tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LaScar

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 11:07

Moet even bekennen dat ik er net achter ben gekomen dat hij zijn ex weer is gaan volgen (die had hij een tijd geleden verwijderd om het zo helemaal af te sluiten).. Ik weet dat ik dat soort dingen echt niet moet kijken, maar ben zo teleurgesteld in die jongen. Het is net weer klaar met mij en er gaan weer deuren voor hem open blijkbaar. Kon er soms even niet aan denken maar zodra er ook maar iets gebeurt of ik iets zie trek ik het zo slecht :(

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 11:19

He wat oliebol. Het hoeft niets te betekenen, maar je hoofd is allang op hol natuurlijk. Is je ex ontvolgen een optie? Of dat soort dingen niet opzoeken? (geen idee hoe dat nu werkt, ik voel me oud). Je bent nu op het punt dat het beter is dat je niet meer alles moet willen weten/zien... Dat soort dingen weten, gaat jou niet verder helpen :(:)

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 12:05

Ja vreselijk, ik maak mezelf dan meteen helemaal gek.. Moet helemaal niet willen begrijpen wat hij aan het doen is. Ik heb hem zelf al ontvolgd, maar helaas kan ik het soms niet laten om te kijken.. Heel dom, ga het nu ook niet meer doen

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 12:06

Ik zou hem blokkeren LaScar, maar ik herken je verhaal. Ik deed dat ook en mijn ex voegde meteen nadat het uit was 2 collega's waar hij mee heeft lopen praten weer toe. Hij is zelfs met een van hun twee op date geweest vlak nadat het uit was. Tot zover "betekende het niks". Ik kwam daarachter omdat hij dat in mijn woonplaats deed en mijn huisgenoot hem tegen kwam met een andere meid. :')

Zij heeft hem afgewezen, snap wel dat je geen leugenachtige impotente man wil. :')

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 12:19

Ja fair enough, misschien betekent het wel iets dat hij haar is gaan volgen inderdaad.

Maar punt is vooral... jij hebt er niks aan om dat te weten. Je maakt jezelf ermee kapot. En wees ook niet te hard voor jezelf hoor daarin! Het is super menselijk om dat soort dingen wel op te willen zoeken en te willen weten :)

@MarlindeRooz: jouw ex klinkt als een natte krant :')

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 12:24

Ja het helpt me zeker niet verder, het geeft me alleen maar nare gevoelens.. Maar ik kan er ook zo boos om worden, weet niet zo goed wat ik ermee aan moet. Ja, loslaten.. Was er maar een knop voor

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 12:27

De blokkeerknop! :D

Lachica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 13:00

Hij heeft natuurlijk het recht om weer te daten maar heel netjes vind ik het niet. Ik vraag me dan toch altijd af waar je empathie is. Nu weten we natuurlijk niet of hij echt wat heeft gedaan. Ik zou hem op letterlijk alles verwijderen, zo zoek je hem minder vaak op. Soms is ontwetend blijven beter. En je weet het verhaal ook niet, misschien mist hij jou zo erg dat ie daarom vlugt voor zijn eigen gevoelens. Zonde als je zo verdrietig bent om je eigen verhaal terwijl het eigenlijk anders is. Maar dat is natuurlijk makkelijk gezegd, in werkelijkheid snap ik dat het super lastig is

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 13:11

Super herkenbaar. Ik heb me er ook 'schuldig aan gemaakt'. Maar ik moet zeggen dat mijn ex over alles loog. En ik kon het dus niet afsluiten omdat ik nog met zoveel vragen zat. Dus ik ben net na de break wel echt sherlock holmes geweest om de puzzelstukjes te vinden. Was ook wel een stukje traumabonding denk ik.

Maar uiteindelijk heeft het blokkeren wel rust gebracht. Maar het heeft wel lang geduurd voordat ik die stap kon zetten. Achteraf had ik dat beter meteen gedaan maar ja dat is achteraf

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 13:16

Het erge is dat hij in de voorgaande ‘breaks’ ook zijn gevoel ging ontvluchten en dat al snel bij andere meiden ging zoeken. Ook heeft hij al eerder met haar contact opgenomen vorige keer maar dat wees zij af. Waarna hij het later voor zichzelf ‘helemaal wilde afsluiten’ en haar dus verwijderde. Helemaal alles aan mij verteld daarover.. Pff je zou denken dat ze ervan leren..

