn eerste marktplaats-aankoop gedaan ( :D ) en de verkoper zou 't vandaag op de post doen. Nu heb ik er vandaag niks over gehoord. Is het vreemd om aan de verkoper te vragen of het al op de post gedaan is?
Daarnaast vroeg ik mij af hoe lang de ervaren verkopers hier er meestal over doen om iets te posten, en wachten jullie daarbij ook tot het geld op de rekening staat? In mijn situatie hebben de verkoper en ik andere banken waardoor het geld er dus nog niet direct bij staat.
Zoals jullie lezen ben ik nog een flink marktplaats-groentje :Y)

xLovesPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 23:09

Wat zijn jullie ervaringen met "gelijkoversteken" op marktplaats?
Ik had namelijk net een koper die een boek alleen wilde overnemen via gelijk oversteken.
Ik heb toen aangegeven alleen aan betalingen te doen zonder tussenkomst van marktplaats.
Aangezien ik vind dat door gelijk oversteken het risico van verzenden bij mij ligt inplaats van de koper.
Je raad het al mevrouw vertrouwde het dan niet, achja dan niet.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 23:13

xLovesPower schreef:
Wat zijn jullie ervaringen met "gelijkoversteken" op marktplaats?
Ik had namelijk net een koper die een boek alleen wilde overnemen via gelijk oversteken.
Ik heb toen aangegeven alleen aan betalingen te doen zonder tussenkomst van marktplaats.
Aangezien ik vind dat door gelijk oversteken het risico van verzenden bij mij ligt inplaats van de koper.
Je raad het al mevrouw vertrouwde het dan niet, achja dan niet.

Ik vind het gelijk oversteken erg omslachtig en gebruik het dan ook niet. Betalen via marktplaats daarintegen wel

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 23:21

_Cassidy schreef:
Dit hoort misschien niet helemaal in dit topic, maar ik stel mijn vraag toch maar :o

Ik heb gister mijn eerste marktplaats-aankoop gedaan ( :D ) en de verkoper zou 't vandaag op de post doen. Nu heb ik er vandaag niks over gehoord. Is het vreemd om aan de verkoper te vragen of het al op de post gedaan is?
Daarnaast vroeg ik mij af hoe lang de ervaren verkopers hier er meestal over doen om iets te posten, en wachten jullie daarbij ook tot het geld op de rekening staat? In mijn situatie hebben de verkoper en ik andere banken waardoor het geld er dus nog niet direct bij staat.
Zoals jullie lezen ben ik nog een flink marktplaats-groentje :Y)

Je kan om het track & trace nr vragen van het pakketje

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 23:27

Ik stuur pas iets op na ontvangst van het geld. Gelijk oversteken doe ik ook niet aan. Betalen via marktplaats wel. Krijg ik daarbij de melding dat betaald is dan heb ik het geld niet op mijn rekening maar verstuur ik het wel. Dat is ook echt de enige uitzondering die ik daarop maak. Vertrouwt iemand het niet dan komen ze het maar ophalen.

Ik probeer altijd om dezelfde dag dat ik het geld binnen heb ook te verzenden. Ik verzend enkel met track and trace en vermeld de code dan ook. Lukt het me niet dezelfde dag te verzenden dan laat ik dat weten en zorg ik dat het de volgende dag op de post gaat.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 23:40

Zelfde als ElizeVdS. Dat gelijk oversteken verhaal, allemaal leuk en aardig, maar ik vermoed dat de verkoper erop hoopt dat je zonder track en trace dat boek verzendt. Als zij dan aangeeft dat het boek nooit is aangekomen en jij kan niet aantonen dat het wel verstuurd is kun jij fluiten naar je geld... :wave:

En ik probeer idd ook te versturen op de dag dat het geld binnenkomt. :)