Aan echt blokkeren ben ik nog niet toe, kreeg al spijt van het ontvolgen op instagram.. Al weet ik niet of hij dat al heeft gemerkt.

Lachica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 18:22

Maar waar heb je precies spijt van? Dat je nu niet meer pijn kan lijden bij de nieuwe foto's die hij plaatst?
Lekker op jezelf en jouw wereldje focussen. Het staat er zo heel hard, zo bedoel ik het niet.

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 19:23

Goed punt, ik begrijp hem helemaal hoor :) ik weet het ook niet, vooral de angst om echt vreemden te worden denk ik..

Hoop dat het met iedereen verder wat beter gaat

Lachica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 19:30

Ja, ik herken dat gevoel van vreemde wel. Dat je elkaar na 5 jaar ergens tegenkomt en diegene helemaal niet meer kent en het leven wat jij met hem hoopte nu met iemand anders is.
Dat gevoel wordt uiteindelijk ook minder, maar dat heeft tijd nodig.
Sinds ik weer helemaal single ben na het daten van die jongen mis ik m'n ex echt ontzettend ook al is het al een jaar geleden. Ik weet dat ik niet terug kan maar oh wat hield ik veel van die jongen. Ik mis hem niet perse in een relatie maar gewoon meer voor de persoon die hij was.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 19:32

Ik herken het ook wel hoor, dus niets om je voor te schamen. Maar er zijn helaas gewoon dingen in het leven waar je geen effect op kan uitvoeren. Ik hoop wel dat jullie allemaal het moment vinden om achter je te laten, hoe lang of kort het ook mag duren!
Een dikke knuffel <3

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 17:06

Ego-post: ik ben happy, het appartement waar ik mee bezig was is rond! Vanaf eind maart kan ik erin. Zoveel gemixte emoties wel. Maar fijn om een eigen stek te hebben straks. Nu kan ik mijn onrust kwijt in dingen gaan regelen en plannen. En weet mijn ex ook waar hij aan toe is, voor hem ook wel zo prettig.

Na de verhuizing wil ik een tijdje vrij nemen van werk, omdat ik denk dat er weer van alles aan emoties los komt wanneer ik daar woon. Dan is het ineens heel 'echt' dat ik niet meer met mijn ex samen ben.

Hoe hebben jullie dat ervaren?

Lachica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 17:13

Woww wat fijn voor je zeg!!!
Ik heb nooit met een ex samen gewoond dus daar heb ik niet veel ervaring in. Ik denk dat het wel goed is om even vrij te nemen en aan jezelf te werken, maar ik denk dat het aan de ene kant ook wel fijn is om je dagen een beetje te vullen. Anders ga je alleen maar heel veel nadenken en alleen voelen. Dus ik zou die vrije tijd goed besteden en dingen gaan doen die je energie geven en niet alleen maar thuis zitten. Dat zou mij tenminste helpen, ik weet natuurlijk niet hoe jij bent.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 17:40

Gefeliciteerd met je huisje. Lekker bezig met inrichten enzo, dat geeft ook wel positieve energie. Hopelijk voel je je er snel thuis en kun je bezig gaan met de verwerking.

Bij mij was de situatie heel anders. Ik zat echt in de overlevingsstand omdat m'n ex zich als een debiel gedroeg, m'n huis niet uit wilde en zich asociaal gedroeg. Ik ervaarde juist rust toen m'n huisje weer alleen van mij was. En werk was juist welkome afleiding. Ik heb sowieso zoveel mogelijk afleiding gezocht. Want als ik alleen was dan ging ik malen. Uiteraard moet je ook de tijd nemen om dingen te verwerken. Alles weg stoppen zoals ik deels gedaan heb werkt niet. Uiteindelijk ben ik veel van me af gaan schrijven. Nieuwe mensen leren kennen, leuke dingen doen met vrienden. En vooral veel praten.

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 18:23

Wat super nieuws Leeslampje! Ik hoop voor je dat je lekker met je nieuwe plekje bezig kan zijn en ook je rust vindt daar ondanks dat het een grote switch gaat zijn natuurlijk :)

Bezig zijn helpt mij ook wel, op rustige momenten gaan mijn gedachtes ook alle kanten op.. Het hielp ook niet dat het uit ging vlak voordat mijn familie een weekend op skivakantie ging (zonder mij vanwege uni en stage), en ik dus de hele tijd alleen thuis heb gezeten. Eigenlijk zou mijn vriend, nu-ex, me namelijk gezelschap houden. Zorg inderdaad dat je soms lekker je gedachtes even kan verzetten!

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 00:20

Ondertussen kom ik me even melden met een terugval, mijn ex heeft mij (en iedereen die met mij te maken heeft) inmiddels verwijderd op instagram. Misschien omdat ik hem had verwijderd, als hij dat al gezien had, ik weet het niet.. Baal dat ik dit zo’n big deal vind, maar het doet zeer dat hij dat blijkbaar zo makkelijk bij mij kan, terwijl hij nooit zijn exen of scharrels wilde ontvolgen zelfs als ik daarom vroeg ;( dan zouden ze dat merken en ‘kwam er drama van’.
Voelt ineens alsof we slecht uit elkaar zijn nu terwijl dat niet het geval was. Vreselijk eigenlijk social media hahah

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 00:28

Draai het eens om. Jij hebt hem verwijdert omdat je hoopte dat t je rust gaf. Wellicht geldt dat ook wel voor hem, doet het hem wel verdriet en zoekt hij naar een manier om het rust en een plekje te geven.
Hoe rot ook, maar het kan meerdere redenen hebben die je wellicht nu zelf in je emotie niet kan zien.
Probeer daar op te focussen en bovenal op jou en jezelf. Het gaat jou in dit proces niet vooruit helpen door "al zijn stappen" in de gaten te houden. Hoe makkelijk gezegd ook...

:knuffel:

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 13:00

Goeie tips wel van jullie om wel afleiding te hebben na een verhuizing. Ik hou het bij een weekje vrij om rustig uit te pakken, huisje in te richten en te landen. Beetje de buurt nog beter leren kennen enzo. Uitwaaien op het strand <3 Daarom hou ik zo van deze stad.

Ach LaScar, natuurlijk doet dat je veel. Wees daarin ook niet te hard voor jezelf: het voelt zoals het voelt. En besef dat het voor jou goed is om zijn stappen niet meer te kunnen zien :(:)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 23:23

Whaaa gefeliciteerd leeslampje!! *\o/* Wat goed. Weer iets om even naar uit te kijken en op te focussen. Kan me voorstellen dat het nu heel moeilijk is, maar ik zou zelf ook wel een klap verwachten als je eenmaal alleen bent. Dat gaat even moeilijk zijn, want dan is het plots echt. Fijn dat je even vrijaf neemt, ik zou je die periode vooral omringen met goede vrienden en familie, even steun zoeken bij de mensen die waardevol zijn voor jou en ook bij jou blijven.

LeScar: Wat vervelend. Eerste grote liefdes doen altijd veel pijn. Zelf dingen gaan invullen heeft geen zin, je weet niet wat hij denkt of voelt dus begin daar alsjeblieft niet aan want dan blijf je daarin hangen. Ik heb zelf genoeg relaties gehad waarbij ik het toch nog een keer wilde proberen, maar eens iets gebroken is, is het heel moeilijk om dat terug te lijmen. Ik raad het uit persoonlijke ervaring echt niet aan. Ontvolgen/blokkeren is ook echt de beste optie, hoeveel rust ik gevonden heb sinds ik m'n ex ontvolgd heb joh... Hier hadden meerdere mensen het ook aangeraden, maar wou dit op m'n eigen tempo doen en eenmaal ik een klik gemaakt had was het echt fijn om op die ontvolg knop te duwen. Hij staat privé dus ik kan ook niks meer zien.

Ik heb even een momentje van eenzaamheid. Ik word volgende week 24 en ondanks dat dat nog heel jong is had ik m'n leven 3 jaar geleden wel iets anders ingebeeld :+ Ik had 2 dates gehad met iemand maar merkte al snel dat hij heel gevoelig en geïnvesteerd was, dus heb daar (ik vind heel netjes) een punt achter gezet want ik wil op dit moment echt geen relatie. Vervolgens staat die kerel plots onverwachts op m'n werk zonder aankondiging, vroeg hij aan een collega waar ik was en wou hij met me praten als ik klaar was met werken. Nou daar ben ik even heel boos op geworden en vervolgens ook verwijderd. %) Verder deze week ook wat sporadisch contact gehad met mijn ex, maar merk dat het me steeds minder doet. Ik mis hem soms wel en vraag me af wat hij allemaal doet, maar echt pijn doet het niet meer (voorlopig).

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 00:43

Jullie hebben allemaal gelijk, soms heb ik het wel even nodig om met beide benen op de grond te worden gezet hier. Ik zit zoveel in mijn emoties en kan echt non stop malen over alles. Voor nu is dit het beste, ik moet echt op mezelf focussen. Ik mis hem enorm maar weet inderdaad (uit eerdere ervaring) ook heus wel dat niet alles is wat het lijkt aan de buitenkant, en dat dit voor hem ook geen fijne periode is.

CalipsoLover: Ah dat is zeker niet fijn, als jij netjes aangeeft waar je grenzen liggen en dat niet wordt gerespecteerd. Kan me voorstellen dat je daar absoluut niet op zat te wachten. En soms lijken je eigen verjaardagen bepaalde situaties of momenten extra gevoelig te maken als ze dichterbij komen, dat herken ik ook wel.. Ik hoop dat je alsnog wat leuks kan gaan doen met lieve mensen om je heen, zonder dat je de ‘druk’ hoeft te voelen dat het een goede dag móet zijn :)
Heel fijn dat het je nu geen pijn meer doet, dat geeft (in ieder geval voor mij) ook hoop dat dingen met de tijd echt wat helen.

Ik heb overigens 0 contact gehad sinds de break, het voelt vreselijk raar dat ik gewoon niks meer weet van het leven van mijn beste maatje.. Ik hoop dat als we het allebei ergens beter hebben verwerkt, we niet altijd meer zulke vreemden hoeven te blijven. Maar nu moet het nog heel erg helen, misschien sta ik er tegen die tijd wel heel anders in. Ondertussen blijf ik fijn dit topic volgen en met jullie kletsen <3

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 14:06

Ik vind dat soms ook nog heel bizar, hoe iemand waar je lief en leed mee gedeeld hebt voor meerdere jaren plots verdwijnt en van de een op de andere dag terug een vreemde is. Daar kan ik met mijn hoofd soms ook moeilijk omheen. Maar dat is voor je mentale gezondheid echt het beste. Ik kom ook nog steeds goed overeen met mijn ex waar ik van mijn 16-19 jaar mee ben samen geweest, wij gaan regelmatig nog iets gaan drinken en hebben bijna wekelijks contact. Maar daar is ook een hele tijd moeten overgaan, bijna +1 jaar geen contact gehad of elkaar gezien. Ook weet ik dat dat nooit meer zou kunnen werken tussen ons, dus die aantrekkingskracht is ook weg. Dat is ook iemand die mij enorm veel pijn gedaan heeft en die pijn is pas volledig overgegaan toen ik iemand anders leerde kennen. Nu zijn we gewoon vrienden, er is geen jaloezie meer (hij woont intussen samen met zijn vriendin) en zo is het echt prima. In maar weinig gevallen lukt dit, maar het kan soms, alleen niet altijd in de manier dat jij misschien voor ogen hebt.

Hij is mij ook komen halen om even wat frisse lucht te halen de dag nadat ik uit elkaar was met mijn vriend :+ Hij zei toen tegen mij 'ik heb jou zelden zo gebroken gezien, dus je zal hem (ex) wel echt graag zien' -O- Maar het wordt echt beter met de tijd, zeker als je nog zo jong bent, er ligt nog zoveel voor je en je gaat nog zoveel mensen leren kennen!

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 20:00

Precies dat dus, het is zo iets raars. De laatste dagen blijft het door mijn hoofd spoken wat er nu in zijn leven om zou gaan.. En dat hij dat ook niet meer van mij weet. Al kan ik me nu niet voorstellen dat als ik hem later weer zou zien, die aantrekkingskracht weg zou zijn tussen ons beiden.. Maar de tijd zal het leren.

Wel heel fijn dat jullie nog goed overeen komen!
Lijkt me een heel aparte situatie, bij een ex je hart luchten over je meest recente ex (of huidige vriend? Als ik het goed lees hahah). Ik zou het andersom in ieder geval niet kunnen denk ik :p